Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam pojawiły mi sie 2 pierwsze zwrotu towaru i pierwszy
@FUB_Step-Bud mozesz sobie zerkać , czasem zwrot się przedłuża z winy przewoźnika i trzeba interweniować .
@mdrogeria
nic nie musisz robić do chwili aż otrzymasz numer przesyłki zwrotnej
Otrzymanie numeru przesyłki (a nawet innego potwierdzenia nadania jakiejś przesyłki z jakąś zawartością) nie jest dowodem odesłania rzeczy.
Dopóki sprzedawcy nie udostępniono dowodu co do zawartości przesyłki lub nie umożliwiono mu osobiste zapoznanie się z przesyłką (np. doręczyciel podjął próbę doręczenia, ale przesyłka nie została odebrana) - sam numer nadania takim dowodem nie jest.
@A3dam nie miałem na myśli dowodu odesłania rzeczy , a samego odesłania , natomiast sedno tkwi w drugiej mojej wypowiedzi cyt,, czasem zwrot się przedłuża z winy przewoźnika i trzeba interweniować .,,
@mdrogeria
OK.
W Ustawie jest napisane:
[...] do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jej odesłania.
"czasem zwrot się przedłuża z winy przewoźnika i trzeba interweniować"
Za odesłanie rzeczy (ryzyko zaginięcia lub uszkodzenia w transporcie, pakowanie, zabezpieczenie, ubezpieczenie, etc.) odpowiada konsument odsyłający rzecz.
Interwencja ze strony Adresata z powodu przedłużającego się czasu przewozu nie jest konieczna.
Gdyby np. przesyłka z odsyłaną rzeczą została nadana, ale nigdy nie dotarła do sprzedawcy i po jakimś czasie została uznana przez przewoźnika za zaginioną - to sprzedawca nie musi nic zwracać kupującemu, a ew. roszczenia odszkodowawcze Kupujący może kierować do podmiotu z którym zawarł umowę na przewóz tej przesyłki.
@A3dam ja się zupełnie z Tobą zgadzam , ale należy wiąć pod uwagę jedno . Czasem się zdarza ,że przewoźnik uchybi swojemu obowiązkowi , a nadający co zrobi ? otworzy dyskusję i walnie negatywa co wpłynie sprzedawcy na jakość i dalej idąc sprzedaż . Dlatego zasugerowałem autorowi wątku monitorowanie przesyłki zwrotnej i jeśli zaistnieje / oby nie !/ potrzeba wczesne podjęcie interwencji / choćby tutaj przy pomocy moderatorów / oraz poinformowanie klienta czekającego na zwrot środków .
@mdrogeria
nadający co zrobi ? otworzy dyskusję i walnie negatywa
Idąc Twoim tokiem myślenia: sprzedający na Allegro od czasu dokonania pierwszej sprzedaży powinien nie spać (lub spać niespokojnie) tylko dlatego, że Kupujący może "otworzyć dyskusję i walnąć negatywa" bo zupa była za słona ?
Allegro dopuszcza możliwość "walnięcia negatywa" z powodu za słonej zupy, a także nawet do transakcji którą w świetle prawa uznano za niezawartą.
Na szczęście - na straży ładu społecznego są przepisy o wyższym priorytecie niż tzw. "zasady Allegro".
@A3dam jest jak jest , a początkującemu wypada podpowiedzieć co zrobić żeby złagodzić ,, zasady allegro ,,
Weżmie pod uwagę porady tych użytkowników , którzy mają jakiś tam bagaż doświadczeń czy nie weźmie ... jego wola .
wracając do tematu widzę : DPD numer przesyłki i : Zarejestrowano dane przesyłki, przesyłka jeszcze nienadana
tz ze nadal nie odebrana przez kuriera a nr przesyłki widzę ale paczki nadal nie wysłał klient a moj czas zwrotu pieniędzy sie zbliza
Ja zawsze czekam do momentu otrzymania przesyłki ze zwrotem. Miałem już sytuację że klient zgłosił zwrot jednego konkretnego przedmiotu a w paczce ze zwrotem był inny z tego samego zamówienia. Po kontakcie z klientem okazało się że zdecydował się na zatrzymanie tamtego a odesłanie zupełnie innego.
W zgłoszonych zwrotach wiszą mi od kliku miesięcy zwroty które ktoś zgłosił ale nigdy ich nie odesłał więc z tym to różnie bywa.
Klient zmiennym jest 🙂
@FUB_Step-Bud Nie stresuj się i czakaj spokojnie na paczkę .
Ok bardzo dziękuje to sie nie stresuje 🙂