anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kto pokrywa koszt zwrotu?

Lightning85
#4 Eksplorator#

Dziś zadzwonił z wyrzutem zadzwonił do mnie sprzedający, który otrzymał mój zwrot. Mówił, żeby następnym razem zastanowić się przed zakupem, bo teraz oni muszą zapłacić za zwrot i dla nich to jest problem. Ale przecież ja wykupując Smarta dostaję prawo do darmowego zwrotu (sam zwrot gwarantuje ustawa). jak to jest z tym kosztem - czy obciążany jest rzeczywiście sprzedawca?

oznacz moderatorów
45 ODPOWIEDZI 45

komis-bell
#21 Demiurg#

@Lightning85 Tak, sprzedający musi ponieść koszt dopłaty do wysyłki SMART który po odstąpieniu od umowy i odesłaniu towaru nie jest mu zwracany.
W zależności od wartości zamówienia jest to od kilku do kilkunastu zł - może to się wydawać niewiele ale jeśli zwrotów jest dużo to potrafi się z tego zrobić niezła sumka którą sprzedający musi zapłacić i nikt mu tego nie zwróci.

Nie wiem jak tutaj to dokładnie wyglądało ale może też być sytuacja w której np. nie odbierzesz przesyłki (kiedy odstąpisz od umowy po nadaniu przesyłki a przed jej odebraniem) i wtedy też może zostać naliczona dodatkowa opłata za powrót paczki do nadawcy - za to również trzeba zapłacić.

oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@Lightning85 jeżeli wybrałeś zwrot po zakupie (np. paczkomatem), to sprzedawca nie jest tym obciążany. Jeśli jednak np. nie odebrałeś przesyłki i ona wraca do Kupującego, to przy niektórych formach dostawy, ma on naliczaną opłatę za przesyłkę zwrotną. I może wtedy koszt takiej przesyłki zwrotnej skompensować od zwracanej Ci zapłaty za przedmiot, o ile ma w zwrotach informację, że to Kupujący ponosi koszt zwrotu.

Co do "darmowości" smarta, to myślisz, że firmy kurierskie świadczą usługi charytatywnie, gratis? Sprzedawca zawsze ponosi koszt takiej przesyłki i płaci za to w rachunku Allegro.

oznacz moderatorów

Lightning85
#4 Eksplorator#

Tak, przesyłka została przeze mnie odebrana i gdy się okazało, że część nie pasuje do mojego auta odesłałem ją paczkomatem.

A Smarta kupuję u firmy kurierskiej, czy u Allegro?

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Tak, Ty jak kupujacy masz darmowy zwrot ze Smartem i prawo nie mówi w  jakim momencie możesz odstąpić od umowy zakupu tylko mówi  w jakim czasie 14 albo 30dni ale jak nie odbierzesz przesyłki to faktycznie sprzedajacy może ponieś koszt zwrotu przesyłki.

oznacz moderatorów

Lightning85
#4 Eksplorator#

Ale ja przesyłkę odebrałem i skorzystałem z darmowego zwrotu, który gwarantuje Smart.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

To Cię wówczas nic nie obchodzi, jak sprzedający cię "dręczy" zgłoś go do Allegro. On tu niczego nie płaci.

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@LEW433 Dobrze wiesz, że sprzedający ponosi koszt dopłaty do wysyłki który nie jest zwracany.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

To dla kupującego nie ma znaczenia, kupujacy ma zgodnie z prawem do zwrotu i sprzedajacy nie może mieć o to pretensji. Kupujący także ponosi koszt odesłania, nawet Smart nie jest za darmo dla kupującego.

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@LEW433 Z tego co czytam to sprzedający nie ma pretensji o sam zwrot tylko o to, że 
"okazało, że część nie pasuje do mojego auta" oraz zwraca uwagę na to żeby "następnym razem zastanowić się przed zakupem" - nikt nie lubi jak się mu generuje koszty przez takie nieprzemyślane zakupy - przypuszczam, że przed zakupem wystarczyło napisać i dopytać.


oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

żeby następnym razem zastanowić się przed zakupem, bo teraz oni muszą zapłacić za zwrot i dla nich to jest problem.

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@LEW433 Czyli tak jak napisałem - nieprzemyślane zakupy.
Jeśli Ty musiałbyś za to zapłacić to jak byś to nazwał jeśli nie problemem?

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Nie żartu,j przecież wszyscy wiemy że sprzedajacy doliczają i wkalkulują koszty zwrotu w cenie.

oznacz moderatorów

kolekcjoner608
#21 Demiurg#

@LEW433 Tak ci się tylko wydaje . Dlaczego miałbym doliczać koszty ewentualnego zwrotu do ceny towaru jak czasem jedna osoba na tysiąc taki zwrot robi . Klient powinien się zastanowić przed zakupem czy to co kupuje jest mu potrzebne a w razie niepewności podpytać sprzedawcę przed zakupem. 

oznacz moderatorów

Lightning85
#4 Eksplorator#

Bez względu na to klientowi przysługuje zwrot. Nawet bez podania przyczyny.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Chcesz się przepychać ze sprzedającymi?

oznacz moderatorów

Lightning85
#4 Eksplorator#

Nie, tylko nie lubię takich telefonów i chciałem zweryfikować stanowisko sprzedającego.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Masz do wystawienia gwiazdki, więc wystaw jako komentarz i tyle a jak będzie wydzwaniał to zgłoś go do Allegro.

oznacz moderatorów

Lightning85
#4 Eksplorator#

Tak zrobię 👍

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@kolekcjoner608 Ty masz śladowe zwroty , ja mam malutko , taka specyfika towaru , ale weź pod uwagę sklepy odzieżowe , tam jest dramat , po sąsiedzku mam sklep odzieżowy i wysyłają również , praktycznie co druga paczka im wraca .

oznacz moderatorów