anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Jak odstąpić od umowy w przypadku nieodebrania przesyłki z paczkomatu?

MAMY ROZWIĄZANIE!
lizka2000
#7 Wielbiciel#

Witam,

proszę o informację, zdażyło mi się, że nie dałam rady odebrać przesyłki z paczkomatu (mam smarta),

mam pytanie, jak teraz będzie procedura ? Czy mam wypełniać jakieś formularze czy czekać na zwrot środów?

Proszę o informację.

pozdrawiam

Eliza

 

 

oznacz moderatorów
36 ODPOWIEDZI 36
kostas11
#21 Demiurg#

@msniezek  podaj który punk regulaminu to określa ze w smarcie są darmowe zwroty nieodebranych paczek prócz paczkomatów bo te są tu i tu darmowe 🙂

Wasz cennik przykładowa poczta 🙂

f. Wszelkie Usługi Dodatkowe związane z Usługami

  • Allegro Pocztex Kurier 48

  • Allegro Punkty Poczta, Żabka, Orlen, Ruch

realizowanymi w ramach Usługi Allegro Smart są płatne przez Sprzedającego, zgodnie z poniższą tabelą:

Zwrot przesyłki (wynikający z braku możliwości jej doręczenia)
PP_N5_ZWROT
10,99 zł*

 

 

________
Κώστας
oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@Knowhere @pinsplash tylko paczkomaty za resztę kasują 😞

ZWROTY § 5

3. Usługa zwrotu jest zwolniona z opłaty w przypadku zwrotu Przesyłki do Nadawcy z
powodu wyczerpania możliwości jej doręczenia (w szczególności po jej
bezskutecznej awizacji bądź w przypadku odmowy przyjęcia Przesyłki przez
Adresata) lub z powodu zwrotu Przesyłki na żądanie Adresata (w szczególności w
przypadku wymiany towaru przez Adresata lub rezygnacji przez Adresata z
zakupu).

https://inpost.pl/sites/default/files/docs/regulaminy/regulamin-swiadczenia-uslugi-allegro-paczkomat...

________
Κώστας
oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@Knowhere  niewiedza sprzedawcy, nie każdy czyta regulaminy i cenniki 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów
Knowhere
#21 Demiurg#

@kostas11 Akurat otoskowi nie zarzucałbym takich rzeczy😏

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów
Client:28759597
#2 Obserwator#

hej, mialam taka sytuacje ostatnio, i pieniadze za towar zostaly mi zwrocone, a przesylka wrocila bezplatnie(smart), nie musialam wypelniac zwrotu przez allegro ☺️ 

oznacz moderatorów
Client:44052296
#21 Demiurg#

@Client:28759597  i pewnie trafiłeś na listę VIP-ów u sprzedawcy

oznacz moderatorów
divixid16
#7 Wielbiciel#

Regulamin świadczenia usługi „Allegro Paczkomaty24/7 InPost” świadczonej przez InPost Sp. z o.o. Obowiązujący od 31 grudnia 2021 r. www.inpost.pl § 5. Zwroty 3. Usługa zwrotu jest zwolniona z opłaty w przypadku zwrotu Przesyłki do Nadawcy z powodu wyczerpania możliwości jej doręczenia (w szczególności po jej bezskutecznej awizacji bądź w przypadku odmowy przyjęcia Przesyłki przez Adresata) lub z powodu zwrotu Przesyłki na żądanie Adresata (w szczególności w przypadku wymiany towaru przez Adresata lub rezygnacji przez Adresata z zakupu).

oznacz moderatorów
lenaigor
#7 Wielbiciel#
Zrobiłam jak Pan radzi - powiadomiłam sprzedającego o zwrocie przez Allegro, towar jest w paczkomacie nieodebrany - rozumiem, że nie muszę już go odbierać i odsyłać do sprzedawcy bo jutro jak minie termin odbioru z Paczkomatu InPost to towar zostanie odesłany automatycznie i przy przesyłce Smart zrobi to za darmo ?
oznacz moderatorów
aeli
#2 Obserwator#

a jesli kupujacy zrobił zakup bez smarta? to psrzedawca moze potracic?

 

oznacz moderatorów
divixid16
#7 Wielbiciel#

Regulamin świadczenia usługi
„Allegro Paczkomaty24/7 InPost”
świadczonej przez InPost Sp. z o.o.
Obowiązujący od 31 grudnia 2021 r.
www.inpost.pl

§ 5. Zwroty

3. Usługa zwrotu jest zwolniona z opłaty w przypadku zwrotu Przesyłki do Nadawcy z powodu wyczerpania
możliwości jej doręczenia (w szczególności po jej bezskutecznej awizacji bądź w przypadku odmowy
przyjęcia Przesyłki przez Adresata) lub z powodu zwrotu Przesyłki na żądanie Adresata (w szczególności w
przypadku wymiany towaru przez Adresata lub rezygnacji przez Adresata z zakupu).

oznacz moderatorów
m21
#7 Wielbiciel#

Mam analogiczny problem - zwrot nieodebranej przesyłki z paczkomatu (zamówionej w ramach AllegroSmart).

Po odstąpieniu od umowy sprzedawca potrącił kwotę przesyłki zwrotnej twierdząc, że został obciążony przez InPost. Co mogło spowodować, że akurat w moim przypadku opłata została naliczona? Sprawa z września 2022, z tego co czytałam powyższy punkt nie zmienił się w regulaminie z 4 sierpnia 2022 r. (obowiązywał w momencie zakupu i skorzystania z usług InPost).

Z góry dzięki za pomoc.

oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@m21 to błąd sprzedawcy albo nie wiedza, napisz mu że paczki allegro nie podjęte wracają za darmo, a jak zapłacił niech Ci udowodni 🙂 

________
Κώστας
oznacz moderatorów
m21
#7 Wielbiciel#

@kostas11Dzięki za szybką odpowiedź.

Niestety sprawa nie jest taka prosta. Zwracałam się już z prośbą o pomoc do Allegro ponieważ sprzedający domagał się również zwrotu prowizji. Zostałam poinformowana, że sprzedający ma prawo domagać się zwrotu kosztów odesłania przedmiotu, jeśli takowe poniósł. Otworzyli dyskusję i tyle.

Zapytałam InPost czy zasadne jest obciążenie sprzedawcy. Poradzili mi by sprzedający złożył reklamację, jeśli są wątpliwości co do zasadności obciążenia opłatami. Problem polega na tym, że sprzedający niekoniecznie może widzieć interes w składaniu reklamacji - w końcu koszty i tak ostatecznie pokryłam ja, a z treści dyskusji wiem, że nie pała do mnie sympatią.

Nie mam pretensji do sprzedawcy - zawaliłam ja nie odbierając przesyłki, dziwi mnie postawa Allegro. Ma ktoś jakiś pomysł co w tej sytuacji?

oznacz moderatorów
m21
#7 Wielbiciel#

@msniezek, czy mogę prosić o Twoją pomoc? Jesteś jedynym administratorem, który wypowiadał się w tym wątku - jest podstawa by odważyć obciązenie kosztami przesyłki zwrotnej przez InPost czy nie?

Z góry dziękuję za pomoc.

oznacz moderatorów
la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@m21 sprzedający nie powinien naliczać Ci takiej opłaty, ponieważ jej nie poniósł. Poprosiłam już o wypowiedź pracownika Allegro w dyskusji w tej sprawie. Poproszę Cię jeszcze o cierpliwość, mam nadzieję, że sprawa szybko się wyjaśni 🙂 Gdybyś miała jeszcze jakieś pytania, daj znać! 

   Monika
   Moderatorka


   _____________
   Podziel się z nami swoją opinią o Allegro Gadane i wypełnij ankietę.
   
oznacz moderatorów
la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@m21 wysłaliśmy wiadomość do sprzedającego wyjaśniając, że nie powinien naliczać kosztów przesyłki. Daj proszę znać jeśli w ciągu dwóch dni nie otrzymasz zwrotu. 

   Monika
   Moderatorka


   _____________
   Podziel się z nami swoją opinią o Allegro Gadane i wypełnij ankietę.
   
oznacz moderatorów