Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, przyszedł mi zwrot Inpost, darmowy ze smarta więc paczka nieubezpieczona jednak produkt cały połamany:( kto w takiej sytuacji musi złożyć reklamację do Inpostu, ja czy nadawca zwrotu?
W zasadzie za przesyłkę odpowiada ten co nadaje (w tym przypadku zwraca) ,ale w Inpost podobno obie strony mogą reklamować .
Zwrot jest darmowy dla kupującego a udostępnia go Allegro więc.....kto?🤔
@gsyART
Nie ma obowiązku składania reklamacji - więc nikt nie "musi".
W przypadku konsumenckiego odstąpienia od Umowy - za stan zwracanej rzeczy odpowiada wobec sprzedawcy konsument (czyli zwracający).
Ponieważ sprzedawca ma prawo potrącić ze zwrotu kwotę zmniejszenia wartości rzeczy (może zwrócić kupującemu tylko tyle ile jest warta rzecz w stanie w jakim została przez kupującego zwrócona) to w interesie kupującego jest złożenie reklamacji do podmiotu z którego usług korzystał przy odesłaniu przedmiotu (w przypadku przesyłek SMART! jest to Allegro), aby ustalić ew. winę przewoźnika i odzyskać ubytek wartości przedmiotu, którego sprzedawca może kupującemu nie oddać.