Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
W tym wątku po webinarach z serii Pytasz i wiesz - pierwsze kroki na Allegro, znajdziecie zapis pytań i odpowiedzi jakie pojawiły się podczas spotkania.
Na Wasze pytania odpowiedzą:
Ania @KwiatkowaPani to szkoleniowiec z pasji, organizator z doświadczenia, inżynier z wykształcenia. Obecnie w Allegro zajmuje się organizacją i prowadzeniem szkoleń, których celem jest wzmocnienie sprzedaży i dostarczenie przedsiębiorcom praktycznej wiedzy na temat prowadzenia biznesu internetowego.
Marta @martaowczarzak w Allegro od 5 lat wspiera sprzedających i angażuje się w tematy związane z prowadzeniem sprzedaży na Allegro. Obecnie dba o jakość i rozwój doradców, którzy codziennie pomagają sprzedającym na każdym etapie sprzedaży. Prowadzi szkolenia on-line, na których przekazuje praktyczną wiedzę dotyczącą rozwoju biznesu na Allegro.
Joanna @j_puslednik w Allegro od ponad 4 lat wspiera Sprzedających w tematyce pozakupowej, w szczególności w obszarze dyskusji, komentarzy oraz praw konsumenta. Obecnie pracuje w Zespole dbającym o jakość i rozwój Doradców, którzy codziennie odpowiadają na pytania Sprzedających, m.in. przygotowuje materiały edukacyjne, prowadzi szkolenia, analizuje wyniki oraz uczestniczy w tworzeniu i usprawnianiu procesów, dbając przy tym o naszych Sprzedających.
Olga @olga_stawska na co dzień pomaga polskim i zagranicznym sprzedawcom w pierwszych krokach na Allegro. Wspiera ich w procesie rejestracji konta firmowego, konfiguracji ustawień sprzedaży oraz wystawianiu ofert. Chętnie dzieli się wiedzą i doświadczeniem, aby ułatwiać start sprzedającym na naszej platformie. Osiągane przez nich sukcesy są dla niej źródłem wielkiej satysfakcji.
Asia @joanna_soldynska w Allegro już prawie 4 lata. Na co dzień pomaga stawiać pierwsze kroki na Allegro nowym Sprzedającym (po polsku, angielsku i niemiecku).
Marta @Blacky_87 jest ekspertką w dziedzinie komunikacji cyfrowej i automatyzacji marketingu. W Allegro odpowiada za obszar promocji metod dostaw w dziale Delivery Experience. Poza pracą zajmuje się działalnością społeczną w obszarze technologii obywatelskich, ograniczenia wytwarzania odpadów i zrównoważonego transportu.
Mateusz @m_janikowski pracuje Allegro od 2022 roku. Wcześniej, przez blisko 8 lat tworzył i wdrażał strategie sprzedażowe na platformie Allegro dla kluczowych Sprzedających. Współpracował również ze sklepami ze strefy marek Allegro, pomagając im we wdrożeniu na platformę. Aktualnie zajmuje się współpracą ze sprzedającymi w zakresie szybkich i wygodnych metod dostaw Allegro One i rozwoju ich biznesu. Odpowiada za sprzedaż metody Allegro One na Allegro.
Sławek @s_smietanski pracuje w Allegro od ponad 2 lat, obecnie jako Partner Support Specialist. Na co dzień zajmuje się kluczową obsługą Partnerów VIP, których wspiera w sprzedaży na Allegro. Odpowie na Wasze pytania na temat opłat oraz zwrotów prowizji w naszym serwisie.
Romana @r_anisimow z zespołu Jakości oferty, która zajmuje się weryfikacją ofert pod kątem naruszeń regulaminowych. Czuwa nad kluczowymi elementami oferty takimi jak zdjęcia, opis oraz parametry. Dba o eliminowanie niedozwolonych przedmiotów z serwisu. Rozwieje Wasze wątpliwości dotyczące głównych elementów oferty oraz zasad dotyczących sprzedaży poszczególnych przedmiotów.
Aleksandra @a_czajkowsk jest prawniczką z kilkuletnim doświadczeniem, która od ponad 2 lat pracuje w Allegro jako specjalistka ds. jakości oferty i prawa konsumenckiego. Dba o poprawność i jakość ofert wystawianych na Allegro oraz ich zgodność z regulaminem serwisu i obowiązującym prawem.
@k_owczarek1 w Allegro pracuje od 6 lat, z czego 3 lata wspierała sprzedawców w tematach związanych z wystawianiem ofert, logistyką, jakością sprzedaży, obsługą zamówień i narzędzi dostępnych w serwisie. Obecnie zajmuje się obszarami związanymi z Katalogiem produktów Allegro (produktyzacją) oraz parametryzacją.
Zachęcam do udziału w webinarach i zadawania pytań naszym Ekspertom!
Pieniądze najlepiej zwracać przez Allegro Finanse. Możesz zrobić to bezpośrednio z zakładki Zwroty, w której znajdziesz też wszystkie informacje dotyczące danego zwrotu, które podał kupujący podczas wypełniania formularza.
Szczegóły dotyczące realizacji zwrotów znajdziecie w webinarze, na który serdecznie zapraszam 🙂
Dodatkowe informacje znajdziesz też w naszej Pomocy.
[Pytanie z webinaru]
Jak to jest z kosztami zwrotu? Z jednej strony kupujący ponosi koszt zwrotu (zakładając, że sprzedający go poinformował o ty i nie zgodził się na poniesienie kosztu zwrotu), a jeżeli kupujący zwraca towar, to sprzedający zwraca mu koszt towaru plus najtańszą formę dostawy? Czyli jednak za koszt dostawy też zwracamy?
Jeśli klient odstąpił od umowy, to powinien odesłać towar na swój koszt (chyba że może skorzystać z darmowego zwrotu przez Allegro). Sprzedający powinien natomiast zwrócić klientowi koszt towaru, wraz z kosztem pierwotnej dostawy (najniższym, zwykłym kosztem z danej oferty).
[Pytanie z webinaru]
Jestem producentem i sprzedawcą. Czy muszę udzielać gwarancji i reklamacji na moje produkty?
Reklamacja dla transakcji konsumenckich jest regulowana przepisami Ustawy z dnia 20 maja 2014 o prawach konsumenta i nie można jej wyłączyć.
Gwarancja jest natomiast dobrowolna - możesz jej udzielić, ale nie masz takiego obowiązku - to wyłącznie Twoja decyzja.
[Pytanie z webinaru]
Co zrobić z negatywem, jak kontakt z klientem jest zerowy?
Jeśli nie uda Ci się skontaktować z klientem, napisz do nas 🙂
Doradcy pomogą Ci nawiązać kontakt z klientem i wyjaśnić sprawę.
[Pytanie z webinaru]
Co ze zwrotem kosztów dostawy jeśli klient zwrócił część produktów? 1 z 2?
Jeśli kupujący zwrócił część zamówienia, a koszt przesyłki nie był uzależniony od ilości produktów w paczce, to zwracasz pieniądze tylko za odesłany towar (bez kosztu dostawy).
[Pytanie z webinaru]
Klient kupuje produkt personalizowany, dokonuje zwrotu i jednak wystawia negatywny komentarz, czy mogę taki komentarz jakoś usunąć? Dodam, że nie ma treści komentarza.
To czy produkt został zwrócony, czy nie nie wpływa na decyzję o usunięciu komentarza. Przede wszystkim warto skontaktować się z klientem i wyjaśnić co jest powodem negatywnego komentarza. Możesz skorzystać z Centrum wiadomości, lub wysłać do klienta prośbę o zmianę oceny.
[Pytanie z webinaru]
Jak mam ustawić parametry jak zwroty czy gwarancja, jeśli myślę o sprzedaży różnego asortymentu, ustawiam np. zwrot typowo do całego mojego konta allegro?
Możesz dodać kilka różnych warunków zwrotu/reklamacji/gwarancji 🙂 podczas wystawiania oferty będziesz mogła wybrać, które warunki mają być w tej konkretnej ofercie.
Tutaj instrukcja dla warunków zwrotu 🙂
[Pytanie z webinaru]
Jak długo klient może zwracać towar fizycznie, bo to, że zgłosił zwrot w ciągu 14 dni to jedno, ale czy jest określony jakiś czas na fizyczny zwrot towaru przez klienta?
Klient powinien odesłać towar w ciągu 14 dni od daty zgłoszenia odstąpienia od umowy.
[Pytanie z webinaru]
Jak postępować w przypadku nieodebrania przesyłki opłaconej z góry przez kupującego? Chodzi o kwestie prawe, kiedy zwracać wpłatę?
To, że kupujący nie odebrał przesyłki nie oznacza, że odstąpił od umowy, więc warto skontaktować się z nim i ustalić, czy oczekuje ponownej wysyłki, czy zwrotu pieniędzy.
Jeśli klient odstąpi od umowy, to od czasu złożenia oświadczenia masz 14 dni na zwrot pieniędzy (oczywiście możesz wstrzymać się ze zwrotem do czasu otrzymania towaru).
Jeśli klient oczekuje ponownej wysyłki - powinien pokryć jej koszt.
Jeśli natomiast z klientem nie ma kontaktu, możesz wyznaczyć mu terminu na odbiór zamówienia z zastrzeżeniem, że jeśli tego nie zrobi, anulujesz zamówienie i zwrócisz pieniądze.
[Pytanie z webinaru]
Co z odstąpieniem od umowy przy sprzedaży produktu indywidualnie personalizowanym?
Jeśli produkt został wykonany zgodnie ze specyfiką wskazaną przez klienta (np. jest to produkt cięty na wymiar, czy z personalizowanym grawerem), możesz odmówić przyjęcia zwrotu. Ważne, aby kupujący przed zakupem był świadomy, że nie będzie mógł odstąpić od umowy - informacja o tym powinna znajdować się w warunkach zwrotu w danej ofercie.
[Pytanie z webinaru]
Czy mogę wystawić nową odzież bez możliwości zwrotu - towar po likwidacji mojego sklepu?