Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
dzień dobry,
mam pytanie czy nieodebrana paczka, wygenerowany zwrot i poinformowanie sprzedającego o zwrocie umożliwia bezpłatny zwrot towaru?
@br. Gdy dostawa była ze Smartem, sprzedający nie powinien nic potrącać w pierwszym z opisanych przeze mnie przypadków - kupujący najpierw odstąpił od umowy, potem nie odebrał przesyłki. Gdyby kupujący przesyłkę odebrał, miałby w ramach Smart zwrot za darmo.
Przy odwrotnej kolejności zdarzeń Smart nie będzie chronił kupującego przed konsekwencjami nieodebrania przesyłki w okresie, gdy umowa była wiążąca. Sprzedający poniósł szkodę majątkową z winy zaniechania kupującego, więc do niego kieruje roszczenie odszkodowawcze. Kupujący nie jest zobowiązany do naprawienia szkody tylko wtedy, gdy nieodebranie przesyłki było następstwem okoliczności, za które kupujący nie ponosi odpowiedzialności, np. usługa dostawy nie została wykonana należycie (opóźnienie, dostarczenie do punktu zamiast pod adres itp.).
@-Sainkho- @Client:44659935 Pytanie było czy wygenerowany zwrot umozliwia bezpłatny zwrot nawet jeśli kupujący nie odebrał paczki.
Każde tłumaczenie że nie umożliwia to kopanie się z koniem. Ja próbowałem nawet sprawdzać czy jakieś tego typu zapisy nie są zapisane gdzieś w regulaminach, szukałem regulaminu Smart na który powoływałem się wczoraj. Nie ma dostępnego regulaminu smart, są stare regulaminy udostępnione na stronie Mój Smart ale aktualny nie istnieje. Jest w załącznikach do Regulamin Allegro ale to regulamin smart dla sprzedających. Nie dotyczy kupujących.
On prawdopodobnie gdzieś tam istnieje, ale znalezienie tego regulaminu jest troszkę utrudnione delikatnie mówiąc. Chyba po to żeby uciąć tego rodzaju dyskusje, bezpłatny zwrot klientowi przysługuje i kropka. Jeśli ktoś ma inne zdanie pozostaje droga sądowa.
Ja nie kwestionuję tego co napisała -Sainkho- czy inni piszący, ale interpretacja tego zawsze będzie taka, że rację ma zawsze Allegro. Jeśli Allegro nie na racji to patrz jak wyżej.
@br. Regulamin Smart:
https://allegro.pl/regulaminy/regulamin-uslugi-allegro-smart-jD4xM390DU3
Smart nie zwalnia z odpowiedzialności cywilnej. Allegro nie jest stroną umowy sprzedaży, nie odpowiada za niewykonanie przez kupującego obowiązku odebrania przesyłki, chyba że nieodebranie było skutkiem problemów z dostawą (wtedy sprzedający powinien zwrócić się do Allegro).
Nie mamy pewności, jaka była kolejność zdarzeń. Jeśli taka jak w poście (nieodebrana paczka, wygenerowany zwrot), sprzedający może potrącić kwotę, jaką obciążył go dostawca.
@-Sainkho- Za regulamin dziekuję, szkoda że zrobiono tak, że żeby go znależć trzeba stosować dziwne sztuczki.
Nie ma go po prostu w regulaminie głównym nie ma go też w załącznikach, więc nie zmieniam tego co napisałem. Może kiedyś będę się nudził zimą lub w deszczowy dzień to przejrzę. Na razie wystarczy to co napisałem, po cóż kopać się z koniem?
Udowodnienie czy kupujący odstąpił od umowy przed dostarczeniem paczki czy po dostarczeniu może być często tak samo bardzo utrudnione, kto miałby to rozstrzygać?
Miłego dnia życzę...🌺
@br. Udowodnienie czy kupujący odstąpił od umowy przed dostarczeniem paczki czy po dostarczeniu może być często tak samo bardzo utrudnione, kto miałby to rozstrzygać?
Dlaczego? Sprzedający ma wszystkie dane. Ma datę otrzymania maila z oświadczeniem o odstąpieniu. Ma numer przesyłki, która nie została odebrana, może sprawdzić, do kiedy możliwy był odbiór albo czy kupujący odmówił odbioru.
Ale dla Sprzedawców zwroty mają być darmowe, więc dlaczego mają za nie płacić?
https://help.allegro.com/sell/pl/c/allegro-smart
Nie zapłacisz za zwrot przesyłki – Allegro Smart! to darmowe zwroty nie tylko dla kupującego, ale również dla Ciebie. To my pokrywamy koszty przesyłki zwrotnej.
@MikroLITY Pewnie dlatego że się o te płatności nie upominacie, albo mało skutecznie się upominacie...
Dziel i rządź, oto generalna zasada, dyskutujcie z kupującymi, Allegro was pogodzi. Zapłacą wszyscy.
Tutaj z kolei jest taka informacja:
"Bezpłatny zwrot zrealizujesz tylko wtedy, gdy klient zgłosi go za pomocą formularza zwrotu na swoim koncie Allegro".
@N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_
Czy zwrot nieodebranej przesyłki Smart spowoduje naliczenie sprzedającemu opłaty przez dostawcę, gdy kupujący nie zgłosił jeszcze odstąpienia przez formularz?
@-Sainkho- tja ...,, sprzedawca nie ma prawa uznać dostawy smart jako najniższego kosztu dostawy bo smart nie jest formą dostarczenia ,, klient ma prawo skorzystać z bezpłatnego zwrotu w ramach smart ,,bo smart jest formą dostawy,, choć produktu fizycznie nie zwraca bo nie miał z nim kontaktu ....banialuki piszesz .
@mdrogeria Dla kogoś, kto nie wie / nie rozumie, jakie są skutki prawne odstąpienia oraz jaki wpływ na rozrachunki między stronami ma moment odstąpienia, będą to pewnie banialuki.
Niedawno uznałeś za problemową kwestię, czy sprzedający powinien oddawać kupującemu jakieś kwoty za dostawę Smart. Świadczy to o niezrozumieniu podstaw instytucji odstąpienia. Nie wiedziałeś o tym, że sprzedający nie musi zwracać kupującemu tego, czego od niego nie dostał.
@-Sainkho- a Wiesz co to jest ?Kodeks Cywilny .... pewnie nie wiesz ,albo udajesz ,że nie wiesz , ale raczej to pierwsze .
@Client:44659935 Uściślę, bo już nie mogłam edytować, że moja poprzednia wypowiedź dotyczy sytuacji, gdy zgłoszenie odstąpienia nastąpiło po nadaniu przesyłki, ale przed jej nieodebraniem.
Gdy natomiast kupujący zgłasza zwrot po nieodebraniu przesyłki, wówczas sprzedający może potrącić wszystkie koszty, jakie rzeczywiście poniósł z winy kupującego w związku z nieodebraniem przez niego towaru.
@Client:44659935 jaka opcja dostawy? Bo oprócz allegro inpost kurier/paczkomat to chyba jeszcze allegro one nie obciążają za zwrot nieodebranej paczki reszta jest płatna dla sprzedawcy.
UPS, DPD i Pocztex (kiedyś na 100%, teraz nie mam czasu szukać) za nieodebrane przesyłki (nawet w Smarcie) obciążają Sprzedającego, więc on może Cię również obciążyć.