Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, kupujący dokonał transakcji 7ego sierpnia, po czym po paru godzinach w momencie gdy paczki już wyruszył zgłosił zwrot towaru. Odpisałem klientowi, że za późno już i towar dojdzie do niego i prosiłbym go o zwrot ww. towaru. Mija dziś już 14 dzień włącznie od zgłoszenia zwrotu. Etykieta została wygenerowana, natomiast nikt nie nadał towaru, Czy w takim wypadku, jeśli Kupujący wyśle towar za powiedzmy 2 dni, mogę jakoś potrącić z wysokości zwrotu za towar czy raczej nic nie robić?
@nat_not Dziękuję.
Powtórzę jedynie (bo zostało to wycięte), że UOKiK nie zajmuje się indywidualnymi sprawami i nie odpowiada na mailowe zapytania konsumentów.
Odpowiedzi udzielają prawnicy z Fundacji ProPublika, która prowadzi poradnictwo konsumenckie w ramach umowy zawartej z UOKiK-iem. Prawnicy ci nie są urzędnikami i nie reprezentują UOKiK-u.
@az1rael Z tego co jak czytałem to wy macie jakieś osobiste relacje i dużą wiedzą o sobie. 😐
Wracając do twojego usunietego zapytania
@LEW433 kto ocenia czy reklamacja jest czy nie jest zasadna? Kto ocenia czy naprawa będzie opłacalna? Sprzedawca. Jak ma to zrobić jeśli nie widzi towaru na oczy? I poprosił o odeslanie ale kupujący nie chce odesłać? To jak ma wydać decyzję reklamacyjną? Kupujący ma udostępnić towar sprzedawcy na jego koszt tyle w temacie. Nie ma się zgadzać na obniżenie ceny w ciemno bo pan kupujący tak chce i on nic nie musi. Natomiast pewna osoba postuluje rozwiązanie szkodliwe pt może żądać obniżenia oddaj mu 50% na gębę po co idziesz w koszty. Ciekawe co by było jakby w ekspertyzie ktorej nie będzie towar jednak działał... czyli mogę po wszelkich lombardach kupować z prawie pewień że nie mają towaru na wymianę bo odkupują towar od ludzi na zasadzie co przyniosą to odkupię i za kazdym razem żądać obniżenia ceny bez odesłania na reklamację bo na 99% mi odda kasę za zakup bo nie ma drugiego na zamianę i nie naprawia sam towarow a w 2 tyg nie zdąży ogarnąć go przez jakis serwis czyli wydać decyzji reklamacyjnej. Dobry sposób na biznes taki bardzo szemrany wręcz wyłudzająco- rozbójniczy
Reklamacje można rozpatrzyć bez odsyłania towaru, tak czy nie?
Tak jak cos jest uszkodzone mechanicznie ale jak ktos ci mowi że nie działa to jak stwierdzisz że jest popsute po zdjęciu? Zreszta o tym czy rozpatrzeć bez odsylania też decyduje sprzedawca on godzi sie ponieść koszt odesłania a wyraźnie prosił o odesłanie
Ale nie ty tylko sprzedający,🤔
@LEW433 Reklamacje można rozpatrzyć bez odsyłania towaru, tak czy nie?
Oczywiście, że można. Sprzedający sam oceni, czy np. zdjęcia przesłane przez kupującego są wystarczające. W niektórych przypadkach odsyłanie nie ma najmniejszego sensu (np. towar całkowicie zniszczony podczas transportu) albo jest wręcz niewykonalne (np. płynny produkt spożywczy w rozwalonym opakowaniu).
Zamawiam produkty spożywcze wyłącznie przez internet i uszkodzenia opakowań są dość częste. Nie zdarzyło mi się nigdy, żeby sprzedawca nie uznał reklamacji w takim wypadku. Zawsze wysyłam szczegółowe zdjęcia.
@nat_not możesz zamknąć watek bo jak widac pewna osoba jest tak uparta że nie rozumie co do niej piszesz i oczywiście musi swoje 3 grosze na koniec zostawić bo by pękła jakby nie było po jej myśli
@LEW433 nie zauważyłem żeby był ku temu powód
Autor wątku już nie potrzebuje pomocy. Wszystko się dobrze skończyło. Można zamknąć. 😊
@az1rael Natomiast pewna osoba postuluje rozwiązanie szkodliwe pt może żądać obniżenia oddaj mu 50% na gębę
Prosiłeś o zamknięcie wątku, a sam dalej jątrzysz?
@LEW433 Tak bardzo "postulowałam" zwrot na gębę, że nawet podpowiedziałam, jak uzasadnić odrzucenie reklamacji.
Prawo do obniżenia ceny w ramach reklamacji obowiązuje w Polsce od 21 lat.
A co w przypadku kiedy darmowy zwrot kupującemu posiada z tytułu allegro Smart i przysługuje w przypadku spełnienia przez niego określonych warunków określonym w regulaminie tego programu.