anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

[28.06] Pytasz i wiesz - zasady zwrotów na Allegro

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

W tym wątku po kolejnym webinarze z serii Pytasz i wiesz, znajdziecie zapis pytań i odpowiedzi dotyczących zwrotów na Allegro. 

Dziękujemy za udział w webinarze!

Na Wasze pytania odpowiadały:

la_nika_0-1686671227706.jpeg

@k_stasiuk  która pracuje w Allegro ponad 4 lata. Na co dzień wspiera naszych sprzedających w rozwoju na Allegro i Allegro Lokalnie. Pomaga w rozwiązywaniu spraw pozakupowych, m.in. w dyskusjach czy komentarzach. Wyjaśnia naszym partnerom, jakie są ich prawa, ale też i obowiązki wynikające z przepisów Kodeksu Cywilnego oraz Ustawy o prawach konsumenta.

la_nika_1-1686671330045.jpeg

@j_puslednik  która w Allegro od ponad 4 lat wspiera Sprzedających w tematyce pozakupowej, w szczególności w obszarze dyskusji, komentarzy oraz praw konsumenta. Obecnie pracuje w Zespole dbającym o jakość i rozwój Doradców, którzy codziennie odpowiadają na pytania Sprzedających, m.in. przygotowuje materiały edukacyjne, prowadzi szkolenia, analizuje wyniki oraz uczestniczy w tworzeniu i usprawnianiu procesów, dbając przy tym o naszych Sprzedających.

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów
24 ODPOWIEDZI 24

j_puslednik
Ekspert Allegro.pl

Nie planujemy wprowadzenia takich zmian. Jednym z kluczowych warunków Smarta, który wpływa na jego popularność, jest właśnie możliwość darmowego zwrotu. Wiemy, że kupujący decydują się na zakup w ofertach ze Smartem nawet 2,5 raza częściej, niż pozostałych.
Nie znamy powodu rezygnacji klienta i nie możemy jednoznacznie stwierdzić, że była spowodowana chęcią skorzystania z darmowej dostawy.

oznacz moderatorów

w_kiwi
Moderatorka
Moderatorka

Co w definicji Allegro jest produktem higienicznym – jak powinna być zabezpieczona bielizna, aby ją uznać za produkt higieniczny niepodlegający zwrotowi?

   Wiktoria
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

j_puslednik
Ekspert Allegro.pl

W przypadku ograniczenia odstąpienia od umowy dla produktów higienicznych kluczowe jest zapieczętowane opakowanie. Aby takie ograniczenie było skuteczne, produkt powinien być zapakowany w taki sposób, który umożliwi Ci weryfikację, czy opakowanie zostało naruszone przez klienta.

Przykładami produktów higienicznych będą np.: szczoteczki do zębów, soczewki kontaktowe, czy smoczki dla niemowląt.

Warunkiem odmowy przyjęcia zwrotu jest naruszone opakowanie. Jeśli klient odeśle produkt w nienaruszonym stanie, to zwrot powinien zostać przyjęty.

j_puslednik_0-1689227138063.png

 

oznacz moderatorów

w_kiwi
Moderatorka
Moderatorka

Jeżeli klient odsyła zwrot na błędny adres kto powinien ponieść koszty przekazania towaru na prawidłowy adres?

   Wiktoria
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

j_puslednik
Ekspert Allegro.pl

Jeśli kupujący pomylił adres, to on powinien ponieść koszt ponownej wysyłki. Jeżeli jednak to adres w zakładce Zwroty był nieprawidłowy, to Ty ponosisz koszty ponownego odesłania produktu.

oznacz moderatorów