anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Co należy napisać na przesyłce zwrotnej Allegro Smart?

MAMY ROZWIĄZANIE!
Kieran
#7 Wielbiciel#

Witam. Co należy napisać na przesyłce zwrotnej Allegro Smart? Kod zwrotu czy nic po prostu ?

oznacz moderatorów
10 ODPOWIEDZI 10
xyz96
#21 Demiurg#

@Kieran Napisz TYLKO KOD ZWROTU, nic poza tym. Paczka wróci do sprzedawcy.

Przy Smart paczka wróci do sprzedawcy nawet wtedy, gdy nic na paczce nie napiszesz.

oznacz moderatorów
Kieran
#7 Wielbiciel#

Dzięki bardzo... (tak jest jak się do końca nie czyta maili... )
Pozdrawiam

oznacz moderatorów
cookie000
#15 Entuzjasta#

@xyz96 

Przy Smart paczka wróci do sprzedawcy nawet wtedy, gdy nic na paczce nie napiszesz.

Mogę prosić o podkładkę na to twierdzenie ?

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@cookie000 Zapytaj @msniezek On to napisał na AG jakiś czas temu, poza tym w tym artykule; https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/zwrot-z-allegro-smart/jak-zwrocic-przedmioty-kupione-w-ramac... nic nie wspomniano o umieszczeniu kodu zwrotu na paczce przy zwrocie InPost w opcji Smart.

Nie czytasz forum, nie czytasz artykułów pomocy, nie znasz zasad.

oznacz moderatorów
cookie000
#15 Entuzjasta#

@xyz96 

Poważnie ? 🙂

Przecież tam jest właśnie napisane, że potrzebny jest kod zwrotu lub etykieta nadawcza, i to nie ta od sprzedającego, tylko właśnie od kupującego zwracającego paczkę smart.

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@cookie000 Jest potrzebny kod zwrotu do otwarcia skrytki. Tylko do otwarcia skrytki. Gubisz się w domysłach.

  • Paczkomaty

Przygotuj przesyłkę i zanieś ją do dowolnego Paczkomatu. Na ekranie wybierz opcję Nadaj paczkę, a następnie Mam kod zwrotu. Zaakceptuj regulamin i wpisz wygenerowany wcześniej kod zwrotu. Gdy otworzy się skrytka, umieść w niej paczkę i zamknij skrytkę. Gotowe!

Gdybyś jeszcze nie zrozumiał, to tu masz instrukcję poza Smart;

Allegro Paczkomaty InPost: umieść kod zwrotu na paczce i udaj się do dowolnego paczkomatu. Na ekranie paczkomatu wybierz Nadaj paczkę, a następnie Mam specjalny kod. Paczkomat automatycznie otworzy skrytkę. Umieść w niej paczkę i zamknij skrytkę. Możesz też udać się z paczką do Punktu Obsługi Klienta InPost.

https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/zasady-zwrotow-i-reklamacji/jak-skorzystac-z-darmowego-zwrot...

oznacz moderatorów
cookie000
#15 Entuzjasta#

@xyz96 

Doczytałem sam i zwracam honor.

W jednym przypadku jest kod na paczce, a w przypadku smart kod do wpisania na ekranie paczkomatu.

oznacz moderatorów
cookie000
#15 Entuzjasta#

@mr_oma 

Dziękuję. Mnie korona z głowy nie spadnie jak się pomylę i do błędu przyznam. Może dlatego, że nigdy jej nie miałem 😊

Mógłbym się co prawda "bronić", że w pomocy komunikaty są nieprecyzyjne:

Allegro Paczkomaty InPost: umieść kod zwrotu na paczce i udaj się do dowolnego paczkomatu. Na ekranie paczkomatu wybierz Nadaj paczkę, a następnie Mam specjalny kod. Paczkomat automatycznie otworzy skrytkę.

, gdyż napisanie kodu na paczce nie otwiera skrytki, tylko wpisanie kodu na ekranie to zrobi, ale byłaby to obrona groteskowa ;] Chociaż jest to dla mnie trochę zaskakujące, że obydwie formy są zwrotami za pomocą paczkomatu inpost, a tylko w instrukcji smartowej nie ma zalecenia do napisania kodu na paczce. Z własnego doświadczenia wiem, że jednak lepiej gdy jest tam jakaś forma identyfikacji paczki, bo w przypadku zaginięcia przesyłki pytają się o jakieś cechy szczególne. Koperta bąbelkowa ? Czarny stretch ? Takich paczek jest mnóstwo, a jak nie ma żadnych szczegółów do identyfikacji, to taką paczkę komisyjnie otwierają (tak miałem ja), a sprawa utrudnia i przeciąga się niepotrzebnie.

A przy okazji mam prośbę o zweryfikowanie zapytania z tego posta . Naturalnie, odpowiedź tam, nie tu 😉

oznacz moderatorów
cookie000
#15 Entuzjasta#

Tak tylko gwoli uzupełnienia, bo niczego to z wcześniejszych ustaleń nie zmienia ;]

Zadałem pytanie przez formularz kontaktowy inpostu:

"Witam. Mam pytanie odnośnie zasad zwrotu przesyłki smart dokonywanych za pomocą paczkomatu. Mianowicie na stronie https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/zwrot-z-allegro-smart/jak-zwrocic-przedmioty-kupione-w-ramac... _nie ma_ wspomniane, iż jest potrzebny kod zwrotu na paczce (lecz tylko wpisanie kodu nadania otwierającego skrytkę) . W przypadku szybkich zwrotów https://inpost.pl/szybkie-zwroty , również w przypadku inpost allegro https://inpost.pl/pomoc-jak-zwrocic-produkt-kupiony-na-allegro jest punkt w instrukcji aby umieścić kod na paczce (również). Czy zatem instrukcja obsługi smarta zawiera błąd, czy też faktycznie nie trzeba kodu na paczce ? Z góry dziękuję z odpowiedź."

I dzisiejsza odpowiedź (tak, w niedzielę rano 🙂 )

"Dzień dobry,


dziękuję za kontakt z Biurem Obsługi Klienta.


Brak umieszczenia kodu zwrotu na nadanej przesyłce nie powinien wpłynąć na problem z dostarczeniem jej pod właściwy adres.

Do 10 cyfrowego kodu wprowadzonego podczas nadania przypisane są już dane Nadawcy zwrotu oraz Odbiorcy.

Kurier, który odbiera nadanie z paczkomatu przykleja na taką przesyłkę tymczasową etykietę, na której jest zwożona do oddziału. Tam już generują właściwą etykietę, na której przesyłka jest dalej procesowana i kierowana do Odbiorcy.


Kod zwrotu zaleca się umieścić na przesyłce profilaktycznie. W sytuacji problemów ze zlokalizowaniem przesyłki, oddziałowi lub kurierowi będzie łatwiej ją wówczas zweryfikować

Jednocześnie z opakowania powinna zostać usunięta stara etykieta, na jakiej paczka została pierwotnie doręczona.


W razie pytań zapraszam do ponownego kontaktu.


Szanowny Kliencie, w celu usprawnienia obsługi prosimy o zachowanie ciągłości korespondencji.

--

Pozdrawiam

Karolina [wymoderowano]

Specjalista ds. Obsługi Klienta"

oznacz moderatorów
Sojiro
#12 Orędownik#

Możesz, ale oczywiście nie musisz, dopisać swoje dane np. imię i nazwisko, pomoże to sprzedającemu w szybszej weryfikacji i zwrocie pieniędzy.

oznacz moderatorów