anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

[26.10] [23.11] [17.01] Pytasz i wiesz - pierwsze kroki na Allegro

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

W tym wątku po webinarach z serii Pytasz i wiesz  - pierwsze kroki na Allegro, znajdziecie zapis pytań i odpowiedzi jakie pojawiły się podczas spotkania.


Na Wasze pytania odpowiedzą:

la_nika_0-1697615457826.png

Ania @KwiatkowaPani  to szkoleniowiec z pasji, organizator z doświadczenia, inżynier z wykształcenia. Obecnie w Allegro zajmuje się organizacją i prowadzeniem szkoleń, których celem jest wzmocnienie sprzedaży i dostarczenie przedsiębiorcom praktycznej wiedzy na temat prowadzenia biznesu internetowego.

 

la_nika_4-1697460864068.png

Marta @martaowczarzak  w Allegro od 5 lat wspiera sprzedających i angażuje się w tematy związane z prowadzeniem sprzedaży na Allegro. Obecnie dba o jakość i rozwój doradców, którzy codziennie pomagają sprzedającym na każdym etapie sprzedaży. Prowadzi szkolenia on-line, na których przekazuje praktyczną wiedzę dotyczącą rozwoju biznesu na Allegro.

la_nika_6-1697460986304.png

Joanna @j_puslednik  w Allegro od ponad 4 lat wspiera Sprzedających w tematyce pozakupowej, w szczególności w obszarze dyskusji, komentarzy oraz praw konsumenta. Obecnie pracuje w Zespole dbającym o jakość i rozwój Doradców, którzy codziennie odpowiadają na pytania Sprzedających, m.in. przygotowuje materiały edukacyjne, prowadzi szkolenia, analizuje wyniki oraz uczestniczy w tworzeniu i usprawnianiu procesów, dbając przy tym o naszych Sprzedających.

la_nika_7-1697461091858.png

Olga @olga_stawska  na co dzień pomaga polskim i zagranicznym sprzedawcom w pierwszych krokach na Allegro. Wspiera ich w procesie rejestracji konta firmowego, konfiguracji ustawień sprzedaży oraz wystawianiu ofert. Chętnie dzieli się wiedzą i doświadczeniem, aby ułatwiać start sprzedającym na naszej platformie. Osiągane przez nich sukcesy są dla niej źródłem wielkiej satysfakcji.

la_nika_0-1701260299687.png

Asia @joanna_soldynska w Allegro już prawie 4 lata. Na co dzień pomaga stawiać pierwsze kroki na Allegro nowym Sprzedającym (po polsku, angielsku i niemiecku).

 

la_nika_8-1697461151025.png

Marta @Blacky_87  jest ekspertką w dziedzinie komunikacji cyfrowej i automatyzacji marketingu. W Allegro odpowiada za obszar promocji metod dostaw w dziale Delivery Experience. Poza pracą zajmuje się działalnością społeczną w obszarze technologii obywatelskich, ograniczenia wytwarzania odpadów i zrównoważonego transportu.

 

la_nika_9-1697461248322.png

Mateusz @m_janikowski  pracuje Allegro od 2022 roku. Wcześniej, przez blisko 8 lat tworzył i wdrażał strategie sprzedażowe na platformie Allegro dla kluczowych Sprzedających. Współpracował również ze sklepami ze strefy marek Allegro, pomagając im we wdrożeniu na platformę. Aktualnie zajmuje się współpracą ze sprzedającymi w zakresie szybkich i wygodnych metod dostaw Allegro One i rozwoju ich biznesu. Odpowiada za sprzedaż metody Allegro One na Allegro.

la_nika_10-1697461297044.png

Sławek @s_smietanski pracuje w Allegro od ponad 2 lat, obecnie jako Partner Support Specialist. Na co dzień zajmuje się kluczową obsługą Partnerów VIP, których wspiera w sprzedaży na Allegro. Odpowie na Wasze pytania na temat opłat oraz zwrotów prowizji w naszym serwisie.

la_nika_1-1697460523227.png

Romana @r_anisimow z zespołu Jakości oferty, która zajmuje się weryfikacją ofert pod kątem naruszeń regulaminowych. Czuwa nad kluczowymi elementami oferty takimi jak zdjęcia, opis oraz parametry. Dba o eliminowanie niedozwolonych przedmiotów z serwisu. Rozwieje Wasze wątpliwości dotyczące głównych elementów oferty oraz zasad dotyczących sprzedaży poszczególnych przedmiotów.

la_nika_2-1697460643382.png

Aleksandra @a_czajkowsk  jest prawniczką z kilkuletnim doświadczeniem, która od ponad 2 lat pracuje w Allegro jako specjalistka ds. jakości oferty i prawa konsumenckiego. Dba o poprawność i jakość ofert wystawianych na Allegro oraz ich zgodność z regulaminem serwisu i obowiązującym prawem. 

la_nika_0-1705581404484.jpeg

@k_owczarek1 w Allegro pracuje od 6 lat, z czego 3 lata wspierała sprzedawców w tematach związanych z wystawianiem ofert, logistyką, jakością sprzedaży, obsługą zamówień i narzędzi dostępnych w serwisie. Obecnie zajmuje się obszarami związanymi z Katalogiem produktów Allegro (produktyzacją) oraz parametryzacją.


Zachęcam do udziału w webinarach i zadawania pytań naszym Ekspertom! 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów
210 ODPOWIEDZI 210

j_puslednik
Ekspert Allegro.pl

Pieniądze najlepiej zwracać przez Allegro Finanse. Możesz zrobić to bezpośrednio z zakładki Zwroty, w której znajdziesz też wszystkie informacje dotyczące danego zwrotu, które podał kupujący podczas wypełniania formularza

Szczegóły dotyczące realizacji zwrotów znajdziecie w webinarze, na który serdecznie zapraszam 🙂

Dodatkowe informacje znajdziesz też w naszej Pomocy.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

[Pytanie z webinaru]
Jak to jest z kosztami zwrotu? Z jednej strony kupujący ponosi koszt zwrotu (zakładając, że sprzedający go poinformował o ty i nie zgodził się na poniesienie kosztu zwrotu), a jeżeli kupujący zwraca towar, to sprzedający zwraca mu koszt towaru plus najtańszą formę dostawy? Czyli jednak za koszt dostawy też zwracamy?

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

j_puslednik
Ekspert Allegro.pl

Jeśli klient odstąpił od umowy, to powinien odesłać towar na swój koszt (chyba że może skorzystać z darmowego zwrotu przez Allegro). Sprzedający powinien natomiast zwrócić klientowi koszt towaru, wraz z kosztem pierwotnej dostawy (najniższym, zwykłym kosztem z danej oferty). 

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

[Pytanie z webinaru]
Jestem producentem i sprzedawcą. Czy muszę udzielać gwarancji i reklamacji na moje produkty? 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

j_puslednik
Ekspert Allegro.pl

Reklamacja dla transakcji konsumenckich jest regulowana przepisami Ustawy z dnia 20 maja 2014 o prawach konsumenta i nie można jej wyłączyć.
Gwarancja jest natomiast dobrowolna - możesz jej udzielić, ale nie masz takiego obowiązku - to wyłącznie Twoja decyzja.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

[Pytanie z webinaru]
Co zrobić z negatywem, jak kontakt z klientem jest zerowy?

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

j_puslednik
Ekspert Allegro.pl

Jeśli nie uda Ci się skontaktować z klientem, napisz do nas 🙂
Doradcy pomogą Ci nawiązać kontakt z klientem i wyjaśnić sprawę.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

[Pytanie z webinaru]
Co ze zwrotem kosztów dostawy jeśli klient zwrócił część produktów? 1 z 2?

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

j_puslednik
Ekspert Allegro.pl

Jeśli kupujący zwrócił część zamówienia, a koszt przesyłki nie był uzależniony od ilości produktów w paczce, to zwracasz pieniądze tylko za odesłany towar (bez kosztu dostawy).

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

[Pytanie z webinaru]
Klient kupuje produkt personalizowany, dokonuje zwrotu i jednak  wystawia negatywny komentarz, czy mogę taki komentarz jakoś usunąć? Dodam, że nie ma treści komentarza.

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

j_puslednik
Ekspert Allegro.pl

To czy produkt został zwrócony, czy nie nie wpływa na decyzję o usunięciu komentarza. Przede wszystkim warto skontaktować się z klientem i wyjaśnić co jest powodem negatywnego komentarza. Możesz skorzystać z Centrum wiadomości, lub wysłać do klienta prośbę o zmianę oceny

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

[Pytanie z webinaru]
Jak mam ustawić parametry jak zwroty czy gwarancja, jeśli myślę o sprzedaży różnego asortymentu, ustawiam np. zwrot typowo do całego mojego konta allegro?

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

j_puslednik
Ekspert Allegro.pl

Możesz dodać kilka różnych warunków zwrotu/reklamacji/gwarancji  🙂 podczas wystawiania oferty będziesz mogła wybrać, które warunki mają być w tej konkretnej ofercie.
Tutaj instrukcja dla warunków zwrotu 🙂 

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

[Pytanie z webinaru]
Jak długo klient może zwracać towar fizycznie, bo to, że zgłosił zwrot w ciągu 14 dni to jedno, ale czy jest określony jakiś czas na fizyczny zwrot towaru przez klienta?

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

j_puslednik
Ekspert Allegro.pl

 Klient powinien odesłać towar w ciągu 14 dni od daty zgłoszenia odstąpienia od umowy.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

[Pytanie z webinaru]
Jak postępować w przypadku nieodebrania przesyłki opłaconej z góry przez kupującego? Chodzi o kwestie prawe, kiedy zwracać wpłatę?

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

j_puslednik
Ekspert Allegro.pl

To, że kupujący nie odebrał przesyłki nie oznacza, że odstąpił od umowy, więc warto skontaktować się z nim i ustalić, czy oczekuje ponownej wysyłki, czy zwrotu pieniędzy.
Jeśli klient odstąpi od umowy, to od czasu złożenia oświadczenia masz 14 dni na zwrot pieniędzy (oczywiście możesz wstrzymać się ze zwrotem do czasu otrzymania towaru).
Jeśli klient oczekuje ponownej wysyłki - powinien pokryć jej koszt.
Jeśli natomiast z klientem nie ma kontaktu, możesz wyznaczyć mu terminu na odbiór zamówienia z zastrzeżeniem, że jeśli tego nie zrobi, anulujesz zamówienie i zwrócisz pieniądze.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

[Pytanie z webinaru]
Co z odstąpieniem od umowy przy sprzedaży produktu indywidualnie personalizowanym?

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

j_puslednik
Ekspert Allegro.pl

Jeśli produkt został wykonany zgodnie ze specyfiką wskazaną przez klienta (np. jest to produkt cięty na wymiar, czy z personalizowanym grawerem), możesz odmówić przyjęcia zwrotu. Ważne, aby kupujący przed zakupem był świadomy, że nie będzie mógł odstąpić od umowy - informacja o tym powinna znajdować się w warunkach zwrotu w danej ofercie.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

[Pytanie z webinaru]
Czy mogę wystawić nową odzież bez możliwości zwrotu - towar po likwidacji mojego sklepu?

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów