anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kupujący nie odbiera paczki

MAMY ROZWIĄZANIE!
3jvon91
#8 Zapaleniec#

Witam

Kilka dni temu sprzedałem konsolę. Dzień po zakończeniu aukcji, poprosiłem kupującego o potwierdzenie chcęci zakupu, oraz zapytałem kiedy mógłbym spodziewać się wpłaty. Odpowiedzi nie otrzymałem. Wieczorem tego samego dnia, pieniądze zostały wpłacone. Napisałem ponownie, że paczka dnia następnego z samego rana, powędruje do nabywcy. Tak też się stało (mam nagrany 14-minutowy filmik z procesu pakowania i samej wysyłki. Zawsze nagrywam gdy wysyłam coś droższego). To był czwartek (23.03.). W piątek paczka dotarła do paczkomatu docelowego i jest tam do tej pory. Jak widać, kupujący nie kwapi się do jej odbioru. Kontaktu z nim nie na żadnego, na wiadomości nie odpisuje, telefonu nie odbiera (z danych wynika, że to osoba narodowości ukraińskiej, albo rosyjskiej). Co mam robić w sytuacji, gdy paczka wróci do mnie? Wiem, że jako osoba prywatna nie mam obowiązku aby przyjmować zwrot, ale jak się to ma w sytuacji takiej jak ta moja, gdy kupujący paczki nie odebrał? I jaką ja mam gwarancję, że sprzęt nie został uszkodzony w czasie dwukrotnego transportu, z południa Polski na północ i spowrotem?

Sprzedaż była na Allegro Lokalnie.

Przeczytałem sporo tematów i nie doszukałem się jednoznacznej odpowiedzi.

Będę bardzo wdzięczny za jakieś rady.

Pozdrawiam 🙂

Maciek

 

oznacz moderatorów
29 ODPOWIEDZI 29
az1rael
#21 Demiurg#

Widze ze ty nie rozumiesz jak dziala ten system chcesz byc uczciwy ok to jest w porzadku tylko ze ty dajesz caly czas kupujacemu kwity na siebie do ewentualnego sporu za co mozesz po dupie dostac 

oznacz moderatorów
3jvon91
#8 Zapaleniec#

Rozumiem, zapewne masz rację. Napisałem mu tyle, co już wiesz. Już nie piszę do niego, bo i tak nie ma to sensu. To co mi radzisz w tej sytuacji. Będę bardzo wdzięczny za rady, bo na ten moment już nie wiem co dalej robić.

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

@3jvon91 napisać w ramach dupochronu na allegro przez czat z konsultantem przez centrum pomocy gadkę pod kątem czy będąc sprzedającym prywatnym  mając prawo nie przyjmować zwrotów bez podania przyczyny nie mam obowiązku odbierania zwrotu od kuriera (który podjął próbę doręczenia a kupujący nie odebrał paczki) co spowoduje że paczka kupującego zostanie wysłana na magazyn rzeczy niedoręczalnych, gdzie będzie mógł kupujący ją odzyskać. Ogólnie konsultanci to nieogary ( w przerażającej większości) z punktu widzenia znajomości kc i ustawy konsumenckiej i prawa pocztowego jak mu delikatnie zasugerujesz twój wariant wypowiedzi na zasadzie co teraz i bo czytałem że etc to ci powinni potwierdzić że możesz nie odbierać paczki potem screenshoot rozmowy na zasadzie na wszelki wypadek jako materiał dowodowy do dyskusji a potem allegro mnie tu wprowadziło w błąd i święte oburzenie że próbują cię oszukać i działają na twoją niekorzyść, że pójdziesz z tym do rzecznika praw konsumenta etc (na wypadek jakby chcieli kupującemu wypłacić ap na twój koszt) to w ramach ochrony własnego zadka proponuję zrobić co do paczki pilnować trackingu. Załóż nowy wątek pt kupujący prywatny nie odbiera paczki ode mnie co mam robić, wzywaj konsultantów do ponawiania prób kontaktu z kupującym nagminnie by był ślad w systemie, że robisz wszystko by paczkę doręczyć. Pytaj się czy uzyskali jakąś odpowiedź konsultantki plus niech ci udostępnią link że tam wkleisz dowody że tu pisałeś do kupującego a tu dzwoniłeś na nr z zamówienia x razy etc w międzyczasie będziesz wiedział co z paczką kiedy miałbyś ją finalnie odebrać etc
sugeruję nie kontynuować tego wątku bo dostałeś dokładną instrukcję jak sobie zrobić dupochron 

oznacz moderatorów
3jvon91
#8 Zapaleniec#

Dziękuję! 

oznacz moderatorów
3jvon91
#8 Zapaleniec#

To jeszcze raz ja. Dosłownie w momencie, jak pisałem z monsultantką, która napisała, że mam dwie opcje. Albo nie odbierać paczki, albo odebrać i zrobić zwrot pieniędzy, to nagle paczka została odebrana z paczkomatu!

Czy można kontynuować czat z konsultantem,czy muszę rozpocząć nową rozmowę?

oznacz moderatorów
ko_alka
Moderatorka
Moderatorka

@3jvon91 Jeśli czat został zamknięty, to musisz rozpocząć nową rozmowę 

Ola
Moderatorka

  _____________
  Wypełnij ankietę i daj znać, co myślisz o Allegro Gadane! 🙂
oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

To gdzie jest teraz ta przesyłka?

oznacz moderatorów
3jvon91
#8 Zapaleniec#

Przesyłka jest u kupującego. Niespodziewanie, nagle ją odebrał. Akurat w momencie, gdy pisałem z konsultantką na czacie.

oznacz moderatorów
vonNogay
#16 Inspirator#

@3jvon91 tak zazwyczaj jest. Wiele razy się denerwowałem, że wróci do mnie paczka i zawsze ktoś odbierał w ostatniej chwili 🙂Nie ma co się martwić na zapas 🙂

oznacz moderatorów
3jvon91
#8 Zapaleniec#

Tutaj kluczową rolę odegrało to milczenie ze strony Kupującrgo. Gdyby nie to, to nie zakładałbym nawet tego tematu 🙂

Dziękuję raz jeszcze za wszystkie udzielone odlowiedzi. Pozdrawiam serdecznie 👋😉

oznacz moderatorów