anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot pieniędzy bez towaru

dagpas94
#7 Wielbiciel#

Witam, sprzedałam towar w maju. Jak okazało się, pomyliłam rok motocykla. Sprzedający 2 dni temu, domaga się zwrotu pieniędzy za towar bez jego odsyłania strasząc pozwem cywilnym. Pisałam, że zwrócę pieniądze po odesłaniu towaru.

oznacz moderatorów
29 ODPOWIEDZI 29

az1rael
#21 Demiurg#

@-Sainkho- w którym miejscu namawiałem sprzedająca do uznania reklamacji i zgłaszania przywłaszczenia? Stwierdziłem co następuje jeśli uzna reklamację i zdecyduje się oddać środki to ten towar jest jej i może go odzyskać opłacając wysyłkę na swój koszt. Następnie jeśliby kupujący po uznaniu reklamacji oddać części by nie chciał mimo wysłania mu opłaconej etykiety należy zgłosic to jako przywłaszczenie na policji. Owszem wtedy cwaniak będzie się miał z pyszna bo role się odwrócą i nawet uwiarygodni się mozliwośc popełnienia oszustwa z jego strony że od poczatku działał w złej wierze. Taki przedstawiłem tok rozumowania.

To jak włożył masę pracy to niech odsprzeda bo w tym momencie chce mieć ciastko, zjeść ciastko i dodatkowo dostać środki na kolejne ciastko. Zabetonował się na swoich roszczeniach i nawet wskazanie paragrafów obawiam się nic nie zmieni ewidentnie śmierdzi wyłudzeniem protecta allegro odda dla świetego spokoju i może zlupi sprzedającą jesli czegoś nie dopilnuje. Kupujący będzie miał część na sprzedaż drożej bo odnowioną i kasę na nową. Finalnie zaplaci albo sprzedająca albo my wszyscy kupujący na allegro w podwyżkach cen ofert. A ewentualna patologia nabierze doświadczenia jak pozyskiwać środki z protect. Nieakceptowalne rozwiązanie. Najlepsze rozwiązanie to strony zwracają sobie to co są sobie winne, sprzedajaca odzyska swój towar załózmy że fachowo odnowiony wystawi potem drożej i odzyska większą część tego co straciła a może i zyska więcej finalnie, a na przyszlość masz coś starego wywal do kosza broń boże nie baw się w sprzedaż taki morał historii

 

oznacz moderatorów

-Sainkho-
#14 Krzewiciel#

@az1rael jeśli oddasz 100zł za towar to on jest twój - reklamacja uznana - sposób rozstrzygnięta zwrot kosztów zakupu, masz prawo ten towar odzyskać ponosząc koszt transportu. Nie odeśle to na policji przywłaszczenie zgłaszasz albo oszustwo doprowadzeni do niekorzystnego rozporządzenia mieniem [...].

Przeczytaj, co napisałeś.

Odstąpienie od umowy jest czynnością prawną kupującego i tylko kupujący może zdecydować, czy skorzysta z takiego środka ochrony i spełni związany z tym obowiązek odesłania towaru. 

oznacz moderatorów

-Sainkho-
#14 Krzewiciel#

@az1rael Stwierdziłem co następuje jeśli uzna reklamację i zdecyduje się oddać środki to ten towar jest jej i może go odzyskać opłacając wysyłkę na swój koszt. Następnie jeśliby kupujący po uznaniu reklamacji oddać części by nie chciał mimo wysłania mu opłaconej etykiety należy zgłosic to jako przywłaszczenie na policji.

Zastanów się, co to znaczy "uznać reklamację". Kupujący żąda zwrotu pieniędzy, a towaru nie chce odesłać, czyli nie chce się zrzec prawa własności (odstąpić od umowy). Jeśli uznasz tak sformułowane żądanie, to nie masz już podstaw, żeby domagać się zwrotu towaru.

Kupujący może skorzystać z uprawnień wynikających z rękojmi. Jak mu się nie podobają zasady, to nikt go do tego nie zmusza. A sprzedający, o ile nie chce bezpodstawnie wzbogacać kupującego, nie powinien uznawać roszczeń niezgodnych z prawem.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@-Sainkho- już samo sugerowanie czegoś takiego:
"jeśli kupujący nie chce odesłać towaru, możesz zaproponować obniżenie ceny." jest totalną głupotą bo skoro kupujący reklamuje że część nie pasuje tzn że nie ma po co sobie jej zostawiać używając tego "chłopskiego rozumu" nie powinien mieć obiekcji zwrócić tej części bo mu ona nie potrzebna. Z niezrozumiałych przyczyn natomiast upiera się przy oddaj kasę na gębę ja nic nie musze udowadniać, a ty masz mi oddać bo sąd. Widocznie dla ciebie każdy kupujący na allegro jest kryształowy bo sprawa śmierdzi w tym momencie działaniem pod wyłudzenie protect @dagpas94 informuj o dalszym postępowaniu kupującego. Napisz też na jakiej podstawie wyszło że podałaś złe dane w ofercie.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@dagpas94 napisz w dyskusji czy mailu, że prosisz o odesłanie na reklamację + dokument potwierdzający koszty obszycia, jak nie odeśle odrzuć reklamację, pamiętaj że masz 14 dni od zgłoszenia i ten czas już leci, jak odeśle oddaj kasę za towar i na podstawie faktury / rachunku z obszycia kasę za usługę, potem wystaw to ponownie jako obszyte większość odzyskasz 🙂

Pamiętaj o terminie 14 dni, odpowiadaniu w dyskusji bo inaczej allegro wypłaci za Ciebie i Ci doliczy do salda 😞  Chodź nie wiem czy nie bardziej Ci się opłaci bo oddadzą mu tylko do wartości zamówienia 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów

-Sainkho-
#14 Krzewiciel#

@kostas11 Pamiętaj o terminie 14 dni, odpowiadaniu w dyskusji bo inaczej allegro wypłaci za Ciebie i Ci doliczy do salda 😞  Chodź nie wiem czy nie bardziej Ci się opłaci bo oddadzą mu tylko do wartości zamówienia 😄

😁 Tak by mogło być. Tylko trzeba pamiętać, że kupujący w dalszym ciągu miałby prawo domagać się odszkodowania za obszycie. I trzeba by go zmusić do odesłania towaru.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@dagpas94 I co nie ma jak się dogadać z nim?

oznacz moderatorów

-Sainkho-
#14 Krzewiciel#

Obniżenie ceny wydaje się najkorzystniejszym rozwiązaniem dla sprzedającej. Koszty poniosłaby tak czy siak, a przynajmniej nie będzie musiała kombinować z wyceną i sprzedażą zmodyfikowanego siedzenia, jeżeli obszycie jest trwale z nim połączone. Nie wiadomo, jak zostało wykonane, czy nie trzeba by było go usuwać (ze względu np. na jakieś specyficzne, niepożądane cechy) i czy po usunięciu nie zostałyby ślady. 

Kupujący musi się zdecydować.

Pozostaje mieć nadzieję, że obsługa Allegro nie przyzna bezmyślnie rekompensaty na koszt sprzedającej, nawet gdy kupujący nie raczy odesłać towaru.

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@dagpas94 jesteś za uczciwy

odpisuje się w stylu, proszę odesłać towar, koszta zwrócimy lub wysyłamy po niego kuriera

ocenić niezgodność możemy tylko nas w firmie lub musimy przekazać to specjalistom by to zrobili na nasz koszt

jeżeli towar jest niegodny z umową przywrócimy go do pełnej zgodności lub zwrócimy wpłatę

i tyle

 

 

oznacz moderatorów

-Sainkho-
#14 Krzewiciel#

@RED To jest sprzedaż C2C.

oznacz moderatorów