Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, co w przypadku produktu przygotowanego na specjalne zamówienie kupującego, kiedy chce zwrócić taki produkt? W zakładce "zwroty" jest informacja o ograniczonej lub braku możliwości zwrotów, jednak nadal ma taką możliwość przez Allegro. Jak uniknąć takich sytuacji?
@expo-drew Kupujący nie ma prawa do zwrotu takich produktów, ale muszą to być przedmioty wykonywane według indywidualnego projektu klienta, o niestandardowych wymiarach ustalonych przez klienta itp. Jeśli kupujący wybiera towar, kształt, wzór, wymiar z listy udostępnionej przez sprzedawcę, wtedy prawo do zwrotu przysługuje.
Chodzi o "rzeczy nieprefabrykowane, wyprodukowane według specyfikacji konsumenta lub służące zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb". Allegro daje możliwość zwrotu, ale nie mam obowiązku przyjęcia takiego zwrotu. Co robić gdy kupujący zgłosił zwrot i nadał paczkę z powrotem? Jak uniknąć takich sytuacji?
Wiem, że chodzi o rzeczy nieprefabrykowane, ale sprzedawcy często odmawiają prawa do zwrotu z tego powodu, choć przedmiot pod tej wyjątek nie podpada. Na przykład można zwrócić koszulkę z nadrukiem wybranym ze wzorów oferowanych przez sprzedawcę, a nie można zwrócić koszulki z nadrukiem zaprojektowanym przez nabywcę. Niektórzy sprzedawcy nie uznają zwrotu w pierwszym przypadku, ponieważ nadruk z listy jest wykonywany dopiero po zamówieniu.
Jeśli przedmiot spełnia warunki określone w ustawie, prawo do zwrotu nie przysługuje. Jeżeli kupujący odeśle taki przedmiot, nie masz obowiązku zwrotu wpłaty, a towar pozostaje do dyspozycji kupującego. Odsyłasz mu go gdy zapłaci za wysyłkę.
Nie da się zablokować odsyłania produktu do sprzedającego?
Nie da się, bo może zwrócić poza Allegro. Napisze oświadczenie o odstąpieniu, włoży do paczki i odeśle.
@expo-drew chyba nie, ale spytajmy kawalerii ( @nat_not , @_HolaOla_ )
1. Sytuacja : sprzedaję ( jako firma) czapeczki. Zwykłe ale też personalizowane na życzenie klienta ( "Od wujka Edka dla Babci Zosi" itp..). Q : Czy mogę w wypadku tych drugich zablokować mozliwość zwrotu bez podania przyczyny? Jeżeli tak - to jak to zrobić? Jeżeli nie - to jak uniknąć negatywa za nie przyjęcie zwrotu?
@expo-drew @pinsplash Nie, nie ma możliwości systemowego zablokowania takich zwrotów, ale tak już tutaj padło, Sprzedający nie ma obowiązku przyjęcia zwrotu rzeczy nieprefabrykowanych, wyprodukowanych według specyfikacji konsumenta lub służących zaspokojeniu zindywidualizowanych potrzeb.
W takich sytuacjach, w przypadku przyznanego negatywnego komentarza obowiązuje standardowa procedura, czyli zgłoszenie do nas. Nasz zespół analizuje szczegółowo daną transakcję i podejmuje decyzję w tej sprawie. Raczej nie ma sposobu na uniknięcie zawczasu takiego komentarza. Jakby człowiek wcześniej wiedział, że się przewróci, to może się co najwyżej wcześniej położyć.
@_HolaOla_ Powinnaś dodać na końcu zdania : Jakby człowiek wcześniej wiedział, że się przewróci, to może się co najwyżej wcześniej położyć. HEJ !😃
Miłego!
Oczywiście dziękuję za info
Czyli jedyne rozwiązanie w takiej sytuacji to odsyłanie produktów prefabrykowanych z powrotem do kupujących? A ewentualne negatywne komentarze zgłaszane do was?
@expo-drew Albo nieodbieranie takiej przesyłki (nie narazisz się na dodatkowe koszty).
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
@expo-drew Nie możesz nie odebrać, bo może to być przesyłka reklamacyjna zawierająca pismo reklamacyjne.
Jeśli wiem że to zwrot to teoretycznie jest to do wykonania. Z tym, że będąc w biurze firmy nie mam kontroli kiedy kurier podjeżdża ze zwrotną paczką, zostawia ją na portierni i odjeżdża.
@expo-drew nie odbieraj paczki
Tu masz jakich towarów nie musisz przyjąć zwrotów:
Mam podobny problem ale zdarzają się klienci, którzy wystawiają nagatywną ocenę a następnie, zgadzają się ją usunąć tylko, gdy zwrócisz kasę a czasami towaru nie odeślą a że Allegro w oceny "nie ingeruje" nic się nie da zrobić. Patologiczny system ocen wspiera i animuje patologiczne zachowania.
I właśnie tutaj sprzedający jest stratny, ponieważ pieniądze musiał zwrócić a towar nie dotarł lub nie może go wykorzystać do ponownej sprzedaży, gdyż został dopasowany do indywidualnych potrzeb kupującego. Może w przypadku jednej takiej sytuacji w skali miesiąca nie ma to tak dużego znaczenia, ale kiedy sytuacja notorycznie się powtarza to już jest problematyczne.
Mam pytanie odnośnie poniżej aukcji:
https://allegro.pl/oferta/rura-stalowa-fi-100-115-h8-9928137512
Jest napisane, że produkt jest nieprefabrykowany, czyli nie ma możliwości zwrotu, natomiast aukcja oferuje zakup dowolnej długości produktu, czyli powinna być możliwość zwrotu.
Powinna być możliwość zwrotu, czy nie?
@gkasiek, zweryfikuję tę ofertę i wrócę do Ciebie z odpowiedzią.
@gkasiek, w przypadku towaru, który jest cięty zgodnie ze zleceniem klienta (na metry, centymetry itd.) nie kwestionujemy wyłączenia prawa do odstąpienia od umowy.