anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Nadużywanie darmowych zwrotów jest nie-ekologiczne i niepotrzebnie dodatkowo zatruwa środowisko

MAMY ROZWIĄZANIE!
ce_partner
#8 Zapaleniec#

Uważam, że nadużywanie przez Klientów darmowych zwrotów, w postaci dobierania drugiego produktu, żeby mieć darmową wysyłkę, jest ze strony tych Klientów zachowaniem zatruwającym środowisko, sprzecznym z ochroną przyrody i wytwarzającym mnóstwo dodatkowego niepotrzebnego śladu węglowego.

Pomyślcie ile ciężarówek z paczkami rocznie byłoby mniej, gdyby nie było zwrotów będących zwykłym,  wyłudzeniem darmowej wysyłki? Czy p. Brzoska z Inpostu, na każdym kroku piszący w swoich materiałach, jak to zmniejszają ślad węglowy, wie ile jego transporty niepotrzebnych paczek od zaradnych Klientów generują tego śladu? Ile zasobów w postali paliw, energii, materiałów idzie na obsługę tego, żeby tacy Klienci zaoszczędzili 10zł? 

Dodatkowo Allegro - czy Wy, dalej będziecie do tego przykładać rękę? Do dewastacji naszej planety?

Proszę o odpowiedź, ponieważ chciałbym przekazać ją mojej sąsiadce Oli, która na to patrzy i ją serce boli.

oznacz moderatorów
25 ODPOWIEDZI 25
LEW433
#21 Demiurg#

👍

oznacz moderatorów
RED
#21 Demiurg#

tak - tutaj w tym temacie allegro nie jest ekologiczne,

a wystarczy prosta zmiana w regulaminie - że zamówienie łączne jest traktowane jako jedno zamówienie - ale wtedy by uokik zajechał allegro - ojej bo konsument ma prawa np: kupić pełną rozmiarówkę butów, wybrać sobie pasujące a resztę odesłać

 

oznacz moderatorów
ce_partner
#8 Zapaleniec#

Czyli na UOKIK należy nasłać Ministerstwo Ochrony Środowiska

oznacz moderatorów
glenmoranghie
#14 Krzewiciel#

@RED "a wystarczy prosta zmiana w regulaminie - że zamówienie łączne jest traktowane jako jedno zamówienie - ale wtedy by uokik zajechał allegro"

Wtedy tak. Żeby UOKIK się nie czepiał należy wprowadzić inną zmianę. Zwrot przysługuje zarówno na całe zamówienie, jak i na każdy pojedynczy produkt z zamowienia, ale zwrot darmowy SMART przysługuje tylko na całość zamówienia, lub taką jego część która kosztowała co najmniej 45zł. 
I wtedy się skończy "dobijanie do smarta" w celu uzyskania darmowej wysyłki, z myślą o zwrocie niepotrzebnych produktów. Jak ktoś coś kupi za 39.99 i dołoży coś za 5.01  to ma kwotę zakupu 45zł, i darmową wysyłkę smart 
ALE jeśli zechce zwrócić tylko produkt kupiony za 5.01 to powinien ponieść koszt odesłania. 
Proste i logiczne, UOKIK nie ma prawa się czepiać bo prawo do zwrotu czegokolwiek nie zostanie ograniczone.

oznacz moderatorów
Snurqu
#7 Wielbiciel#

Jaka jest skala tego procederu? Jak odróżnić czy klient celowo dobrał coś do darmowej wysyłki celem zwrócenia, a może rzeczywiście produkt nie spełniał jego wymagań? Jak byś rozwiązał tą sytuację? wycofać darmowe zwroty które są sloganem reklamowym i przekonują klientów do zakupu usługi Smart!, czy może znieść próg darmowej wysyłki i wysyłać od każdej kwoty? Czekam na pomysły.

 

Aha, i nie daj Boże nie zaglądaj na zaplecze hipermarketów typu Biedronka, Lidl wieczorem, bo się wystraszysz ile żywności utylizujemy dzień w dzień, a to wszystko trzeba przetransportować i zutylizować, a to są potężne koszty i zanieczyszczenie środowiska.

No chyba że nie chodzi o środowisko tylko o pracę która musisz wykonać przyjmując zwrot, robiąc korektę i użerać się z tym całym systemem zwrotów.

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

@RED wystarczy by jak wartość zamówienia po zwrocie spada poniżej kwoty darmowego smarta zwrot był w pełni platny i skończy się dobieranie na smarta

oznacz moderatorów
ce_partner
#8 Zapaleniec#

Najlepiej nie mieć nic w ofercie poniżej 45 zł. 😎

oznacz moderatorów
drekenzes
#17 Koryfeusz#

@Snurqu 

No chyba że nie chodzi o środowisko tylko o pracę która musisz wykonać przyjmując zwrot, robiąc korektę i użerać się z tym całym systemem zwrotów.


Tutaj następuje kolejne marnotrawstwo, od zasobów ludzkich zaangażowanych w ten proces po mnóstwo papieru na rozliczenia zwrotów, a tak ponoć kochamy drzewa.

_________________________________________________________________
Przed upadkiem idzie pycha; a przed ruiną wyniosłość ducha.
oznacz moderatorów
maxzuczek
#10 Popularyzator#

Dodajmy do tego wymuszanie i szantażowanie utratą smarka nowych metod dostawy - łanów 

oznacz moderatorów
atechnik_sklep
#13 Ambasador#

Tak! Będziemy do tego przykładać nie tylko rękę ale i nogę!
Naszym naczelnym hasłem jest "zadowolenie klienta" choćby miały z tego powodu zniknąć wszystkie lasy i woda na całej planecie.
Jesteśmy EKO bo stawiamy zielone automaty z zielonym krzakiem z boku. Dodatkowo na automatach montujemy drewniane listewki, które ulegają biodegradacji. No a program Smart! ma na celu to by klient nie wykorzystywał zbędnych mu produktów a tylko te, które mu są potrzebne resztę zwracając za darmo. Więc jak to nie jesteśmy EKO jak eko? 😉

Tylko niech mi nikt tego na serio nie weźmie ;)!

oznacz moderatorów
1MTS
#8 Zapaleniec#

Sprawa jest bardzo prosta. Tylko pazerność allegro jest przeszkodą.  Zgodnie z interpretacja UOKiK  jeżeli klient zwraca  towar, a pozostała wartość zamówienia nie mieści sie w kwocie uprawniającej do darmowej dostawy , to zwrot środków powinien być pomniejszony o wartość dostawy.  I to zamyka temat Januszów i Grażynek. Ale z Punktu widzenia pazernego Allegro, nawet jak taki Janusz coś zwróci, to i tak za to co sobie zostawił nalicza sie lichwiarską prowizję.

Tylko w ten sposób niszczy sie świat, generuje tony śmieci , zużywa ogrom papieru i czasu , bo ktoś ten zwrot obsłużyć musi. Wiec może i to pytanie do jakiegoś żywego moderatora , Allegro zacznie płacić sprzedawcom za obsługę tych zwrotów ? 

oznacz moderatorów
Health___Beauty
#14 Krzewiciel#

Ja ostatnio miałam kupującego który osiągnął już mistrzostwo i pełną profeske w zwrotach robionych tylko dla darmowej dostawy. Pan odebrał paczkę o 17:04, o 17:05 zgłosił zwrot a o 17:08 go nadał. Foliopak był rozcięty i zaklejony taśmą - pan podszedł odebrać paczkę już z nożyczkami i taśmą :))) no ale jak się to robi hurtowo to się widocznie dochodzi do takiej wprawy :)))

oznacz moderatorów
1MTS
#8 Zapaleniec#

Generalnie , na takie zwroty reagujemy i piszemy bezpośrednio, do zwracającego czy warto robić z siebie dziada za 10 zł 

I to jedna z odpowiedzi.  Pan Janusz , bez żadnego zażenowania pisze , że to jego sposób na życie 

"W dniu 07.03.2024 o 09:42, omegarules (Allegro) pisze:

Tak myślałem, że ta wiadomość to tylko efekt złej pobudki.
Proszę przemyśleć - Pan na jednej rzeczy ma prowizję ileś %, czasem może nawet 1pln i warto jest handlować. Ja dużo kupuję i jeśli na każdej rzeczy miałbym 10pln to w skali miesiąca ile jest?

Oczywiście zależy ile kto kupuje.

Droga sprawa - jeśli nie ponosi Pan kosztów z tytułu zwrotu to powinien się Pan cieszyć, bo kupiłbym gdzieś indziej i by Pan nie zarobił (pomijam fakt, że to zapewne kropla w morzu Pana obrotów, ale ziarnko do ziarnka i....).

Pozdrawiam i miłego dnia
Grzegorz W....... ki "

 

I jeszcze uważa sie powinienem sie cieszyć , że Janusz wybrał właśnie mnie. 

oznacz moderatorów
Health___Beauty
#14 Krzewiciel#

Powinniśmy zacząć od tego że ogrom kupujących uważa, że jak smart jest darmowy to nikt za niego nie płaci. Jak słyszą, że koszty ponosi sprzedawca to wielokrotnie jest wielkie zdziwienie - no ale jak to, przecież to darmowe. Po co dodawać 4 rzeczy do koszyka i robić 1 zamówienie jak można zrobić 4 zamówienia? Przecież dostawa jest darmowa. Kupiłam ale się rozmyśliłam - proszę nie wysyłać. Już wydane kurierowi. Ok - to zwrócę. Bo za darmo. Ludzie naprawdę nie rozumieją że na tym świecie za darmo to nic nie ma. 

oznacz moderatorów
atechnik_sklep
#13 Ambasador#

Jeszcze "gratisik" daj takiemu bo jak nie to pożałujesz!

oznacz moderatorów
AnnaG-Antyki
#18 Luminarz#

Jak Was czytam to mnie ciarki przechodzą. Dobrze, że w moich kategoriach póki co takich Januszy nie widać. Pewnie dlatego nas na lokalne eksmitują, bo za grzecznie ludzie kupują. Od maja miałam ze 4 nieodebrane, przy 3 grzecznie zapłacili za powtórne wysyłki i zero zwrotów. Nawet głupiego znaczka szybkich zwrotów nie mam i nie miałam, bo zwrotu nie było... 

Jako kupująca od dawna jestem tym zniesmaczona. Bo wszyscy za to płacą. Ceny rosną dla każdego. Kupuję średnio te 5-10 paczek miesięcznie. Są kategorie gdzie wystarczy tylko opis przeczytać i zerknąć w opinie by nie mieć zwrotów praktycznie wcale. Są inne gdzie się tak nie a i gdzie mogę jako kupująca na głowie stanąć i będę mieć i tak połowę zwrotów w ciuchach i 1/3 w butach. Gdzie ciuchy to ewidentnie wina produktywizacji, przed nią opisy były konkretniejsze i ludzie bardziej zwracali uwagę na wymiary. Teraz na 6 par spodni tej samej firmy i w tym samym rozmiarze to: 2 będą dobre, 2 za małe i 2 za duże. I nie przesadzam, tak mam przy kupowaniu córce... Tak samo z butami. Ten sam rozmiar, ta sama wkładka, jedne pasują inne nie... Czasem jakiś zwrot z tytułu niezgodności, w końcu obecnie to co na zdjęciu nie zawsze jest tym co się dostaje i tyle.

 

Największy problem, że to nie tylko allegro. Chodź bardzo przyczynili się do rozpuszczenia ludzi to wyjątkiem nie są. Ludzie w każdej dziedzinie tylko patrzą, żeby znaleźć cos do czego można się przyczepić i wytargować zniżkę. Robią tak zarówno kupując wycieczkę do ciepłych krajów jak i kupując mydło w osiedlowym sklepiku. 

Na poprawę humoru sytuacja z małej chemii z zeszłego roku. Przychodzi baba i wybiera sobie mydło w kostce. Sprzedawczyni ją zna więc tłumaczy, że to mydło nie będzie jej pasować, bo jest z pilingiem. I tak wzięła, bo ładnie pachnie. Następnego dnia baba wraca z używanym mydłem i pyta czy może wymienić, bo takie jakieś dziwne jest... Ludzie już nie mają poczucia wstydu i to nie tylko w necie. 

oznacz moderatorów
Health___Beauty
#14 Krzewiciel#

@AnnaG-Antyki  zbaczamy z tematu ale roszczeniowość i bezczelność ludzi przekracza wszelkie granice. Mam koleżankę, która ma gabinet kosmetyczny - u nich co jakis czas pojawiają się jakieś panny na przedłużanie rzęs. I po po zabiegu taka twierdzi, że jest nie tak jak chciała (za długie/za krótkie/za grube/za cienkie itp) i ona nie zapłaci. To każą jej się kłaść, żeby te rzęsy zdjąć - ona nie ma czasu. I wychodzi. I podobno jest sporo lasek, które permanentnie tak robią w różnych gabinetach tak że te gabinety już się nawzajem ostrzegają - taką czarną listę mają.

oznacz moderatorów
drekenzes
#17 Koryfeusz#

Niestety na takim cwaniactwie najwięcej tracą uczciwi Kupujący, którzy w cenie dokładają się do kombinatorów. Płacimy za to wszyscy bez wyjątku. Allegro też coś o tym wie, bo wiele promocji i udogodnień dla Kupujących zostało wycofane z serwisu, ze względu na nadużycia. A cierpią na tym wszyscy.

A jak będą nadmiernie naginać te zwroty, to albo w końcu będą płatne, albo dołożymy się wszyscy z wyższych prowizji.... Takie błędne koło.

_________________________________________________________________
Przed upadkiem idzie pycha; a przed ruiną wyniosłość ducha.
oznacz moderatorów
1MTS
#8 Zapaleniec#

Wyższych prowizji ???   Już teraz jest to minimum 20 % .   I to jest chyba juz ta granica , po przekroczeniu której  , każdy powie  " Koniec " 

oznacz moderatorów