Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry.
W dniu 2.01 Wysłałam do klientki towar, którym były dwa zestawy kask+ochraniacze na kolana, łokcie i nadgarstki (prosiła o szybką wysyłkę bo kaski i ochraniacze dla dzieci były jej potrzebne na wyjazd). Wczoraj (11.01) Klientka zgłosiła że część z ochraniaczy jest za mała i chce je zwrócić, dodała że ochraniacze na nadgarstki były używane. Kaski również. Po naszej odpowiedzi, że nie może zwrócić części i to używanych produktów wystawiła nam negatywną ocenę za obsługę oraz towar i napisała że zwraca WSZYSTKO. Co możemy zrobić w takim przypadku? Początkowo zaproponowałam, że jeżeli ochraniacze nie były używane możemy przyjąć zwrot kompletu ochraniaczy i zwrócić różnicę w cenie, tak żeby zapłata była za same kaski. Co jednak w przypadku kiedy jeden z 3 kompletów ochraniaczy były używane?
W jaki sposób można unieważnić taką ocenę?
Co z przyjmowaniem zwrotów używanych towarów? czy możemy nie przyjąć zwrotu?
Rozumiem, że w tym przypadku Pani potrzebowała produkty na wyjazd a po powrocie wygodnie chce je zwrócić....
@QuoShop Sprzedajesz jako przedsiębiorca.
Nie możesz omówić przyjęcia odstąpienia od umowy ale masz prawo obniżyć zwracaną kwotę jeśli towar utracił na wartości z winy kupującego.
@QuoShop popełniłeś podstawowy błąd , jako firma nie możesz konsumentowi odmówić przyjęcia zwrotu , jak się z klientem nie dogadasz ocena pozostanie .
Odmówiłam tylko tego, jak klientka chciała zwrócić same ochraniacze (zestaw zakupiła razem jako kask i ochraniacze bo to jeden produkt). Teraz napisała że w takim przypadku zwraca całość ale już wcześniej po odmowie zwrotu części produktu wystawiła ocenę
@QuoShop nie ma to nic do rzeczy 😉
@QuoShop negatyw słuszny za brak znajomości UK !!! Zaraz w dyskusji będzie protect i zostaniesz bez kasy i z używanym towarem 🙂
Nie masz prawa odmówić zwrotu nawet jak przyślą używane niekompletne czy porwane
Art. 32. Obowiązki przedsiębiorcy po otrzymaniu oświadczenia o odstąpieniu od umowy
1.Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru.
Ale masz prawo a nawet obowiązek
Art. 34. Zwrot towaru po odstąpieniu od umowy
4. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru, chyba że przedsiębiorca nie poinformował konsumenta o prawie odstąpienia od umowy zgodnie z wymaganiami art. 12 obowiązki informacyjne przedsiębiorcy ust. 1 pkt 9.
Nie odmówiłam zwrotu zamówienia a jedynie zwrotu części produktu, który zamówiła (zamówiła produkt, w którego skład wchodzi kask, ochraniacze na kolana, ochraniacze na łokcie i ochraniacze na nadgarstki) a klientka chciała zwrócić tylko ochraniacze na kolana i łokcie 🙂
I nie może części zwrócić , dlaczego?
@LEW433 Nie chodzi o część zamówienia tylko o część jednego produktu - zestawu kilku rzeczy - wtedy można odstąpić od całości zakupu lub wcale.
@QuoShop było wycenić to co zwróciła na tyle ile jesteś w stanie to sprzedaż nawet 1 zł, oddać kasę i zapomnieć 😄
@QuoShop A skąd takie odmówienie zwrotu, podaj przepis prawny? przyjmuj i przepraszaj kupującego póki czas.
@LEW433 👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Bo zgodnie z prawem jeżeli chce zwrócić produkt, to kompletny. Co mi z nie kompletnego i używanego towaru?
To jest klasyczny przykład na to gdzie klientka zamówiła sobie coś na wyjazd (prosiła o szybką wysyłkę bo jest jej potrzebny na weekendowy wyjazd z dziećmi) i po powrocie nie jest już potrzebny więc zwróci. Słabe zachowanie.
Dlatego uważam, że najniższe oceny za produkt i obsługę są nietrafione - produkt jest zgodny z opisem, dostała odpowiedzi na wszystkie wiadomości, propozycję zwrotu samego zestawu ochraniaczy (kompletnego) i zwrotu kosztów za nie.
@QuoShop podrzuć mi podstawę prawną ?
mój błąd. nie zgodnie z prawem.
Jak ktoś zamawia parę skarpetek to może zwrócić jedną sztukę używaną i śmierdzącą i wszystko jest fajnie?
Chodzi mi po prostu o mentalność ludzi. Prawo ich chroni, ale dlaczego w ten sam sposób nie chroni przedsiębiorców?
Ludzie mogą zamawiać, przebierać, wybierać sobie elementy które im pasują, inne używać a później zwracać taki towar. A Ty jako firma się z tym bujaj i jeszcze zbieraj negatywy.
@QuoShop @kostas11 @komis-bell @LEW433 @mdrogeria Dwie rzeczy. Po pierwsze : jeżeli sprzedawany był komplet/zestaw jako CAŁOŚĆ - powinna odesłać całość. W sklepie stacjonarnym też NIE dekompletuje się zestawu - a można to zrobić tak jak w sklepie stacjonarnym. Sprawa druga wcale nie taka oczywista : Czy można przyjąć zwrot używanego kasku? Kask z założenia ma absorbować uderzenie, a potem nadaje się na złom. Nie wiesz czy coś nie wystąpiło. Kiedyś w sklepie rowerowym sprzedawca pokazał mi kask po takiej "przygodzie". Z zewnątrz był ok ( jakieś zadrapania) ale pod spodem warstwa absorbująca była popękana = kask do wyrzucenia.
Tak, Pani kupiła dwie sztuki zestawu. Taki zestaw to u nas jeden produkt, w którego skład wchodzi: kask, ochraniacze na kolana, ochraniacze na łokcie, ochraniacze na nadgarstki). I Tak Pani potwierdziła że używane były i kaski i ochraniacze na nadgarstki.
@pinsplash masz rację nie pomyślałem o wyłączeniu zwrotu ze względów bezpieczeństwa !!! Ale jak znam życie w ofercie nie było takiego zapisu więc teraz już po ptokach 😞
@pinsplash Tak, w moim pierwszym poście odnosiłem się do tego: "napisała że zwraca WSZYSTKO" więc odmówić przyjęcia zwrotu nie można.
Widzę też taki problem - kupująca mogła nic nie napisać tylko zgłosić zwrot i odesłać np. same ochraniacze - odstąpienie i tak trzeba przyjąć i wtedy należy potrącić z kwoty zwrotu za brakujące elementy zestawu - czy się mylę?
@komis-bell Myślę że to kawałek "szarej strefy" - bo jak wycenić część zestawu skoro występuje jako całość? (chyba że sprzedający ma też takie rzeczy sprzedawane pojedynczo)