Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Informowaliśmy Was już, o zmianach w panelu Jakość mojej sprzedaży które wprowadzimy w pierwszej połowie lutego.
W tym wątku po webinarze z serii Pytasz i wiesz znajdziecie zapis wszystkich pytań i odpowiedzi zadanych podczas spotkania.
Na Wasze pytania odpowiedzą:
@and_stefaniak który od ponad 5 lat pracuje w Allegro. Wspiera edukację użytkowników serwisu, monitoruje jakość sprzedaży oraz weryfikuje naruszenia regulaminu.
@aga_lewczyk Junior Biznes Product Manager w zespole, który odpowiada za cykl życia sprzedawcy na Allegro. W codziennej pracy zajmuje się projektami wewnętrznymi związanymi z działalnością sprzedających na Allegro.
@mate_marek zajmuje się obszarem Delivery Time & Promise, czyli dbaniem o jak największą dostępność szybkich czasów dostaw na platformie.
*Aby komfortowo zapoznać się z wątkiem, kliknijcie "opcje" po prawej stronie i "sortuj według tematów".
[Pytanie z webinaru]
Na czym polegają zmiany w Jakości?
Uprościmy panel jakości prowadzonej sprzedaży, część miar zostanie usunięta a część zmieniona. Liczbę miar jakości zmniejszamy z 21 do 9 oraz zmienimy sposób ich wyświetlania. Dodamy jednocześnie raporty, które pozwolą na zapoznanie się ze szczegółowymi danymi na temat Twoich wyników.
[Pytanie z webinaru]
Jak jeden negatyw wpływa na całokształt oceny?
Wszystko zależy od sytuacji. Jeżeli jest to Twoja jedyna ocena, to będzie miała ogromny wpływ na punktację jakości oraz ogólny wskaźnik poleceń do transakcji. Jednocześnie jednak jeżeli zdobyłeś już pozytywne oceny to wynik będzie rozliczony w stosunku pozytywnych do negatywnych ocen. Minimalny wskaźnik poleceń, który pozwoli na zdobycie punktów dodatnich to 98%.
Rozumiem jednak, że chodzi tutaj również o porównanie do aktualnego rozliczania ocen i tutaj mogę potwierdzić, że punktacja ocen delikatnie traci na swojej aktualnej mocy.
[Pytanie webinaru]
jak skutecznie i szybko poprawiać parametry?
Wyniki w panelu dotyczą ostatnich 30 dni dlatego ogólna rada, jaką mogę dać to dbanie o jakość sprzedaży cały czas, na bieżąco. Jeżeli jednak zdarzy się potknięcie i na przykład nie odpowiesz terminowo na wiadomość klienta, to przypilnuj, aby na wszystkie kolejne pytania odpowiadać już zgodnie z terminem 24 godzin, wtedy z czasem uda Ci się poprawić ten wskaźnik.
Są również miary, które można poprawić szybciej, dajmy na to otrzymałeś ocenę negatywną - w takim przypadku skontaktuj się z klientem i postaraj się porozumieć w sprawie rozwiązania problemu oraz usunięcia negatywnej oceny. Jeżeli ocena negatywna zostanie usunięta w dniu jej wystawienia, to nie odczujesz tego nawet w swoim panelu. Dane aktualizowane są codziennie w godzinach porannych.
[Pytanie z webinaru]
Jakie zadania zrobić, co poczynić więcej, aby zwiększyć ilość pozytywnych ocen oraz żeby mieć więcej punktów sprzedaży oceny sprzedającego itd.?
Jest to dość trudne pytanie, ponieważ nie możemy nikogo zmusić do wystawienia oceny, dlatego jedyne co mogę zaproponować to wysłanie do klienta wiadomości po sfinalizowanej transakcji z prośbą o jej ocenę. Jako serwis wysyłamy do klientów przypomnienia o możliwości oceny transakcji, jednak jak już wspomniałem nie możemy ich do tego zmusić.
[Pytanie z webinaru]
Jakie warunki trzeba spełnić, aby zostać super sprzedawcą?
Tytuł Super Sprzedawcy przyznajemy automatycznie, gdy spełnisz na koncie poniższe warunki:
- masz konto firmowe,
- Twoja jakość sprzedaży będzie na poziomie Super + lub Super przez co najmniej 14 z ostatnich 30 dni – nie muszą to być dni następujące po sobie,
- Twoja jakość sprzedaży będzie na poziomie nie niższym niż Dobry przez co najmniej ostatnie 30 dni,
- masz minimum 50 zamówień w ciągu ostatnich 30 dni.
[Pytanie z webinaru]
Czy tytuł oprócz oznaczenia daje jakieś dodatkowe benefity?
Gdy masz tytuł Super Sprzedawcy:
- Twoje oferty wyświetlamy wyżej w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu zwiększasz swoje szanse na to, że klienci zobaczą Twoje oferty przed ofertami innych sprzedających i zrobią zakupy właśnie u Ciebie,
- korzystasz ze specjalnych szkoleń i kursów, dzięki którym zwiększasz swoją wiedzę zarówno na temat Allegro, jak i sprzedaży w internecie,
- Twoje oferty oznaczamy ikoną Super Sprzedawcy. Dzięki niej kupujący wiedzą, że robią zakupy u rzetelnego i profesjonalnego sprzedającego.
[Pytanie z webinaru]
Dlaczego ocena w 4 gwiazdki najpierw obniża jakość sprzedaży, a później znika z tej kategorii? Obniża jakość sprzedaży na jakąś chwilę?
Dane w panelu dotyczą ostatnich 30 dni, dlatego jeżeli ocena jest starsza, to automatycznie przestaje być brana pod uwagę w punktacji jakości, to samo dzieje się z gwiazdkami, czyli zadowoleniem kupujących, które klient ocenia podczas wystawiania oceny.
[Pytanie z webinaru]
Dlaczego jeżeli klient nie zadaje pytań przez 30 dni to spada wskaźnik jakości?
Aktualnie rzeczywiście tak jest i za brak pytań nie otrzymujesz punktów jakości, taki problem jednak nie będzie miał miejsca po wprowadzeniu w życie zmian w panelu jakości.
Od 15 lutego 2024 roku za brak pytań od klientów również zdobędziesz punkty dodatnie, a ich ilość uzależniona jest od ilości posiadanych ofert. Dokładną punktację znajdziesz tutaj.
[Pytanie z webinaru]
Dlaczego za brak zwrotów od klientów w nowym panelu oceny mam -10 pkt.? Kiedy nie miałam jeszcze ani jednego zwrotu produktu?
W mierze “Brak zwrotów od klientów” nie możesz zdobyć punktów ujemnych, dlatego upewnij się, że poprawnie czytasz dane w panelu jakości. Pamiętaj, że wyświetlamy tam zarówno wynik jak i stosunek do poprzedniego miesiąca. Jeżeli odnotowałeś utratę punktów, może oznaczać to, że Twoja ogólna liczba zamówień z ostatnich 30 dni jest mniejsza. Bo właśnie od ogólnej liczby zamówień uzależniona jest ilość przyznanych punktów.
[Pytanie z webinaru]
Na ile wpływa jakość mojej sprzedaży na moja sprzedaż? Jak się ma to w pozycjonowaniu w ofertach? Ponieważ kupując jako prywatny klient najpierw mam Promowane i sponsorowane oferty.