Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam. Jak rozwiązujecie problem z cfaniaczkami, którzy zakupują lekko powyżej Smart, aby nie płacić za przesyłkę, a później dokonują zwrotu wszystkich artykułów poza jednym 🙂 Czy nadeszły czasy że ludzie nie mają 8,99 na przesyłkę?
nie da się tego rozwiązać dopóki allegro na to pozwala. Prawdę mówiąc najwięcej traci na tym właście sam portal, bo biorąc pod uwagę, że kupujący dokonuje zakupu jakiegoś drobiazgu za 2zł i dobiera coś do 40zł, po to by póżniej to zwrócić, allegro zarabia prowizję od 2zł plus ewentualnie dopłatę 1zł za paczkę smart, a samo musi zapłacić za 2 wysyłki, w jedną stronę i zwrot. Jak dla mnie bardzo kiepski deal, a ilość zwrotów wzrasta lawinowo.
zgodzę się, ale wiesz nie allegro [edycja] z tymi paczkami w te i wewte, a co się z nimi dzieje podczas transportu tam i z powrotem to już przechodzi na przepychanki między kupującym a sprzedającym i sprzedającym a przewoźnik.
niestety z ekonomicznego punktu widzenia jest to bezsens, mało tego dochodzą kwestie ekologii, strata czasu, mała wydajność pracy, zużycie materiałów podczas transportu, uszkodzenia towaru, trucie środowiska itd. Mało pozytywów jak widać
@krzychu_zd Nic z nimi nie możesz zrobić. Klient po zakupie ma prawo do częściowego odstąpienia od umowy. Allegro także nie widzi w tym problemu i nie przeciwdziała temu.
Zdaję sobie sprawę z tego, że system bywa czasem dziurawy, ale rosnąca plaga zwrotów zaczyna mnie przerażać, przyjmuję cierpliwie zwroty, dodaję sobie delikwenta na czarną listę, ale jeżeli system będzie pozwalać na tego typu praktyki to warto będzie kupować najdrobniejsze rzeczy w konkurencyjnych cenach z dostawą pod drzwi. A zwrocik zrobić podczas zakupów w lidlu, bo tam jest paczkomat 🙂 nonsens
Nie, że coś, ale nie wolno ci z tego powodu dodać delikwenta na czarną listę.
"Nie możesz ograniczać sprzedaży na przykład gdy kupujący:
Nie dodajesz do "nieaktywnych kupujących" ze względu na odstąpienie od umowy (przysługuje takie prawo) ale ze względu na generowanie dodatkowych kosztów związanych z obsługą zamówienia i zwrotu oraz zaniżanie jakości sprzedaży (jeśli część zamówienia jest zwracana to nie jest ono liczone do terminowych wysyłek - wiem, że to nonsens ale tak jest).
Póki zasady nie zostaną zmienione ,to taka bezkarna zabawa będzie trwać w najlepsze.
wiesz też mam smarta, ale nie przyszło mi do głowy aby bawić się w takie praktyki, kupuję w smarcie i już, a jak sprzedający ma coś co chcę i nie mogę dobrać do smarta to nie żałuję tych 9 zł na paczkomat he he
ja mam podobne podejście, ale to już jest kwestia wychowania i przede wszystkim szacunku do drugiego człowieka i jego pracy. Nigdy by mi nie przyszło zwracać coś tylko po to, żeby mieć darmową wysyłkę. Wielokrotnie kupowałem nawet mniej potrzebne rzeczy, żeby tylko dobić do 40zł, miałem satysfakcję z darmowej paczki, a zawsze coś dodatkowo dokupiłem, co mimo wszystko wcześniej, czy później się przydało w domu.
U mnie zwroty są tylko z poznania i krakowa.
Oczywiście że klient ma prawo zwrócić towar, ale nie musi mieć darmowej przesyłki zwrotnej.
Jak by wiedział że musi za nią zapłacić to by nie robił takiego cebularstwa.
@wiczolek_michal Nie musi, ale może mieć darmową przesyłkę zwrotną, on ją sobie kupuje od Allegro i ma do niej prawo. Cebularstwem jest raczej próba ograniczania praw, a nie korzystanie z nich.
Dla mnie jest [edycja] to że ktoś kupuje 5 identycznych przedmiotów po 9zł by załapać się na darmową dostawę i odsyła 4 z nich.
Wspomnę Ci jeszcze że jak ktoś łapie się na smart za 0zł, to sprzedawca dopłaca do tej transakcji co najmniej 0,99zł. Więc nie dziw się że to jest wkurzające że ktoś za 9zł ma darmową dostawę
a sprzedawcy zostaje z tego może 1.5zł na czysto.
@xyz96 tu twierdzisz, żę konsument kupuje sobie od allegro darmowy zwrot i przesyłkę z czym się oczywiście zgadzam
a kilkanaście dni temu twierdziłeś, że złe działanie tego zakupu odpowiada sprzedawca
@RED Tak dokładnie jest. Kupujący płaci Allegro za Smart, ma wtedy darmowy zwrot. Zgodnie z prawem, za przesyłkę odpowiada sprzedawca, także za przesyłkę zwrotną, skoro udostępnia darmowe zwroty Smart. Nie musi udostępniać.
@xyz96 sprzedawcą darmowej wysyłki i zwrotu jest allegro
@RED
Adresat przesyłki ze zwrotem (czyli w tym przypadku: Sprzedawca) ponosi odpowiedzialność za przesyłkę (t.j. za ryzyko przypadkowego uszkodzenia lub zagubienia odsyłanej przez Kupującego rzeczy) dopiero od chwili wydania tej przesyłki Adresatowi .
Do tej pory nikt tu nie podał podstawy prawnej na mocy której uzasadnione byłoby twierdzenie, że jest inaczej.