Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
Zamówiłem towar wykorzystując formę dostawy - AllegroSmart Paczkomaty. Nie odebrałem paczki z paczkomatu. Prosiłem o ponowną wysyłkę, ale sprzedający twierdzi, że poniósł w związku z tym koszty i przed ponowną wysyłkę chcę abym zapłacił za zwrot.
Czy zwrot w sytuacji korzystania z AllegroSmart Paczkomaty jest darmowy? Czy sprzedający faktycznie ponosi w tym przypadku koszty?
Pozdrawiam
Zwrot jest darmowy ale jak odbierzesz i odeślesz. Tu sprzedawca naprawdę poniósł koszt.https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/dostawa-z-allegro-smart/czy-zaplace-za-ponowna-przesylke-all...
@mdrogeria ja miałem kiedyś podobny przypadek. Przeczytaj proszę co napisałem i jaką dostałem odpowiedź od mojego opiekuna w Inpoście
"Witam,
nadawałem przesyłkę paczkomatową nr xxxxxxxxxxx.
Było to w ramach Allegro Paczkomaty 24/7 InPost.
Klient nie odebrał paczki w terminie i wróciła ona do mnie, ale pod nowym numerem xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Na specyfikacji za październik widzę, że została naliczona opłata 8,99zł i jest adnotacja zwrot do nadawcy, ale jest to widoczne przy drugim numerze przesyłki (xxxxxxxxxx).
Czy to jest dodatkowa opłata za powrót do mnie? Czy całościowa za nadanie i powrót (tak jakby z darmowym zwrotem). Wiem, że zwroty w ramach Allegro paczkomaty są darmowe, ale gdy klient odbierze przesyłkę, a właśnie nie wiem jak to jest gdy klient nie odbiera paczki. Nie miałem wcześniej takiej sytuacji.
Proszę o szybką odpowiedź bo nie wiem czy pobrać dodatkową opłatę od klienta za to, że paczka wróciła, czy nie."
Odpowiedź opiekuna:
"
Dzień dobry,
W przypadku, w którym Pana klient nie odbierze paczki z paczkomatu opłatę za zwrot ponosi Pan jako nadawca w kwocie nadania czyli 8,99 zł brutto."
Jak więc widać, doliczają opłatę za powrót.
www_otosek_pl dziwne ,że miała nowy numer nadania , takie przesylki wracają ze starą etykietą i napisem ,,zwrot ,,
Bardzo przydatna informacja. Dzięki. Pozdrawiam
dobrybioprepara
@dobrybiopreparat przy paczkomatach za nieodebraną paczkę nie kasują, nie ma to nic wspólnego ze smartem po prostu nie kasują chyba że się na dniach zmienił regulamin, darmowy zwrot jest jak odbierzesz paczkę i odeślesz 🙂 Sprzedawca ma rację jak by płacił za paczkę zwrotną powinnaś pokryć koszty 🙂
Zwrot Smart paczkomaty jest dla Ciebie darmowy i nie musisz płacić za powrót paczki.
@xyz96 Znowu mylisz zwrot do nadawcy niepodjętej przez adresata w terminie przesyłki, ze zwrotem przesyłki w sytuacji, gdy adresat ją podjął i sam dokonuje tegoż zwrotu.
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
Ale za ponowne nadanie paczki już powinieneś zapłacić, sprzedawca nie może wysłać drugi raz za darmo przesyłki, ktoś za nią musi zapłacić.
No właśnie do końca nie wiem.
Regulamin świadczenia usługi „Allegro Paczkomaty24/7 InPost” świadczonej przez InPost Paczkomaty Sp. z o.o. stanowi, że:
"Usługa zwrotu jest zwolniona z opłaty w przypadku zwrotu Przesyłki do Nadawcy z powodu wyczerpania możliwości jej doręczenia (w szczególności po jej bezskutecznej awizacji bądź w przypadku odmowy przyjęcia Przesyłki przez Adresata) lub z powodu zwrotu Przesyłki na żądanie Adresata (w szczególności w przypadku wymiany towaru przez Adresata lub rezygnacji przez Adresata z zakupu). "
Fragment: "bądź w przypadku odmowy przyjęcia Przesyłki przez Adresata" oznaczałby, że żadnej opłaty za to nie ma.
Natomiast jeden z konsultantów twierdzi, że: "Sprzedający może zostać obciążony kwotą zwrotu paczki.". Tylko, że konsultantowi ciężko jest mi uwierzyć, bo często jeden pisze coś innego niż drugi.
@dobrybiopreparat Sprzedawca kłamie. Nie poniósł żadnych kosztów w związku ze zwrotem paczki. Zwyczajnie usiłuje wyłudzić od Ciebie dodatkowe opłaty.
Jeśli nadal chcesz od niego coś kupić, możesz to zrobić z poziomu aukcji i znowu wybrać ofertę Smart!. Nie zapłacisz wtedy za ponowną wysyłkę.
Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!
@dobrybiopreparat Oczywiście jak to będzie nowy zakup ale nie tej samej paczki, wysyłka powtórna.
Zwrot jest darmowy, ponowna wysyłka już nie. Najprościej i najtaniej dokonać zakupu jeszcze raz.
To jak to w końcu jest?
Jeżeli klient nie odebrał paczki z paczkomatu i wróciła ona, nadawca zostanie obciążony zwrotem?
(w sytuacji, gdy wraca paczka z nową etykietą i nowym numerem nadania, z opisem: zwrot do nadawcy do 1 paczki: [stary numer nadania]
@DrapexPL Jeżeli klient nie odbierze paczki paczkomatowej lub innej z metod InPostu, sprzedający jest obciążony kosztem zwrotu w wysokości 100% kwoty, jaką uiścił przy nadaniu - jest to w regulaminie InPostu. Nie traktuje się tego jako darmowy zwrot InPost, jest to dopłata do przesyłki, co sprzedający może wyegzekwować od kupującego, gdyż kupujący naraził sprzedającego na straty.
Nadanie paczki zwrotnej jest darmowe, tj. wygenerowanie kodu i nadanie takiej paczki przez kupującego - taka usługa jest darmowa. W przypadku nieodebrania zachodzi inna procedura zwrotu i są to koszta dodatkowe.
To kupującego nie interesuje, on ma w warunkach zwrotów darmowy zwrot InPost. Kupujący może więc odstąpić o umowy i nie odbierać paczki, wtedy paczka wraca do nadawcy. Nigdzie w umowie nie jest napisane, że aby mieć darmowy zwrot trzeba paczkę odebrać i po odebraniu odesłać. UOKiK stoi na stanowisku, że w przypadku odstąpienia od umowy przed odbiorem przesyłki, kupujący powinien ponieść koszt powrotu paczki tak, jakby ją odsyłał po odbiorze, a w opisanej sytuacji takiego kosztu by nie poniósł. Jeśli ktoś obciąża sprzedawcę kosztem powrotu paczki, to jest problem sprzedawcy.
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/pytania-odpowiedzi/odstapienie-od-umowy-zawartej-na-odleglosc/ Punkt 14.
Pytanie teraz, czy faktycznie odstąpił od umowy przed nieodebraniem 🙂
Zapomniałem dopisać, @DrapexPL byliście w takiej sytuacji? Kupujący nie odebrał paczki? Odstąpił od umowy przed nieodebraniem?
@DarkStoorM Właśnie jestem w takiej sytuacji, pierwszy raz od 7 lat tak więc dopytuję.
Klient nie odstąpił od umowy kupna. Nie informował też, że nie odbierze paczki. Po prostu - przyszła do mnie paczka zwrotna, po statusie sprawdziłem, że minął termin jej odbioru i została zwrócona.
Ps. Kupujący w warunkach smart ma darmowy zwrot, ale w tychże warunkach jest cała procedura, którą należy przejść aby wygenerować darmową etykietę. Warunków tych nie spełnił. Zresztą dotyczy to zwrotu konsumenckiego - a tutaj zwrotu nie było/nie ma. Nie chcę się kłócić, pytam tylko grzecznie.
Ps.2 Nie uważam również, aby nie odebranie przesyłki było jednoznaczne z odstąpieniem od umowy (zwrotem)