anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Reklamacja

Sensi666
#9 Pomysłodawca#

@ko_alka@mr_oma@la_nika@nat_not@_HolaOla_   witam. Zakupiłam przedmiot, który został zniszczony prawdopodobnie podczas dostawy ( paczkomat) . Karton miał lekko podmokniety róg, natomiast postanowiłam otworzyc przesyłkę i sprawdzić jak to wygląda w środku, jeden produkt był pęknięty w taki sposób, że wyciekal z niego płyn, który uniemożliwiał zapakowanie do zwrotu, postanowiłam zrobić zdjęcia i wyrzucic. Czy sprzedawca może żądać zwrotu zniszczonego przedmiotu, żeby wysłać nowy? Badz bez wysyłania nowego proponować 20% zwrotu za zniszczony produkt, który musiał w całości zostać wyrzucony? Czy nie jest zobowiazany wysłania nowego,badz odesłania 100% wartości pieniężnej? Jest to produkt o wartości okolo 20-30 zł pozdrawiam

oznacz moderatorów
8 ODPOWIEDZI 8

kolekcjoner608
#21 Demiurg#

Sprzedawca w ramach reklamacji zwraca całość środków ale wypadało by towar odesłać lub jeśli to jest niemożliwe z nim dogadać .Reklamację w in poście składa sprzedawca ale możesz też sama złożyć.

oznacz moderatorów

Sensi666
#9 Pomysłodawca#

Jest jakiś przepis, który to reguluje na korzyść kupującego? Bądź gdzie mogę o tym poczytać? Nie chciałabym się z kimś przepychać jeśli nie mam racji 😉 

 

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@Sensi666  najprościej było zrobić zdjęcia i nie wyrzucać tylko poczekac na decyzje reklamacyjną.

Każda reklamacja to indywidualna sprawa. Musicie sie jakoś dogadac.

 

oznacz moderatorów

Sensi666
#9 Pomysłodawca#

Ten produkt posiadal dość tłusta zawartość, cały czas się rozlewał, , ciężko było przez weekend "okupować" Zlew 😅 . Dzialam-zobaczymy co odpiszą 🙂 dzięki za pomoc 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Sensi666 Do Ciebie ma dotrzeć towar sprawny(cały), jeżeli został uszkodzony to sprzedawca składa reklamację u przewoźnika, ty otwierasz dyskusje w której żądasz dosłania towaru: https://allegro.pl/dyskusje/nowa

oznacz moderatorów

europa89
#10 Popularyzator#

Brak zwrotu towaru nie ważne czy uszkodzonego czy nie można rozpatrywać w kwestii kodeksu  czyli przywłaszczenia. 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@Sensi666 Sprzedawca może żądać zwrotu uszkodzonego towaru i tym warunkować zwrot pieniędzy lub dosłanie nowego, jednak w wyjątkowej sytuacji może od tego żądania odstąpić, tym bardziej że masz zdjęcia i że w takim stanie produktu nie dało się odesłać. Próbuj wyegzekwować od niego zwrot pełnej wartości lub dosłanie nowej rzeczy. Najlepiej zrób to w Dyskusji; https://allegro.pl/dyskusje/nowa w której pomoże Ci pracownik Allegro.

oznacz moderatorów

DECO-MASTER
#15 Entuzjasta#

Najłatwiej zgłosić sprzedającemu uszkodzenie w transporcie: zdjęcia, protokół szkody i sprzedający, obowiązkowo przysyła drugi, nieuszkodzony towar, a sam dochodzi odszkodowania z przewoźnikiem. Sprzedający ma wtedy całkowitą pewność, że nie kombinujesz. Zrób to przez dyskusje Allegro. Towar uszkodzony odeślij, nie wyrzucaj. Sprzedający zwróci koszt przesyłki. Tak to powinno działać, aby zachować wzajemny szacunek.

oznacz moderatorów