anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot produktu prefabrykowanego

expo-drew
#8 Zapaleniec#

Witam, co w przypadku produktu przygotowanego na specjalne zamówienie kupującego, kiedy chce zwrócić taki produkt? W zakładce "zwroty" jest informacja o ograniczonej lub braku możliwości zwrotów, jednak nadal ma taką możliwość przez Allegro. Jak uniknąć takich sytuacji?

oznacz moderatorów
19 ODPOWIEDZI 19

xyz96
#21 Demiurg#

@expo-drew Kupujący nie ma prawa do zwrotu takich produktów, ale muszą to być przedmioty wykonywane według indywidualnego projektu klienta, o niestandardowych wymiarach ustalonych przez klienta itp. Jeśli kupujący wybiera towar, kształt, wzór, wymiar z listy udostępnionej przez sprzedawcę, wtedy prawo do zwrotu przysługuje.

oznacz moderatorów

expo-drew
#8 Zapaleniec#

Chodzi o "rzeczy nieprefabrykowane, wyprodukowane według specyfikacji konsumenta lub służące zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb". Allegro daje możliwość zwrotu, ale nie mam obowiązku przyjęcia takiego zwrotu. Co robić gdy kupujący zgłosił zwrot i nadał paczkę z powrotem? Jak uniknąć takich sytuacji?

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Wiem, że chodzi o rzeczy nieprefabrykowane, ale sprzedawcy często odmawiają prawa do zwrotu z tego powodu, choć przedmiot pod tej wyjątek nie podpada. Na przykład można zwrócić koszulkę z nadrukiem wybranym ze wzorów oferowanych przez sprzedawcę, a nie można zwrócić koszulki z nadrukiem zaprojektowanym przez nabywcę. Niektórzy sprzedawcy nie uznają zwrotu w pierwszym przypadku, ponieważ nadruk z listy jest wykonywany dopiero po zamówieniu.

Jeśli przedmiot spełnia warunki określone w ustawie, prawo do zwrotu nie przysługuje. Jeżeli kupujący odeśle taki przedmiot, nie masz obowiązku zwrotu wpłaty, a towar pozostaje do dyspozycji kupującego. Odsyłasz mu go gdy zapłaci za wysyłkę.

oznacz moderatorów

expo-drew
#8 Zapaleniec#

Nie da się zablokować odsyłania produktu do sprzedającego?

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Nie da się, bo może zwrócić poza Allegro. Napisze oświadczenie o odstąpieniu, włoży do paczki i odeśle.

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@expo-drew chyba nie, ale spytajmy kawalerii ( @nat_not , @_HolaOla_ )

1. Sytuacja : sprzedaję ( jako firma) czapeczki. Zwykłe ale też personalizowane na życzenie klienta ( "Od wujka Edka dla Babci Zosi" itp..). Q : Czy mogę w wypadku tych drugich zablokować mozliwość zwrotu bez podania przyczyny? Jeżeli tak - to jak to zrobić? Jeżeli nie - to jak uniknąć negatywa za nie przyjęcie zwrotu?

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@expo-drew @pinsplash Nie, nie ma możliwości systemowego zablokowania takich zwrotów, ale tak już tutaj padło, Sprzedający nie ma obowiązku przyjęcia zwrotu rzeczy nieprefabrykowanych, wyprodukowanych według specyfikacji konsumenta lub służących zaspokojeniu zindywidualizowanych potrzeb. 

W takich sytuacjach, w przypadku przyznanego negatywnego komentarza obowiązuje standardowa procedura, czyli zgłoszenie do nas. Nasz zespół analizuje szczegółowo daną transakcję i podejmuje decyzję w tej sprawie. Raczej nie ma sposobu na uniknięcie zawczasu takiego komentarza. Jakby człowiek wcześniej wiedział, że się przewróci, to może się co najwyżej wcześniej położyć. 

   Ola
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@_HolaOla_  Powinnaś dodać na końcu zdania : Jakby człowiek wcześniej wiedział, że się przewróci, to może się co najwyżej wcześniej położyć. HEJ !😃

Miłego!

Oczywiście dziękuję za info

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

expo-drew
#8 Zapaleniec#

Czyli jedyne rozwiązanie w takiej sytuacji to odsyłanie produktów prefabrykowanych z powrotem do kupujących? A ewentualne negatywne komentarze zgłaszane do was?

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@expo-drew Albo nieodbieranie takiej przesyłki (nie narazisz się na dodatkowe koszty).

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@expo-drew Nie możesz nie odebrać, bo może to być przesyłka reklamacyjna zawierająca pismo reklamacyjne.

oznacz moderatorów

expo-drew
#8 Zapaleniec#

Jeśli wiem że to zwrot to teoretycznie jest to do wykonania. Z tym, że będąc w biurze firmy nie mam kontroli kiedy kurier podjeżdża ze zwrotną paczką, zostawia ją na portierni i odjeżdża.

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@expo-drew  nie odbieraj paczki

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Tu masz jakich towarów nie musisz przyjąć zwrotów:                                                                                  

Sprzedający nie ma obowiązku przyjęcia zwrotu nastepujących przedmiotów
  • produkty ulegające szybkiemu zepsuciu lub mające krótki termin przydatności do spożycia
  • nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu
  • przedmiotów, których cena zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy
  • dzienniki, periodyki lub czasopisma (z wyjątkiem umów o prenumeratę)
  • usługi zakwaterowania innego niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomiczne, usługi związane z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi
  • usługi lub przedmioty, których cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy
  • rzeczy nieprefabrykowane, wyprodukowane według specyfikacji konsumenta lub służące zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb
  • rzeczy dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, których po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu
  • rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami
  • napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli
  • treści cyfrowe, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.

 
oznacz moderatorów

oprzyrzadowanie
#8 Zapaleniec#

Mam podobny problem ale zdarzają się klienci, którzy wystawiają nagatywną ocenę a następnie, zgadzają się ją usunąć tylko, gdy zwrócisz kasę a czasami towaru nie odeślą a że Allegro w oceny "nie ingeruje" nic się nie da zrobić. Patologiczny system ocen wspiera i animuje patologiczne zachowania.

 

oznacz moderatorów

expo-drew
#8 Zapaleniec#

I właśnie tutaj sprzedający jest stratny, ponieważ pieniądze musiał zwrócić a towar nie dotarł lub nie może go wykorzystać do ponownej sprzedaży, gdyż został dopasowany do indywidualnych potrzeb kupującego. Może w przypadku jednej takiej sytuacji w skali miesiąca nie ma to tak dużego znaczenia, ale kiedy sytuacja notorycznie się powtarza to już jest problematyczne.

oznacz moderatorów

gkasiek
#3 Debiutant#

Mam pytanie odnośnie poniżej aukcji:

 

https://allegro.pl/oferta/rura-stalowa-fi-100-115-h8-9928137512

 

Jest napisane, że produkt jest nieprefabrykowany, czyli nie ma możliwości zwrotu, natomiast aukcja oferuje zakup dowolnej długości produktu, czyli powinna być możliwość zwrotu.

Powinna być możliwość zwrotu, czy nie?

oznacz moderatorów

mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@gkasiek, zweryfikuję tę ofertę i wrócę do Ciebie z odpowiedzią. 

   Maja
   Moderatorka


   _____________
   Daj znać, co myślisz o Allegro Gadane i wypełnij ankietę! 🙂
oznacz moderatorów

mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@gkasiek, w przypadku towaru, który jest cięty zgodnie ze zleceniem klienta (na metry, centymetry itd.) nie kwestionujemy wyłączenia prawa do odstąpienia od umowy.  

   Maja
   Moderatorka


   _____________
   Daj znać, co myślisz o Allegro Gadane i wypełnij ankietę! 🙂
oznacz moderatorów