Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Zgodnie z zapowiedziami 8 marca wyłączyliśmy Menedżera Sprzedaży. Funkcje, z których korzystaliście w ramach tego narzędzia znajdziecie w zakładkach Mojego Allegro.
Mieliście już okazję przetestować ich funkcjonalność, być może macie pytania lub sugestie dotyczące Mojego Allegro.
Dziękujęmy za Wasze pytania i dziękujemy @lukasz_korek za wszystkie odpowiedzi. Poniżej znajdziecie zapis sesji dotyczącej Mojego Allegro.
Pytanie kiedy w końcu będzie można przeszukiwac zamówienia po danych do wysyłki. Bo kiedyś tak można było ale jak zaczeliście poprawiać to znowu popsuliście coś co działało dobrze. I tak dzwoni Pani która kupiła z konta męża na nazwisko Kowalski ale przesyłka jest na nazwisko Kowalska i takiej transakcji już się nie znajdzie. Mamy też sporo klientów którzy zamawiają od nas z wysyłką do swoich klientów i takich zamówień nie można w żaden sposób odnajdować bo nazwisko kupującego jest inne niż nazwisko wysyłki
Możesz przeszukiwać Zamówienia tylko po danych konta kupującego. Jeśli w adresie dostawy są inne dane, to zamiast po nazwisku możesz szukać po numerze telefonu - wyszukiwarka znajdzie zarówno ten z konta jak i ten z dostawy.
Alleluja. Ameryke odkryłeś. Tyle to ja wiem. Nam bardzo często potrzebne jest wyszukanie po nazwisku wysyłki. A czasami po nazwie Paczkomatu. I tak można było robić. Tylko tradycyjnie uszczęśliwiacie ludzi na siłe i już tak nie można. I bardzo bym chciał żeby tą funkcje po prostu przywrócić.
W jakim miejscu będziecie Państwo odpowiadać na pytania?
@7hurt_Polska w tym wątku 🙂 Zawsze pod zadanym pytaniem.
Szanowni Państwo,
Po wprowadzeniu "Nowości" Mój pracownik odpowiedzialny za listy przewozowe nie może Ich drukować. Powód jest prosty, tylko konto główne posiada dostęp do Akcje/Przesyłka. Mam nadzieję że jest to tylko niedopatrzenie i zostanie to szybko naprawione.
Tak, po nadaniu uprawnień pracownik nie ma dostępu do akcji - "przesyłka". Dzięki za sugestię, aby ją dodać. Planujemy udostępniać kolejne zakładki, funkcjonalności, do których będzie można dodawać uprawnienia. Pamiętamy również o tej funkcji. Dodam, że z poziomu Zamówień można drukować listy wysyłkowe i etykiety. W tym artykule https://allegro.pl/pomoc/dla-sprzedajacych/abc-sprzedazy/jak-korzystac-z-zakladki-zamowienia-1MVegaY... znajdziesz szczegóły.
ad 4. a ja przed momentem sprawdziłem i błąd wciąż jest 😐
nick podam na zgłoszeniu, ale tak ogólnie - nick kończy się na "123" - wyskakuje 5 transakcji - 2 są faktycznie od tego klienta, ale pozostałe 3 - nie.
Starałem się znaleźć jakiś klucz na te niepasujące i wyszło mi że w telefonie każdego z klientów występuje... "123" 🙄
co ciekawe - klient który ma w numerze 📱"123" - kupił ponownie w styczniu, ale ta transakcja już się nie wyświetla. Wynika z tego że p-podobnie zamówienia są jakoś indeksowane dla potrzeb wyszukiwarki - nowe indeksowane są poprawnie, ale stare mają nieodświeżony indeks i dlatego pojawiają się w wynikach.
Wyłączając Menedżera Sprzedaży pozbawiliście sprzedajacych funkcjonalności, która była podswąjego istnienia - obsługi sprzedaży na kilku kontach w jednym miejscu. Mając MS mogłem przełączać się jednym klawiszem między kontami. W "Moim Allegro" teoretycznie też tak jest, ale jak chcę skorzystać z chociażby usługi "wysylam.allegro.pl" to muszę się wylogować i zalogować na to konto, z którego było zamówienie, aby do niego zrobić paczkę. Tym samym wylogowuję się z konta "głównego", z którego mogę oglądać zamówienia z powiązanych kont oraz zarządzać etykietami. To samo dotyczy innych integracji, chociażby programu księgowego, którego muszę użyć do wydrukowania paragonu dla każdego zamówienia. I tu znowu - wyloguj, zaloguj na odpowiednie konto aby podłączyć program, wyloguj, zaloguj na konto główne, aby móc widzieć/edytować etykiety... i tak kilkadziesiąt razy dziennie. To samo dotyczy obsługi komunikacji z klientami - tego nie da się zrobić z jednego miejsca, dyskusje też widać dopiero po zalogowaniu na konkretne konto. Biorąc dodatkowo pod uwagę fakt, że emaile od allego często przychodzą z kilkunastogodzinnym opóźnieniem, obsługa komunikacji z klientami jest po prostu nie do przyjęcia.
Aktualnie między kontami przełączysz się:
Mamy w planach (w niektórych przypadkach już całkiem niebawem) dodanie kolejnych zakładek. Systematyczne dodawanie nowych zakładek, powinno rozwiązać ten problem. Także oczekuj na nasze komunikaty 🙂
Wszystko w porządku - funkcjonalność jest w większości przeniesiona, ale przeniesienie jej do domeny www.allegro.pl spowodowało, że nie ma osobnego kontekstu (cookies) dla allegro (dostęp do funkcjonalności, dla których nie ma możliwości przełączania kontekstów oraz autoryzacja API) i dla zarządzania sprzedażą (w ms.allegro.pl mogłem - a nawet musiałem - być zalogowany na inne konto niż do www.allegro.pl, teraz każda zmiana konta zmienia je dla wszystkiego).
Oczywiście można używać trybu prywatnego albo różnych przeglądarek, ale to jest mało wygodne obejście a nie rozwiązanie problemu.
Brakuje funkcji grupowania zamówień od jednego kupującego. Historia zamówień jest dostępna tylko przez 6 miesięcy, zdarza się, że musimy się cofać do starszych zamówień. Zestawienie sprzedaży z danego okresu posiada tylko informacje dotyczące sprzedanych towarów, brak informacji dot. zamawiającego i szczegółów zamówienia. Filtr szukaj nie uwzględnia kwoty zamówienia, co też bywa przydatne.
Dziwne rzeczy piszesz - zestawienie zawiera wszystko - dane zamówienia + sprzedane produkty:
Type
OrderId
SellerId
SellerLogin
OrderDate
SellerStatus
BuyerId
BuyerLogin
BuyerEmail
BuyerCompany
BuyerName
BuyerPhone
BuyerAddress
BuyerZip
BuyerCity
BuyerCountryCode
PaymentId
PaymentStatus
PaymentProvider
PaymentAmount
PaymentCurrency
DeliveryMethod
DeliveryAmount
DeliveryCurrency
DeliveryAddressCompanyName
DeliveryAddressName
DeliveryAddressPhone
DeliveryAddressStreet
DeliveryAddressZipCode
DeliveryAddressCity
DeliveryAddressCountry
DeliveryPickupPointId
DeliveryPickupPointName
DeliveryPickupPointStreet
DeliveryPickupPointZipCode
DeliveryPickupPointCity
InvoiceName
InvoiceCompanyName
InvoiceStreet
InvoiceZipCode
InvoiceCity
InvoiceCountry
InvoiceTaxId
TotalToPayAmount
TotalToPayCurrency
TotalPaidAmount
TotalPaidCurrency
SellerNotes
BuyerNotes
Smart
TrackingNumbers
oraz
Type,OrderId,LineItemId,OfferId,OfferExternalId,Name,Quantity,Price,Currency
to rzeczywiście dziwnie, bo moje zestawienie wygląda tak
zestawienie pobierz stąd - dostaniesz maila z linkiem do pobrania spakowanej wersji
Odnośnie grupowania - możesz skorzystać z etykiet https://allegro.pl/pomoc/dla-sprzedajacych/wystawianie-i-edycja-oferty/etykiety-w-zakladkach-moje-of... i oznaczyć nimi zamówienia od jednego klienta.
Dzięki za sugestię odnośnie przedłużenia czasu, w jakim można uzyskać dostęp do historii zamówień.
W jakim miejscu pobierasz zestawienie sprzedaży? W zakładce Zamówienia wygenerujesz zestawienia z danymi, o których wspominasz https://allegro.pl/pomoc/dla-sprzedajacych/wystawianie-i-edycja-oferty/co-to-jest-zestawienie-sprzed...
Kiedy wróci możliwość drukowania karty nadawczej dla listów poleconych? Sama możliwość drukowania etykiet adresowych to za mało.