Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam
Kilka dni temu sprzedałem konsolę. Dzień po zakończeniu aukcji, poprosiłem kupującego o potwierdzenie chcęci zakupu, oraz zapytałem kiedy mógłbym spodziewać się wpłaty. Odpowiedzi nie otrzymałem. Wieczorem tego samego dnia, pieniądze zostały wpłacone. Napisałem ponownie, że paczka dnia następnego z samego rana, powędruje do nabywcy. Tak też się stało (mam nagrany 14-minutowy filmik z procesu pakowania i samej wysyłki. Zawsze nagrywam gdy wysyłam coś droższego). To był czwartek (23.03.). W piątek paczka dotarła do paczkomatu docelowego i jest tam do tej pory. Jak widać, kupujący nie kwapi się do jej odbioru. Kontaktu z nim nie na żadnego, na wiadomości nie odpisuje, telefonu nie odbiera (z danych wynika, że to osoba narodowości ukraińskiej, albo rosyjskiej). Co mam robić w sytuacji, gdy paczka wróci do mnie? Wiem, że jako osoba prywatna nie mam obowiązku aby przyjmować zwrot, ale jak się to ma w sytuacji takiej jak ta moja, gdy kupujący paczki nie odebrał? I jaką ja mam gwarancję, że sprzęt nie został uszkodzony w czasie dwukrotnego transportu, z południa Polski na północ i spowrotem?
Sprzedaż była na Allegro Lokalnie.
Przeczytałem sporo tematów i nie doszukałem się jednoznacznej odpowiedzi.
Będę bardzo wdzięczny za jakieś rady.
Pozdrawiam 🙂
Maciek
@3jvon91 Cześć. 🙂 Rozumiem, że termin odbioru paczki jeszcze nie upłynął, zatem najlepiej będzie poczekać na rozwój sytuacji.
Zgodnie z artykułem 535 Kodeksu Cywilnego, umowa sprzedaży oznacza, że sprzedawca zobowiązuje się przenieść prawo własności na kupującego, a kupujący zobowiązany jest do zapłaty i odbioru towaru. Zaniechanie przez kupującego odbioru przesyłki nie powoduje automatycznie, że stosunek ten zostaje zerwany. Prawnie właścicielem towaru jest w dalszym ciągu kupujący.
Jeżeli kupujący nie odbierze paczki, możesz oddać rzecz na przechowanie na koszt i niebezpieczeństwo kupującego (artykuł 551 Kodeksu cywilnego). Oczywiście najlepiej będzie, jeśli wyznaczysz dodatkowy termin na odebranie towaru, bądź zapłatę za ponowne nadanie.
Jeśli paczka nie zostanie odebrana, to daj mi znać, skontaktujemy się z kupującym.
Dziękuję Pani bardzo za odpowiedź 🙂
Termin odbioru paczki mija dzisiaj, a dokładnie o godzinie 11:38.
Wszystko oczywiście rozumiem, tylko jaką ja mam znowu pewność, czy kupujący za drugim razem (pomimo ewentualnych zapewnień) odbierze paczkę? Najbardziej chodzi mi o to, że w paczce znajduje się konsola (Playstaion 4 Pro), a to raczej delikatny sprzęt. A biorę pod uwagę to, że różnie te przesyłki traktowane są przez przewoźników. Takie przerzucanie paczki z jednego końca Polski na drugi, nie wróży zawartości nic dobrego.
W takim razie czekam na rozwój sytuacji.
Dziękuję, Pozdrawiam 🙂
@3jvon91 w niedzielę kurier paczki nie wyciągnie, będzie czekać do poniedziałku. Dobrze zapakowana przesyłka nie powinna się uszkodzić, nawet po przerzucaniu z jednego końca Polski na drugi.. więc sorry, ale ja jestem zdania, że takie ewentualne uszkodzenie to wina sprzedającego-pakującego, chyba, że paczka zostanie potraktowana w skrajny sposób, np. ktoś po niej przejedzie wózkiem widłowym w magazynie 😉
To już minął czas odbioru, wróci to poczekaj może kupujący miał jakiś ważny powód że nie odebrał, dogadacie się i wyślesz po opłaceniu ponownym.
Tak, termin odbioru właśnie minął.
Konsola została bardzo dobrze zabezpieczona, przywiązuję do tych spraw zawsze dużą wagę. Bardziej mam tutaj na myśli to, że paczka mogłaby upaść w czasie przeładunku, lub po prostu zostać umyslnie rzucona, a w takich przypadkach z tego typu sprzętem elektronicznym różnie bywa.
Dzięki Wam za wszystkie odpowiedzi jednak nadal do końca nie wiem na czym stoję (i jak postąpić), gdyż zdania jak zawsze są podzielone (odbierz/nie odbieraj) 🙂
Oczywiście jak zawsze, a to ze Allegro ma swój regulamin i jest prawo, niektórzy są radykali tak jak izrael, ale jak nie odbierzesz to kupujący może otworzyć dyskusje i jak się potoczy sprawa?
Tak, masz rację. Szczerze powiedziawszy, to wolałbym odebrać ten zwrot, bo nie chce mi się bawić z nikim w zadne przepychanki, ale jednocześnie chciałbym zostawić konsolę u siebie. Nie chcę wysyłać jej ponownie do tej osoby, gdyż nie mam pewności jak postąpi po raz drugi. Czy w tej sytuacji, ja mogę odstąpić od umowy i zwrócić kupującrmu pieniądze, czy kupujący musi wyrazić na to zgodę?
Niestety, zapłacił i należy do niego ale jak mu zwrócisz środki to musiałby iść do sądu, czy pójdzie? Zaczekaj kilka, kilkanaście dni (jak możesz ) i zobaczysz.
Jasne, dzięki. Czyli odbiorę paczkę jak wróci, po czym będę próbował nawiązać z tą osobą kontakt. Dzięki raz jeszcze i dam znać za kilka dni jak potoczyła się sprawa.
Miłego dnia! 🙂
🙂
@3jvon91 odnośnie uszkodzenia w transporcie to za tą paczkę odpowiadasz do momentu wydania jej przewoźnikowi więc nie odpowiadasz za uszkodzenia w transporcie oraz nie musisz odbierać zwrotnej paczki kupujący może ją sobie w magazynie rzeczy niedoręczalnych przewoźnika szukać.
Napisałem wiadomość do tego osobnika i oczywiście, standardowo, zero odpowiedzi. Wiadomość odczytana, jak widać na screenie. Co raz bardziej zaczyna mnie to irytować. Nie wiem jak sobie już mam tłumaczyć to zachowanie. Totalna olewka.
Przy okazji, wklejam link do aukcji.
https://allegrolokalnie.pl/oferta/playstation-4-pro-ps4-2-pady-2-gry
Chwilę po wystawieniu aukcji, zorientowałem się że nie dołączyłem jeszcze zdjęcia podkładki chłodzącej,która wchodziła w zestaw. Nie było jednak możliwości edytować aukcji, ponieważ ktoś już zalicytował w aukcji. Postanowiłem więc stworzyć ogłoszenie, również na Allegro Lokalnie, z informacją o podkładce, do tego dołączyłem kilka zdjęć podczas pracy konsoli. Nie mogę skopiować linku do tego ogłoszenia. Z poziomu komputera pewnie by się dało (mogę jedynie zrobić screeny). Uważam, że ze swojej strony zrobiłem wszystko, co należalo zrobić aby transakcja została sfinalizowana 😕
@3jvon91 zadzwoń do kupującego, masz jego numer.
Dosłownie przed momentem wykonałem połączenie. I co? I skrzynka pocztowa się odzywa, tym razem (ostatnio nie odbierał). Nie ma w tym wszystkim jakiejkolwiek logiki. Cały czas waham się, czy odebrać ten zwrot, czy też nie i która opcja będzie bardziej właściwa. To nie daje mi spokoju i dlatego Wam tak zawracam głowę tutaj. No nic, gdy przesylka nie zostanie odebrana z punktu i wyruszy w drogę powrotną, to może ktoś z Allegro nawiąże z nim jakiś kontakt. A póki co, już nie zaśmiecam i nie podbijam tematu. Pozdrawiam! 🙂
Możesz jeszcze pogadać na czacie z allegro z konsultantem, ja bym nie odebrał zwrotu z prostego powodu art 540 kc ty wywiazeles sie z swojej czesci umowy udostepniajac towar poprzez wyslanie go on zaplacil to juz nie jest twoja konsola. A jakim przewoznikiem to wyslales? Trza bylo do zielonego paczkomatu allegro 🙂 sprawa krotka odbierzesz bedziesz sie potem szarpal z allegro i kupujacym o zwrot cwaniakow nie brakuje przewiduje akcje w rodzaju cyt kupujacy myslal ze jak nie odbierze to dostanie kase nazad bo mu sie rozmyslilo oczywiscie kwestia czy konsola ucierpiala w transporcie odbierzesz zwrot to wrobia cie w skladanie reklamacji i zwroca ap kupujacemu bo nie dostal towaru to nic ze nie wywiazal sie z umowy i nie odebral paczki...
@medalik_2009 ty jesteś najbardziej obryty z paragrafów odnośnie prawa pocztowego i kc oraz ustawy konsumenckiej zechciej się wypowiedzieć jako że wielokrotnie zaorałeś allegro na przepisach?
No dziwna akcja. Tym bardziej, że zaproponowałem mu w dzisiejszej wiadomości, że mogę mu oddać pieniądze, jesli z jakiś powodów chce zrezygnować z zakupu. To nawet nie raczył odpisać. Potrzebuję pilnie dowiedzieć się, czy odebrać zwrot,czy też nie. Jesli mam odebrać, to tak jak wspomniałem - nie wysyłam mu już jej po raz drugi. Oddaję pieniądze i zamykamy temat. Chyba, że faktycznie będzie chciał iść z tym do sądu. Jesli tak by było, to świadczyłoby o grubych zaburzeniach u tego delikwenta.
@3jvon91 ja pier.... czlowieku nie pisze się takich bzdur że pieniądze oddasz bo cię allegro zaora za glupote i uczciwość i skończy się że bez kasy i bez konsoli zostaniesz cwaniaków tutaj nie brakuje od 5 miesięcy regularnie czytam różne kwiatki tutaj widziałem i cuda na kiju. Masz być neutralny i siedzieć cicho. Dopisz tam jak już koniecznie chcesz się zgodzić na zwrot że tylko w przypadku jak towar powróci nieuszkodzony przez przewoźnika bo od momentu przekazania przewoźnikowi to jego paczka jest
Absolutnie nie miałem nic złego na myśli. Pisałem do niego, że mozemy anulować zakup (w sensie odstąpić od umowy). To miałrm na myśli. Aha, jeszcze wspomnę o jednej kwestii. Konsolę wysłałem w pudełku zastępczym, gdyż jak się okazało, nie znalazłem oryginalnego (prawdopodobnie zostało wyrzucone przez przypadek przez Rodziców). Wysłałem więc do niego pytanie, czy mamy anulować transakcję, czy mam mam mu wysłać konsolę w pudełku zastępczym i zrekompensować brak pudełka oryginalnego. Wiadomość odczytał, lecz nie odpisał. Uznałem, że może nie stanowi ten fakt dla tej osoby problemu i po paru godzinach postanowiłem nadać paczkę.