Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
W tym wątku po webinarach z serii Pytasz i wiesz - pierwsze kroki na Allegro, znajdziecie zapis pytań i odpowiedzi jakie pojawiły się podczas spotkania.
Na Wasze pytania odpowiedzą:
Ania @KwiatkowaPani to szkoleniowiec z pasji, organizator z doświadczenia, inżynier z wykształcenia. Obecnie w Allegro zajmuje się organizacją i prowadzeniem szkoleń, których celem jest wzmocnienie sprzedaży i dostarczenie przedsiębiorcom praktycznej wiedzy na temat prowadzenia biznesu internetowego.
Marta @martaowczarzak w Allegro od 5 lat wspiera sprzedających i angażuje się w tematy związane z prowadzeniem sprzedaży na Allegro. Obecnie dba o jakość i rozwój doradców, którzy codziennie pomagają sprzedającym na każdym etapie sprzedaży. Prowadzi szkolenia on-line, na których przekazuje praktyczną wiedzę dotyczącą rozwoju biznesu na Allegro.
Joanna @j_puslednik w Allegro od ponad 4 lat wspiera Sprzedających w tematyce pozakupowej, w szczególności w obszarze dyskusji, komentarzy oraz praw konsumenta. Obecnie pracuje w Zespole dbającym o jakość i rozwój Doradców, którzy codziennie odpowiadają na pytania Sprzedających, m.in. przygotowuje materiały edukacyjne, prowadzi szkolenia, analizuje wyniki oraz uczestniczy w tworzeniu i usprawnianiu procesów, dbając przy tym o naszych Sprzedających.
Olga @olga_stawska na co dzień pomaga polskim i zagranicznym sprzedawcom w pierwszych krokach na Allegro. Wspiera ich w procesie rejestracji konta firmowego, konfiguracji ustawień sprzedaży oraz wystawianiu ofert. Chętnie dzieli się wiedzą i doświadczeniem, aby ułatwiać start sprzedającym na naszej platformie. Osiągane przez nich sukcesy są dla niej źródłem wielkiej satysfakcji.
Asia @joanna_soldynska w Allegro już prawie 4 lata. Na co dzień pomaga stawiać pierwsze kroki na Allegro nowym Sprzedającym (po polsku, angielsku i niemiecku).
Marta @Blacky_87 jest ekspertką w dziedzinie komunikacji cyfrowej i automatyzacji marketingu. W Allegro odpowiada za obszar promocji metod dostaw w dziale Delivery Experience. Poza pracą zajmuje się działalnością społeczną w obszarze technologii obywatelskich, ograniczenia wytwarzania odpadów i zrównoważonego transportu.
Mateusz @m_janikowski pracuje Allegro od 2022 roku. Wcześniej, przez blisko 8 lat tworzył i wdrażał strategie sprzedażowe na platformie Allegro dla kluczowych Sprzedających. Współpracował również ze sklepami ze strefy marek Allegro, pomagając im we wdrożeniu na platformę. Aktualnie zajmuje się współpracą ze sprzedającymi w zakresie szybkich i wygodnych metod dostaw Allegro One i rozwoju ich biznesu. Odpowiada za sprzedaż metody Allegro One na Allegro.
Sławek @s_smietanski pracuje w Allegro od ponad 2 lat, obecnie jako Partner Support Specialist. Na co dzień zajmuje się kluczową obsługą Partnerów VIP, których wspiera w sprzedaży na Allegro. Odpowie na Wasze pytania na temat opłat oraz zwrotów prowizji w naszym serwisie.
Romana @r_anisimow z zespołu Jakości oferty, która zajmuje się weryfikacją ofert pod kątem naruszeń regulaminowych. Czuwa nad kluczowymi elementami oferty takimi jak zdjęcia, opis oraz parametry. Dba o eliminowanie niedozwolonych przedmiotów z serwisu. Rozwieje Wasze wątpliwości dotyczące głównych elementów oferty oraz zasad dotyczących sprzedaży poszczególnych przedmiotów.
Aleksandra @a_czajkowsk jest prawniczką z kilkuletnim doświadczeniem, która od ponad 2 lat pracuje w Allegro jako specjalistka ds. jakości oferty i prawa konsumenckiego. Dba o poprawność i jakość ofert wystawianych na Allegro oraz ich zgodność z regulaminem serwisu i obowiązującym prawem.
@k_owczarek1 w Allegro pracuje od 6 lat, z czego 3 lata wspierała sprzedawców w tematach związanych z wystawianiem ofert, logistyką, jakością sprzedaży, obsługą zamówień i narzędzi dostępnych w serwisie. Obecnie zajmuje się obszarami związanymi z Katalogiem produktów Allegro (produktyzacją) oraz parametryzacją.
Zachęcam do udziału w webinarach i zadawania pytań naszym Ekspertom!
Domyślam się, że chodzi o przesyłki realizowane allegrowymi metodami DPD, a więc Allegro Kurier DPD i Allegro Odbiór w Punkcie DPD Pickup. Są to metody rozliczane sposobem Allegro Standard, więc nie wymagają podpisywania umowy z DPD i koszty przesyłki są rozliczane przez Allegro po wynegocjowanych przez nas stawkach.
Ale to nie Allegro przewozi te paczki. Przechodzą one z rąk sprzedawców do przewoźnika i to przewoźnik sprawdza, czy mają odpowiedni wymiar, czy wagę. My nie mamy żadnych podstaw do sprawdzenia wielkości przesyłki.
Jeśli zdarzy się sytuacja, że dopłata jest nałożona niesłusznie, to jak najbardziej jest to podstawa do reklamacji. Natomiast tę reklamację trzeba złożyć u przewoźnika.
[Pytanie z webinaru]
Dzień dobry, jak wygląda wysyłka i generowanie etykiet ?
Przy korzystaniu z metod dostaw Allegro zamówienie można nadać przez bezpłatne narzędzie Wysyłam z Allegro - tam zostanie wygenerowana etykieta i będzie można zamówić podjazd kuriera lub wybrać inny sposób nadania (np. w punkcie lub automacie).
Można też do narzędzia dodać umowę własną z przewoźnikiem i na niej nadawać przesyłki, również bezpośrednio z Allegro.
[Pytanie z webinaru]
Jaki cennik najlepiej wybrać?
Cennik dostawy trzeba ustawić samemu.
W zakładce Ustawienia dostawy. Przy dodawaniu nowego cennika warto wybrać cały wachlarz metod - do punktu, automatu i do drzwi (wysyłkę kurierską). Można skorzystać z usług jednego przewoźnika lub wybrać kilku. Jest tu duża dowolność. Wiele zależy też od tego jaki typ asortymentu sprzedajemy i czy chcemy sprzedawać tylko w Polsce, czy też za granicę.
[Pytanie z webinaru]
W jaki sposób rozliczać się za dostawy z allegro w przypadku kiedy nie jestem Smart?
Można skorzystać z własnych umów albo sposobu rozliczeń Allegro Mix i wtedy faktury przyjdą od przewoźników. Możemy też skorzystać z metod Allegro Standard (również poza Smart!) i wtedy koszt dostaw będą doliczone do bilansu w Rozliczeniach z Allegro.
[Pytanie z webinaru]
Jeżeli współpracuje z hurtownią dropshippingowa to w ustawieniach cennika dostaw mogę ustawić umowę z własnym kurierem? Kurier ten jest obsługiwany przez hurtownię- ja nie mam z kurierem umowy. Jak w takiej sytuacji ustawić cennik dostaw?
To dosyć trudna sytuacja, ale są rozwiązania. Można wybrać opcję “przesyłka kurierska” i wtedy można korzystać z usług dowolnego przewoźnika, ale wtedy często kupujący nie otrzyma linka do śledzenia zamówienia.
W pierwszej kolejności zapytałabym hurtownię, jak obsługują zamówienia Allegro - jakim przewoźnikiem i jak zwykle jest przekazywany numer przewozowy przesyłki. Duże hurtownie mają gotowe rozwiązania.
Jest opcja udostępnienia przez API dostępu do konta uprawniającego wyłącznie do nadawania przesyłek - jeśli hurtownia ma taką integrację, to proces będzie na pewno prostszy.
[Pytanie z webinaru]
Klient kupił‚ dwa przedmioty z aukcji ale przedmioty pochodzą z dwóch różnych hurtowni. Jak ustawić cennik dostaw dla takich zamówień? Czy musi być część wspólna w cennikach dla tych dwóch hurtowni?
Można mieć różne cenniki dla towarów pochodzących z różnych magazynów - ważne jest żeby wtedy ustawić zasady łączenia cenników.
W Ustawieniach dostawy jest sekcja “Koszty dostawy dla kupującego” gdzie można ustalić czy kupujący zapłaci za najtańszą dostawę, najdroższą albo sumę dostaw z obu cenników. W przypadku dwóch różnych magazynów będą to dwie przesyłki, więc pewnie najczęściej wybierana będzie w tym przypadku suma kosztów dostaw.
Natomiast oferty mogą mieć też podpięty ten sam cennik - wtedy najprościej jest użyć metod obsługiwanych przez obie hurtownie. Inaczej jeśli klient kupi produkt z hurtowni A, a wybierze metodę obsługiwaną wyłącznie przez hurtownię B, to nadanie i zapewnienie śledzenia przesyłki może być utrudnione.
[Pytanie z webinaru]
Jeżeli mam w ofercie zestaw produktów w to jak mam określić jaka ilość może być w jednej przesyłce przy założeniach że zmieszczą się do jednej paczki?
W przypadku kiedy na obu ofertach jest jeden cennik dostawy, to wystarczy ustawić maksymalną liczbę sztuk w paczce równą liczbie przedmiotów w zestawie. Czyli jeśli mamy zestaw 3 przedmiotów, to w cenniku powinno być ustawienie - maksymalnie 3 sztuki w jednej przesyłce.
Jeśli do przedmiotów ustawione są oddzielne cenniki, to sprawa jest trochę bardziej skomplikowana. Znów wracamy do ustawień łączenia cenników. Wtedy trzeba ustalić, czy kupujący ma zapłacić za najtańszą przesyłkę, najdroższą czy sumę kosztów z obu cenników.
[Pytanie z webinaru]
Jak wygląda polityka zwrotów na Allegro? Czego unikać o czym pamiętać, aby nie popełniać błędów ?
Najważniejsze jest dopełnienie terminu na zwrot pieniędzy kupującemu:
Tutaj znajdziesz szczegółowe warunki Polityki zwrotów.
[Pytanie z webinaru]
Chcę sprzedawać używane ubrania - czy one podlegają zwrotowi?
Jeśli jesteś przedsiębiorcą, to niezależnie od tego czy sprzedajesz nowe ubrania, czy używane, klienci mają prawo do odstąpienia od umowy. Stan produktu nie ma w tym przypadku znaczenia.
[Pytanie z webinaru]
Czy w przypadku zgłoszenia zwrotu i oznaczenia zwrotu jako: "Powód zwrotu (reklamacja): inna wada bądź niezgodność towaru z umową" - to sprzedający otrzyma pełen zwrot prowizji? Jeśli nie, to w jaki sposób możemy zgłaszać błędnie zgłoszony powód zwrotu, z którym się nie zgadzamy?
Jeśli Twój wniosek o rabat transakcyjny (zwrot prowizji) zostanie odrzucony, możesz odwołać się od tej decyzji, korzystając z formularza. Jeśli klient wskazał błędny powód zwrotu, podaj tę informację w odwołaniu.
Więcej informacji znajdziesz w naszej Pomocy.
[Pytanie z webinaru]
Co w sytuacji, gdy np. Kupujący ZGŁOSI zwrot i odeśle przesyłkę - i ta przesyłka do nas NIE DOTRZE w ciągu 14 dni - co w takiej sytuacji? Aktualnie mamy sytuacje, że klient odesłał towar Pocztą Polską i ta przesyłka gdzieś zaginęła. Co wtedy zrobić?