Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
W tym wątku po webinarach z serii Pytasz i wiesz - pierwsze kroki na Allegro, znajdziecie zapis pytań i odpowiedzi jakie pojawiły się podczas spotkania.
Na Wasze pytania odpowiedzą:
Ania @KwiatkowaPani to szkoleniowiec z pasji, organizator z doświadczenia, inżynier z wykształcenia. Obecnie w Allegro zajmuje się organizacją i prowadzeniem szkoleń, których celem jest wzmocnienie sprzedaży i dostarczenie przedsiębiorcom praktycznej wiedzy na temat prowadzenia biznesu internetowego.
Marta @martaowczarzak w Allegro od 5 lat wspiera sprzedających i angażuje się w tematy związane z prowadzeniem sprzedaży na Allegro. Obecnie dba o jakość i rozwój doradców, którzy codziennie pomagają sprzedającym na każdym etapie sprzedaży. Prowadzi szkolenia on-line, na których przekazuje praktyczną wiedzę dotyczącą rozwoju biznesu na Allegro.
Joanna @j_puslednik w Allegro od ponad 4 lat wspiera Sprzedających w tematyce pozakupowej, w szczególności w obszarze dyskusji, komentarzy oraz praw konsumenta. Obecnie pracuje w Zespole dbającym o jakość i rozwój Doradców, którzy codziennie odpowiadają na pytania Sprzedających, m.in. przygotowuje materiały edukacyjne, prowadzi szkolenia, analizuje wyniki oraz uczestniczy w tworzeniu i usprawnianiu procesów, dbając przy tym o naszych Sprzedających.
Olga @olga_stawska na co dzień pomaga polskim i zagranicznym sprzedawcom w pierwszych krokach na Allegro. Wspiera ich w procesie rejestracji konta firmowego, konfiguracji ustawień sprzedaży oraz wystawianiu ofert. Chętnie dzieli się wiedzą i doświadczeniem, aby ułatwiać start sprzedającym na naszej platformie. Osiągane przez nich sukcesy są dla niej źródłem wielkiej satysfakcji.
Asia @joanna_soldynska w Allegro już prawie 4 lata. Na co dzień pomaga stawiać pierwsze kroki na Allegro nowym Sprzedającym (po polsku, angielsku i niemiecku).
Marta @Blacky_87 jest ekspertką w dziedzinie komunikacji cyfrowej i automatyzacji marketingu. W Allegro odpowiada za obszar promocji metod dostaw w dziale Delivery Experience. Poza pracą zajmuje się działalnością społeczną w obszarze technologii obywatelskich, ograniczenia wytwarzania odpadów i zrównoważonego transportu.
Mateusz @m_janikowski pracuje Allegro od 2022 roku. Wcześniej, przez blisko 8 lat tworzył i wdrażał strategie sprzedażowe na platformie Allegro dla kluczowych Sprzedających. Współpracował również ze sklepami ze strefy marek Allegro, pomagając im we wdrożeniu na platformę. Aktualnie zajmuje się współpracą ze sprzedającymi w zakresie szybkich i wygodnych metod dostaw Allegro One i rozwoju ich biznesu. Odpowiada za sprzedaż metody Allegro One na Allegro.
Sławek @s_smietanski pracuje w Allegro od ponad 2 lat, obecnie jako Partner Support Specialist. Na co dzień zajmuje się kluczową obsługą Partnerów VIP, których wspiera w sprzedaży na Allegro. Odpowie na Wasze pytania na temat opłat oraz zwrotów prowizji w naszym serwisie.
Romana @r_anisimow z zespołu Jakości oferty, która zajmuje się weryfikacją ofert pod kątem naruszeń regulaminowych. Czuwa nad kluczowymi elementami oferty takimi jak zdjęcia, opis oraz parametry. Dba o eliminowanie niedozwolonych przedmiotów z serwisu. Rozwieje Wasze wątpliwości dotyczące głównych elementów oferty oraz zasad dotyczących sprzedaży poszczególnych przedmiotów.
Aleksandra @a_czajkowsk jest prawniczką z kilkuletnim doświadczeniem, która od ponad 2 lat pracuje w Allegro jako specjalistka ds. jakości oferty i prawa konsumenckiego. Dba o poprawność i jakość ofert wystawianych na Allegro oraz ich zgodność z regulaminem serwisu i obowiązującym prawem.
@k_owczarek1 w Allegro pracuje od 6 lat, z czego 3 lata wspierała sprzedawców w tematach związanych z wystawianiem ofert, logistyką, jakością sprzedaży, obsługą zamówień i narzędzi dostępnych w serwisie. Obecnie zajmuje się obszarami związanymi z Katalogiem produktów Allegro (produktyzacją) oraz parametryzacją.
Zachęcam do udziału w webinarach i zadawania pytań naszym Ekspertom!
Jeśli jesteś przedsiębiorcą, nie możesz odmówić przyjęcia zwrotu, niezależnie od stanu oferowanego produktu.
[Pytanie z webinaru]
Od czego zacząć na Allegro? Jakie są pierwsze kroki?
Na pewno warto jest mieć pomysł na swój biznes na Allegro, produkty i być gotowym do sprzedaży.
W drugiej kolejności wymyśl sobie jakiś ciekawy login. Załóż konto firmowe na Allegro.
Potwierdź jego założenie w ciągu 24h klikając w link, który otrzymasz na maila.
Aktywuj sprzedaż robiąc przelew na 1,01zł. Uzupełnij zakładkę “O Sprzedającym”, warunki zwrotów i reklamacji. Uzupełnij warunki dostaw.
Po 2 dniach roboczych od dnia pełnej aktywacji konta firmowego wejdź do zakładki “Centrum Zniżek”, aktywuj swój Pakiet Powitalny i ruszaj ze sprzedażą!
Przydatne linki:
Jak założyć konto firma?
[Pytanie z webinaru]
Czy można połączyć sprzedaż na Allegro ze swoim sklepem internetowym? W moim sklepie wciąż wyświetla mi się komunikat, że mogę to połączyć.
Jasne, że można. Łap artykuł, który pomoże Ci połączyć Twój sklep z kontem na Allegro!
[Pytanie z webinaru]
Czy istnieje check lista, którą należy odhaczyć przed startem sprzedaży?
Przygotowaliśmy dla Ciebie coś na kształt check listy, aby nic Ci nie umknęło.
Zajrzyj tutaj!
[Pytanie z webinaru]
Jakie jest maksymalne wsparcie dla nowego sprzedawcy?
Szerzej poczytasz o tym w artykule o pakiecie powitalnym, ale tak po krótce - zniżki na prowizję od sprzedaży i prowizję od sprzedaży Oferty wyróżnionej naliczane są automatycznie dla każdej Transakcji, aż do osiągnięcia limitu 10 000 zł brutto.
Limit ten obowiązuje w transakcjach w ramach platformy allegro.pl (w złotówkach) osobno na każdy cykl 30 dni spośród 90 dni Programu. Zatem łącznie możesz zaoszczędzić nawet 30 000 zł brutto!
[Pytanie z webinaru]
Chciałbym skonfigurować konto, żeby móc sprzedawać, nigdy wcześniej nie miałem konta na Allegro i nie potrafię sobie z tym poradzić. Jak to zrobić?
Na to pytanie odpowiedziałam już powyżej, ale zachęcam Cię do przejścia tego kursu.
Znajdziesz tam wszystko, co istotne i ważne podczas konfiguracji konta firmowego na Allegro.
[Pytanie z webinaru]
Jaka jest różnica między opłatą transakcyjną, a prowizją od sprzedaży?
Prowizja od sprzedaży - jej wysokość jest zależna od kategorii, ceny, liczby sprzedanych przedmiotów i kosztu wysyłki i jest pobierana po sprzedaży, natomiast opłata transakcyjna - to 1 zł, które pobieramy jednostkowo od każdego zakupu w ofercie - nie bierzemy pod uwagę liczby sprzedanych sztuk. Opłatę pobieramy, jeśli nie masz aktywnego Abonamentu na koncie.
[Pytanie z webinaru]
Pierwszy raz jesteśmy zarejestrowani na Allegro, po okresie promowania, wyróżnień jak wyglądają koszty kolejnych wyróżnień czy ogłoszeń?
Jeśli chcesz promować swoje oferty i przyciągnąć do nich więcej kupujących, masz do dyspozycji następujące opcje:
Włączysz je w części Opcje promowania w formularzu wystawiania – gdy wystawiasz oferty w zakładce Mój asortyment lub poprzez edycję oferty – dla już wystawionych ofert przez API.
Szczegółowe informacje znajdziesz tutaj.
[Pytanie z webinaru]
Prowizje Allegro jak obliczyć?
Najlepiej za pomocą Kalkulatora opłat i prowizji. Kalkulator działa na bazie naszych aktualnych cenników.
Należy wybrać kategorię, dla której chcesz obliczyć opłaty. Następnie podać stan produktu, który sprzedajesz. Kolejno uzupełnić cenę produktu, liczbę wystawianych przedmiotów i prognozowaną liczbę sprzedanych sztuk. Zaznacz także czas trwania oferty. Możesz również wybrać opcję promowania (Wyróżnienie, Wyróżnienie Elastyczne, Pakiet Promo, Promowanie na stronie działu).
Szczegółowe informacje znajdziesz tutaj.
[Pytanie z webinaru]
Planujemy wysyłać paczki o niestandardowych wymiarach - długość przesyłek ok. 170 cm. Będziemy mieć umowę własną… z DPD, czy oprócz tego wchodzą w grę jakieś inne opcje wysyłki z Allegro? Chcielibyśmy mieć SMART - jak to zrobić?
Na ten moment program Smart! nie obejmuje towarów ciężkich i nieporęcznych (czyli takich o długości boku przekraczającej 150 cm), ponieważ takie przesyłki nie są obsługiwane przez większość przewoźników. A przynajmniej nie w regularnej cenie.
Jedyne co mogę zaproponować dla towarów dużych i nietypowych, to metody dostaw Allegro Mix - mamy w tym momencie na platformie 5 przewoźników specjalizujących się w nietypowych przesyłkach.
Niestety na ten moment żadna z nich nie umożliwia otrzymania oznaczenia Allegro Smart!
[Pytanie z webinaru]
Dlaczego DPD nalicza kary a przesyłki są normalnej wielkości? W końcu magazyn wielkiej firmy wie jak wysyłać.