Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
@N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_
Witam
Klienta założyła nam dyskusję o rzekomo "nieterminowej dostawie zamówienia". Numer zamówienia 7a4581d0-95cb-11ef-b362-a910e1fa312f.
Zamówienie zostało złożone 29.10.br, czas na wysyłkę mieliśmy do 04.11.br. Faktycznie zostało ono wysłane do klientki 31.10.br i umieszczone w paczkomacie 02.11.br więc z terminem dostawy się wyrobiliśmy.
Klientka żąda od nas anulowania zamówienia (które de facto dziś do nas dotarło paczką zwrotną) i zwrotu wpłaty. Z tym nie mamy problemu. Na naszą prośbę (żeby mieć porządek w papierach) klientka zgłosiła zamówienie jako zwrot w którym bez naszej wiedzy jako powód zwrotu wskazała "nie dotarł na czas" co nie jest prawdą bo towar dotarł nawet przed terminem.
Mam 2 pytania dotyczące zaistniałej sytuacji.
1. Czy w momencie gdy klient jako powód zwrotu podał "nie dotarł na czas" Allegro zwróci nam prowizję w momencie zwrotu wpłaty? Czy zwrot mam pomniejszyć o wartość prowizji skoro paczka dotarła przed planowanym terminem?
Nie będę ukrywać, że nie mam zamiaru ponosić kosztów (w tej sytuacji wartość prowizji) dlatego, że ludzie nie czytają ze zrozumieniem albo mają chore wyobrażenie, że zamówione paczki będą na drugi dzień u nich pod domem.
2. Czy zostajemy obciążeniu kosztem zwrotu nieodebranej przez klienta paczki czy jest to wliczone w cenę wysyłki ze SMARTem ?
Będę wdzięczna za szybką odpowiedź moderatorów bo nie chce zwlekać ze zwrotem środków, tym bardziej że klienta zamiast się z nami najnormalniej w świecie skontaktować o zaistniałej sytuacji po kilku dniach założyła nam dyskusję.
Dla klientów Allegro dyskusja stała się normalnym sposobem kontaktu. Przywyknij!
Mam wrażenie że serwis stworzył taki mechanizm szczucia jeden na drugiego i ustawia się po stronie kupującego.
Klientka zapewne oczekiwała dostawy przed świętem.
Ja bym zwrócił prowizję i to szybko, tym bardziej że paczka nie została przez kupująca odebrana i wraca.
Po zaksięgowaniu zwrotu przez Allegro, wystąp o zwrot prowizji, jak odmówią to odwołaj się.
Nie ma żadnego znaczenia co tam nabazgrała, odłączyła przy odstąpieniu, ty zaznacz przy zwrocie środków prawdę. Kupujący nie odebrał przesyłki.
Jaką prowizje byś zwrócił?
@Halfrunt napisał(a):
Dla klientów Allegro dyskusja stała się normalnym sposobem kontaktu. Przywyknij!
Mam wrażenie że serwis stworzył taki mechanizm szczucia jeden na drugiego i ustawia się po stronie kupującego.
Klientka zapewne oczekiwała dostawy przed świętem.
Ja bym zwrócił prowizję i to szybko, tym bardziej że paczka nie została przez kupująca odebrana i wraca.
Po zaksięgowaniu zwrotu przez Allegro, wystąp o zwrot prowizji, jak odmówią to odwołaj się.
Nie ma żadnego znaczenia co tam nabazgrała, odłączyła przy odstąpieniu, ty zaznacz przy zwrocie środków prawdę. Kupujący nie odebrał przesyłki.
@milka1234567890 sprzedający chce zwrócić pieniądze potrącając pobrana opłatę transakcyjną
@milka1234567890 miałem na myśli całość środków wpłaconych przez kupującą, nie samą prowizję 🤣 mój błąd
najbardziej wkurzający powód będący tak naprawdę reklamacją
@WarsztatNadruku najśmieszniejsze jest to, że allegro twierdzi, że powód "nie dotarł na czas"
jest odstąpieniem od umowy bez podania przyczyny
tymczasem powód "nie dotarł na czas" jest opisany np: w kodeksie cywilnym innymi przepisami i innymi metodami postępowania
tutaj sprzedawca nie musi w części przypadków zgadzać się na zwrot
np: kupujący musi podać termin dostawy sprzedawcy, a dopiero później może odstąpić od umowy
@WarsztatNadruku allegro nie zwraca opłaty pobranej od ciebie na smarta dla kupującego - nie myl tego z prowizją
Odstąpiła od umowy zakupu to nie masz wyjścia o zwrocie środków.
Ja nie mam absolutnie problemu z tym aby dokonać zwrotu wpłaty.
Ale jeśli otrzymam informacje od moderatorów, że Allegro nie przyzna mi zwrotu prowizji bo kupująca jak powód zwrotu podała "nie dotarł na czas" to sorry ale nie mam zamiaru się użerać później z nimi aby jednak nam zwrot prowizji uznali bo kupujący myślą, że są panami tego świata i wszystko im wolno.
Mam świadomość, że Allegro za nic ma prawa sprzedających, ale jak każdy sprzedający będzie działać jak im Allegro każe to to się nigdy nie zmieni.
A jeśli kupujący nie umie czytać ze zrozumieniem, albo nie ogarnia że nie wszyscy wysyłają towary z dnia na dzień to nie jest mój problem tylko kupujących. Ja nie mam zamiaru ponosić kosztów z tego tytułu i dokładać za przeproszeniem "do głupoty innych".
Odstąpiła od umowy bo sami jej kazaliśmy to zrobić, aby mieć porządek w papierach. I że mam zwrócić kasę to też pisałam.... Kłania się czytanie całości ze zrozumieniem... Bo nie mamy wątpliwości czy zwrócić wpłatę tylko czy ewentualnie zwrot mamy pomniejszyć o wysokość prowizji którą teoretycznie Allegro może nam nie zwrócić.
@WarsztatNadruku zwróć pieniądze i wystąp o zwrot prowizji. Nie dadzą odwołaj się i przedstaw stan rzeczywisty. Nie możesz działać niezgodnie z ustawą.
@N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_
Czy ktoś z moderatorów może zabrać głos? Chcemy wiedzieć jakie jest stanowisko Allegro w tej sytuacji i czy przyznacie nam zwrot prowizji.
@WarsztatNadruku jeśli chodzi o zwrot prowizji, tutaj na forum nic nie zrobię niestety. Skontaktuj się z nami proszę w tej sprawie przez formularz. Doradca zweryfikuje sprawę.
Pamiętaj aby potrącić jej koszt powrotu paczki jeśli ci go naliczono @WarsztatNadruku z kwoty zwrotu
@az1rael wczoraj dzwoniłam do InPost dowiedzieć się jak jest w końcu z tym naliczaniem za nieodebrane paczki i uzyskałam informację, że w ramach SMART jeśli klient nie odbierze paczki to oni nie naliczają dodatkowej opłaty za paczki zwrotne. ;/
Ale teraz czekam na stanowisko Allegro w tej sprawie, bo dopóki nie będę mieć od nich czarno na białym jak jest ze zwrotem prowizji w tej sytuacji i z naliczaniem opłaty za wracające a nieodebrane paczki to niczego klientowi nie będę zwracać.
jak klient poprosi w dyskusji allegro o pomoc to mu wypłacą z Allegro Protect, a Tobie doliczą do rachunku 🤣
Przekombinowujesz. Pomyłki każdemu się zdarzają i to nie jest powodem odmowy zwrotu. Dzisiaj na prywatnym koncie dokonałam zwrotu z powodem (brak towaru), taaa uwielbiam autowznawianie sprzedanych egzemplarzy na prywatnych kontach. Dziękuje allegro za takie ułatwienia. Zwrócili prowizję sami z siebie w ciągu 5ciu minut od zwrotu. Tu powinno być podobnie.
Problem będzie wtedy gdy masz niską jakość konta. Przy standardowym super, super plus sami zwracają i nawet klikać tego nie musisz. Nie wiem jak na dobrym, a poniżej pewnie problemy.