anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot środków gdy klient nie odebrał z paczkomatu i paczka się wróciła

dare2
#7 Wielbiciel#

Klient kupił towar za 499 zł (ma allegro smart i zapłacił przez PAY),

allegro pobrało prowizję brutto :

sprzedaż 24,55

dopłata do wysyłki smart 8,29

metoda płatnosci PAY 2,15

klient nie odebrał przesyłki i się wróciła , ja oddam mu teraz 499 zł ,allegro odda mi 24,55 a reszta 10,44 co z tym robicie , pobieracie ze zwrotu klientowi czy niestety niekończące się koszty doliczane sprzedwacom.

oznacz moderatorów
30 ODPOWIEDZI 30

Puzonix
#12 Orędownik#

@az1rael Wysyp różnych dziwnych akcji, nieodebranych paczek i wzrost ilości zwrotów (w dużej mierze brak czytania opisów ofert) moim zdaniem zawdzięczamy głównie smartowi. Pojawienie się AP też generuje dużo cwaniactwa. W mojej branży tego ostatniego na szczęście nie widać, ale kiedy czytam tutaj niektóre watki to szczerze współczuję wielu sprzedawcom. Dziwne historie są jednak po obu stronach.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

a czytałes wątek o przyznaniu ap za anulowanie paczki za pobraniem bo nie było towaru? bo kupujący wepłnił wniosek i wpisał gratyfikacja za brak zamówienia?

oznacz moderatorów

Puzonix
#12 Orędownik#

@az1rael Tego nie czytałem. Ogólnie jest to temat do odkręcenia. Jeżeli nie, wyjaśniając to we własnym zakresie z allegro, to pewnie z pomocą jakiejś kancelarii. Takie sytuacje nie powinny mieć miejsca. To pokazuje jak źle jest skonstruowany cały proces rozpatrywania wniosków. Allegro to nie jest jakaś firma działająca w garażu, która może sobie pozwolić na takie błędy. Niestety wiele małych firm nie ma środków i pewnie czasu też żeby ciągać się z allegro po sądach o każdą absurdalną decyzję. UOKiK nałożył już na allegro karę (i to chyba nie jedną) i to pokazuje jak działa ta firma. Allegro w biznesie kieruje się jedną zasadą "Większy zjada mniejszego".

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

łaskawie po wielkiem pyskówce na forum i interwencji moderatorek nie został obciążony z ap sprzedawca ale niesmak pozostał bo allegro samo sobie zrobiło reklamę pt zatrudniamy **piiip**ów z łapanki

oznacz moderatorów

Puzonix
#12 Orędownik#

@az1rael Kiepsko. Z tego, co widzę, to żeby coś załatwić najlepiej poruszać temat na forum, bo konsultanci najczęściej stosują regułki. Raz mi jeden w wiadomości przyznał rację, a dwa zdania niżej napisał, że on nie jest od wyrażania własnej opinii i decyzja z pierwszej wiadomości zostaje podtrzymana. Czyli wie, że jest tak jak napisałem, ale nic z tym nie zrobi. Zapewne jakieś odgórne wytyczne. Nieśmieszny kabaret.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Puzonix "klient napisał maila że chce zwrot środków"

To nie jest odstąpienie, takie można wydrukować z allegro jak klient odstąpi lub musi sam napisać a wymagane rzeczy są w ustawie konsumenckiej, na jakiej podstawie chcesz zaksięgować zwrot ?

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Puzonix
#12 Orędownik#

@kostas11 Klient nic nie musi pisać (chociaż w tym przypadku napisał, że chce zwrot środków), może odstąpić nawet słownie. Zwrot księguję na podstawie wydruku "Zwróciłeś środki kupującemu XXX". Podpinam pod to paragon i koniec. Nie wiem jak w innych US, ale w tutejszym nie ma z tym problemu.

oznacz moderatorów

maliszewko2014
#11 Animator#

W takim przypadku to nie jest odstąpienie a nawet jeżeli by było to kupujący ponosi koszty odesłania. W przypadku gdy robi zwrot w ramach smarta to allegro funduje mu darmowy, ale gdy nie odbiera paczki można go obciążyć za paczkę zwrotną i potrącić mu z wpłaty ponieważ ustawowo klient ma obowiązek ponieść opłatę za zwrot.

podsumują.

Gdy klient odstępuje od umowy to nas swój koszt odsyła.

Jeżeli paczki nie odbiera i żąda zwrotu w ramach odstąpienia to możesz potrącić za przesyłkę zwrotną ponieważ klient powinien opłacić co tego nie zrobił a obciążono ciebie, wiec masz prawo do tego

Klient mógł odebrać i dokonać odstąpienia przez allegro to w tedy by mu allegro fundnęło zwrot.

Gdy klient nie odbiera paczki i do mnie wraca to pomniejszam zwrot o przesyłkę.

mało tego pamiętaj że jeżeli klient wybiera dostawę za która płaci bez smarta i np wybierze kuriera czy inną metodę np za 14 złotych a w cenniku masz np najtańsza opcje np za 6 złotych to przy odstanowieniu zwracasz mu wyłącznie kwotę za przesyłkę najniższa z cennika dostaw dla twojego produktu

 

oznacz moderatorów

Puzonix
#12 Orędownik#

@maliszewko2014 To wszystko, co napisałeś, jest jasne.

Jeżeli przesyłka jest smart lub po prostu jest to dostawa do paczkomatu, nawet płatna, to zwrot jest bezpłatny więc czym chcesz obciążyć klienta?

Jeżeli mówimy o przesyłkach płatnych to tak, jak napisałeś, za płatną odsyłkę płaci klient, ale nie o takich sytuacjach pisałem, bo to margines (przynajmniej u mnie).

 

oznacz moderatorów

maliszewko2014
#11 Animator#

Kolego czytaj ze zrozumieniem. jeżeli zostanie obciążony sprzedający przesyłką zwrotną to ma prawo do obciążenia go za ten zwrot. jeżeli nie to nie

oznacz moderatorów

Puzonix
#12 Orędownik#

@maliszewko2014 Kolego gdybyś przeczytał cały wątek ze zrozumieniem to byś nie musiła nic pisać 😉 Już w jednej z pierwszych odpowiedzi jasno napisałem, że chodzi mi o wysyłki smart.

oznacz moderatorów