Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam. Co należy napisać na przesyłce zwrotnej Allegro Smart? Kod zwrotu czy nic po prostu ?
@Kieran Napisz TYLKO KOD ZWROTU, nic poza tym. Paczka wróci do sprzedawcy.
Przy Smart paczka wróci do sprzedawcy nawet wtedy, gdy nic na paczce nie napiszesz.
Dzięki bardzo... (tak jest jak się do końca nie czyta maili... )
Pozdrawiam
Przy Smart paczka wróci do sprzedawcy nawet wtedy, gdy nic na paczce nie napiszesz.
Mogę prosić o podkładkę na to twierdzenie ?
@cookie000 Zapytaj @msniezek On to napisał na AG jakiś czas temu, poza tym w tym artykule; https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/zwrot-z-allegro-smart/jak-zwrocic-przedmioty-kupione-w-ramac... nic nie wspomniano o umieszczeniu kodu zwrotu na paczce przy zwrocie InPost w opcji Smart.
Nie czytasz forum, nie czytasz artykułów pomocy, nie znasz zasad.
Poważnie ? 🙂
Przecież tam jest właśnie napisane, że potrzebny jest kod zwrotu lub etykieta nadawcza, i to nie ta od sprzedającego, tylko właśnie od kupującego zwracającego paczkę smart.
@cookie000 Jest potrzebny kod zwrotu do otwarcia skrytki. Tylko do otwarcia skrytki. Gubisz się w domysłach.
Przygotuj przesyłkę i zanieś ją do dowolnego Paczkomatu. Na ekranie wybierz opcję Nadaj paczkę, a następnie Mam kod zwrotu. Zaakceptuj regulamin i wpisz wygenerowany wcześniej kod zwrotu. Gdy otworzy się skrytka, umieść w niej paczkę i zamknij skrytkę. Gotowe!
Gdybyś jeszcze nie zrozumiał, to tu masz instrukcję poza Smart;
Allegro Paczkomaty InPost: umieść kod zwrotu na paczce i udaj się do dowolnego paczkomatu. Na ekranie paczkomatu wybierz Nadaj paczkę, a następnie Mam specjalny kod. Paczkomat automatycznie otworzy skrytkę. Umieść w niej paczkę i zamknij skrytkę. Możesz też udać się z paczką do Punktu Obsługi Klienta InPost.
Doczytałem sam i zwracam honor.
W jednym przypadku jest kod na paczce, a w przypadku smart kod do wpisania na ekranie paczkomatu.
Dziękuję. Mnie korona z głowy nie spadnie jak się pomylę i do błędu przyznam. Może dlatego, że nigdy jej nie miałem 😊
Mógłbym się co prawda "bronić", że w pomocy komunikaty są nieprecyzyjne:
Allegro Paczkomaty InPost: umieść kod zwrotu na paczce i udaj się do dowolnego paczkomatu. Na ekranie paczkomatu wybierz Nadaj paczkę, a następnie Mam specjalny kod. Paczkomat automatycznie otworzy skrytkę.
, gdyż napisanie kodu na paczce nie otwiera skrytki, tylko wpisanie kodu na ekranie to zrobi, ale byłaby to obrona groteskowa ;] Chociaż jest to dla mnie trochę zaskakujące, że obydwie formy są zwrotami za pomocą paczkomatu inpost, a tylko w instrukcji smartowej nie ma zalecenia do napisania kodu na paczce. Z własnego doświadczenia wiem, że jednak lepiej gdy jest tam jakaś forma identyfikacji paczki, bo w przypadku zaginięcia przesyłki pytają się o jakieś cechy szczególne. Koperta bąbelkowa ? Czarny stretch ? Takich paczek jest mnóstwo, a jak nie ma żadnych szczegółów do identyfikacji, to taką paczkę komisyjnie otwierają (tak miałem ja), a sprawa utrudnia i przeciąga się niepotrzebnie.
A przy okazji mam prośbę o zweryfikowanie zapytania z tego posta . Naturalnie, odpowiedź tam, nie tu 😉
Tak tylko gwoli uzupełnienia, bo niczego to z wcześniejszych ustaleń nie zmienia ;]
Zadałem pytanie przez formularz kontaktowy inpostu:
"Witam. Mam pytanie odnośnie zasad zwrotu przesyłki smart dokonywanych za pomocą paczkomatu. Mianowicie na stronie https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/zwrot-z-allegro-smart/jak-zwrocic-przedmioty-kupione-w-ramac... _nie ma_ wspomniane, iż jest potrzebny kod zwrotu na paczce (lecz tylko wpisanie kodu nadania otwierającego skrytkę) . W przypadku szybkich zwrotów https://inpost.pl/szybkie-zwroty , również w przypadku inpost allegro https://inpost.pl/pomoc-jak-zwrocic-produkt-kupiony-na-allegro jest punkt w instrukcji aby umieścić kod na paczce (również). Czy zatem instrukcja obsługi smarta zawiera błąd, czy też faktycznie nie trzeba kodu na paczce ? Z góry dziękuję z odpowiedź."
I dzisiejsza odpowiedź (tak, w niedzielę rano 🙂 )
"Dzień dobry,
dziękuję za kontakt z Biurem Obsługi Klienta.
Brak umieszczenia kodu zwrotu na nadanej przesyłce nie powinien wpłynąć na problem z dostarczeniem jej pod właściwy adres.
Do 10 cyfrowego kodu wprowadzonego podczas nadania przypisane są już dane Nadawcy zwrotu oraz Odbiorcy.
Kurier, który odbiera nadanie z paczkomatu przykleja na taką przesyłkę tymczasową etykietę, na której jest zwożona do oddziału. Tam już generują właściwą etykietę, na której przesyłka jest dalej procesowana i kierowana do Odbiorcy.
Kod zwrotu zaleca się umieścić na przesyłce profilaktycznie. W sytuacji problemów ze zlokalizowaniem przesyłki, oddziałowi lub kurierowi będzie łatwiej ją wówczas zweryfikować
Jednocześnie z opakowania powinna zostać usunięta stara etykieta, na jakiej paczka została pierwotnie doręczona.
W razie pytań zapraszam do ponownego kontaktu.
Szanowny Kliencie, w celu usprawnienia obsługi prosimy o zachowanie ciągłości korespondencji.
--
Pozdrawiam
Karolina [wymoderowano]
Specjalista ds. Obsługi Klienta"
Możesz, ale oczywiście nie musisz, dopisać swoje dane np. imię i nazwisko, pomoże to sprzedającemu w szybszej weryfikacji i zwrocie pieniędzy.