Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Kupujący kupił Toner laserowy .
Po 2 tygodniach odesłał w ramach allegro smart . Nie podał przyczyny.
Pudełko przed wysyłką było oryginalnie zamknięte toner w foliowej torbie także zamknięty .
Po rozpakowaniu przesyłki, wszystko jest otwarte pudełko ,folia z tonerem.
Ja to się ma ze zwrotem za towar ?
@Greco_Pawlowitz Możesz pomniejszyć zwrot o taką kwotę ile zmniejszyła się wartość, przyjąć i oddać powinieneś.Klient ma prawo do sprawdzenia towaru, nie musi zwracać w oryginalnym opakowaniu.
@LEW433 Czyli jakieś 70 / 80% 😄 bo marne szanse na kupca za więcej 😉
Tak, musisz przyjąć zwrot. Pamiętaj, że zgodnie z prawem klient nie ma obowiązku zwracać towaru w oryginalnym opakowaniu.
Nie możesz pomniejszać kwoty zwrotu o ile nie doszło do zmniejszenia wartości rzeczy w wyniku używania jej przez klienta.
Nie chodzi o opakowanie , ale toner przed wyschnięciem jest w hermetycznie zamknięty we folii .
Wątpię że ktoś będzie chciał teraz kupić taki toner
@Greco_Pawlowitz Skoro uważasz że nie musisz to po co nas pytasz, my Ci mówimy że musisz przyjąć, możesz pomniejszyć wartość zwrotu. Pamiętaj że klient ma takie prawo i otworzy spór, może także złożyć wniosek do POKu a jak otrzyma zwrot to All może Ci zablokować konto.
Nie uważam że nie muszę zrobić zwrotu.Dopytuje
Ok. Dziękuję za podpowiedzi.
Pozdrawiam Grzegorz
@Greco_Pawlowitz Klient po zakupie ma prawo zapoznać się z towarem, może na przykład sprawdzić, czy toner pasuje do drukarki. Jeśli nie pasuje, ma prawo go zwrócić.
Nie zapozna się i nie sprawdzi, jeśli nie wyjmie go z folii.
Zgadza się z tym że na opakowaniu są wszystkie typy wypisane do czego ten toner pasuje ,
@markam43 @Greco_Pawlowitz Kupujący ma prawo sprawdzić towar jakby to robił w sklepie nie może go używać
sprawdzanie czy pasuje do drukarki to chyba tylko po opisach na pudełku
zrywanie zabezpieczeń czy wkładanie do drukarki to używanie produktu
A sprzedajesz jako firma czy osoba prywatna?
Osoba prywatna
To niekoniecznie musisz przyjmować taki zwrot. Co prawda masz ustawioną w ofertach możliwość zwrotu w ciągu 14 dni, ale wg mnie, skoro klient nie jest konsumentem (nie jest to osoba fizyczna kupująca od przedsiębiorcy) to nie musisz przyjmować zwrotu każdego towaru (zniszczonego lub ze znacznie obniżoną wartością), tak jak to ustawa konsumencka nakazuje przedsiębiorcom.
Kurier przywiózł przesyłkę .W domu ktoś odebrał .Przesyłka odebrana
Przesyłka jest u mnie . Patowa sytuacja .
@Greco_Pawlowitz Napisz do autoryzowanego sklepu lub jakiegoś znanego zapytanie ile na wartości traci taki tusz po otwarciu i tyle odejmij od ceny. Będziesz miał na to jakąś "podkładkę"
Ktoś Cię wprowadza w błąd. Jeżeli jako osoba prywatna udostępniasz zwroty - dajesz czas na odstąpienie od umowy - musisz zwroty przyjmować. Takie też jest stanowisko Allegro.
@markam43 nie twierdzę, że może nie przyjmować zwrotów w ogóle (jeśli ustawił zwrot w ofertach), tylko, że niekoniecznie musi obsługiwać zwroty na takiej samej zasadzie jak przedsiębiorca i być zmuszonym przyjmować każdy towar.
Nawet przedsiębiorca udostępniając zwrot w ofertach, może z tego prawa niektórych kupujących wykluczyć (np. firmy kupujące towar w celach zawodowych) - czyli udostępnienie zwrotu nie oznacza, że zwrot musi być możliwy w każdym przypadku.
@Greco_Pawlowitz A według mnie to nie jest takie proste. Przyjmujesz zwroty = prosisz się o kłopoty, nie wyłączyłeś rękojmi = prosisz się o kłopoty do 2.
Ale:
Kupujący może sprawdzić zakupiony przedmiot tak jak by to zrobił w sklepie stacjonarnym. Nikt w sklepie stacjonarnym nie wyjmuje tonera z folii. Po drugie nie masz możliwości sprawdzenia ile tuszu zostało w tonerze. Czy klient zrobił 10, 100, a może 1500 kopii bo drukował książkę. de facto folia zapewnia informację dla kupującego ile ma tuszu w tonerze ( tak jak podano na opakowaniu). Po jej rozerwaniu nie ma możliwości sprawdzić ile jest w środku ( bez rozebrania cartridge). Czy Kupujący podesłał Ci jakieś pismo/email? Bo sama wysyłka tonera - nie jest równoznaczna ze zwrotem. Wystaw toner na allegro lub Oxx - z opisem " nie wiem ile jest w środku, zwrot od klienta" - i o cenę jaką uzyskasz pomniejsz zwrot pieniędzy do niego.
Niestety kupujący nie podesłał mi żadnego pisma
To go zapytaj po co odesłał.
Czyli że mogę kupić czekoladę, rozpakować (ew. ugryźć kawałek) po czym odesłać bo mi nie smakuje? Genialne...