Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
Klient równo po 2 tygodniach od zakupu (odebrania przesyłki) zgłosił zwrot. Napisał, że po otwarciu paczki przedmiot był uszkodzony. Później czekał kolejne 2 tygodnie, żeby odesłać przedmiot. W ostateczności dostałam faktycznie uszkodzoną zabawkę po miesiącu. Czy nie powinien zaraz po otwarciu paczki zgłosić zwrot przedmiotu? Chodzi o to, że może dziecko bawiło się przez 2 tygodnie i uszkodziło zabawkę, więc lepiej zgłosić zwrot i otrzymać pieniądze? Nie chcę nikogo oskarżać, ale to już 3 podobny przypadek w tym tygodniu. Czy macie podobne przypadki?
Miał prawo do zwrotu w takich terminach, jeśli nie sprawdziłeś towaru przed wysłaniem - to nie wiesz czy była uszkodzona. Faktem jest, że niektórzy klienci zrobili sobie z konsumenckiej ustawy użytek na darmowy wynajem nowych rzeczy.
Oczywiście, że sprawdzam każdy towar przed wysyłką i nie wysyłam uszkodzonych.
@sklepiksenpaia Jeśli to reklamacja to ją rozpatrujesz np. odrzucając w całości. Jeśli to zwrot to pomniejszasz kwotę wypłaty do wysokości wartości zabawki uszkodzonej.
Na zgłoszenie zwrotu ma 14 dni od odebrania paczki, na odesłanie kolejne 14 dni od zgłoszenia zwrotu, razem 28 dni. Data otrzymania paczki przez sprzedawcę nie ma znaczenia.
Jeśli to reklamacja z powodu wad, ma czas 2 lata z rękojmi.
@sklepiksenpaia Nie musi od razu zgłaszać, mana to 14 dni i 14 na odesłanie. Czy tak było że towar był uszkodzony, inna sprawa. To nie jest zwrot bez podania przyczyny, towar uszkodzony czyli reklamacja.
@sklepiksenpaia A o czym tu dywagować? Klient wykorzystał termin do maksimum zgodnie z prawem. Natomiast te terminy ( po 14 dniach 'zauważył" uszkodzenie w transporcie, a po kolejnych 14 znalazł czas aby odesłać) sugerują że potraktował Cię jako wypożyczalnię. Ciężko mu będzie udowodnić uszkodzenie w transporcie. Reklamację MUSISZ rozpatrzyć. Od ciebie zależy jak. Możesz napisać iż przedmiot nosi ślady użytkowania i ma uszkodzenie mechaniczne w związku z czym odrzucasz reklamację. Pamiętaj jednak że kupujacy może wystawić negatywny komentarz.
Taaa, może odrzucić reklamację, bo przedmiot ma ślady użytkowania i uszkodzenia 🙂 Dobre sobie. Może odrzucić zawsze, ale nie zawsze bez konsekwencji.
Nawet zwrotu konsumenckiego nie może w takiej sytuacji "odrzucić", bo nie ma podstawy prawnej.
Poczekajmy na Dyskusję i POK, a zresztą nie ma co czekać, podobno "kupujący zawsze kłamią, tak po prostu jest".
Nieprawda, to sprzedający kłamią i wysyłają uszkodzony towar. A biedny kupujący nie dostał paczki bo nie potrafi nawet poprawnie wpisać adresu dostawy do siebie taka jest prawda.
@xyz96 ty też zauważasz uszkodzenie w transporcie po 14 dniach? no cóż "tak po prostu jest" 🤣
ps ale może pomniejszyć wartość zwrotu....zapomniałeś dodać?
W jakim transporcie?? Uszkodzony otrzymał, na zwrot ma 14 dni + 14 dni na odesłanie, na reklamację 2 lata. "Kupujący zawsze kłamią, tak po prostu jest"
Taaa, może pomniejszyć, może nie uznać, wszystko może - do czasu Dyskusji i POK, a potem może być różnie.
Ale POK się boicie jak ognia i o to chodzi 🙂 Klient nasz Pan, tak było jest i będzie 🙂
Tylko za komuny było inaczej.
xyz96 Mam nadzieja ze produktu kupione przez ciebie na odległość jako nowe są wyłącznie po zwrotach od "konsumentów" 14+14 dni.😎
@aragil Produktu kupione przeze mnie jako nowe muszą pachnieć nowością, inaczej sprzedawca poniesie tego konsekwencje i będzie płacz 🙂
Możesz sobie mieć nadzieja 🙂
Najgorzej mają ci co bezzapachowe produkty sprzedają ,klient nie poczuje świeżości i oszaleje z wściekłości.
xyz96 Dziwne, czyli jednak robisz zakupy na all, bo ostatnio radziłeś kupującemu nie robić tu zakupów tylko w sklepach stacjonarnych😃.
@aragil Pamiętaj mają pachnięć, przed wysłaniem nasmarować smalcem. Świat się nie zmienia tylko kończy, za sprawą takich zakupów. 😁