Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, klient zakupił figurki niespodzianki 6sztuk zamknięte w saszetce, niestety trafiło mu się że tylko 2 figurki były różne a 4 takie same, w opisie jest napisane że towar wysyłany losowo , klient chce zwrócić figurki które są już otwarte czy muszę przyjąć zwrot ??
@KAMELASKLEP Klient ma prawo oddać towar bez podania przyczyny(zakup od firmy).
Tak wiem ale towar został rozpakowany , rozumiem że jak ja zamawiam np. zingsy lub kart pokemon to jak trafi mi się powtórka to mogę odesłać mimo iż towar został odpakowany i wróci do sprzedawcy w innym stanie niż został wysłany?
@KAMELASKLEP Jeśli są to artykuły higieniczne, wykonywane na zamówienie, płyty CD, prasa to nie można ich rozpakowywać, używać.
Skoro nie są powyższe to można je rozpakować i oddać. Wtedy zwrot jest jak za przedmioty używane.
Witaj @KAMELASKLEP ,
jesteś przedsiębiorcą i masz obowiązek przyjmować zwroty od konsumentów. Odpakowanie zingsa nie wykracza poza tzw. zwykły zarząd i nie jest powodem do umniejszenia kwoty zwrotu. Po odebraniu paczki ze zwrotem musisz niezwłocznie zwrócić klientowi pieniądze za towar i przesyłkę, o ile nie była darmowa.
Pamiętaj, że kiedy Twój klient skorzysta z Programu Ochrony Kupujących i uzyska rekompensatę na Twoje konto i konta z nim powiązane mogą zostać nałożone restrykcje z blokadą włącznie. Miej to na uwadze czytając rady Twoich konkurentów - sprzedawców zabawek.
Pozdrawiam.
Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!
Czy w takim razie mogę odmówić temu samemu klientowi wysyłki towaru, który znowu zamówi tą sama zabawkę np, zingsa w obawie że znowu nie trafi mu się np złota figurka lub ma już taka w swojej kolekcji i znowu będzie chciał zwrócić odpieczętowana saszetkę która nadaje się do kosza bo nie mogę już jej sprzedać
@KAMELASKLEP Nie możesz odmówić kupującemu sprzedaży towaru bez uzasadnionej przyczyny. To samo dotyczy wciągnięcia go na czarną listę. Robiąc to narażasz się na odpowiedzialność za wykroczenie opisane w art. 135 k.w.
Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!
@KAMELASKLEP najlepiej spróbuj sprawę wyjaśnić w UOKiK, tutaj porządnej i pewnej odpowiedzi raczej nie dostaniesz. Nikt z piszących nie zna się zbyt dobrze na prawie konsumenckim.
Możesz dodać na CL ale do tego potrzebny jest konkretny powód.
Proszę bardzo, mój post zniknął w trybie ekspresowym, a ten kłamliwy, traktujący o pozostałych dyskutantach, nadal wisi - vive la modération, bravo👏
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
@KAMELASKLEP Tak przyjmij zwrot. Poinformuj klienta że otrzyma zwrot za towar używany. Dokonaj dezynfekcji i kwarantanny figurek za które masz prawo odliczyć część pieniędzy.
@KAMELASKLEP Tak, klient ma prawom do zwrotu nawet po rozpakowaniu. Kwotę zwrotu można pomniejszyć tylko wtedy, gdy klient używał rzeczy ponad konieczność do sprawdzenia jego cech i funkcjonalności. Jeśli bez rozpakowania nie można było sprawdzić cech, nie można pomniejszać zwrotu wpłaty i trzeba oddać koszt towaru i koszt dostawy do klienta - to wynika z przepisów.
Saszetka ''niespodzianka'' wiedział co kupuje tym bardziej że jest w opisie oferty napisane figurki losowe
@KAMELASKLEP Mylisz pojęcie reklamacji a zwrotu, klient ma 14 dni na zwrot bez podania przyczyny i ty musisz go przyjąć.
Ja rozumiem że zwrot itd. ale chyba zwrot towaru musi być taki jaki został wysłany a nie z rozpieczętowanym/rozerwanym pudełkiem saszetką itp. taki towar nie nadaję się już do użytku
@KAMELASKLEP Dokładnie tak jest jak piszesz "niespodzianka". Skoro ktoś kupuje "kota w worku" i dokładnie takiego otrzymuje "kota w worku", to oddając używanego, otrzymuje zwrot za towar używany.
@__RPM_ @LEW433 @xyz96 Prawda jest taka że ustawodawca jest 100 lat za rynkiem ... Cała atrakcja : Kinder Surprise, LOL Surprise, Kart Panini ( różnych) - jest to że sa zapakowane i nie wiesz co kupujesz. Na tym to polega. Więc odpakowanie i zwrot samych kart to zredukowanie wartości niemal do 0 ( zero). Najlepszy przykład że nieotwarte saszetki z kartami możesz nabyć po 6-8 PLN, a poszczególne karty sa oferowane ( co nie równa się sprzedaży) po 50gr...
Idealnie ujęte to co miałem na myśli. Tylko nadal nie dostałem informacji konkretnej odp. muszę czy nie muszę przyjąć zwrot, według przepisów??
@KAMELASKLEP Czy te figurki były w jednej saszetce, czy to było kilka różnych saszetek?
KILKA RÓŻNYCH