Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
W tym wątku po webinarach z serii Pytasz i wiesz - pierwsze kroki na Allegro, znajdziecie zapis pytań i odpowiedzi jakie pojawiły się podczas spotkania.
Na Wasze pytania odpowiedzą:
Ania @KwiatkowaPani to szkoleniowiec z pasji, organizator z doświadczenia, inżynier z wykształcenia. Obecnie w Allegro zajmuje się organizacją i prowadzeniem szkoleń, których celem jest wzmocnienie sprzedaży i dostarczenie przedsiębiorcom praktycznej wiedzy na temat prowadzenia biznesu internetowego.
Marta @martaowczarzak w Allegro od 5 lat wspiera sprzedających i angażuje się w tematy związane z prowadzeniem sprzedaży na Allegro. Obecnie dba o jakość i rozwój doradców, którzy codziennie pomagają sprzedającym na każdym etapie sprzedaży. Prowadzi szkolenia on-line, na których przekazuje praktyczną wiedzę dotyczącą rozwoju biznesu na Allegro.
Joanna @j_puslednik w Allegro od ponad 4 lat wspiera Sprzedających w tematyce pozakupowej, w szczególności w obszarze dyskusji, komentarzy oraz praw konsumenta. Obecnie pracuje w Zespole dbającym o jakość i rozwój Doradców, którzy codziennie odpowiadają na pytania Sprzedających, m.in. przygotowuje materiały edukacyjne, prowadzi szkolenia, analizuje wyniki oraz uczestniczy w tworzeniu i usprawnianiu procesów, dbając przy tym o naszych Sprzedających.
Olga @olga_stawska na co dzień pomaga polskim i zagranicznym sprzedawcom w pierwszych krokach na Allegro. Wspiera ich w procesie rejestracji konta firmowego, konfiguracji ustawień sprzedaży oraz wystawianiu ofert. Chętnie dzieli się wiedzą i doświadczeniem, aby ułatwiać start sprzedającym na naszej platformie. Osiągane przez nich sukcesy są dla niej źródłem wielkiej satysfakcji.
Asia @joanna_soldynska w Allegro już prawie 4 lata. Na co dzień pomaga stawiać pierwsze kroki na Allegro nowym Sprzedającym (po polsku, angielsku i niemiecku).
Marta @Blacky_87 jest ekspertką w dziedzinie komunikacji cyfrowej i automatyzacji marketingu. W Allegro odpowiada za obszar promocji metod dostaw w dziale Delivery Experience. Poza pracą zajmuje się działalnością społeczną w obszarze technologii obywatelskich, ograniczenia wytwarzania odpadów i zrównoważonego transportu.
Mateusz @m_janikowski pracuje Allegro od 2022 roku. Wcześniej, przez blisko 8 lat tworzył i wdrażał strategie sprzedażowe na platformie Allegro dla kluczowych Sprzedających. Współpracował również ze sklepami ze strefy marek Allegro, pomagając im we wdrożeniu na platformę. Aktualnie zajmuje się współpracą ze sprzedającymi w zakresie szybkich i wygodnych metod dostaw Allegro One i rozwoju ich biznesu. Odpowiada za sprzedaż metody Allegro One na Allegro.
Sławek @s_smietanski pracuje w Allegro od ponad 2 lat, obecnie jako Partner Support Specialist. Na co dzień zajmuje się kluczową obsługą Partnerów VIP, których wspiera w sprzedaży na Allegro. Odpowie na Wasze pytania na temat opłat oraz zwrotów prowizji w naszym serwisie.
Romana @r_anisimow z zespołu Jakości oferty, która zajmuje się weryfikacją ofert pod kątem naruszeń regulaminowych. Czuwa nad kluczowymi elementami oferty takimi jak zdjęcia, opis oraz parametry. Dba o eliminowanie niedozwolonych przedmiotów z serwisu. Rozwieje Wasze wątpliwości dotyczące głównych elementów oferty oraz zasad dotyczących sprzedaży poszczególnych przedmiotów.
Aleksandra @a_czajkowsk jest prawniczką z kilkuletnim doświadczeniem, która od ponad 2 lat pracuje w Allegro jako specjalistka ds. jakości oferty i prawa konsumenckiego. Dba o poprawność i jakość ofert wystawianych na Allegro oraz ich zgodność z regulaminem serwisu i obowiązującym prawem.
@k_owczarek1 w Allegro pracuje od 6 lat, z czego 3 lata wspierała sprzedawców w tematach związanych z wystawianiem ofert, logistyką, jakością sprzedaży, obsługą zamówień i narzędzi dostępnych w serwisie. Obecnie zajmuje się obszarami związanymi z Katalogiem produktów Allegro (produktyzacją) oraz parametryzacją.
Zachęcam do udziału w webinarach i zadawania pytań naszym Ekspertom!
Tak naprawdę wystarczy dodać metody do cennika i można sprzedawać. Dzięki sposobowi rozliczeń Allegro Standard nie trzeba podpisywać umowy z przewoźnikiem, a przesyłki można nadać przez nasze bezpłatne narzędzie Wysyłam z Allegro. To bardzo proste!
Warto poczytać o godzinach podjazdów dla poszczególnych przewoźników oraz dowiedzieć się gdzie mogą być nadawane przesyłki.
[Pytanie z webinaru]
Z jakich metod dostaw najlepiej skorzystać?
Z wielu 🙂 Kupujący lubią wybór. Nawet osoby, które na co dzień korzystają z automatów paczkowych mogą znaleźć się w sytuacji, kiedy potrzebują dostawy do drzwi. Dziecko może się rozchorować, możemy skręcić nogę. Najważniejsza jest elastyczność, aby zakupy online były dla nas łatwe i możliwe niemal w każdym momencie.
Jeśli szukacie dodatkowej wiedzy o dostępnych metodach, to zapraszam do zapoznania się z naszym artykułem.
[Pytanie z webinaru]
Czy muszę sam nawiązywać współpracę z kurierami/ dostawcami? Umowa z nimi jest obowiązkowa?
Dzięki sposobowi rozliczeń Allegro Standard nie trzeba podpisywać umowy z przewoźnikiem, a przesyłki można nadać przez nasze bezpłatne narzędzie Wysyłam z Allegro. Wszystkie koszty dostawy pojawią się w Rozliczeniach z Allegro. Dzięki temu rozpoczęcie sprzedaży na Allegro i rozliczanie kosztów dostaw jest dużo prostsze.
W ustawieniach dostawy znajdziecie cenniki dostaw i jest tam sekcja “Allegro Standard” - w niej są zgrupowane metody, z których można zacząć korzystać bez dodatkowych umów.
W niektórych przypadkach - jak np przy usługach Poczty Polskiej / Pocztex, aby zamówić podjazd kuriera wymagane jest podpisanie umowy na podjazdy. Ale paczki można też nadać bez umowy na poczcie.
[Pytanie z webinaru]
Czy mogę korzystać tylko z 1 dostawcy np. InPost kurier i paczkomaty?
Oczywiście, sprzedający mają dowolność w wyborze przewoźników na platformie.
Niestety takie oferty nie otrzymają oznaczenia Allegro Smart!, ponieważ aby uczestniczyć w programie wymagane jest udostępnienie dwóch metod dostawy kurierem i trzech metod do punktów / automatów.
Więcej o metodach wymaganych do uzyskania oznaczenia Smart! możecie przeczytać w naszym artykule.
[Pytanie z webinaru]
Sprzedaję duże gabaryty, ale mam własny transport. Czy mogę w cenniku dodać kilometrówkę - tak, żeby kupujący, który mieszka daleko zapłacić na dłuższą trasę, a ten który mieszka blisko - za krótszą?
Niestety nie ma takiej możliwości. Można udostępnić opcję “Dostawa przez sprzedającego”, ale w jednej cenie.
[Pytanie z webinaru]
Gdzie znajdę informacje na temat, gdzie nadawać przesyłki do konkretnych rodzajów wysyłki wybranych przez klienta i do której godziny nadać, żeby przesyłka była na jutro?
Mamy artykuł o godzinach granicznych nadawania przesyłek u przewoźników.
Jeśli chodzi o możliwości nadania, to w artykułach dotyczących poszczególnych metod znajdują się informacje gdzie można przesyłki nadać i jak zamówić podjazd konkretnego kuriera.
[Pytanie z webinaru]
Dlaczego podczas generowania etykiety (wysyłka InPost) pojawia się tylko opcja zamówienia podjazdu kuriera? Nie ma możliwości nadania w paczkomacie?
Ze względu na ograniczenia technologiczne kuriera InPost można w Wysyłam z Allegro zamówić tylko z podjazdem kuriera - generuje się wtedy taka etykieta, którą Paczkomat odrzuci.
Natomiast Paczkomat InPost można już wybrać sposób nadania - z podjazdem lub w paczkomacie.
Pracujemy nad rozwiązaniem tego problemu.
[Pytanie z webinaru]
Czy ilość udostępnianych metod dostawy wpływa na pozycje w listingu w wynikach wyszukiwania?
Nie, w tej chwili bezpośrednio nie. Natomiast oznaczenie Smart! ma już ogromne znaczenie i tu potrzebujemy większego katalogu metod.
[Pytanie z webinaru]
A propo dostaw - wysłałem ostatnio paczkę poczta pobranie przez serwis "apaczka", ponieważ nie było takiej możliwości przez allegro. Serwis apaczka potracił ode mnie za paczkę oraz allegro 11.99 jak za paczkę NIEPOBRANIOWA 🙂A była za pobraniem. Jak mam rozwiązać taka sytuacje?
Dla Poczty Polskiej niezbędna jest umowa na metody pobraniowe. Nadanie poza Allegro wiąże się z tym, że koszt będzie naliczony przez przewoźnika.
[Pytanie z webinaru]
Czy allegro one box nie jest już obowiązkową metodą dostawy?
Allegro One Box, Punkt jest jedną z metod dostawy wymaganych do oznaczenia Smart! w ofercie.
[Pytanie z webinaru]
Dlaczego u mnie przy opcji Paczkomaty InPost pojawia się info, że muszę podpisać sama z nimi umowę?