Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Informowaliśmy Was już, o zmianach w panelu Jakość mojej sprzedaży które wprowadzimy w pierwszej połowie lutego.
W tym wątku po webinarze z serii Pytasz i wiesz znajdziecie zapis wszystkich pytań i odpowiedzi zadanych podczas spotkania.
Na Wasze pytania odpowiedzą:
@and_stefaniak który od ponad 5 lat pracuje w Allegro. Wspiera edukację użytkowników serwisu, monitoruje jakość sprzedaży oraz weryfikuje naruszenia regulaminu.
@aga_lewczyk Junior Biznes Product Manager w zespole, który odpowiada za cykl życia sprzedawcy na Allegro. W codziennej pracy zajmuje się projektami wewnętrznymi związanymi z działalnością sprzedających na Allegro.
@mate_marek zajmuje się obszarem Delivery Time & Promise, czyli dbaniem o jak największą dostępność szybkich czasów dostaw na platformie.
*Aby komfortowo zapoznać się z wątkiem, kliknijcie "opcje" po prawej stronie i "sortuj według tematów".
Warto ustawić późniejszą godzinę graniczną wysyłki tego samego dnia, która poprawi pozycjonowanie i widoczność oferty dla kupujących. Natomiast aby poprawić wynik w mierze, należy zwiększyć liczbę zamówień wysłanych w dniu zakupu, które w swojej ofercie posiadały deklaracje wysyłki w ciągu jednego dnia. Zestawiamy je w odniesieniu do wszystkich Twoich zamówień – bez względu na deklarowany dla nich czas wysyłki ani ustawienia godziny granicznej.
[Pytanie z webinaru]
W jaki sposób poprawić miarę "szybka wysyłka"?
Poprawić wyniki w mierze szybka wysyłka możesz poprzez nadawanie większej liczby zamówień tego samego dnia. Pomóc w tym może wydłużenie godzin podjazdu kurierów, o które możesz zawnioskować kontaktując się z przewoźnikami lub poprzez wypełnienie formularza w zakładce "Ustawienia dostawy". Pamiętaj o ustawieniu deklaracji wysyłek w ciągu 1 dnia w swoich ofertach. Warto również sprawdzić, czy inny przewoźnik nie ma późniejszych godzin granicznych nadawania przesyłek i udostępnić jego metody.
[Pytanie z webinaru]
Wysyłam przesyłki zgodnie z deklarowanym terminem. Deklarowany termin to w zależności od aukcji 2 lub 3 dni. Z reguły wysyłam zamówienie tego samego dnia, lub następnego dnia roboczego, czyli dużo szybciej niż deklaruję. Do każdego zamówienia dodaje nr przesyłki, w statucie zamówienia zmieniam na "wysłane".
Mimo to w jakości sprzedaży w punkcie ,,wysyłka w terminie" mam ocenę - nieakceptowalne.
W przypadku wątpliwości możesz sprawdzić poszczególne zamówienia w raporcie skuteczności wysyłki. Należy pamiętać, że przesyłkę uznajemy za wysłaną, gdy przewoźnik nada jej status. Dlatego jeśli umieścisz przesyłkę w automacie paczkowym lub zaniesiesz przesyłkę do punktu odbioru, nie uznamy jej automatycznie za wysłaną. Aby tak się stało – kurier musi zeskanować tę przesyłkę. Dodatkowo jeśli wiesz, że czas wysyłki, który podajesz w ofertach jest w danym momencie niemożliwy do osiągnięcia (na przykład z powodu braku towaru), to zaktualizuj deklarowany czas w swoich ofertach.
[Pytanie z webinaru]
Obserwuję u sprzedawców w ogłoszeniach kup do 22-giej -dostawa jutro lub kup do 24-tej - dostawa jutro i nie jest to dostawa Allegro One (żadna forma). Jak to realizują?
Sprzedający z wieczornymi godzinami wysyłki tego samego dnia mają zamówione późne podjazdy u przewoźników. Prawdopodobnie ich magazyny znajdują się blisko sortowni przewoźników i/lub mają bardzo duże wolumeny, dlatego wynegocjowali z przewoźnikami takie godziny podjazdów. Wiemy, że wysłanie wszystkich zamówień tego samego dnia może być wymagające, dlatego maksymalną liczbę punktów można uzyskać wysyłając ~53% zamówień tego samego dnia, ponieważ w tej mierze dostaniesz 3 punkty za każdy 1% zamówień z szybką wysyłką (maksymalnie 160 punktów).
[Pytanie z webinaru]
Co z oceną moje sprzedaży, jeżeli sprzedaję produkty personalizowane jak kalendarze z własnym zdjęciem? Nie mam wpływu na czas w jaki klient przyśle zdjęcie lub potwierdzi projekt. Zaniża to czas wysyłki i wydłuża szacunkowy czas wysyłki.
Jeżeli proces personalizacji produktu uwzględnia konsultacje z klientem i przez to realizacja tego samego dnia może być problemem, wtedy warto skupić się na usprawnieniu procesu zgłaszania projektu przez klienta lub automatyzacji.
[Pytanie z webinaru]
Ocena terminowości wysyłki - Allegro samo zmienia czas wysyłki, na moim koncie. Nie pomaga ustawienie wyłączenia szybszej wysyłki niż moja deklaracja. Mam na siłę ustawioną wysyłkę tego samego dnia. Wysyłkę wyślę zgodnie ze swoją deklaracją. Jak będzie oceniona taka wysyłka w sensie dotrzymania terminowości?
Deklaracja wysyłka tego samego dnia widoczna jest dla zamówień, które miały w swoich ofertach deklaracje wysyłki do jednego dnia i ustawioną "Godzinę wysyłki tego samego dnia". Pamiętaj, że wyłączenie szybszej wysyłki niż twoja deklaracja trwa przez 10 dni i dotyczy ofert z deklarowanym czasem wysyłki 2 i 3 dni. W przypadku wątpliwości możesz sprawdzić poszczególne zamówienia w raporcie skuteczności wysyłki.
[Pytanie z webinaru]
Dlaczego mając 100% spełnialności wysyłki w terminie mam tylko 31% wysyłek uznanych jako wysłane tego samego dnia? Sprawdziłem i wszystkie zamówienia z gwarancją wysyłki tego samego dnia, o ile zakup będzie przed godziną graniczną mam również w 100%. To jakim cudem mam tylko 31% wysłanych tego samego dnia?
Miara wysyłka tego samego dnia obejmuje liczbę zamówień wysłanych w dniu zakupu, które w swojej ofercie posiadały deklaracje wysyłki w ciągu jednego dnia. Zestawiamy je w odniesieniu do wszystkich Twoich zamówień – bez względu na deklarowany dla nich czas wysyłki ani ustawienia godziny granicznej.
[Pytanie z webinaru]
Czy miara wysłanych zamówień tego samego dnia obejmuje godziny pracy sprzedawcy?
Miara szybka wysyłka uwzględnia pełny zakres doby, niezależnie od godzin pracy sprzedających, aby zachęcić do nadawania jak największej liczby zamówień tego samego dnia i nagrodzić tych, którzy podejmują w tym kierunku działania.