Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, kupujący dokonał transakcji 7ego sierpnia, po czym po paru godzinach w momencie gdy paczki już wyruszył zgłosił zwrot towaru. Odpisałem klientowi, że za późno już i towar dojdzie do niego i prosiłbym go o zwrot ww. towaru. Mija dziś już 14 dzień włącznie od zgłoszenia zwrotu. Etykieta została wygenerowana, natomiast nikt nie nadał towaru, Czy w takim wypadku, jeśli Kupujący wyśle towar za powiedzmy 2 dni, mogę jakoś potrącić z wysokości zwrotu za towar czy raczej nic nie robić?
A odebrał czy wraca bez odbioru,
Odebrał zwyczajnie towar
@1PK_Store1 Niestety wprowadziłeś kupującego w błąd. Od momentu, gdy zgłosił odstąpienie od umowy, nie był już zobowiązany do odebrania paczki.
Jeśli zwrot był w ramach Smarta, to po upływie 14 dni etykieta będzie nieważna. Kupujący będzie musiał odesłać towar na swój koszt, mimo że mógł nie odebrać przesyłki i wtedy kosztu by nie poniósł. Jak się odezwie, poradź mu, żeby się zwrócił do Allegro z prośbą o wygenerowanie nowej etykiety.
A gdyby zdecydował się zatrzymać towar, to niech Ci wyśle oświadczenie, że odwołuje swoje odstąpienie od umowy, a Ty potwierdź, że się na to zgadzasz.
Allegro w takim wypadku wygeneruje nową etykietę i Klient za nią zapłaci, czy ja jako Sprzedający?
@1PK_Store1 Jak kupujący wyjaśni Allegro, że nie mógł odesłać towaru w ciągu 14 dni, a został przez Ciebie wprowadzony w błąd, że ma obowiązek odebrać przesyłkę, to może mu wygenerują darmową etykietę (w drodze wyjątku). Nie wiem, czy się zgodzą, ale można spróbować.
@1PK_Store1 Na temat odstąpienia przed odebraniem towaru:
Tak na marginesie to specjalnie poprosiłem kupującego o odbiór towaru bo jedna z hurtowni z którymi współpracuję, w regulaminie zawarła punkt jakoby zwrot który bezpośrednio trafi do nich nie przechodząc jakby przez moje ręce to zostaje ukarany 20% wartości zakupu w hurtowni 😐
@1PK_Store1 No niestety, nie jest to korzystne dla Ciebie. Ale na przyszłość w takich wypadkach nie nalegaj, żeby kupujący odebrał przesyłkę, chyba że będzie chciał.
@-Sainkho- Za chwilę się zlecą sprzedający i będą przekonywać że trzeba odbierać, a nie trzeba.
@LEW433 tu masz fragment odpowiedzi uokiku
Możliwe jest również odstąpienie od umowy przed otrzymaniem towaru tj. zgodnie z art. 31 ust. 2 w/w ustawy. W takim jednak przypadku – jeżeli sprzedawca wysłał już towar należy liczyć się z koniecznością zwrotu przedsiębiorcy kosztów, które on poniósł, a które w sytuacji odstąpienia od umowy po odbiorze towaru obciążałyby Pana.
Więc czy trzeba odbierać: tak chyba że chcesz ponieść koszty nieodebrania jako konsument jeśli przewoźnik na sprzedawcę jakieś koszty nałożył a tutaj wysyłka była przed odstąpieniem.
@LEW433 Pomieszałeś. Art. 31 ust. 2 nie dotyczy sprzedaży na Allegro.
@LEW433 Jak masz taką kolejność wydarzeń: 1. sprzedający wysłał towar, 2. kupujący odstąpił od umowy, 3. kupujący nie odebrał przesyłki, to sprzedający może obciążyć kupującego tylko takimi kosztami, jakie kupujący musiałby ponieść, odstępując od umowy po odbiorze towaru. W ramach Smarta zwrot byłby bezpłatny. Zajrzyj tutaj:
@-Sainkho- Przecież może odstąpić w każdej chwili, tu się zgadzamy? wysłał, zakup ze Smartem- darmowy zwrot i wraca towar do sprzedającego, i co dalej....
*To też było do @az1rael
*Zły adres, miało być @az1rael
@az1rael Jaki koszt jak zwrot jest darmowy, a ty właściwie to ani pies a ni wydra, ani kupujący ani sprzedający taka hybryda.🤔
@LEW433 [Tym razem dobry adres 😉] az1rael po raz kolejny powołał się na niewłaściwy przepis, trzeci raz mu o tym piszę. Nie dociera.
@-Sainkho- nie powołałem się na niewłaściwy przepis tylko taką otrzymałem od uokiku odpowiedź z interpretacją prawną więc to uokik twierdzi że podany art obowiązuje.
@az1rael Jakimś cudem zawsze dostajesz niewłaściwe odpowiedzi. I nie od UOKiK-u, tylko od prawników z poradni, która działa na zlecenie urzędu. Zaglądasz w ogóle do ustawy? Wklejasz coś na ślepo, nie mając pojęcia, czego dotyczy przepis. Robisz w ten sposób niepotrzebny chaos.