Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Otóż wysłałem towar do klienta, który dotarł uszkodzony. Firma UPS odmówiła mi prawa złożenia reklamacji twierdząc, że nie jestem uprawnioną stroną postępowania. Kupujący otrzymał zwrot w ramach programu ochrony kupujących, a także uszkodzony towar !! Dla mnie nie wiązało się to z żadnymi opłatami, więc ok. Niemniej sytuacja jest niejasna. Ponieważ to kupujący nabywa usługę Allegro Smart, to on jest zlecającym usługę w UPS.
@e-komputer_bis Żeby zlożyć reklamacje u przewoźnika musisz pobrać upoważnienie od Allegro, to oni mają podpisana umowę z UPS. Upoważnienie znajdziesz w Ustawieniach dostawy.
Przepraszam, ja muszę dodać bo od tego SMARTA to mnie już szlak trafia.
Smart to nie jest metoda wysyłki. Smart to jest metoda opłaty wysyłki.
UPS średnio chce z Tobą rozmawiać bo usługa transportowa się nazywa Allegro Kurier UPS!!!
Nie ma znaczenia czy została użyta przez użytkownika który SMART posiada, czy nie!
Reklamować możesz bezpośrednio w Allegro lub tak jak napisał inny użytkownik pobierz z Allegro upoważnienie.
mi chodzi bardziej o kwestie prawną. Kto jest prawnie właścicielem przesyłki nadanej w ramach Smart. Jeżeli właścicielem jest Allegro, to odpowiedzialność nadawcy powinna się kończyć w momencie przekazania towaru kurierowi, a nie do czasu dostawy do odbiorcy. Kodeks cywilny mówi o tym wyraźnie. Ma to szereg implikacji jak np odpowiedzialność za szkody w transporcie czy nawet moment liczenia odbioru przesyłki przez kupującego, który w takim przypadku biegnie od momentu wydania paczki kurierowi i od tej daty liczymy 14 dni na zwrot towaru, a nie od daty doręczenia towaru przez kuriera do odbiorcy.
Nie chodzi o właściciela przesyłki, tylko o odpowiedzialność za przesyłkę. Odpowiedzialność za przesyłkę względem kupującego ponosi sprzedawca towaru. Kończy się ona w momencie przekazania paczki kupującemu.
nie można być odpowiedzialnym za coś, czego nie jest się właścicielem. Momentem przekazania paczki kupującemu jest moment przekazania paczki kurierowi, jeżeli sprzedawca nie miał wpływu na wybór kuriera przez kupującego
Może być. Mówi o tym art. 548 kc. Wydanie rzeczy następuje w chwili przekazania paczki kupującemu. Sprzedający ma wpływ na wybór kuriera już wtedy, gdy tego kuriera w ofercie udostępnia.
@xyz96
Wydanie rzeczy następuje w chwili przekazania paczki kupującemu
Nieprawda.
Zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego (potwierdzonymi wyrokiem Sądu Najwyższego):
Pojęcie wydania rzeczy należy rozumieć również jako samo zapewnienie kupującemu możności odebrania nabytej rzeczy, która została realnie zaofiarowana, a więc niezależnie od tego, czy kupujący rzeczywiście przejął rzecz do swojej dyspozycji .
Ponadto:
Jeżeli Kupujący nie jest konsumentem to chwila przejścia ciężaru ryzyka na Kupującego za przypadkową utratę lub uszkodzenie towaru wysyłanego - jest w chwili wydania przesyłki przewoźnikowi.
Jeżeli Kupujący jest konsumentem - to ww. ryzyka (i tylko te) są po stronie Sprzedawcy to chwili wydania jej Kupującemu.
Prawda, prawda, tu nie ma potrzeby komplikowania prostych spraw.
Sprzedaż niekonsumencka - "jednakże kupujący jest zobowiązany zapłacić cenę dopiero po zbadaniu rzeczy" - cytat z pamięci.
@xyz96
zacytujmy zatem z kodeksu cywilnego:
Tak, tak, jest wysyłany do miejsca spełnienia, orzekłeś forumowy "sądzie" 🙂 Tylko forumowy "sąd" wie, co to miejsce spełnienia. A teraz komplikuj dalej i sam już boksuj się ze sobą. Analizuj każde słowo, każdą literkę, dziel włos na ośmioro, bo tylko tu możesz poczuć się spełniony 🙂
@xyz96
Tak, tak, jest wysyłany do miejsca spełnienia, orzekłeś forumowy "sądzie"
Tylko forumowy "sąd" wie, co to miejsce spełnienia.
Wiedzą o tym wszyscy posiadający szacunek dla prawa (słowa być może Ci obce).
Tym, którzy potrafią (i zechcą) przeczytać ze zrozumieniem pozwolę sobie zacytować definicję:
Art.454(1) kc.
Jeżeli przedsiębiorca jest obowiązany przesłać rzecz konsumentowi do oznaczonego miejsca, miejsce to uważa się za miejsce spełnienia świadczenia. Zastrzeżenie przeciwne jest nieważne.
Pozostali niech nadal piszą zapytania ... "na miarę swoich potrzeb i możliwości".
A Ty: @xyz96 - kompromituj się dalej.
@A3dam To każde inne miejsce, w którym kupujący chce otrzymać produkt nie jest miejscem spełnienia świadczenia 😄 Poza tym tu jest mowa o sprzedaży niekonsumenckiej.
Teraz zapytaj Allegro, dlaczego dział prawny powołuje się akurat na ten przepis przy sprzedaży niekonsumenckiej i twierdzi, że sprzedawca nie odpowiada za przesyłkę od momentu wydania jej przewoźnikowi, pomijając paragraf 2 i błaźnij się dalej, forumowy "sądzie".
druga odpowiedz jest niprawdziwa należy rozróżnić dwie obcje jezeli kurier jest mój ja jako sprzedawca odpowiadam do momentu przekazania kupującemu natomiast jak jest smart gdzie nie ja decyduje o firmie kurierskiej moment przekazania konsumentowi jest w momencie odbioru przez kuriera póżniej odpowiada allegro
@e-komputer_bis
Właścicielem zawartości przesyłki jest Kupujący (z chwilą zakupu własność rzeczy przechodzi ze Sprzedającego na Kupującego).
Nadawcą przesyłek z przedrostkiem "Allegro ..." (więc wszystkich objętych SMART!) jest Allegro.
Stronami uprawnionymi (z mocy prawa przewozowego) do składania reklamacji przewoźnikowi są: Allegro oraz Adresat (a także mogą być upoważnione inne podmioty posiadające stosowne pełnomocnictwo od jednej z ww. stron).
Jeżeli kupujący jest konsumentem to:
Art. 548 kc.
§ 3. Jeżeli rzecz sprzedana ma zostać przesłana przez sprzedawcę kupującemu będącemu konsumentem, niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy przechodzi na kupującego z chwilą jej wydania kupującemu.
Jeżeli kupujący nie jest konsumentem, to ww. ryzyka przechodzą na Niego już z chwilą wydania rzeczy przewoźnikowi.
Ponadto wydanie rzeczy nie jest jednoznaczne z pojęciem odbioru rzeczy przez Kupującego (lub Adresata), ani też wykonanie przez sprzedawcę obowiązku wydania rzeczy nie następuje dopiero z momentem objęcia rzeczy we władanie przez kupującego.
ma pan rację takie jest prawo przy smarcie sprzedawca odpowiada do momentu przekazania przesyłki kurierowi . póżniej do odbioru przesyłki odpowiada allegro i to do niego należy złożenie reklamacji
Przy smarcie po odebraniu przesyłki przez kuriera za przesyłkę odp[owiada allegro
@e-komputer_bis Pobierz pełnomocnictwo; https://allegro.pl/pomoc/dla-sprzedajacych/prawa-i-obowiazki-sprzedajacego/reklamacja-w-przypadku-pr... i złóż reklamację.
@e-komputer_bis składaj reklamację do allegro niech się bujają z przewoźnikiem , to oni są nadawcą smarków