anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

zwrot

Client:44659935
#2 Obserwator#

dzień dobry,

mam pytanie czy nieodebrana paczka, wygenerowany zwrot i poinformowanie sprzedającego o zwrocie umożliwia bezpłatny zwrot towaru?

oznacz moderatorów
33 ODPOWIEDZI 33

-Sainkho-
#14 Krzewiciel#

@Client:44659935 Czy zakup był w ramach Smart?

oznacz moderatorów

Client:44659935
#2 Obserwator#

Tak

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Paczkomat i w ramach Smarta zwrot jest darmowy. Jak kliknięty zwrot to paczki nie powinno się odbierać.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@Client:44659935 jeśli to była przesyłka do paczkomatu Inpost - tak , w przypadku przesyłki kurierskiej sprzedawca będzie obciążony kosztem powrotu i w związku z tym będzie miał prawo potrącić tą kwotę z środków zwracanych Tobie .

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Niech potrąci, jak ma prawo ale nie będzie miał możliwości "wmawiania" że kupujący coś uszkodził w towarze. Co ostatnio stało się modne.😛

oznacz moderatorów

-Sainkho-
#14 Krzewiciel#

@Client:44659935 Jeśli zwrot nie był darmowy (w ramach Smart), to ważna jest kolejność wydarzeń. W przypadku zgłoszenia odstąpienia już po nadaniu przesyłki, kupujący musi się liczyć z koniecznością poniesienia kosztów takich, jakie poniósłby, gdyby odstąpił od umowy po odebraniu towaru, czyli sprzedający mógłby potrącić Ci cenę standardowej przesyłki.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@-Sainkho- wszyscy trąbią , również Ty , że smart nie jest formą dostawy ,a odstąpienie od umowy nie obliguje sprzedawcy do przerwania procesu realizacji zamówienia , przemyśl to i jak dojdziesz do sedna / co mało prawdopodobne / popraw to co napisałaś .

oznacz moderatorów

-Sainkho-
#14 Krzewiciel#

@mdrogeria wszyscy trąbią , również Ty , że smart nie jest formą dostawy ,a odstąpienie od umowy nie obliguje sprzedawcy do przerwania procesu realizacji zamówienia

Widocznie czytasz nieuważnie albo masz problem ze zrozumieniem moich wypowiedzi.

Zwrot Smart to forma darmowej dostawy od kupującego do sprzedawcy, z której może korzystać nabywca usługi Smart. Oczywiście skorzystanie z takiej darmowej dostawy nie wyłącza odpowiedzialności kupującego za nienależyte wykonanie zobowiązań umownych.

Dopóki kupujący nie zgłosi odstąpienia, ma obowiązek paczkę odebrać. Dopiero odstąpienie od umowy powoduje wygaśnięcie obowiązków umownych. Kolejność wydarzeń jest więc kluczowa przy ustalaniu, jakie koszty będą obciążać kupującego.

oznacz moderatorów

MikroLITY
#13 Ambasador#

@-Sainkho- 

Mam inny punkt widzenia.

Allegro w regulaminie Smart podaje odnośnik do form darmowego odesłania produktu. I tak zamówienie nadane UPS można za darmo zwrócić tylko w UP.

Odmowa przyjęcia przesyłki (UPS) powoduje wygenerowanie nowej etykiety i ponowne nadanie przesyłki poprzez UPS, co powoduje dodatkowy koszt i nie kwalifikuje tego, jako darmowy zwrot.

Klient zamawiając UPS musi mieć świadomość, że bezpłatny zwrot jest tylko po nadaniu przesyłki w UP.

https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/dostawa-z-allegro-smart/metody-dostawy-i-zwrotu-przesylek-w-...

Zrzut ekranu 2024-08-22 o 10.30.47.png

oznacz moderatorów

-Sainkho-
#14 Krzewiciel#

@MikroLITY Nie mam innego punktu widzenia.

Gdy zgłoszenie odstąpienia nastąpiło dopiero po nieodebraniu przesyłki, sprzedający może domagać się od kupującego odszkodowania z tytułu nienależytego wykonania zobowiązań umownych (z art. 471 KC). Koszt zwrotu przesyłki naliczony przez dostawcę to szkoda rzeczywista - strata w mieniu sprzedającego wynikająca z nieodebrania przesyłki przez kupującego w okresie, gdy umowa była wiążąca. Sprzedający ma prawo dokonać potrącenia takiej kwoty.

oznacz moderatorów

MikroLITY
#13 Ambasador#

@-Sainkho- 

 

Mam inny punkt widzenia, bo uważam, że nie ma znaczenia moment zgłoszenia odstąpienia od umowy. Nawet jeżeli przesyłka jest w drodze i Klient zgłasza zwrot przed odmową odbioru, to musi się liczyć ze zwrotem kosztów za nieodebraną przesyłkę. Pozostanę przy swoim.

oznacz moderatorów

-Sainkho-
#14 Krzewiciel#

@MikroLITY Nawet jeżeli przesyłka jest w drodze i Klient zgłasza zwrot przed odmową odbioru, to musi się liczyć ze zwrotem kosztów za nieodebraną przesyłkę. Pozostanę przy swoim.

W tym wypadku nie masz racji.

Z chwilą odstąpienia od umowy wygasają obowiązki umowne stron. Kupujący nie jest już zobowiązany do odebrania towaru, jego właścicielem staje się ponownie sprzedający. Sprzedający nie może dochodzić odszkodowania z tytułu nienależytego wykonania umowy, ponieważ od momentu odstąpienia umowa nie wiązała kupującego.

https://spolecznosc.allegro.pl/t5/pocz%C4%85tkuj%C4%85cy-sprzedawcy/zwrot-przez-kupuj%C4%85cego/m-p/...

Sprzedający nie będzie jednak stratny (albo straci niewiele). Może potrącić kwotę standardowej przesyłki, jaką kupujący mógłby odesłać towar, gdyby go odebrał.

oznacz moderatorów

MikroLITY
#13 Ambasador#

@-Sainkho- 

Albo się nie rozumiemy, albo piszemy o różnych rzeczach.

Ja uważam, że Klient, który zrezygnuje z zakupu po nadaniu paczki (nieważne w jakim momencie) będzie musiał pokryć koszt dostawy zwrotnej (np. DPD pobiera za zwrot 13 zł brutto) i tyle Klient powinien zapłacić. O innych kosztach nie piszę.

oznacz moderatorów

-Sainkho-
#14 Krzewiciel#

@MikroLITY Tak jak zaznaczyłam, sprzedający nie będzie stratny. Chodzi jedynie o właściwe ustalenie podstawy prawnej potrącenia, a co za tym idzie - jego wysokości. Znaczenie ma kolejność zdarzeń.

●  Kupujący odstąpił od umowy, potem nie odebrał przesyłki – Kupujący ponosi koszt związany z wykonaniem prawa do odstąpienia od umowy, zgodnie z art. 34 ust. 2 UoPK. Sprzedający może potrącić cenę standardowej przesyłki, jaką kupujący mógłby odesłać towar, gdyby go odebrał. 

●  Kupujący nie odebrał przesyłki, potem odstąpił od umowy – Kupujący jest zobowiązany do naprawienia szkody wynikłej z niewykonania zobowiązania umownego (nieodebrania przesyłki), zgodnie z art. 471 KC. Sprzedający może potrącić kwotę, jaką naliczył mu dostawca za zwrot przesyłki.

oznacz moderatorów

AutoEra_pl
#8 Zapaleniec#

@-Sainkho- to jaki to jest standardowy koszt takiej przesyłki?

oznacz moderatorów

-Sainkho-
#14 Krzewiciel#

@AutoEra_pl to jaki to jest standardowy koszt takiej przesyłki?

Może to zależeć np. od gabarytów towaru. Można uwzględnić cenę najtańszej przesyłki odpowiedniej do odesłania określonego towaru.

oznacz moderatorów

MikroLITY
#13 Ambasador#

@-Sainkho- 

"Kupujący odstąpił od umowy, potem nie odebrał przesyłki – Kupujący ponosi koszt związany z wykonaniem prawa do odstąpienia od umowy, zgodnie z art. 34 ust. 2 UoPK. Sprzedający może potrącić cenę standardowej przesyłki, jaką kupujący mógłby odesłać towar, gdyby go odebrał."

 

Szczerze? Dla mnie jest to przerost formy nad treścią.

Dla mnie sprawa jest prosta: na każdym liście przewozowym (przy nieodebranej przesyłce) jako nadawca występuje Klient. Uznaję więc, że taką formę dostawy wybrał sam zainteresowany. Bo gdyby chciał inną, to by przesyłkę odebrał i nadał ją po uważaniu.

Sorki, ale dla mnie temat się skończył.

oznacz moderatorów

-Sainkho-
#14 Krzewiciel#

@MikroLITY Szczerze? Dla mnie jest to przerost formy nad treścią.

Tak działa prawo. 😊 

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@MikroLITY  @-Sainkho-  Chciałbym zwrócić uwagą na inny aspekt waszej dyskusji.

Smart wcale nie jest darmowy, to jest tylko  forma umowy pomiędzy kupującym i Allegro że w określonych przypadkach koszt dostawy i zwrotu pokrywa Allegro (do spółki ze sprzedającym zresztą)

Wiec w w przypadku nieodebrania przesyłki przez kupującego koszt zwrotu, owe wspomniane 13 zł powinno sprzedającemu zwrócić Allegro, albo Allegro powinno obciążyć tym kosztem kupującego jeżeli takie nieodebranie przesyłki jest jakąś formą naruszenia ich wzajemnej umowy.

Natomiast nie widzę podstaw żeby kosztem zwrotu (nieodebranego) mógł  sprzedający obciążyć  bezpośrednio kupującego. Bo kupujacy ma umowę na dostawę i zwrot z Allegro a nie ze sprzedającym.

oznacz moderatorów