anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot Towaru odpakowanego przez klienta

MAMY ROZWIĄZANIE!
KAMELASKLEP
#8 Zapaleniec#

Witam, klient zakupił figurki niespodzianki 6sztuk zamknięte w saszetce, niestety trafiło mu się że tylko 2 figurki były różne a 4 takie same, w opisie jest napisane że towar wysyłany losowo , klient chce zwrócić figurki które są już otwarte czy muszę przyjąć zwrot ??

oznacz moderatorów
36 ODPOWIEDZI 36
pinsplash
#21 Demiurg#

@KAMELASKLEP  Kilka punktów :

1. Logika mówi : nie przyjmuj zwrotu

2. Polskie prawo nie ma nic wspólnego z punktem pierwszym

3. Takie figurki po rozpakowaniu znacznie tracą na wartości

4. Zrób jak mówi @Vryko  Poinformuj kupujacego że oddasz to co wg Ciebie sa one w tej chwili warte. Możesz się posiłkować cenami na O-L-X

5. I tak zrób jak koniecznie będzie chciał zwrotu

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

Musisz przyjąć zwrot. Po odstąpieniu od umowy, jest ona uznana za niezawartą na podstawie art. 31 Ustawy konsumenckiej. Musisz oddać kupującemu koszt towaru i koszt wysyłki do niego. Jeżeli towar nie jest uszkodzony, jest kompletny, musisz mu oddać pełną cenę. Kupujący ma prawo rozpakować towar w celu sprawdzenia jego cech i funkcjonalności.

oznacz moderatorów
pinsplash
#21 Demiurg#

@xyz96  Doskonale wiesz że ustawodawca nie nadąża ( lub nie chce nadążać) za życiem/rynkiem. Nie przewidywał gatunku zabawek "surprise" których wartość polega na niespodziance i którą tracą po odpakowaniu.

Podam Ci inny przykład - numery PKD. Ostatnio Pani z Okienka mi powiedziała że przy nowych technologiach należy wybierać "najmniej niepasujący" - bo ustawodawca nie przewidział całych gałęzi nowych technologii... i moze za rok lub dwa to uzupełni ( a w tym czasie pojawią się nowe..)

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów
__RPM_
#14 Krzewiciel#

@KAMELASKLEP  Wg przepisów nie możesz już rozpakowanego sprzedać jako niespodziankę. Zatem przyjmujesz zwrot i oddajesz pieniądze za używane rzeczy.

oznacz moderatorów
konto zamknięte
Nie dotyczy

Allegro powinno stworzyć nową kategorię - Towary zwrócone przez kupujących 😁 

oznacz moderatorów
Vryko
#18 Luminarz#

Pomimo niewątpliwego prawa do zwrotu klienckiego, należy także pamiętać o tym, że - jeśli nawet klient nie przekroczył tzw. "granic zwykłego zarządu" - rozpakowany towar, szczególnie tego typu, znacznie traci na wartości. Idąc dalej - poinformuj klienta, że zwrócisz mu realną wartość towaru po rozpakowaniu (możesz posiłkować się przecież przeciętną ceną takiegoż towaru bez opakowania z Allegro). Drugą opcją jest oczywiście, proponowany wyżej zwrot całości kosztów - co jest jednak moim zdaniem i nielogiczne i zbędne. Może postaraj się wytłumaczyć klientowi, że masz prawo do obniżenia kwoty zwrotu i zapytaj go, czy serio chce go dokonać. 

______________
Sołtys Allegro
oznacz moderatorów
Client:79179573
#16 Inspirator#

@Vryko Chodzi o chińskie figurki po 3 zł za sztukę. Głupio dostać kolejnego negatywa za januszerkę na czymś takim. A już jest nie najlepiej z ocenami.

____________

Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!

oznacz moderatorów
Vryko
#18 Luminarz#

@Client:79179573 Hm.. Tu neg bardziej by się przydał jednak kupującemu. No ale...nie w tym życiu. 

 

______________
Sołtys Allegro
oznacz moderatorów
konto zamknięte
Nie dotyczy

@Client:79179573  może najlepiej rozdawać za darmo😁po co mielić kasę w tą i z powrotem.

oznacz moderatorów
KAMELASKLEP
#8 Zapaleniec#

Nie pytałem jak uniknąć negatywa !!! I nie chodzi o figurki o 3zł, zresztą ile by nie kosztowały dlaczego mam dokładać do interesu.

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

@Vryko Zapewne zakupy nie powinny tak wyglądać, kupują w emocji, bo należy oś kupić , bo się chce, bo się nie chce itd, są możliwości zwrotu to zwracają a że to nie ma nić wspólnego z zdrowym rozsądkiem, to oczywiste.

oznacz moderatorów
aragil
#15 Entuzjasta#

Czy konsument może rozpakować podobne figurki w sklepie stacjonarnym?

Nie.

Dla tego ponieważ "Konsument ma prawo korzystać z towaru przed odstąpieniem od umowy tylko tak, jak robiłby to w sklepie stacjonarnym" przyjmujesz zwrot i  zwracasz  kwotę odpowiednio zmniejszona o stracona wartość.

https://prokonsumencki.pl/klauzule-niedozwolone-2/konsument-ma-prawo-korzystac-z-towaru-przed-odstap...

oznacz moderatorów
Client:79179573
#16 Inspirator#

@aragil W stacjonarnych sklepach konsumenci nie muszą sami rozpakowywać towarów. Sprzedawcy robią to za nich.

____________

Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!

oznacz moderatorów
__RPM_
#14 Krzewiciel#

@Client:79179573  Taaa, jużci odpakowują figurki niespodzianki! Może jeszcze odpakowują lizaki, ssają i opowiadają o ich smaku?

oznacz moderatorów
pinsplash
#21 Demiurg#

@__RPM_  Dobre 😁

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów
TATLOK
#15 Entuzjasta#

@__RPM_  Ależ tak!, w stacjonarnych sklepach sprzedawcy znają swój asortyment. Uważam, że Allegro za pomocą swoich wydelegowanych pracowników na tym forum, i ich polityką zbyt daleko posuniętą, zwłaszcza w uznaniowości zwrotów, doprowadziło, że towar "nowy" na ich portalu jest bardzo często: nadgryziony, oblizany, używany. 

oznacz moderatorów
Knowhere
#21 Demiurg#

@__RPM_ Pewnie jak wchodzi do sklepu, to pracownicy się czerwienią i mdleją z wrażenia na jego widok, a pracownice i kierowniczki działów szepczą między sobą "o borze... to on... to naprawdę on... CLIENT... odwiedził nas... nareszcie... teraz prędko, zanim dotrze do nas, że to bez sensu... rozwijajcie czerwone dywany, rozpakowujcie towary, parzcie kawę i uśmiechajcie się jak stuknięte"😁

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów