Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Sprzedałem z prywatnego konta moją prywatną rzecz
Klientka zakupiła, odebrała i zgłosiła zwrot
Powód zwrotu to: zakup przez pomyłkę
Poinformowałem, że nie przyjmę zwrotu. Klientka na to, że paczkę już wrzuciła do paczkomatu ( tak, to prawda )
Z tego co się orientuje to jeśli nie odbiorę to paczka trafi do czegoś tam paczek niedoręczalnych
Jak rozwiązać ten problem ? Dodam, że nie mam zamiaru dokładać do tej transakcji nawet złotówki gdyż sprzedawany towar został sprzedany ze stratą
@komis-bell zwykłe allegro, normalne
Chcialem dobrze by ewentualna wysylka mogła być darmowa i spełniłem wszystkie warunki SMARTa 🙂 Nie skorzystalem z lokalnie gdyz zwykłe allegro jest mi bliższe
Dodam jeszcze, że była to oryginalnie zafoliowana płyta cd/dvd/ blue ray ( nie wiem dokladnie ) czyli tresci cyfrowe
Nie wiem czy klientka rozfoliowała ale co jesli tak ?
Nie umieszczałem informacji o wyłączeniach ewentualnego zwrotu w przypadku rozfoliowania, pytanie tylko czy musze
Ogolnie przed majówką na szybko wystawilem ogloszenie i sie sprzedało, nie przywiązywałem wiekszej wagi bo nie zakładałem zwrotu towaru
@Client:80340374 Ewentualne wyłączenia muszą się znajdować w zakładce zwroty.
@Client:80340374 według regulaminu allegro treści cyfrowe na nośniku zapieczętowanym nie podlegają zwrotom
Zwrot odebrany i tak jak podejrzewaliśmy płyta rozfoliowana/otwarta
Odmowa przyjecia zwrotu i poinformowalismy kupującą by przysłała kuriera po odbiór
Mineło kilka dni i cisza, kupująca nie reaguje.
Jakie procedury zastosować bo chcialbym zamknąć temat i zapomniec a nie pilnować jej płyty
W dyskusji poinformowales? Jak założy dyskusję to wyszarpie z ap
Uzasadnienie decyzji zwrotowej + wiadmość prywatna
Gdyby był to zakup konsumencki to obniżylbym wartość, tutaj był zakup prywatny wiec w moim odczuciu jesli juz ma być cos zwracanie to w stanie nienaruszonym
Tutaj jeszcze był kod na zawartość dodatkową ktory był w zafoliowanym pudełku
Jesli cos wyszarpie z AP to nie widze podstaw by mnie obciążać
Dyskusji nie ma
Przecież to się sensu nie trzyma ....zorientowała się po otwarciu, obejrzeniu zapewne i zabraniu kodu ?? 😏
Śmiech ....
Z jakiej racji Allegro by jej miało cokolwiek zwracać ?? Raczej pouczyć jak zachowują się cywilizowani ludzie jak ew. chcą coś zwrócić i w jakim stanie trzeba zwracać !!!
Brak kulturalnych słów ...
Jak ta klientka z tym zyje po takim "występie" ?☹️
allegro jest za kupującym miałem kilka świetnych przypadków oddania kupującemu z ap środków za zwrot samoopalacza który został opróżniony i dobity wodą, miałem opinie producenta że cała partia towaru nie jest w żaden sposób rozwodniona; zwrotu innego produktu niż zamówiony pokrywał się z nazwy klimator - kupujący odesłał inny klimator innej firmy i koloru w pudełku z mojego klimatora ale oznaczenie inny kolor bo ja miałem tylko czarne wystawione a on odesłał w pudełku z niebieskiego (dodam że kupujący 2 tyg wcześniej kupił 2szt i udawał że on nie wie że to nie ten model co dostał czyli co nie wiedział jak wygląda produkt właściwy) oba przypadki ap allegro przyniosło w zębach po odrzuceniu reklamacji / zwrotu. A dodam że kupująca od samoopalacza pomyliła mój sklep z innym gdzie kupiła taki sam samoopalacz i w rozmowie stwierdziła że te samoopalacze są jakieś wadliwe bo drugi raz jej się to zdarza czyli drugiemu sprzedawcy odwaliła ten sam numer na puszkę samoopalacza wielkości dezodorantu za 120pln żyć nie umierać
Czy ja dobrze rozumiem, ze kupująca BEZ pytania, BEZ uzgodnienia wysłała zwrot i to jeszcze dlatego, że zakupiła przez pomyłkę ??
W głowie mi się to nie mieści !!
Gdybym ja zakupił przez pomyłkę ... to MOŻE - zwłaszcza gdyby wartość była duża/spora i oczywiście byłby zakup w firmie - grzecznie bym zwrócił - OCZYWIŚCIE wcześniej pisząc, ustalając szczegóły zwrotu i PRZEPRASZAJĄC za swoją głupotę/pomyłkę !!
Ale zwrócić zakup bez pytania ? Bez ustalenia szczegółów, gdy sprzedawcą jest osoba prywatna ....brak słów ....śmiech tylko ...
Co "mania" zwrotów bez powodu zrobiła z ludźmi ☹️😥
zapomniałeś dodać że płyte cd zafoliowaną od foliowała i możliwe że kod na zawartość specjalną wykorzystała
@rppf i tutaj jako osoba prywatna z rozpędu ustawilem warunki zwrotu by oferta miala darmową dostawe i byla bardziej atrakcyjna.
@la_nika poinformowala mnie, że skoro sie zobowiązałem to zwrot powinienem przyjać i w sumie sie z tym pogodzilem, że wystawie jeszcze raz i po sprawie
Niestety plyta zostala rozfoliowana wiec nie widze podstaw by przyjmować taki zwrot
po pierwsze treści cyfrowe ktorych sie nie zwraca po rozpakowaniu a po drugie znacząco stracilo to na wartosci i atrakcyjności. Nie byla to sprzedaż konsumencka wiec nie jestem zobowiazany do obnizania ceny byle tylko przyjąć zwrot
Ponadto bardzo sie zastanawiam nad zebraniem wszystkiego w calosc i wyslanie do rzecznika praw konsumenta z prośbą o interpretacje tej sytuacji. ( jeśli błednie wybralem instytucje to prosze mnie poprawić )
Pozostaje jeszcze kwestia tego, że mam towar klientki. Co jakis czas sprawdzam maila czy nie ma dyskusji lub wniosku do AP ktore potrafią być akceptowane w kilka minut
Jak ją "zmusić" do odbioru ?
1 nie zmusisz ale możesz jej naliczyć bezumowne magazynowanie lub wyznaczyć termin na odbiór a potem zgodnie z prawem wywalić płytę do kosza, ewentualnie postraszyć że wywalisz naliczysz 🙂
2 w regulaminie masz że postanowienia regulaminu reguluje odpowiednia ustawa jeśli są z nim niezgodne to cię to nie obowiązuje jako prywatnego sprzedawcy a kc mówi wyraźnie że nie musisz się godzić na zwrot a ich regulamin z smarcie pisze wołem nie zwrócisz smart jeśli p1 sprzedawca jest osobą prywatną
3 ap to ona musi najpierw założyć dyskusję i po 14 dniach dostanie możliwość złożenia wniosku o wypłatę z ap, w dyskusji masz czas na odpowiedź 24h, mam nadzieję że robiłeś filmik z odpakowania że płyta jest od foliowana
@Client:80340374 podaj proszę numer tego zamówienia. Skonsultuję to z działem prawnym, czy w ofercie w zakładce "zwroty" umieściłeś informację o tym ograniczeniu prawa do zwrotu?
@Client:80340374 tak moim zdaniem taka informacja powinna być w zakładce "Zwroty", bo kupujący jeszcze przed zakupem powinien wiedzieć o ograniczeniu. Dla pewności skonsultowałam sprawę z działem prawnym i potwierdzili, że jeśli nie było wyłączenia to nie bardzo jest podstawa, aby odmówić prawa do odstąpienia od umowy. Klient powinien wiedzieć przed zakupem jakie są warunki zwrotu.
@la_nika po 1 kupujący akceptowal regulamin a tam posze plyty cd na nośniku trwalym po odpakowaniu nie podlegają zwrotom, po 2 w regulaminie smarta macie napisane kiedy nie można zwrocić ze smart dowiedz sie więcej pierwsza pozycja sprzedawca jest osobą prywatną możesz zwrocić jeśli się zgodzi na zwrot, po 3 w tym samym regulaminie jest napisane cyt określenie i realizacja przez Sprzedającego polityki zwrotów Towarów poprzez wypełnienie odpowiedniego formularza dostępnego na stronach Allegro: https://na.allegro.pl/warunki-zwrotow i przypisanie ich do swoich Ofert - w takim wypadku Spółka udostępni Kupującemu odpowiedni formularz pozwalający zwrócić Towar w ramach Usługi Allegro Smart!. Polityka zwrotów Towarów, o której mowa w zdaniu poprzednim, powinna być zgodna z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa. Jednocześnie zwrot środków pieniężnych Kupującemu powinien odbywać za pośrednictwem Operatora Płatności. A co mówi prawo jeśli zakup jest pomiędzy osobami prywatnymi? Że osoba prywatna nie musi przyjmować zwrotu jeśli się na niego nie zgodzi. Po 4uokik jasno się wypowiedział że jeśli osoba prywatna zgadza się na zwroty to musi wypełnić warunki zwrotu a nie zostawić puste pole.
Oznacza to ni mniej ni więcej że zwrotu przyjmować nie musi a jak wrąbiecie się w tą sprawę to rzecznik praw konsumenta będzie miał robotę. Aha mogę też do wglądu podesłać inną interpretację uokik gdzie ten stwierdza że zakup pomiędzy osobami prywatnymi oznacza brak ochrony kupującego na mocy ustawy konsumenckiej więc zastosowanie ma kodes cywilny
@az1rael informacje jakie cytujesz w pierwszych dwóch punktach są w pomocy Allegro, nie w regulaminie, Pomoc nie jest regulaminem. Klient nie ma obowiązku przeczytania całej pomocy przed dokonaniem zakupu w Allegro. Dotyczą też zasad zwrotów i reklamacji, a nie zasad Smart! [artykuł]. W tym artykule chodzi o przedmioty takiej jak artykuły spożywcze, których nie można zwracać, i tak taka informacja powinna być w zakładce "Zwroty".
Warunki smarta mówią jasno - jeśli sprzedający chce mieć ofertę oznaczoną Smart!, musi udostępnić zwrot na zasadach zbieżnych z tymi z ustawy o prawach konsumenta (czyli 14 dni na odstąpienie + ew. możliwość ograniczenia lub wyłączenia zgodnego z ustawą, o którym informuje z wyprzedzeniem). Inaczej nie uzupełni się warunków zwrotu, a bez tego Smart! nie będzie widoczny w ofercie.
Takie jest nasze stanowisko (ponownie skonsultowane z Działem prawnym). Ostateczna decyzja należy do sprzedającego.
@la_nika ustawa konsumencka nie obowiązuje w przypadku sprzedaży przez osobę prywatną drugiej osobie prywatnej, nie można więc brać pod uwagę jakichkolwiek jej zapisów ani zmuszać sprzedawcę do respektowania tych przepisów na swoją niekorzyść. Sprzedawcę i kupującego obowiązuje kodeks postępowania cywilnego. Kupujący nie jest chroniony zapisami ustawy konsumenckiej. Dla wyjaśnienia sytuacji opisałem sprawę w mailu do centrum porad uokiku jak dostanę interpretację to ją udostępnię ciekawe co stwierdzą.
Otóż mam podobną sytuację, z tym że klient kupił, zapłacił a 30 minut później zgłosił zwrot podając dziwaczny powód: Powód (reklamacja): inna wada bądź niezgodność towaru z umową
Nie wiem czemu wybrał taką opcję - mógł zaznaczyć że rezygnuje z zakupu - bo jak może być podany taki powód skoro nie było wysyłki. A w ogóle mogłem nie rozpatrzyć zwrotu na korzyść kupującego. Dla świętego spokoju od razu zwróciłem wpłąconą kwotę, a do Allegro wystąpiłem o zwrot prowizji.
Rozumiem, że masz problem z klientką, która zgłosiła zwrot zakupionego towaru, a ty nie chcesz przyjąć zwrotu. W takiej sytuacji istnieje kilka kroków, które możesz podjąć:
1. **Skontaktuj się z kupującym:** Spróbuj skontaktować się z klientką i wyjaśnij jej, dlaczego nie możesz przyjąć zwrotu. Może uda się znaleźć kompromis lub alternatywne rozwiązanie.
2. **Rozpocznij Dyskusję na Allegro:** Jeśli nie możesz porozumieć się bezpośrednio z klientką, rozpocznij Dyskusję na platformie Allegro. Sprzedający ma 24 godziny na odniesienie się do Twojego zgłoszenia, a w razie braku porozumienia można skorzystać z Allegro Protect, aby odzyskać koszty transakcji.
3. **Zwrot pieniędzy:** Jeśli klientka już zwróciła paczkę, a ty nie chcesz przyjąć zwrotu, możesz skorzystać z opcji Allegro Protect, aby odzyskać koszty transakcji.
Pamiętaj, że jako sprzedający prywatny nie masz prawnego obowiązku przyjmowania zwrotu towaru, jednak warto dążyć do znalezienia rozwiązania, które zadowoli obie strony.
Mam nadzieję, że uda się rozwiązać ten problem w sposób satysfakcjonujący dla ciebie i klientki.