Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Kupujący kupił Toner laserowy .
Po 2 tygodniach odesłał w ramach allegro smart . Nie podał przyczyny.
Pudełko przed wysyłką było oryginalnie zamknięte toner w foliowej torbie także zamknięty .
Po rozpakowaniu przesyłki, wszystko jest otwarte pudełko ,folia z tonerem.
Ja to się ma ze zwrotem za towar ?
markam43 czyli stare nożyczki.
Jak zwykle piszesz bzdury.
"Nie możesz pomniejszać kwoty zwrotu o ile nie doszło do zmniejszenia wartości rzeczy w wyniku używania jej przez klienta."
"Klient po zakupie ma prawo zapoznać się z towarem, może na przykład sprawdzić, czy toner pasuje do drukarki. Jeśli nie pasuje, ma prawo go zwrócić. Nie zapozna się i nie sprawdzi, jeśli nie wyjmie go z folii."
Sorry, ale większych bzdur to już dawno nie czytałem. Przecież w tym przypadku wszędzie pisze , do jakich drukarek pasuje. Sam przeczysz przeciw sobie.
Greco_Pawlowitz - po co ustawiałeś możliwość zwrotu sprzedając jako osoba prywatna? Rozumiem, że chciałeś uczciwie postąpić, lecz nie przewidziałeś sytuacji, że kupujący będzie bardziej "sprytny" - to standard jest teraz. Musisz się do tego przyzwyczaić.
@maxr01 Jak zwykle bolą cię moje posty, które działają na korzyść kupujących. Jak zwykle kpisz ze mnie, bredzisz o moich "bzdurach" i jak zwykle rzucasz kłody pod nogi kupującym, a robisz to w niemal każdym swoim wystąpieniu, bo jesteś sprzedawcą, jak pozostałe 99% osób okupujących to miejsce. Będziesz to robił do czasu, aż te 99% zmieni się w 100%, ale na to nie masz co liczyć. O nożyczki się nie martw, one zawsze będą. Jeżeli ja piszę bzdury, to ty zazwyczaj w odwecie piszesz potrójne bzdury i głupoty.
@Greco_Pawlowitz Sprzedający nie odesłał żadnego pisma.
Ciekawy jest jak od strony prawnej : dostajesz przesyłkę, bez info bez niczego. Kontaktujesz się z kupujacym po upływie 14dni od odebrania przez niego przedmiotu "mam Pana/Pani paczkę". "Ale to jest zwrot", taaaak? tylko ze o zwrocie powinien Pan?Pani poinformować DO 14 dni od odebrania przesyłki...🤔
@pinsplash @Greco_Pawlowitz Gdy klient wypełni formularz zwrotu w Allegro, sprzedający powinien otrzymać maila o tytule: "Kupujący Imię Nazwisko (nick) zgłosił zwrot towaru" i w treści jest "Powód zwrotu" zaznaczony przez kupującego.
@firmakrzak pytanie czy wypełnił?
kolejny raz pytasz o to samo , chociaż doskonale znasz stanowisko allegro :
"Zarówno mechanizm zwrotu, jak i mechanizm anulowania zamówienia spełniają przesłanki ustawowe, aby uznać ich wykonanie za odstąpienie od umowy."
@Greco_Pawlowitz odpowiem w punktach :
1. musisz zwrócić klientowi pieniądze .
2. cartrige można rozpakować i zwrócić . nie potrzeba go pakować w oryginalną folię .
3. odesłanie towaru w ramach allegro smart jest równoznaczne z pisemnym odstąpieniem od umowy . klient nie musi załączać żadnych dodatkowych pism ani podawać przyczyn zwrotu .
4. zwlekanie ze zwrotem pieniędzy może się skończyć skorzystaniem przez klienta z programu ochrony kupujących , a to często łączy się z zablokowaniem konta sprzedawcy . nie warto opóźniać przelewu .
@Client:98572120 Jak stwierdzisz ile toneru pozostało w cartridge? Czy np nie jest to 5/10czy15%. Bo rozumiem że nie sugerujesz Sprzedającemu aby zwrócił całą kwotę za niepełnowartościowy towar? A tym samym poniesienie starty pieniężnej?
@pinsplash nie no, znowu ? dobrze wiesz , czym się kończy ściemnianie o tym , że przedmiot stracił na wartości , ale nie wiadomo ile , więc dla spokoju sprzedawcy przyjmiemy , że to będzie 99% albo podamy jakąś wycenę z sufitu , czy z aukcji na innym portalu sprzedażowym . byłeś w tym wątku i znasz stanowisko allegro :
"nie ma w polskim prawie takiej konstrukcji, na podstawie której można byłoby obniżyć wartość przedmiotu z powodu nieznanej jego sprawności. Możesz to zrobić wyłącznie wtedy, gdy wiesz, że wartość przedmiotu została zmniejszona."
i jeszcze :
"wyliczenia nie mogą opierać się na domniemaniu, że towar został podłączony i uszkodzony. Odpakowanie przedmiotu nie jest jednoznacznym dowodem na to, że towar został podłączony. Nie ma znaczenia w tym przypadku koszt weryfikacji przedmiotu. Kupujący powinien otrzymać jasną informację - za co i jaka kwota została odliczona. Do tego czasu mimo naszych wielokrotnych próśb o udokumentowanie umniejszenia wartości towaru, nie przedstawiłeś dowodu w tej sprawie i właśnie dlatego nałożyliśmy ograniczenia na Twoje konto. "
@Greco_Pawlowitz musisz wiedzieć , że na tym forum są sprzedawcy , którym może zależeć na eliminowaniu konkurentów , a stosowanie się do ich rad może doprowadzić nawet do zablokowania konta . każdą poradę w stylu "nigdy nie zwracaj żadnych pieniędzy" albo "wyślij klienta na drzewo, niech banany prostuje" powinieneś traktować jako próbę usunięcia cię z allegro przez zazdrosną konkurencję .
@Client:98572120 Po prostu odpowiedz na zadane pytanie ( powtarzam) :
Jak stwierdzisz ile toneru pozostało w cartridge? Czy np nie jest to 5/10czy15%. Bo rozumiem że nie sugerujesz Sprzedającemu aby zwrócił całą kwotę za niepełnowartościowy towar? A tym samym poniesienie starty pieniężnej?
Temat widzę wzbudził duże emocje .Wywiązała się bardzo ciekawa dyskusja . Czytam bardzo uważnie , analizuje za i przeciw i podjąłem już decyzję co zrobię.
Wcześniej ktoś pytał czy dostałem info o zwrocie towaru. Oczywiście dostałem informacje od allegro
cytuje:
Kupujący P.P (k...1..) zgłosił zwrot towaru. Zwrot nr: ..KZ/2021
Ktoś doradził mi że niepotrzebnie dodałem opcję zwrotu towaru do 14 dni .
Jeśli wyłączę zwrot towaru do 14 dni to także znika ,,smart ,, z tej aukcji.
Chyba że coś robię nie tak ?
@Greco_Pawlowitz Tak, po wyłączeniu zwrotów nie ma Smart.
@Greco_Pawlowitz - po co ustawiałeś możliwość zwrotu sprzedając jako osoba prywatna? Rozumiem, że chciałeś uczciwie postąpić, lecz nie przewidziałeś sytuacji, że kupujący będzie bardziej "sprytny" - to standard jest teraz. Musisz się do tego przyzwyczaić.
Smart zwiększa moją sprzedaż ,więc ni jak odnosi się do tej rady
@Greco_Pawlowitz Oczywiście Ty podejmujesz decyzję - pamiętaj jednak że prawdopodobnie zostajesz z niesprzedawlanym produktem. Ja bym nie kupił cartridge o którym nie wiem na jak długo wystarczy. Oczywiście przy odmowie musisz się liczyć z negatywem - co też może wpłynąć na Twoją sprzedaż. I to jest ten 'szantaż" allegro - Smart i Obnizenie jakości sprzedaży. Często sprzedający pod jego wpływem decydują się przyjąć zwrot, wiedząc że kupujący ich "robi w ...." bo kalkulacja zysków i strat podpowiada : przyjmij. Cóż życie to nie bajka ... 😁
Bardzo trafnie jest to ujęte .