anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Wysyłka kurier smart a odmowa odbioru opłaconej paczki

megi39
#7 Wielbiciel#

witam, w przypadku zakupu towaru i wysyłki w opcji kurier smart, kto ponosi koszty zwrotu paczki kurierskiej gdy klient odmówi odbioru opłaconej już przesyłki. Czy mogę obciążyć klienta kosztem zwrotu takiej paczki? W regulaminie mowa jest o darmowym zwrocie, czyli sytuacji kiedy klient odbierze przesyłkę i wygeneruje sobie etykiety zwrotne. Odmowa odbioru moim zdaniem darmowym zwrotem nie jest.

oznacz moderatorów
18 ODPOWIEDZI 18

kostas11
#21 Demiurg#

@megi39  jaki kurier ?  w smarcie jest darmowy zwrot po odebraniu a nie nieodebranie paczki tu zazwyczaj kasują za zwrotną paczkę 😞 jak klient odstąpił od umowy to ponosi koszt odesłania czyli nieodebrania paczki. 

________
Κώστας
oznacz moderatorów

megi39
#7 Wielbiciel#

Kurier Allegro DPD, i właśnie o to mi chodzi. Odliczyłam klientowi koszt zwrotu 3 paczek po odmowie, a Allegro w dyskusji kazało zwrócić całość i zastanawiam się jakim prawem sprzedawca ma być obciążony kosztami zwrotu. Klient zasłania się tym, że ma smarta i darmowy zwrot - ale jak dla mnie z tego nie skorzystał, bo przesyłek nie odebrał.

 

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@megi39  w cenniku jest że zwrot paczki DPD @msniezek  jak to jest ze zwrotami nieodebranymi poczta  polska, DPD są w smarcie za free czy nas kasujecie ?

Zwrot przesyłki
DPD_N7_ZWROT
11,99 zł

 

Tylko czy pobierają to w smarcie, dopytaj się w dyskusji czy oby na 100% tak jest wtedy oddajesz całość, ale jak Cię kasują za zwrot to Ty masz rację i trzeba odliczyć klientowi 🙂

 

d. Opłata dla Sprzedających za Usługę realizowaną w ramach Usługi Allegro Smart!, w ramach następujących metod dostawy:

  • Allegro Kurier DPD

  • Allegro Kurier DPD Pobranie

Usługa
KOD
Opłata brutto
Allegro Kurier DPD (w ramach Usługi Allegro Smart!, paczka do 31,5kg wagi rzeczywistej lub gabarytowej; najdłuższy bok max 175cm; suma szerokości, długości i wysokości max 300cm))
DPD_P1_KURIER
3,99 zł

 

Zwrot przesyłki
DPD_N7_ZWROT
11,99 zł

 

e. W przypadkach, w których wartość stanowiąca wagę gabarytową paczki rozumiana jako : szerokość cm x długość cm x wysokość cm / 6000 przekracza wartość odpowiadajacą wadze rzeczywistej paczki, cena za Usługę ustalana jest na podstawie wagi gabarytowej przesyłki.


f. Opłaty za Usługi oraz Usługi Dodatkowe takie jak: Przekierowanie przesyłki i Zwrot przesyłki zostaną doliczone do rachunku Sprzedającego w miesiącu, w którym nastąpiła ich realizacja.

Opłaty dotyczące pozostałych Usług Dodatkowych zostaną doliczone do rachunku Sprzedającego, w miesiącu następującym po miesiącu , w którym nastąpiła ich realizacja lub w kolejnych miesiącach po realizacji tych usług, w zależności od terminu powzięcia przez Allegro.pl informacji o podstawie do naliczenia tych opłat.

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Vryko
#18 Luminarz#

To zapytaj pracownika Allegro, na podstawie  jakich przepisów prawa (z podaniem stosownych artykułów  i paragrafów) masz ponosić koszty przesyłek  zwrotnych, oraz kktóry punkt regulaminu mówi o  takim nakazie. Podpowiem, że w regulaminiie  usługi Smart można przeczytać:  "W przypadku zwrotu towaru kupionego z opcją dostawy Allegro Smart! z kurierem pokrywamy koszty zwrotów za pośrednictwem Poczty Polskiej (z wyłączeniem Agencji Pocztowych) lub punktów DPD Pickup (w przypadku Allegro Kurier DPD)"  i  dalej,  w  "Warunkach  zwrotów": 

 

Bez_tytułu_1.jpg

co pokazuje wyraźniie,  że  w  tym przypadku trudno mówić o  "zwrocie". 

______________
Sołtys Allegro
oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Vryko  tyle że tu nie było zwrotu smart bo klient nie odebrał paczki i jej nie zwrócił 😞 Podciągając to pod zwrot 14 dni to kupujący powinien pokryć koszty zwrotu paczki a w tym przypadku jest płatna 11,99 zł zgodnie z cennikiem https://allegro.pl/regulamin/zalacznik/4#czesc-v-koszty-dostawy-i-uslug-dodatkowych

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Vryko
#18 Luminarz#

A  co  napisałem w  ostatnim zdaniu..? Kupujący nie spełnił  warunków, by uznać  to za zwrot. 

______________
Sołtys Allegro
oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Vryko  widziałem, poczekamy na @msniezek rozjaśni nam sytuację, bo jak wiemy nieodebranie paczki, nie wysłanie odstąpienia itp. to jest nie dotrzymanie warunków umowy i sprzedawca nie ma obowiązku zwracać żadnej kasy tylko wyznaczyć czas na odebranie towaru a potem przechowywać na koszt kupującego itp. więc ciekaw jestem stanowiska allegro w tym przypadku kto tu jedzie po bandzie 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Klient wysłał pisemną rezygnację, odstąpił od umowy? Zgodnie ze stanowiskiem UOKiK konsument może odstąpić od umowy przed odbiorem paczki. W takiej sytuacji firma może go obciążyć jedynie kosztami powrotu paczki w takiej kwocie, jaką klient zapłaciłby po jej odebraniu i odesłaniu, a mając Smart nie zapłaciłby nic.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@xyz96  nie masz racji, darmowy zwrot działa jak odbierzesz i odeślesz,  @msniezek  poniżej rozjaśnił sprawę i klient powinien oddać 11,99 zł za paczkę zwrotną nie podjętą 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@kostas11 Ale to nie jest moja racja, tylko UOKiK. Klient po to zawiera umowę Smart, aby nie płacić za powrót paczki. Klient nie musi znać zawiłych mechanizmów nadawania i powrotu paczek w ramach systemu Allegro i nie musi wiedzieć, w jakiej sytuacji i w jakiej kwocie ktoś obciąży sprzedającego, a w jakiej nie obciąży. Oczywiście sąd musiałby to rozstrzygnąć.

oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@xyz96 sprawa jest dość jednoznacznie opisana w Regulaminie usługi (art. III.4). Dla kuriera DPD jest to "bezpłatny zwrot w placówkach Poczty Polskiej (z wyłączeniem Agencji Pocztowych) lub w punkcie DPD Pickup". Żadnej z tych opcji kupujący nie wybrał (nie mógł, bo nie odebrał przesyłki), więc zwrot nie jest bezpłatny.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@msniezek

Zdaniem UOKiK, sprzedawca może obciążyć konsumenta kosztem powrotu paczki w takiej kwocie, jaką kupujący poniósłby po odbiorze paczki i jej odesłaniu, a w przypadku Smarta ten koszt wynosiły 0 zł.

https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/pytania-odpowiedzi/odstapienie-od-umowy-zawartej-na-odleglosc/

 

oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@xyz96 ten koszt jedynie mógłby wynosić 0 zł, gdyby kupujący wykonał określone czynności, za zwykłe odesłanie poniósłby standardowy koszt. Jak rozumiem, podpierasz się odpowiedzią nr 14? To jest indywidualna odpowiedź na konkretne, dość standardowe pytanie i - pomijając jej wartość prawną (nie jest to decyzja ani tym bardziej wyrok) - nie sposób rozciągać jej na tak specyficzną sytuację, jaką jest Smart!. Co do zasady, kupujący odsyła towar na swój koszt, a więc jeżeli sprzedawca poniósł koszty jego odesłania, to może nimi obciążyć kupującego.

Oczywiście masz rację, że ostatecznie mógłby to rozstrzygnąć sąd 🙂

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@msniezek Dokładnie tak, dlatego piszę wyżej o rozstrzygnięciu sądowym, a dla sądu stanowisko UOKiK zapewne miałoby znaczenie. Ten koszt mógłby wynieść 0 zł, gdyby klient odebrał, odstąpił od umowy i odesłał towar i o tym napisano w punkcie 14. Tak jak w przypadku reklamacji w powiązaniu z POK, również w przypadku odstąpienia w powiązaniu ze Smart, orzeczeń chyba jeszcze nie było, a mogłyby być zaskakujące i moim zdaniem korzystne dla konsumentów.

oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@megi39 jeżeli mówisz o kupującym R****1 to oczywiście sprzedający ma prawo potrącić ze zwrotu koszt powrotu przesyłki do niego, jeżeli został rzeczywiście przez sprzedającego poniesiony (a tak się dzieje, gdy przesyłka kurierska nie jest odbierana). Komentarz pracownika - nieprecyzyjny, za co przepraszam - odnosi się do zwrotu najtańszego kosztu dostarczenia przesyłki do kupującego (co w tym przypadku - Smart! - nie ma w ogóle zastosowania).

Poproszę pracownika o doprecyzowanie sprawy w dyskusji. Warto dodać - i wiedzieć - że przesyłki paczkomatowe Smart!, które nie zostaną odebrane, wracają do sprzedawcy bezpłatnie, zapewne stąd inne doświadczenia tego kupującego i stąd to nieporozumienie między Wami. W przypadku kurierów jest inaczej.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów

Vryko
#18 Luminarz#

@msniezek Co my byśmy bez Ciebie zrobili... 😉

______________
Sołtys Allegro
oznacz moderatorów

megi39
#7 Wielbiciel#

Tak właśnie chodzi o tego klienta. Dziękuję za pomoc i rozwiązanie sprawy.

oznacz moderatorów

a_brod
#12 Orędownik#

Kupujący mógł nie wiedzieć jak to działa, ale pracownik allegro taką wiedze powinien posiadać. Ciekawe czy wogóle przyzna się do błedu w dyskusji ?

Endrju
oznacz moderatorów