anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot Towaru odpakowanego przez klienta

MAMY ROZWIĄZANIE!
KAMELASKLEP
#8 Zapaleniec#

Witam, klient zakupił figurki niespodzianki 6sztuk zamknięte w saszetce, niestety trafiło mu się że tylko 2 figurki były różne a 4 takie same, w opisie jest napisane że towar wysyłany losowo , klient chce zwrócić figurki które są już otwarte czy muszę przyjąć zwrot ??

oznacz moderatorów
36 ODPOWIEDZI 36
LEW433
#21 Demiurg#

@KAMELASKLEP Klient ma prawo oddać towar bez podania przyczyny(zakup od firmy).

oznacz moderatorów
KAMELASKLEP
#8 Zapaleniec#

Tak wiem ale towar został rozpakowany , rozumiem że jak ja zamawiam np. zingsy lub kart pokemon to jak trafi mi się powtórka to mogę odesłać mimo iż towar został odpakowany i wróci do sprzedawcy w innym stanie niż został wysłany?

oznacz moderatorów
__RPM_
#14 Krzewiciel#

@KAMELASKLEP  Jeśli są to artykuły higieniczne, wykonywane na zamówienie, płyty CD, prasa to nie można ich rozpakowywać, używać.

Skoro nie są powyższe to można je rozpakować i  oddać. Wtedy zwrot jest jak za przedmioty używane.

oznacz moderatorów
Client:79179573
#16 Inspirator#

Witaj @KAMELASKLEP ,

jesteś przedsiębiorcą i masz obowiązek przyjmować zwroty od konsumentów. Odpakowanie zingsa nie wykracza poza tzw. zwykły zarząd i nie jest powodem do umniejszenia kwoty zwrotu. Po odebraniu paczki ze zwrotem musisz niezwłocznie zwrócić klientowi pieniądze za towar i przesyłkę,  o ile nie była darmowa.

Pamiętaj, że kiedy Twój klient skorzysta z Programu Ochrony Kupujących i uzyska rekompensatę na Twoje konto i konta z nim powiązane mogą zostać nałożone restrykcje z blokadą włącznie. Miej to na uwadze czytając rady Twoich konkurentów - sprzedawców zabawek.

Pozdrawiam.

____________

Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!

oznacz moderatorów
KAMELASKLEP
#8 Zapaleniec#

Czy w takim razie mogę odmówić temu samemu  klientowi wysyłki towaru, który znowu zamówi tą sama zabawkę np, zingsa w obawie że znowu nie trafi mu się np złota figurka lub ma już taka w swojej kolekcji i znowu będzie chciał zwrócić  odpieczętowana saszetkę która nadaje się do kosza bo nie mogę już jej sprzedać

oznacz moderatorów
Client:79179573
#16 Inspirator#

@KAMELASKLEP Nie możesz odmówić kupującemu sprzedaży towaru bez uzasadnionej przyczyny. To samo dotyczy wciągnięcia go na czarną listę. Robiąc to narażasz się na odpowiedzialność za wykroczenie opisane w art. 135 k.w.

____________

Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!

oznacz moderatorów
konto zamknięte
Nie dotyczy

@KAMELASKLEP najlepiej spróbuj sprawę wyjaśnić w UOKiK, tutaj porządnej i pewnej odpowiedzi raczej nie dostaniesz. Nikt z piszących nie zna się zbyt dobrze na prawie konsumenckim. 

oznacz moderatorów
Camper_Voyager
#9 Pomysłodawca#

Możesz dodać na CL ale do tego potrzebny jest konkretny powód. 

oznacz moderatorów
Knowhere
#21 Demiurg#

Proszę bardzo, mój post zniknął w trybie ekspresowym, a ten kłamliwy, traktujący o pozostałych dyskutantach, nadal wisi - vive la modération, bravo👏

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów
__RPM_
#14 Krzewiciel#

@KAMELASKLEP  Tak przyjmij zwrot. Poinformuj klienta że otrzyma zwrot za towar używany.  Dokonaj dezynfekcji i kwarantanny figurek za które masz prawo odliczyć część pieniędzy.

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@KAMELASKLEP Tak, klient ma prawom do zwrotu nawet po rozpakowaniu. Kwotę zwrotu można pomniejszyć tylko wtedy, gdy klient używał rzeczy ponad konieczność do sprawdzenia jego cech i funkcjonalności. Jeśli bez rozpakowania nie można było sprawdzić cech, nie można pomniejszać zwrotu wpłaty i trzeba oddać koszt towaru i koszt dostawy do klienta - to wynika z przepisów.

oznacz moderatorów
KAMELASKLEP
#8 Zapaleniec#

Saszetka ''niespodzianka'' wiedział co kupuje tym bardziej że jest w opisie oferty napisane figurki losowe 

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

@KAMELASKLEP Mylisz pojęcie reklamacji a zwrotu, klient ma 14 dni na zwrot bez podania przyczyny i ty musisz go przyjąć.

oznacz moderatorów
KAMELASKLEP
#8 Zapaleniec#

Ja rozumiem że zwrot itd. ale chyba zwrot towaru musi być taki jaki został wysłany a nie z rozpieczętowanym/rozerwanym pudełkiem saszetką itp. taki towar nie nadaję się już do użytku 

oznacz moderatorów
__RPM_
#14 Krzewiciel#

@KAMELASKLEP  Dokładnie tak jest jak piszesz "niespodzianka". Skoro ktoś kupuje "kota w worku" i dokładnie takiego otrzymuje "kota w worku", to oddając używanego, otrzymuje zwrot za towar używany.

oznacz moderatorów
pinsplash
#21 Demiurg#

@__RPM_ @LEW433 @xyz96  Prawda jest taka że ustawodawca jest 100 lat za rynkiem ... Cała atrakcja : Kinder Surprise, LOL Surprise, Kart Panini ( różnych) -  jest to że sa zapakowane i nie wiesz co kupujesz. Na tym to polega. Więc odpakowanie i zwrot samych kart to zredukowanie wartości niemal do 0 ( zero). Najlepszy przykład że nieotwarte saszetki z kartami możesz nabyć po 6-8 PLN, a poszczególne karty sa oferowane ( co nie równa się sprzedaży) po 50gr...

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów
KAMELASKLEP
#8 Zapaleniec#

Idealnie ujęte to co miałem na myśli. Tylko nadal nie dostałem informacji konkretnej odp. muszę czy nie muszę przyjąć zwrot, według przepisów?? 

oznacz moderatorów
pinsplash
#21 Demiurg#

@KAMELASKLEP  Czy te figurki były w jednej saszetce, czy to było kilka różnych saszetek?

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów
KAMELASKLEP
#8 Zapaleniec#

KILKA RÓŻNYCH 

oznacz moderatorów