anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kto w takiej sytuacji musi złożyć reklamację?

gsyART
#11 Animator#

Witam, przyszedł mi zwrot Inpost, darmowy ze smarta więc paczka nieubezpieczona jednak produkt cały połamany:( kto w takiej sytuacji musi złożyć reklamację do Inpostu, ja czy nadawca zwrotu?

oznacz moderatorów
3 ODPOWIEDZI 3

kolekcjoner608
#21 Demiurg#

W zasadzie za przesyłkę odpowiada ten co nadaje (w tym przypadku zwraca) ,ale w Inpost podobno obie strony mogą reklamować .

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Zwrot jest darmowy dla kupującego a udostępnia go Allegro więc.....kto?🤔

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@gsyART 
Nie ma obowiązku składania reklamacji - więc nikt nie "musi".
W przypadku konsumenckiego odstąpienia od Umowy - za stan zwracanej rzeczy odpowiada wobec sprzedawcy konsument (czyli zwracający).
Ponieważ sprzedawca ma prawo potrącić ze zwrotu kwotę zmniejszenia wartości rzeczy (może zwrócić kupującemu tylko tyle ile jest warta rzecz w stanie w jakim została przez kupującego zwrócona) to w interesie kupującego jest złożenie reklamacji do podmiotu z którego usług korzystał przy odesłaniu przedmiotu (w przypadku przesyłek SMART! jest to Allegro), aby ustalić ew. winę przewoźnika i odzyskać ubytek wartości przedmiotu, którego sprzedawca może kupującemu nie oddać.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów