anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Sprzedawca i problemy ze złożeniem reklamacji

mala_czarrrna
#7 Wielbiciel#

Dzień dobry to mój pierwszy temat na tym forum gdyż jestem załamana i już nie wiem gdzie szukać pomocy. Kupiłam hulajnogę na prezent w listopadzie. Pierwszy problem, płatność za pobraniem kurier chciał x2 bo tak wypisał sprzedawca i nie wiadomo po co wysłał 2 paczki, po telefonie do sprzedawcy miałam przyjąć większą zapłacić raz mała zignorować bo "tak się wysyła inaczej się nie da". Zrobiłam tak jak kazał. Następnie okazało się że nie było paragonu, napisałam maila po tyg dostałam duplikat. Następnie mąż poszedł się przejechać, okazało się że hulajnoga jeździ za wolno, kilkanaście km/h zamiast kilkadziesiat, staje przy podjazdach sama itp itd, napisałam maila do sprzedawcy że chcę złożyć reklamację. 3 tyg dyskusji, w tym sprzedawca chcial filmy, nie było gdzie wysłać, był chory, w końcu dostał, wciąż mówiłam że chcę wysłać na reklamację a on pisał do niemieckiego serwisu i mi to przesyłał wraz z odpowiedziami od serwisu. Otworzyłam w końcu dyskusje na allegro, opisałam wszystko dokładnie, sprzedający kazał przesłać paczkę do siebie w Polsce potem jednak zmienił zdanie i kazał wysłać od razu do serwisu w Niemczech, na etykiecie jego dane jako nadawcy. Allegro mówi że tak jest ok (???) Czy nie powinnam wysłać towaru do sprzedawcy a nie do Niemiec rzekomo od niego? Po 2 chciałam skorzystać z prawa do rękojmi, żadnego formularza danych opisu wad allegro znów mówi że ok. Skąd będę miała dowód na to, że składam reklamację z tytułu rękojmi, z dyskusji na allegro? Allegro kompletnie nic nie odpowiedziało na temat dziwnych paczek braku paragonu dyskusji mailowej 3 tyg i braku chęci przyjęcia reklamacji przez sprzedawcę tylko napisali żeby wysyłać tak jak na etykiecie tj dane nadawcy sprzedającego a nie moje do serwisu w Niemczech a nie do sprzedającego w Polsce i wziąć potwierdzenie nadania. Czy to jest wszystko ok w taki sposób? Allegro kompletnie nie ustosunkowało się do niczego, kazało wysłać i już. Proszę o pomoc 😞 nie wiem już co mam robić. Sprzedawca się że mnie śmieje i mówi że wgl łaskę zrobił że odpowiedział...

oznacz moderatorów
32 ODPOWIEDZI 32

LEW433
#21 Demiurg#

Tak, reklamację z tytułu rękojmi składasz u sprzedającego to On odpowiada za towar, składać możesz (a nawet warto) w dyskusji, po złożeniu reklamacji sprzedajacy na 14dni na rozpatrzenie, jeżeli żąda odesłania na inny adres niż w zakładce w reklamacje(przeczytaj jaki był w ofercie) to niech poda, po rozpatrzeniu reklamacji zwraca Ci środki, pamiętaj jak chce żebyś odesłała a nie odeślesz to może z tego powodu odrzucić reklamację, uważaj bo po 30 dniach dyskusja sama się zamknie jak nie odznaczysz jej jako nierozwiązana!!!

oznacz moderatorów

mala_czarrrna
#7 Wielbiciel#

Składałam sprzedającemu i nic, na dyskusji w końcu kazał wysłać, ale bez żadnego formularza itp i allegro mówi że tak jest ok. Etykietę mam od niego podpiął pod dyskusję więc kosztów wysyłki nie będę mieć, ale nie spotkałam się z czymś takim, że wysyłam towar jako sprzedawca a jestem kupującym. Trochę się boje tego wszystkiego bo ewidentnie coś kombinuje, czy nie będzie problemu potem typu że sprzęt nie został wysłany przeze mnie itp skoro ja mam wysłać z jego danymi jako nadawca? 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Napisałem że jak nie wyślesz to może odrzucić, ale nie musisz się zgadzać na inny adres wysyłki niż masz w ofercie.

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@mala_czarrrna Czy w ciągu 14 dni od daty złożenia reklamacji (otwarcia dyskusji) sprzedający poprosił o odesłanie towaru do niego (nie do serwisu w niemczech) lub napisał że reklamacja została rozpatrzona negatywnie?

oznacz moderatorów

mala_czarrrna
#7 Wielbiciel#

@ko_alka@@LEW433 @komis-bell 

Dyskusja jest świeża, chyba od 30 stycznia ta na allegro, mailową ponad 3 tyg. 31 stycznia chyba koło 10 sprzedawca kazał jak najszybciej spakować bo miała być wysłana do niego po czym ok. 14-15 tego samego dnia przeslal etykietę i decyzja tego Pana że mam zanieść do punktu odbioru z tą etykietą. Nie napisał że reklamacja rozpatrzona negatywnie/pozytywnie, w sumie wgl nie odpowiadał na ten temat dopiero po prośbie allegro się ustosunkował do tej kwestii

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@mala_czarrrna 

Ja uważam, że nie powinno to tak wyglądać - sprzedającemu oczywiście jest to na rękę bo przenosi całą odpowiedzialność na producenta.

Jak już napisałem wcześniej - jeśli w ciągu 14 dni od złożenia reklamacji (wychodzi na to, że złożenie reklamacji miało miejsce o wiele wcześniej niż otwarcie dyskusji) sprzedający jej nie odrzucił ani nie poprosił o odesłanie w celu jej rozpatrzenia to została ona w świetle prawa uznana.

@ko_alka Więc jeśli faktycznie tak było to allegro w dyskusji powinno o tym przypomnieć sprzedającemu i wezwać go do zrealizowania roszczeń kupującego a nie zachęcać do zabawy w odsyłanie do producenta. Przecież to jakaś abstrakcja 🙂




oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Napisz w dyskusji ze składasz z tytułu rękojmi, bardzo ważne i że czekasz 14dni a później domagaj się włączenia Allegro.

oznacz moderatorów

mala_czarrrna
#7 Wielbiciel#

Tak, pisałam w dyskusji że rękojmia, że 14 dni nie pisałam, pisałam czy to jest ok że rękojmia idzie do producenta a nie do sprzedawcy, przynajmniej najpierw, allegro odpisało żeby wysłać zgodnie z etykietą (czyli do producenta)

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

Niech dziewczyny rzucą okiem do dyskusji co tam się faktycznie podziało @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

Generalnie zasada jest taka - reklamację składasz bezpośrednio sprzedającemu i sprzęt odsyłasz na adres do reklamacji podany w zakładce REKLAMACJE - można to znaleźć w załącznikach maila potwierdzającego zakup "Kupiłaś i zapłaciłaś XXXXX...."
Sprzedający musi rozpatrzyć reklamację w ciągu 14 dni od jej złożenia, może wymagać odesłania towaru ALE jeśli tego nie żądał i nie dał odpowiedzi negatywnej na złożoną reklamację w ciągu tych 14 dni  to zostaje ona uznana za rozpatrzoną pozytywnie w świetle prawa.


"Po 2 chciałam skorzystać z prawa do rękojmi, żadnego formularza danych opisu wad allegro znów mówi że ok. Skąd będę miała dowód na to, że składam reklamację z tytułu rękojmi, z dyskusji na allegro"

Aby złożyć reklamację na podstawie rękojmi nie trzeba dosłownie użyć słowa 'rękojmia'.

Otwarcie dyskusji, opis problemu i przedstawienie oczekiwań - to jest skuteczne złożenie reklamacji.

oznacz moderatorów

starling_shop
#14 Krzewiciel#

@komis-bell 

"Aby złożyć reklamację na podstawie rękojmi nie trzeba dosłownie użyć słowa 'rękojmia'."

Eeee... to jak sprzedawca ma się domyślić czy kupujący składa na podstawie rękojmi czy gwarancji?

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@starling_shop Masz rację, faktycznie powinno się to doprecyzować. 
Ty jednak wątpię, że sprzedający udzielał jakiejkolwiek gwarancji. 

oznacz moderatorów

starling_shop
#14 Krzewiciel#

Sprzedający nie musi udzielać, wystarczy że robi to producent a sprzedający jest tutaj tylko pośrednikiem między producentem a klientem.

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@mala_czarrrna Cześć. 🙂 Przykro mi, że spotkała Cię taka sytuacja. W przypadku reklamacji z tytułu rękojmi za towar odpowiada sprzedawca. W tym przypadku jednak bezpośrednia wysyłka do producenta może skrócić czas oczekiwania na wydanie decyzji reklamacyjnej/naprawę produktu. Sprzedający w dyskusji załączył etykietę potrzebną do odesłania towaru za granicę. 

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@ko_alka Skoro za towar odpowiada sprzedający to dlaczego popieracie kombinacje w stylu 'wysyłka do producenta bo tak będzie szybciej'?

Jeśli reklamacja została złożona sprzedającemu a ten sprzedający w ciągu 14 dni  nie wymagał jego odesłania (do sprzedającego a nie do producenta) w celu rozpatrzenia oraz nie dał odpowiedzi negatywnej to reklamacja zostaje uznana.

oznacz moderatorów

mala_czarrrna
#7 Wielbiciel#

No właśnie dziwne kombinacje bo kazał do siebie później na serwis za granicę a allegro odpowiedziało że ok, etykietę mam od sprzedającego więc nie poniosę kosztów wysyłki, ale dziwi mnie że całą sytuację popiera allegro a sprzedający twierdzi że to ja jestem problematyczna. Nie mam zaufania do człowieka, z którym od początku były problemy tak jak napisałam w pierwszym poście dlatego dopytywałam na dyskusji i teraz tutaj. 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Wyślij, jak reklamujesz nie masz wyboru.

oznacz moderatorów

mala_czarrrna
#7 Wielbiciel#

Ależ ja wysłać chce, prosilam o to mailowo nie dało rady więc otworzyłam dyskusje. W takim razie cóż wysyłam, skoro większość twierdzi że taka droga i decyzja sprzedającego żeby wysłać w jego imieniu za granicę jest ok, to ok. Dziwi mnie i to, że muszę ją samą tarabanic a nie kurier odbiera zwłaszcza z uwagi na gabaryt oraz dane z etykiety i przymknięcie oka allegro na "zmianę zdania" sprzedającego, ale cóż, to mój pierwszy raz z takimi problemami ze sprzedawcą na allegro

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Sprzedający ma 14dni pamiętaj na rozpatrzenie i pamiętaj żeby dyskusję odznaczyć jako nierozwiązaną przed upływem 30 dni, chyba ze będzie już po problemie to wówczas możesz ją zamknąć.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Mamy tu piękne kuriozum pt jak przerobic reklamację z tytułu rękojmi u sprzedawcy na reklamację z tytułu gwarancji producenta. Podaj markę hulajnogi i zanim wyślesz przejrzył kartę gwarancyjną i zrób jej zdjęcia. Możesz tu wstawić producent ci pewnie i tak naprawi lub wymieni o ile jest uszkodzona ale niew terminie 14dni 

oznacz moderatorów