anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

[30.01] Pytasz i wiesz - Panel „Jakość mojej sprzedaży” i oznaczenie „Super Sprzedawca”

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

Informowaliśmy Was już, o zmianach w panelu Jakość mojej sprzedaży które wprowadzimy w pierwszej połowie lutego. 

W tym wątku po webinarze z serii Pytasz i wiesz znajdziecie zapis wszystkich pytań i odpowiedzi zadanych podczas spotkania.
Na Wasze pytania odpowiedzą:

la_nika_0-1705403118987.jpeg

@and_stefaniak który od ponad 5 lat pracuje w Allegro. Wspiera edukację użytkowników serwisu, monitoruje jakość sprzedaży oraz weryfikuje naruszenia regulaminu.

 

la_nika_0-1705403733196.png

@aga_lewczyk Junior Biznes Product Manager w zespole, który odpowiada za cykl życia sprzedawcy na Allegro. W codziennej pracy zajmuje się projektami wewnętrznymi związanymi z działalnością sprzedających na Allegro.

la_nika_0-1707314583454.jpeg
@mate_marek zajmuje się obszarem Delivery Time & Promise, czyli dbaniem o jak największą dostępność szybkich czasów dostaw na platformie.

 

*Aby komfortowo zapoznać się z wątkiem, kliknijcie "opcje" po prawej stronie i "sortuj według tematów". 

   Monika
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów
94 ODPOWIEDZI 94

and_stefaniak
Ekspert Allegro.pl

Zależy, za co masz “nieakceptowalny” poziom jakości, niektóre miary poprawisz wyłącznie z biegiem czasu oraz nowymi zamówieniami/pytaniami czy ewentualnymi dyskusjami. Są również miary, do których poprawy możesz dążyć już w momencie pojawienia się problemu. Mam tutaj na myśli na przykład wskaźnik poleceń do transakcji i zadowolenie klientów.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

[Pytanie z webinaru]
Jaki ma sens ocena za zgodność z opisem, jeśli jest wprowadzony katalog produktów i wszystkie produkty są lub będą standaryzowane?

   Monika
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów

and_stefaniak
Ekspert Allegro.pl

Towar wybrany z katalogu nadal może być niezgodny z opisem, zdarzają się sytuacje, w których towar był wypuszczony już od producenta z wadą, na którą natknie się dopiero kupujący.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

[Pytanie z webinaru]
Jeżeli mam przerwę zimową w sprzedaży to może być zablokowane moje konto na allegro?

   Monika
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów

and_stefaniak
Ekspert Allegro.pl

Jeżeli planujesz przerwę zimową to skorzystaj z funkcji “Przerwa w sprzedaży” lub samodzielnie zakończ swoje oferty. Pamiętaj jednocześnie, że przerwa w sprzedaży czy też Twój prywatny urlop nie blokuje możliwości założenia dyskusji do zamówień, które zrealizowałeś przed przerwą.
Takie zgłoszenia również należy obsługiwać w przeciwnym wypadku na konto mogą zostać nałożone ograniczenia.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

[Pytanie z webinaru]
Czy w dniu utraty super sprzedawcy ze względu na małą ilość punktów (oznaczenie "Super"), do się nadrobić punkty do wymaganego poziomu, aby kolejnego dnia uzyskać ten status?

   Monika
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów

aga_lewczyk
Ekspert Allegro.pl

Codziennie sprawdzamy, czy na koncie są spełnione wszystkie warunki wymagane dla programu Super Sprzedawca. Tytuł Super Sprzedawcy utrzymasz tak długo, jak będziesz spełniać te warunki. Gdy go utracisz – możesz go odzyskać. Wystarczy, że spełnisz warunki programu, a już następnego dnia przyznamy Ci ponownie tytuł Super Sprzedawcy.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

[Pytanie z webinaru]
W jakim czasie powinno się zrobić zwrot środków, aby mieć 100% punktów? Czy już na etapie zatwierdzenia zwrotu, jak jeszcze produkt do mnie nie dotarł?
Widzę, że nawet zwracając środki następnego dnia po otrzymaniu zwrotu, mam minusowe punkty.

   Monika
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów

and_stefaniak
Ekspert Allegro.pl

Maksymalną ilość punktów za miarę “Szybkie zwroty wpłat do klientów” zdobędziesz gdy średni czas będzie niższy niż 1 dzień. I powtórzę się w tym temacie - czas liczymy od momentu odebrania przez Ciebie przesyłki zwrotnej. Bierzemy pod uwagę wyłącznie zwroty zamówień z tytułu odstąpienia od umowy oraz ze statusem, który potwierdza, że przesyłka zwrotna została przez Ciebie odebrana.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

[Pytanie z webinaru]
Czy można każdego dnia określić, za co dokładnie i konkretnie zostały dodane lub odjęte punkty za jakość sprzedaży?

   Monika
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów

and_stefaniak
Ekspert Allegro.pl

Tak, w nowym panelu będzie to możliwe poprzez pobranie szczegółowych raportów, które dostępne będą do każdej z miar jakości.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

[Pytanie z webinaru]
Raz nie odpowiedzieliśmy na kontakt w ciągu 24h i codziennie odejmowane są dni z wymaganym poziomem obsługi. Jak to odwrócić?

   Monika
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów

and_stefaniak
Ekspert Allegro.pl

Dane w panelu dotyczą ostatnich 30 dni, dlatego tyle maksymalnie będzie minusować na Twoim koncie taki brak odpowiedzi. Przypilnuj, aby kolejne pytania były obsługiwane w regulaminowym terminie. 

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

[Pytanie z webinaru]
W jaki sposób naliczane są punkty w związku z naruszeniem regulaminu opisowego oferty wystawionej na Allegro, oraz czy te odjęte punkty zostaną anulowane w przypadku pomyłki pracownika Allegro który procesował zakończenie takiej oferty?

   Monika
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów

and_stefaniak
Ekspert Allegro.pl

W przypadku pomyłki pracownika Allegro ujemne punkty za usunięcie oferty zostaną anulowane, pamiętaj jednak aby zgłosić taką pomyłkę do serwisu.

Co do ilości punktów to zależy czy było to naruszenie rażące, czy też nie. Za rażące naruszenie w ofercie otrzymasz minus 150 punktów. Jeżeli naruszenie nie było rażące, to rozliczane jest to w okresach tygodniowych, za okres tygodniowy z usuniętą ofertą otrzymasz minus 20 punktów, za każdy kolejny ilość ujemnych punktów jest podwajana.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

[Pytanie z webinaru]
Czy za każdą wiadomość od klienta, w przypadku braku odpowiedzi w ciągu 24 godzin są naliczane ujemne punkty, czy tylko za pierwszą?

   Monika
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów

and_stefaniak
Ekspert Allegro.pl

Tylko pierwszą.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

[Pytanie z webinaru]
Zdarza się, że poziom jakości sprzedaży obniża się chwilowo z powodu błędnie wystawionej oceny przez Kupującego. Po poprawieniu oceny przez Kupującego poziom jakości sprzedaży powraca na poziom Dobry lub wyższy. Mimo to na status Super Sprzedawcy trzeba czekać przez kolejne 30 dni.

   Monika
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów

aga_lewczyk
Ekspert Allegro.pl

Jeden z warunków uczestnictwa w programie Super Sprzedawca, to utrzymanie jakości sprzedaży na poziomie nie niższym niż Dobry przez co najmniej ostatnie 30 dni. Jeśli jakość sprzedaży spadnie poniżej tego poziomu, to faktycznie trzeba poczekać przynajmniej 30 dni na poziomie Dobrym i wyższym. 

Jeśli jednak negatywna ocena zostanie zmieniona przez klienta / pracownika Allegro - napisz do nas, pomożemy.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

[Pytanie z webinaru]
Czy można zmienić, by pytania zadawane w środku nocy nie wpływały na ogólny czas odpowiedzi?

   Monika
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów