anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Wysyłka kurier smart a odmowa odbioru opłaconej paczki

megi39
#7 Wielbiciel#

witam, w przypadku zakupu towaru i wysyłki w opcji kurier smart, kto ponosi koszty zwrotu paczki kurierskiej gdy klient odmówi odbioru opłaconej już przesyłki. Czy mogę obciążyć klienta kosztem zwrotu takiej paczki? W regulaminie mowa jest o darmowym zwrocie, czyli sytuacji kiedy klient odbierze przesyłkę i wygeneruje sobie etykiety zwrotne. Odmowa odbioru moim zdaniem darmowym zwrotem nie jest.

oznacz moderatorów
18 ODPOWIEDZI 18

kostas11
#21 Demiurg#

@megi39  jaki kurier ?  w smarcie jest darmowy zwrot po odebraniu a nie nieodebranie paczki tu zazwyczaj kasują za zwrotną paczkę 😞 jak klient odstąpił od umowy to ponosi koszt odesłania czyli nieodebrania paczki. 

________
Κώστας
oznacz moderatorów

megi39
#7 Wielbiciel#

Kurier Allegro DPD, i właśnie o to mi chodzi. Odliczyłam klientowi koszt zwrotu 3 paczek po odmowie, a Allegro w dyskusji kazało zwrócić całość i zastanawiam się jakim prawem sprzedawca ma być obciążony kosztami zwrotu. Klient zasłania się tym, że ma smarta i darmowy zwrot - ale jak dla mnie z tego nie skorzystał, bo przesyłek nie odebrał.

 

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@megi39  w cenniku jest że zwrot paczki DPD @msniezek  jak to jest ze zwrotami nieodebranymi poczta  polska, DPD są w smarcie za free czy nas kasujecie ?

Zwrot przesyłki
DPD_N7_ZWROT
11,99 zł

 

Tylko czy pobierają to w smarcie, dopytaj się w dyskusji czy oby na 100% tak jest wtedy oddajesz całość, ale jak Cię kasują za zwrot to Ty masz rację i trzeba odliczyć klientowi 🙂

 

d. Opłata dla Sprzedających za Usługę realizowaną w ramach Usługi Allegro Smart!, w ramach następujących metod dostawy:

  • Allegro Kurier DPD

  • Allegro Kurier DPD Pobranie

Usługa
KOD
Opłata brutto
Allegro Kurier DPD (w ramach Usługi Allegro Smart!, paczka do 31,5kg wagi rzeczywistej lub gabarytowej; najdłuższy bok max 175cm; suma szerokości, długości i wysokości max 300cm))
DPD_P1_KURIER
3,99 zł

 

Zwrot przesyłki
DPD_N7_ZWROT
11,99 zł

 

e. W przypadkach, w których wartość stanowiąca wagę gabarytową paczki rozumiana jako : szerokość cm x długość cm x wysokość cm / 6000 przekracza wartość odpowiadajacą wadze rzeczywistej paczki, cena za Usługę ustalana jest na podstawie wagi gabarytowej przesyłki.


f. Opłaty za Usługi oraz Usługi Dodatkowe takie jak: Przekierowanie przesyłki i Zwrot przesyłki zostaną doliczone do rachunku Sprzedającego w miesiącu, w którym nastąpiła ich realizacja.

Opłaty dotyczące pozostałych Usług Dodatkowych zostaną doliczone do rachunku Sprzedającego, w miesiącu następującym po miesiącu , w którym nastąpiła ich realizacja lub w kolejnych miesiącach po realizacji tych usług, w zależności od terminu powzięcia przez Allegro.pl informacji o podstawie do naliczenia tych opłat.

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Vryko
#18 Luminarz#

To zapytaj pracownika Allegro, na podstawie  jakich przepisów prawa (z podaniem stosownych artykułów  i paragrafów) masz ponosić koszty przesyłek  zwrotnych, oraz kktóry punkt regulaminu mówi o  takim nakazie. Podpowiem, że w regulaminiie  usługi Smart można przeczytać:  "W przypadku zwrotu towaru kupionego z opcją dostawy Allegro Smart! z kurierem pokrywamy koszty zwrotów za pośrednictwem Poczty Polskiej (z wyłączeniem Agencji Pocztowych) lub punktów DPD Pickup (w przypadku Allegro Kurier DPD)"  i  dalej,  w  "Warunkach  zwrotów": 

 

Bez_tytułu_1.jpg

co pokazuje wyraźniie,  że  w  tym przypadku trudno mówić o  "zwrocie". 

______________
Sołtys Allegro
oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Vryko  tyle że tu nie było zwrotu smart bo klient nie odebrał paczki i jej nie zwrócił 😞 Podciągając to pod zwrot 14 dni to kupujący powinien pokryć koszty zwrotu paczki a w tym przypadku jest płatna 11,99 zł zgodnie z cennikiem https://allegro.pl/regulamin/zalacznik/4#czesc-v-koszty-dostawy-i-uslug-dodatkowych

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Vryko
#18 Luminarz#

A  co  napisałem w  ostatnim zdaniu..? Kupujący nie spełnił  warunków, by uznać  to za zwrot. 

______________
Sołtys Allegro
oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Vryko  widziałem, poczekamy na @msniezek rozjaśni nam sytuację, bo jak wiemy nieodebranie paczki, nie wysłanie odstąpienia itp. to jest nie dotrzymanie warunków umowy i sprzedawca nie ma obowiązku zwracać żadnej kasy tylko wyznaczyć czas na odebranie towaru a potem przechowywać na koszt kupującego itp. więc ciekaw jestem stanowiska allegro w tym przypadku kto tu jedzie po bandzie 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Klient wysłał pisemną rezygnację, odstąpił od umowy? Zgodnie ze stanowiskiem UOKiK konsument może odstąpić od umowy przed odbiorem paczki. W takiej sytuacji firma może go obciążyć jedynie kosztami powrotu paczki w takiej kwocie, jaką klient zapłaciłby po jej odebraniu i odesłaniu, a mając Smart nie zapłaciłby nic.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@xyz96  nie masz racji, darmowy zwrot działa jak odbierzesz i odeślesz,  @msniezek  poniżej rozjaśnił sprawę i klient powinien oddać 11,99 zł za paczkę zwrotną nie podjętą 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@kostas11 Ale to nie jest moja racja, tylko UOKiK. Klient po to zawiera umowę Smart, aby nie płacić za powrót paczki. Klient nie musi znać zawiłych mechanizmów nadawania i powrotu paczek w ramach systemu Allegro i nie musi wiedzieć, w jakiej sytuacji i w jakiej kwocie ktoś obciąży sprzedającego, a w jakiej nie obciąży. Oczywiście sąd musiałby to rozstrzygnąć.

oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@xyz96 sprawa jest dość jednoznacznie opisana w Regulaminie usługi (art. III.4). Dla kuriera DPD jest to "bezpłatny zwrot w placówkach Poczty Polskiej (z wyłączeniem Agencji Pocztowych) lub w punkcie DPD Pickup". Żadnej z tych opcji kupujący nie wybrał (nie mógł, bo nie odebrał przesyłki), więc zwrot nie jest bezpłatny.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@msniezek

Zdaniem UOKiK, sprzedawca może obciążyć konsumenta kosztem powrotu paczki w takiej kwocie, jaką kupujący poniósłby po odbiorze paczki i jej odesłaniu, a w przypadku Smarta ten koszt wynosiły 0 zł.

https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/pytania-odpowiedzi/odstapienie-od-umowy-zawartej-na-odleglosc/

 

oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@xyz96 ten koszt jedynie mógłby wynosić 0 zł, gdyby kupujący wykonał określone czynności, za zwykłe odesłanie poniósłby standardowy koszt. Jak rozumiem, podpierasz się odpowiedzią nr 14? To jest indywidualna odpowiedź na konkretne, dość standardowe pytanie i - pomijając jej wartość prawną (nie jest to decyzja ani tym bardziej wyrok) - nie sposób rozciągać jej na tak specyficzną sytuację, jaką jest Smart!. Co do zasady, kupujący odsyła towar na swój koszt, a więc jeżeli sprzedawca poniósł koszty jego odesłania, to może nimi obciążyć kupującego.

Oczywiście masz rację, że ostatecznie mógłby to rozstrzygnąć sąd 🙂

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@msniezek Dokładnie tak, dlatego piszę wyżej o rozstrzygnięciu sądowym, a dla sądu stanowisko UOKiK zapewne miałoby znaczenie. Ten koszt mógłby wynieść 0 zł, gdyby klient odebrał, odstąpił od umowy i odesłał towar i o tym napisano w punkcie 14. Tak jak w przypadku reklamacji w powiązaniu z POK, również w przypadku odstąpienia w powiązaniu ze Smart, orzeczeń chyba jeszcze nie było, a mogłyby być zaskakujące i moim zdaniem korzystne dla konsumentów.

oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@megi39 jeżeli mówisz o kupującym R****1 to oczywiście sprzedający ma prawo potrącić ze zwrotu koszt powrotu przesyłki do niego, jeżeli został rzeczywiście przez sprzedającego poniesiony (a tak się dzieje, gdy przesyłka kurierska nie jest odbierana). Komentarz pracownika - nieprecyzyjny, za co przepraszam - odnosi się do zwrotu najtańszego kosztu dostarczenia przesyłki do kupującego (co w tym przypadku - Smart! - nie ma w ogóle zastosowania).

Poproszę pracownika o doprecyzowanie sprawy w dyskusji. Warto dodać - i wiedzieć - że przesyłki paczkomatowe Smart!, które nie zostaną odebrane, wracają do sprzedawcy bezpłatnie, zapewne stąd inne doświadczenia tego kupującego i stąd to nieporozumienie między Wami. W przypadku kurierów jest inaczej.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

Vryko
#18 Luminarz#

@msniezek Co my byśmy bez Ciebie zrobili... 😉

______________
Sołtys Allegro
oznacz moderatorów

megi39
#7 Wielbiciel#

Tak właśnie chodzi o tego klienta. Dziękuję za pomoc i rozwiązanie sprawy.

oznacz moderatorów

a_brod
#12 Orędownik#

Kupujący mógł nie wiedzieć jak to działa, ale pracownik allegro taką wiedze powinien posiadać. Ciekawe czy wogóle przyzna się do błedu w dyskusji ?

Endrju
oznacz moderatorów