Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Informowaliśmy Was już, o zmianach w panelu Jakość mojej sprzedaży które wprowadzimy w pierwszej połowie lutego.
W tym wątku po webinarze z serii Pytasz i wiesz znajdziecie zapis wszystkich pytań i odpowiedzi zadanych podczas spotkania.
Na Wasze pytania odpowiedzą:
@and_stefaniak który od ponad 5 lat pracuje w Allegro. Wspiera edukację użytkowników serwisu, monitoruje jakość sprzedaży oraz weryfikuje naruszenia regulaminu.
@aga_lewczyk Junior Biznes Product Manager w zespole, który odpowiada za cykl życia sprzedawcy na Allegro. W codziennej pracy zajmuje się projektami wewnętrznymi związanymi z działalnością sprzedających na Allegro.
@mate_marek zajmuje się obszarem Delivery Time & Promise, czyli dbaniem o jak największą dostępność szybkich czasów dostaw na platformie.
*Aby komfortowo zapoznać się z wątkiem, kliknijcie "opcje" po prawej stronie i "sortuj według tematów".
Nie planujemy zmian w tym obszarze, zgodnie z regulaminem masz 24 godziny na odpowiedź, ale pamiętaj, że czas w weekendy oraz dni ustawowo wolne od pracy jest wstrzymywany.
[Pytanie z webinaru]
Czy trzeba mieć na wszystkich swoich kontach na allegro tak wysokie oceny, żeby zachować choć na jednym koncie status Super sprzedawcy?
Status Super Sprzedawcy bazuje na jakości sprzedaży, a ona jest wyliczana dla konkretnego konta. Oznacza to, że status Super Sprzedawcy przyznawany jest na konkretne konto. Może być tak, że masz kilka kont na Allegro, a status Super Sprzedawcy tylko na jednym z nich.
Ale może być tak, że status jest na więcej niż jednym z Twoich kont.
Wszystko zależy od tego jaką masz jakość na konkretnym koncie/kontach.
[Pytanie z webinaru]
Czy oceny produktów mają jakiś wpływ na jakoś konta konkretnego sprzedawcy?
Nie, opinie produktowe nie mają wpływu na jakość prowadzonej sprzedaży, jest to wyłącznie ocena produktu.
[Pytanie z webinaru]
Jakie będą najnowsze parametry co do spełniania warunków na otrzymanie oznaczenia SUPER SPRZEDAWCY?
Po wprowadzeniu zmian w Panelu jakości sprzedaży nie zmienimy warunków dla programu Super Sprzedawca, pozostaną one takie, jak obecnie:
- masz konto firmowe,
- Twoja jakość sprzedaży będzie na poziomie Super + lub Super przez co najmniej 14 z ostatnich 30 dni – nie muszą to być dni następujące po sobie,
- Twoja jakość sprzedaży będzie na poziomie nie niższym niż Dobry przez co najmniej ostatnie 30 dni,
- masz minimum 50 zamówień w ciągu ostatnich 30 dni.
[Pytanie z webinaru]
Jaki jest udział wskaźnika: "jakość mojej sprzedaży" w algorytmie wyszukiwania ofert?
Czy 100% wskaźniki przekładają się w istotny sposób na wyszukiwania ofert?
Końcowa ocena jakości oraz wskaźniki jakościowe, które widzisz w panelu, wpływają na Twoją pozycję w trafności, jednak nie mogę przytoczyć tutaj konkretnego udziału w tym procesie, ponieważ nie jest to jedyny czynnik, który ma na to wpływ.
[Pytanie z webinaru]
Czy Super Sprzedawcą może zostać również początkujący na rynku producent, który dopiero wchodzi ze swoimi produktami? Rozkręcenie sprzedaży trwa, podobnie jak promocja marki i budowanie jej rozpoznawalności.
Tak 🙂 Jeśli od razu po zaczęciu sprzedaży na Allegro będziesz mieć odpowiednio wysoką jakość na koncie oraz zrealizujesz minimum 50 zamówień, możesz zostać Super Sprzedawcą w zasadzie już po 30 dniach lub niewiele więcej niż 30 dniach. Aby zakwalifikować się do Programu musisz spełniać warunki przez ostatnie 30 dni - bazujemy tutaj na danych z jakości Twojej sprzedaży.
[Pytanie z webinaru]
Ze względu na kategorie sprzedaży (meble, i to głównie na zamówienie) czas realizacji to ok. 21-30 dni roboczych, wiec tracimy wiele punktów na szybkiej wysyłce. Jak to zmienić?
W kategoriach o ograniczonych możliwościach szybkiej wysyłki, pozostali sprzedający również osiągają niższe wyniki, przez co zachowany jest stan równowagi.
W takich przypadkach miara ma zachęcić budowania przewag konkurencyjnych, nagradzając sprzedających dążących do polepszenia wyników i poprawienia satysfakcji klientów poprzez szybką wysyłkę (np. zwiększając stany magazynowe, poprawiając wydolność operacyjną).
[Pytanie z webinaru]
Dlaczego paczki wysyłane za pomocą automatów paczkowych są liczone jako wysłane dopiero w chwili odbioru przez kuriera, skoro jest to niezależne od sprzedawcy?
Z perspektywy kupujących ważne jest, kiedy paczka zostanie dostarczona. To od sprzedającego zależy, kiedy zamówienie zostanie umieszczone w automacie paczkowym. Samo pozostawienie paczki nie gwarantuje dostawy na czas, ponieważ nadanie po upłynięciu godziny granicznej nadawania przesyłek spowoduje, że przewoźnik odbierze zamówienie dopiero następnego dnia i będzie wiązało się to z opóźnieniem w dostawie.
[Pytanie z webinaru]
Jak nie tracić punktów za dostawę kurierem, gdy paczki, które są ustawione jako 1 dzień na wysyłkę przeważnie muszę wysyłać tego samego dnia, a np. kurier już był w paczkomacie?
Aby nie tracić punktów, zapoznaj się z godzinami granicznymi nadawania przesyłek u poszczególnych przewoźników na naszej stronie i realizuj wysyłki przed upłynięciem terminu. Jeżeli podjazd kuriera jest zbyt wcześnie, warto rozważyć zmianę automatu paczkowego lub przewoźnika na tego, z późniejszym odbiorem. Możesz również skontaktować się z przewoźnikiem i zamówić bezpośredni podjazd kuriera.
[Pytanie z webinaru]
Czy długość czasu dostawy musi wpływać na jakość sprzedającego? Skoro towar jest spakowany, wyszedł z firmy tego samego dnia i my nie mamy wpływu na to jak szybko klient dostanie przesyłkę, zależy to od kuriera i przewoźnika.
Czas dostawy musi wpływać na jakość sprzedającego, ponieważ jest on ważny dla kupujących, którzy chcą otrzymać zamówienie jak najszybciej. Z racji tego, że czas dostawy zależy częściowo od przewoźników, dlatego zdecydowaliśmy się w nowej edycji Jakości Sprzedaży zastosować punktację zorientowaną na czas wysyłki, na którą wpływ mają w większym stopniu sprzedający.
[Pytanie z webinaru]
Proszę o dokładniejsze objaśnienie parametru "czas wysyłki". Zamówienia złożone do 11:00 wysyłamy tego samego dnia. Po tej godzinie wysyłane są dnia następnego. A Allegro mówi, żeby popracować nad wysyłką tego samego dnia. Nie bardzo rozumiem, co mogłabym tu poprawić?