Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Przypominamy, że już 25 kwietnia 2023 r. zmienią się warunki oznaczenia ikoną Smart! ofert wystawionych na kontach firmowych. Do obowiązujących wymagań, dodajemy kolejne.
Od tego dnia Smart! będą oferty, w których poza jedną z wymaganych kurierskich metod dostawy, udostępnicie też co najmniej 2 inne metody dostawy – do punktu odbioru i/lub automatu paczkowego od różnych przewoźników.
Listę metod do wyboru podajemy poniżej:
Wyjątek, który zwalnia z obowiązku
Jeśli sprzedajecie produkty, których nie można umieścić w automacie paczkowym – na przykład ze względu na rozmiar czy wagę - i nie udostępniacie w nich metod dostawy do punktów odbioru i/lub automatów paczkowych, to po 25 kwietnia oferty te nadal będą Smart!
Mam ustalone warunki zwrotu a i tak oferty nie są Smart. Przecież nie dam możliwości wysyłki do paczkomatu skoro przedmiot się nie zmieści bo będą tylko niepotrzebne z tym problemy.
@czesci831 podaj mi proszę konkretną ofertę, która według Ciebie spełnia warunki, a nie ma w niej oznaczenia Smart!
https://allegro.pl/oferta/fiat-freemont-lampa-lewa-przod-przednia-mopar-13552464792
ten przedmiot nie mieści się do paczkomatu więc jak zrobić aby był w Smart.
@czesci831 dodaj warunki zwrotu oraz możesz dodać odbiór w punkcie np. DHL.
problemem są produkty, które nie mieszczą się do boxów, ale można je dostarczyć do punktu odbioru. W przypadku poczty te formy dostawy są rozbite i ma to sens, ale np. Allegro one ma połaczone dostawy box/punkt, dhl podobnie i pomimo, że przesyłka może iść do punktu odbioru, to nie ustawiam takich form dostawy z obawy, że ktoś wybierze box, a do niego się nie zmieści. Czy jest jakiś pomysł jak to rozwiązać ?
@mikeza wymiary przesyłek dla Allegro One Box i Allegro One Punkt są takie same:
Więc jedynie opcja z Kurierem może stanowić problem, odbiór w punkcie DHL ma różne gabaryty, zgłosiłam to i dam znać gdy otrzymam odpowiedź w tej sprawie.
problemem są również różne wymiary pomiędzy róznymi firmami, i tak mamy produkt, który nie może być wysłany np. odbiór z punktu poczta, ale odbiór z punktu DPD już tak, bo DPD ma większe wymiary. W cenniku mamy ustawiony właśnie odbiór z punktu DPD. Według nowych zasad te produkty stracą smarta, bo będzie tylko 1 opcja odbioru z punktu ? niestety do boxów tym bardziej się nie mieszczą.
@mikeza dopytałam o to i w takiej sytuacji powinieneś usunąć tę metodę i zostawić tylko kuriera, żeby zachować oznaczenie Smart!
Okej, ale tym wpisem przeczysz ogólnej zasadzie "Udostępniania jak największej ilości dostaw do kupujących, żeby mieli wybór metody dostawy"
Żeby uzyskać smart trzeba usunąć metodę, a może 10% klient właśnie bardzo lubiło tę metodę dostawy, którą każesz usunąć.
Generalnie w aukcjach musimy podawać wymiary towaru i jego wagę, więc na spokojnie można zapuścić jakiegoś robota do sprawdzania tych danych i macie odpowiedź na pytanie dlaczego sprzedawca udostępnia odbiór w punkcie DPD, ale nie w punkcie Poczty, dla której paczka będzie za duża/ciężka 😉
Cześć @FutuStal-pl! Po pierwsze muszę sprostować, ponieważ ja niczego nie każę 😉 Co więcej Allegro również nie nakazuje mieć Smart! w ofertach.
Rozumiem, że może to wydawać się sprzeczne z zachętą do udostępniania jak największej ilości metod dostawy, jednak chodzi tutaj o przesyłki gabarytowe, a my po prostu w inny sposób weryfikujemy czy oferty mogą mieć Smart! czy nie.
Dlatego w przypadku takich przedmiotów, aby zachować Smart! należy nie udostępniać w ogóle dostaw do punktu lub automatu. Nasze roboty działają inaczej, niż w Twojej propozycji 🙂
Jeśli nie udostępnimy w ogóle dostaw do punktu i automatu, to dostaniemy karę minus 30 punktów w ocenach jakości i ciągłe komunikaty - "ten element wymaga poprawy". Zadanie do wykonania: "Włącz paczkomaty i punkty". A więc w rzeczywistości wymagacie, czyli mija się Pani z prawdą. Chyba że teraz napisze Pani, że wymagania Allegro można olewać.
@nikl w tej mierze - "Metody dostawy – odbiór w punkcie" w Jakości sprzedaży nie odejmujemy punktów. Jeśli w ofertach sprzedającego nie ma takich metod dostawy, to po prostu nie otrzyma punktów w tym obszarze.
Sto razy informowałem, że to pokrętne tłumaczenie jest bezsensowne. Gdyby miała Pani na maturze pytanie za 30 punktów: "Czy jesteś mężczyzną?", to uznała by Pani tłumaczenie, że nie ma za to punktów ujemnych?
Proszę nigdy nie używać tego argumentu, że nie ma punktów ujemnych. Brak punktów dodatnich jest tym samym co punkty ujemne. Stawiają sprzedawcę w gorszym położeniu w stosunku do konkurencji, która oferuje te same przedmioty, ale ma przewagę małych rozmiarów.
@la_nika z góry przepraszam że znów na Ciebie padna moje żale i pytania. Dzwonila dziś konsultantka allegro odnośnie pomocy we właczeniu nowego smarta. Chwile sobie porozmawialiśmy i kiedy przedstawiłem jak w moich stronach wygląda obsługa UPS okaząło sie że to rzeczywiście może byc problem. Ja naprawde kuriera UPS widze przejeżdzajacego może raz w miesiącu a najbliższy punkt nadawczy UPSu potwierdził że przesyłki są odbierane bardzo nieregularnie. Przeważnie raz w tygodniu.
Wiec teraz mam pytanie. Czy jeśli włacze allgro ONE punkt (obsługiwany przez UPS) i bedą problemy z przesyłkami ( chodzi mi o odbiór) to czy w ewentualnych dyskusjach i problemach z kupującymi allegro jako świadczący usługe weźmie na siebie odpowiedzialność? Czy jest szansa na jakąś pomoc od Was w takiej sytuacji? Lub czy ( jak to zasugerowała konsultantka) przed wlączeniem usługi napisać do Was pismo opisując jakich problemów sie obawiam( i gdzie je kierowac)?
Sprawa jest naprawde o tyle poważna że jeśłi kurier kilka dni nie odbierze paczek, to będzie kilka dyskusji a to moze spowodowac bez wsparcia Alegro nawet zawieszenie naszych kont z powodu spadku jakości sprzedazy.
Wiec generalnie sprowadza sie to do tego czy jeśłi Wasz kurier nie wywiąże sie z odbioru to sprzedajacy może liczyć na Waszą pomoc ( w dyskusji z kupującym) czy też w dyskusjach przeczytamy że to sprzedający odpowiada za przesyłke ?
Bo jeśli ma być ten drugi wariant i nie otrzymamy żadnego wsparcia od allegro to mimo najszczerszych chęci nie włączymy ONE boxa . Ryzyko jest zbyt duże. lepiej sprzedac mniej bez smarta niż mieć po dwóch tygodniac pozawieszane konta
A być może jest ktos do kogo mógłbym napisac aby uzyskac jakiekolwiek wsparcie w tej kwestii?
@_Likos_ dziękuję, trudna sytuacja. Nie mogę zapewnić jak zostaną takie sprawy obsłużone w dyskusji, ponieważ nie ma procedury, która to reguluje. W dyskusjach, przy problemach transakcyjnych, każda sprawa jest rozpatrywana indywidualnie, więc nie mam możliwości dowiedzieć się na zapas jakby to było w hipotetycznej sytuacji.
W pierwszej kolejności skontaktowałabym się wysyłając e-mail na adres onehandlowy@allegro.pl, opisując sytuację z UPS w Twojej okolicy i podkreślając, że zostałeś o to poproszony podczas rozmowy z Doradczynią Allegro One.
Mam nadzieję, że będziemy mogli zaproponować rozwiązanie.
Warto też, abyś w tej wiadomości podzielił się swoimi obawami związanymi z dyskusjami i ewentualną blokadą konta.
Gdybyś miał problem, nie otrzymasz odpowiedzi itp. to napisz proszę ponownie na forum, będę działać.
@la_nika dziekuje. W weekend podziałam w tej sprawie napisze zarówno pod adres który wskazałas jak i do UPSu ( byc może z nimi coś ustale choć raczej wątpie bo z reguly ustalenia z biurem mocno odbiegają od rzeczywistosci)
Dla mnie najważniejsze jest aby właczenie ONE nie spowodowało skutków śmiertelnych dla nas. TZN kilku szybkich dyskusji, spadku jakości sprzedaży oraz blokady kont. Jełsi w tej kwesti nie uzyskam żadnego wsparcia (czy też zapewnienia że dyskusje z powodu problemów z ONE nie wpłyna na jakośc sprzedazy) )nie zdecyduje sie na właczenia ONE nawet kosztem utraty smarta
Cóz dziekuje w weekend popisze pisma i zobaczymy co sie da zrobić.
Aha no i wiem że póki co są to problemy hipotetyczne( z dyskusjami), lecz jak piszesz nie ma procedur a jeśłi będą to problemy rzeczywiste - wówczas już bedzie zbyt późno. Stąd nasze obawy
U mnie ONE słabo działa, choć to centrum miasta. Najgorzej ze wszystkich kurierów. Kurier nie chce przyjeżdżać, nawet zapraszany wiele godzin przed godziną graniczną. Np. prosi o skan paczki, wrzuci że niby w systemie nadana, a zamierza fizycznie odebrać następnego dnia. To już wiadomo, że nie będzie szybkiej dostawy. Ciągle jest żebranie, żeby nie musiał przyjeżdżać po południu.
Posiadam inpost paczkomat dpd i pocztę na aukcjach i straciłęm smart co mam robić ? nic innego nie mogę wybrać ponieważ nic innego niema w moim regionie
@ITdawid Twoje oferty już mają oznaczenie Smart!
Rozwiązaniem jest wpisanie długości paczki w parametrach ofert. A rozwiązaniem problemu wysyłki tego samego dnia jest wpisanie parametru "Czas wysyłki" z dokładnością do minuty. System znając godziny graniczne sam będzie wiedział czy przesyłka wyjdzie danego dnia.