anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot produktu

1PK_Store1
#7 Wielbiciel#

Witam, kupujący dokonał transakcji 7ego sierpnia, po czym po paru godzinach w momencie gdy paczki już wyruszył zgłosił zwrot towaru. Odpisałem klientowi, że za późno już i towar dojdzie do niego i prosiłbym go o zwrot ww. towaru. Mija dziś już 14 dzień włącznie od zgłoszenia zwrotu. Etykieta została wygenerowana, natomiast nikt nie nadał towaru, Czy w takim wypadku, jeśli Kupujący wyśle towar za powiedzmy 2 dni, mogę jakoś potrącić z wysokości zwrotu za towar czy raczej nic nie robić?

oznacz moderatorów
52 ODPOWIEDZI 52

-Sainkho-
#14 Krzewiciel#

@nat_not Dziękuję.

 

Powtórzę jedynie (bo zostało to wycięte), że UOKiK nie zajmuje się indywidualnymi sprawami i nie odpowiada na mailowe zapytania konsumentów.

Odpowiedzi udzielają prawnicy z Fundacji ProPublika, która prowadzi poradnictwo konsumenckie w ramach umowy zawartej z UOKiK-iem. Prawnicy ci nie są urzędnikami i nie reprezentują UOKiK-u.

https://www.infoliniakonsumencka.pl/o-infolinii/

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@az1rael Z tego co jak czytałem to wy macie jakieś osobiste relacje i dużą wiedzą o sobie. 😐

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Wracając do twojego usunietego zapytania

@LEW433  kto ocenia czy reklamacja jest czy nie jest zasadna? Kto ocenia czy naprawa będzie opłacalna? Sprzedawca. Jak ma to zrobić jeśli nie widzi towaru na oczy? I poprosił o odeslanie ale kupujący nie chce odesłać? To jak ma wydać decyzję reklamacyjną? Kupujący ma udostępnić towar sprzedawcy na jego koszt tyle w temacie. Nie ma się zgadzać na obniżenie ceny w ciemno bo pan kupujący tak chce i on nic nie musi. Natomiast pewna osoba postuluje rozwiązanie szkodliwe pt może żądać obniżenia oddaj mu 50% na gębę po co idziesz w koszty. Ciekawe co by było jakby w ekspertyzie ktorej nie będzie towar jednak działał... czyli mogę po wszelkich lombardach kupować z prawie pewień że nie mają towaru na wymianę bo odkupują towar od ludzi na zasadzie co przyniosą to odkupię i za kazdym razem żądać obniżenia ceny bez odesłania na reklamację bo na 99% mi odda kasę za zakup bo nie ma drugiego na zamianę i nie naprawia sam towarow a w 2 tyg nie zdąży ogarnąć go przez jakis serwis czyli wydać decyzji reklamacyjnej. Dobry sposób na biznes taki bardzo szemrany wręcz wyłudzająco- rozbójniczy

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Reklamacje można rozpatrzyć bez odsyłania towaru, tak czy nie?

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Tak jak cos jest uszkodzone mechanicznie ale jak ktos ci mowi że nie działa to jak stwierdzisz że jest popsute po zdjęciu? Zreszta o tym czy rozpatrzeć bez odsylania też decyduje sprzedawca on godzi sie ponieść koszt odesłania a wyraźnie prosił o odesłanie

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Ale nie ty tylko sprzedający,🤔

oznacz moderatorów

-Sainkho-
#14 Krzewiciel#

@LEW433 Reklamacje można rozpatrzyć bez odsyłania towaru, tak czy nie?

Oczywiście, że można. Sprzedający sam oceni, czy np. zdjęcia przesłane przez kupującego są wystarczające. W niektórych przypadkach odsyłanie nie ma najmniejszego sensu (np. towar całkowicie zniszczony podczas transportu) albo jest wręcz niewykonalne (np. płynny produkt spożywczy w rozwalonym opakowaniu). 

Zamawiam produkty spożywcze wyłącznie przez internet i uszkodzenia opakowań są dość częste. Nie zdarzyło mi się nigdy, żeby sprzedawca nie uznał reklamacji w takim wypadku. Zawsze wysyłam szczegółowe zdjęcia.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@nat_not możesz zamknąć watek bo jak widac pewna osoba jest tak uparta że nie rozumie co do niej piszesz i oczywiście musi swoje 3 grosze na koniec zostawić bo by pękła jakby nie było po jej myśli

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@nat_not Nie zamykać , dlaczego bo @az1rael tak uważa bo nie jest jego na wierzchu? nie zauważyłem żeby był ku temu powód., a @az1rael nikt cię nie zmusza tu zaglądać i się wypowiadać.

oznacz moderatorów

-Sainkho-
#14 Krzewiciel#

@LEW433 nie zauważyłem żeby był ku temu powód

Autor wątku już nie potrzebuje pomocy. Wszystko się dobrze skończyło. Można zamknąć. 😊

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@LEW433 co napisała i powycinała @nat_not ? Kto nie rozumie ze ma skończyć temat i 1 pisze a wrzuce swoje jeszcze 3 grosze i 2 odpisuje na powycinane wiadomości czyli dalej ignoruje moderacje...

oznacz moderatorów

-Sainkho-
#14 Krzewiciel#

@az1rael Natomiast pewna osoba postuluje rozwiązanie szkodliwe pt może żądać obniżenia oddaj mu 50% na gębę

Prosiłeś o zamknięcie wątku, a sam dalej jątrzysz?

@LEW433 Tak bardzo "postulowałam" zwrot na gębę, że nawet podpowiedziałam, jak uzasadnić odrzucenie reklamacji.

https://spolecznosc.allegro.pl/t5/pocz%C4%85tkuj%C4%85cy-sprzedawcy/witam-klient-nie-chce-nam-odes%C...

https://spolecznosc.allegro.pl/t5/pocz%C4%85tkuj%C4%85cy-sprzedawcy/witam-klient-nie-chce-nam-odes%C...

Prawo do obniżenia ceny w ramach reklamacji obowiązuje w Polsce od 21 lat.

oznacz moderatorów

Client:44052296
#21 Demiurg#

A co w przypadku kiedy darmowy zwrot kupującemu posiada z tytułu allegro Smart i przysługuje w przypadku spełnienia przez niego określonych warunków określonym w regulaminie tego programu. 

oznacz moderatorów