anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot używanego produktu

QuoShop
#7 Wielbiciel#

Dzień dobry.

W dniu 2.01 Wysłałam do klientki towar, którym były dwa zestawy kask+ochraniacze na kolana, łokcie i nadgarstki (prosiła o szybką wysyłkę bo kaski i ochraniacze dla dzieci były jej potrzebne na wyjazd). Wczoraj (11.01) Klientka zgłosiła że część z ochraniaczy jest za mała i chce je zwrócić, dodała że ochraniacze na nadgarstki były używane. Kaski również. Po naszej odpowiedzi, że nie może zwrócić części i to używanych produktów wystawiła nam negatywną ocenę za obsługę oraz towar i napisała że zwraca WSZYSTKO. Co możemy zrobić w takim przypadku? Początkowo zaproponowałam, że jeżeli ochraniacze nie były używane możemy przyjąć zwrot kompletu ochraniaczy i zwrócić różnicę w cenie, tak żeby zapłata była za same kaski. Co jednak w przypadku kiedy jeden z 3 kompletów ochraniaczy były używane?

W jaki sposób można unieważnić taką ocenę?

Co z przyjmowaniem zwrotów używanych towarów? czy możemy nie przyjąć zwrotu?

Rozumiem, że w tym przypadku Pani potrzebowała produkty na wyjazd a po powrocie wygodnie chce je zwrócić....

oznacz moderatorów
23 ODPOWIEDZI 23

komis-bell
#21 Demiurg#

@QuoShop Sprzedajesz jako przedsiębiorca.
Nie możesz omówić przyjęcia odstąpienia od umowy ale masz prawo obniżyć zwracaną kwotę jeśli towar utracił na wartości z winy kupującego.


oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@QuoShop popełniłeś podstawowy błąd , jako firma nie możesz konsumentowi odmówić przyjęcia zwrotu , jak się z klientem nie dogadasz ocena pozostanie .

oznacz moderatorów

QuoShop
#7 Wielbiciel#

Odmówiłam tylko tego, jak klientka chciała zwrócić same ochraniacze (zestaw zakupiła razem jako kask i ochraniacze bo to jeden produkt). Teraz napisała że w takim przypadku zwraca całość ale już wcześniej po odmowie zwrotu części produktu wystawiła ocenę

 

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@QuoShop nie ma to nic do rzeczy 😉

________
Κώστας
oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@QuoShop negatyw słuszny za brak znajomości UK !!! Zaraz w dyskusji będzie protect i zostaniesz bez kasy i z używanym towarem 🙂

Nie masz prawa odmówić zwrotu nawet jak przyślą używane niekompletne czy porwane 

Art. 32. Obowiązki przedsiębiorcy po otrzymaniu oświadczenia o odstąpieniu od umowy
1.Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru.

Ale masz prawo a nawet obowiązek 

Art. 34. Zwrot towaru po odstąpieniu od umowy
4. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru, chyba że przedsiębiorca nie poinformował konsumenta o prawie odstąpienia od umowy zgodnie z wymaganiami art. 12 obowiązki informacyjne przedsiębiorcy ust. 1 pkt 9.

________
Κώστας
oznacz moderatorów

QuoShop
#7 Wielbiciel#

Nie odmówiłam zwrotu zamówienia a jedynie zwrotu części produktu, który zamówiła (zamówiła produkt, w którego skład wchodzi kask, ochraniacze na kolana, ochraniacze na łokcie i ochraniacze na nadgarstki) a klientka chciała zwrócić tylko ochraniacze na kolana i łokcie 🙂

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

I nie może części zwrócić , dlaczego?

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@LEW433 Nie chodzi o część zamówienia tylko o część jednego produktu - zestawu kilku rzeczy - wtedy można odstąpić od całości zakupu lub wcale.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@QuoShop było wycenić to co zwróciła na tyle ile jesteś w stanie to sprzedaż nawet 1 zł, oddać kasę i zapomnieć 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@QuoShop  A skąd takie odmówienie zwrotu, podaj przepis prawny? przyjmuj i przepraszaj kupującego póki czas.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@LEW433 👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

________
Κώστας
oznacz moderatorów

QuoShop
#7 Wielbiciel#

Bo zgodnie z prawem jeżeli chce zwrócić produkt, to kompletny. Co mi z nie kompletnego i używanego towaru?

To jest klasyczny przykład na to gdzie klientka zamówiła sobie coś na wyjazd (prosiła o szybką wysyłkę bo jest jej potrzebny na weekendowy wyjazd z dziećmi) i po powrocie nie jest już potrzebny więc zwróci. Słabe zachowanie.

Dlatego uważam, że najniższe oceny za produkt i obsługę są nietrafione - produkt jest zgodny z opisem, dostała odpowiedzi na wszystkie wiadomości, propozycję zwrotu samego zestawu ochraniaczy (kompletnego) i zwrotu kosztów za nie.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@QuoShop podrzuć mi podstawę prawną ?

________
Κώστας
oznacz moderatorów

QuoShop
#7 Wielbiciel#

mój błąd. nie zgodnie z prawem. 

Jak ktoś zamawia parę skarpetek to może zwrócić jedną sztukę używaną i śmierdzącą i wszystko jest fajnie?

 

Chodzi mi po prostu o mentalność ludzi. Prawo ich chroni, ale dlaczego w ten sam sposób nie chroni przedsiębiorców?

Ludzie mogą zamawiać, przebierać, wybierać sobie elementy które im pasują, inne używać a później zwracać taki towar. A Ty jako firma się z tym bujaj i jeszcze zbieraj negatywy.

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@QuoShop @kostas11 @komis-bell @LEW433 @mdrogeria Dwie rzeczy. Po pierwsze : jeżeli sprzedawany był komplet/zestaw jako CAŁOŚĆ - powinna odesłać całość. W sklepie stacjonarnym też NIE dekompletuje się zestawu - a można to zrobić tak jak w sklepie stacjonarnym. Sprawa druga wcale nie taka oczywista : Czy można przyjąć zwrot używanego kasku? Kask z założenia ma absorbować uderzenie, a potem nadaje się na złom. Nie wiesz czy coś nie wystąpiło. Kiedyś w sklepie rowerowym sprzedawca pokazał mi kask po takiej "przygodzie". Z zewnątrz był ok ( jakieś zadrapania) ale pod spodem warstwa absorbująca była popękana = kask do wyrzucenia.

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

QuoShop
#7 Wielbiciel#

Tak, Pani kupiła dwie sztuki zestawu. Taki zestaw to u nas jeden produkt, w którego skład wchodzi: kask, ochraniacze na kolana, ochraniacze na łokcie, ochraniacze na nadgarstki). I Tak Pani potwierdziła że używane były i kaski i ochraniacze na nadgarstki.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@pinsplash masz rację nie pomyślałem o wyłączeniu zwrotu ze względów bezpieczeństwa !!! Ale jak znam życie w ofercie nie było takiego zapisu więc teraz już po ptokach 😞

________
Κώστας
oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@pinsplash Tak, w moim pierwszym poście odnosiłem się do tego: "napisała że zwraca WSZYSTKO" więc odmówić przyjęcia zwrotu nie można.

Widzę też taki problem - kupująca mogła nic nie napisać tylko zgłosić zwrot i odesłać np. same ochraniacze - odstąpienie i tak trzeba przyjąć i wtedy należy potrącić z kwoty zwrotu za brakujące elementy zestawu - czy się mylę?

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@komis-bell Myślę że to kawałek "szarej strefy" - bo jak wycenić część zestawu skoro występuje jako całość? (chyba że sprzedający ma też takie rzeczy sprzedawane pojedynczo)

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów