Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, proszę o pomoc. Przedmiotem sprzedaży był aparat analogiczny, który został wylicytowany przez klienta. W opisie było napisane, że aparat analogowy jest niesprawdzony a stan wizualny dobry. Teraz klient chce zrobić zwrot towaru i domaga się zwrotu kosztów za kuriera w dwie strony. Klient tłumaczy, że aparat jest uszkodzony i za grzybiały. Dodam, że klient który zakupił aparat zajmuje się handlem sprzętem fotograficznym.
On nie chce zwracać bez przyczyny, tylko reklamuje wady. Reklamację możesz uznać lub odrzucić. Po uznaniu zwracasz mu wszystkie koszty, także koszt odesłania. Po odrzuceniu reklamacji on może iść do sądu, a może też wystąpić o rekompensatę z POK. Nie może jedynie reklamować wad, które były podane w opisie. Wszystkie inne może.
Zwrotów, jeśli nie jesteś przedsiębiorcą, przyjmować nie musisz. Masz jednak obowiązek przyjęcia i rozpatrzenia reklamacji. Za sprzedawany towar odpowiadasz przez (w tym przypadku) rok czasu - z ramienia rękojmi. I teraz tak - klient nie może reklamować cechy, o której wiedział (jeśli byś napisał, że jest uszkodzona przesłona, klient nie mógłby tego reklamować). Ma prawo jednak reklamować niezgodności z opisem, które nie zostały ujęte w umowie/aukcji. Pisanie, że "stan nieznany" jest więc strzelaniem sobie w kolano.
Dziękuję za odp. pozdrawiam.
Dodam, że okres rękojmi to 2 lata, nie 1 rok. Sprzedający prywatnie może rękojmię ograniczyć lub wyłączyć, ale jeśli tego nie zrobi, obowiązuje 2 lata.
@xyz96 Uściślę: http://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/#rkjm05
To dotyczy sprzedaży konsumenckiej, a w takim przypadku przy rzeczach używanych sprzedawca może, nie musi, ograniczyć rękojmię do 1 roku. Prywatny sprzedający może, nie musi, rękojmię wyłączyć całkowicie lub ją dowolnie ograniczyć, ale to musi być zaznaczone w opisie transakcji. jeśli nie jest - obowiązuje 2 lata.