Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Zgłosiłem zwrot z pakietem smart. Wygenerowaną przez system Allegro etykietę przykleiłem na przesyłkę i odesłałem towar. Przesyłka została odebrana i ma status "Zwrot u sprzedającego W trakcie weryfikacji". Odczekałem 14 dni i nic się nie działo, więc rozpocząłem dyskusję. Otrzymałem szybką odpowiedź od sprzedającego.
Okazało się że przesyłka została odebrana w Warszawie a adres nadania był na Piaseczno. Wysyłka Pocztex Kurier 48.
Co mam zrobić jako kupujący? Czy jestem stroną w tej sprawie? Bo przesyłka jest opłacona przez Allegro, na adres firmy Sprzedawcy, a trafiła gdzie indziej ...
A zgłosiłeś reklamację?
Nie zgłosiłem reklamacji, bo jak pisałem nie miałem pojęcia czy jestem stroną w tym wszystkim.
Na 100% problem jest z samym dostarczeniem przesyłki przez pocztex nie tam gdzie trzeba. Bo paczka została dobrze zaadresowana (bo automat), potwierdzone przez sprzedającego, tylko dostarczona do innego miasta (tuż obok).
-Fazik- a czasem nie wygenerowałeś etykiety zwrotnej nie do tego zakupu , który miałeś na myśli ??
boooo ... nic innego do głowy mi nie przychodzi 😁
@-Fazik- Cześć. Jeśli odesłałeś przesyłkę generując kod darmowego zwrotu, to sprzedający odpowiada za reklamację. Przesyłka została przez Ciebie nadana prawidłowo i etykieta jest tego dowodem.
ko_alka 🍑wypadałoby sprawdzić jaki adres do zwrotów podał sprzedawca i jak to się ma do danych na etykiecie .
@mdrogeria 🍓adres na etykiecie zgadza się z adresem podanym przez Sprzedającego w zakładce Zwroty
ko_alka🍪😁czyli sprzedawca d..a .
@mdrogeria no niekoniecznie, bo jeszcze jest opcja, że adresy prawidłowe, ale pocztex dostarczył gdzieś indziej 😁
MrMarco eeeeeeeeee , jeśli wątek dotyczyłby zaginięcia nooo to owszem , ale na inny adres hmmm nie klei mi się .
@mdrogeriamnie tak DPD urządziło kiedyś 😁 i usłyszałem coś w stylu "no tak i co nam pan zrobi?" 😁
Dla sprostowania - adres, na który doszła przesyłka nie był mój
MrMarco Poczteźem wysłałem nie wiem ile paczek , różne historie się przytrafiały , ale na inny adres ... może jestem szczęśliwcem ,ale nie trafiło się . Na temat DPD powstrzymam się od komentarza .
1 raz Inpost doręczył w tym samym budynku do 3 zamias 33 , ale wszysko skończylo się pozytywnie i kupą śmiechu .
@mdrogeriaja z kolei z pocztexem mam niewielkie doświadczenie, ale zakładam, że jak dpd potrafi to może i pocztex również 😉
@ko_alka za przeproszeniem sprzedawce g. obchodzi kod zwrotu
kod zwrotu nie jest potwierdzeniem nadania przesyłki
ponadto na jakiej podstawie prawnej sprzedawca ma odpowiadać za prawidłowe umieszczenie go na przesyłce?
ponadto dlaczego udzielasz nieprecyzyjnych odpowiedzi?
można twierdzić że kupujący może mieć roszczenie do sprzedawcy ale trzeba też dodać że sprzedawca ma wtedy roszczenie do organizatora usługi tego zwrotu np: do allegro
@ko_alka "etykieta jest tego dowodem." -jak rozumiem kupujacy jest w posiadaniu tego dowodu nadania ? Czy tez jest to dowód który "fruwa " sobie po kraju.
Oczywiscie dowód nadania powinien zawierać: adres nadawcy, adres odbiorcy oraz potwierdzenie odbioru paczki przez przewożnika. Mamy taki dowód???
Bo jesli nie mamy to nie ma żadnego dowodu nadania. I jełsi to błąd poczty to sprzedajacy może zgodnie z prawem spokojnie czekac na zwrot przesyłki
Druga rzecz:
"to sprzedający odpowiada za reklamację"- pakiet smart wprowadziło allegro oraz to moim zdaniem allegro odpowiada za jakość wykonanej usługi. Jak czytamy " zwrot był w ramach smart". Wiec ja osobiście w takiej sytuacje reklamowałbym usługe w allegro jako kupujący. To kupujacy wykupił usługe "smart" od allegro I to jest usługa swiadczona przez serwis na rzecz kupującego nie sprzedającego. Kupujący też był nadawcą przesyłki.
@-Fazik- Zgodnie z przepisami sprzedawca musi oddać pieniądze w ciągu 14 dni od otrzymania Twojego odstąpienia od umowy, ale może się wstrzymać do czasu powrotu przesyłki lub do czasu otrzymania dowodu jej odesłania, w zależności od tego, co nastąpi szybciej. Nie zamykaj Dyskusji, domagaj się tam zwrotu wpłaty. Masz dowód odesłania rzeczy, więc sprzedawca powinien oddać pieniądze i złożyć reklamację u przewoźnika. Mam pisemne stanowisko UOKiK, potwierdzające powyższe. Proś w Dyskusji o pomoc pracownika Allegro.