anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zapytaj eksperta - nowy sposób naliczania prowizji

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

Zgodnie z zapowiedziami, od 1 czerwca w prowizji od sprzedaży zaczniemy uwzględniać również koszt dostawy. Zmiana nie obejmie jednak wszystkich transakcji. Jeśli sprzedacie przedmiot z dostawą za 0 zł lub z dostawą Allegro Smart!, naliczymy prowizję tak, jak dotychczas - jedynie od ceny przedmiotu. Szczegółowy opis nowego sposobu naliczania prowizji oraz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania znajdziecie w naszej Pomocy.

Poniżej znajdziecie zapis sesji pytań do eksperta, jaka odbywała się od czwartku do soboty (28-30 maja). Rozmawiała z Wami Beata Szynder ( @beata_szynder ), lider zespołu wsparcia sprzedających. Beata pracuje w Allegro od 3 lat, a na co dzień wraz z zespołem pomaga sprzedawcom w sprawach dotyczących rozliczeń z Serwisem. Dziękujemy Wam za udział! Wszystkie odpowiedzi Beaty znajdziecie tutaj.

beata_szynder.jpg

Ten wątek został zamknięty, jeżeli macie dodatkowe pytania związane z prowizją od kosztów dostawy, zapraszam do zadawania ich w osobnych wątkach (przycisk Rozpocznij temat).

oznacz moderatorów
373 ODPOWIEDZI 373

TomBanknoter
#17 Koryfeusz#

Jak będzie naliczana prowizja w sytuacji, gdy klient kupuje kilka przedmiotów, ale do każdego wypełnia osobny FOD? Takie przypadki wcale nie są rzadkością, dotyczą 10-15 % sprzedaży

oznacz moderatorów

RYDWAN_CZESCI
#7 Wielbiciel#

Dokładnie. wyślesz oddzielnie to klient zadzwoni z pretensjami. policzysz za jeną przesyłkę to zabulisz za darmo dodatkową prowizję

oznacz moderatorów

beata_szynder
Ekspert Allegro.pl

Witaj, @TomBanknoter. Prowizję naliczymy dla każdego przedmiotu osobno uwzględniając w tym koszt dostawy, jaki wybrał Kupujący. Są to siłą rzeczy odrębne zamówienia.

Jeśli jednak Kupujący skontaktuje się z Tobą i poprosi o wysyłkę wszystkich przedmiotów w ramach jednej dostawy - taki przypadek rozpatrzymy indywidualnie, wystarczy że do nas napiszesz.

Pozdrawiam!
Beata
oznacz moderatorów

amaksym
#7 Wielbiciel#

Jest mały, naprawdę mały procent osób, które tak robią jak Pani mówi. Niektórzy kupujący nawet nie mają pojęcia że istnieje taka opcja, żeby to ustalić ze sprzedającym. 

oznacz moderatorów

TomBanknoter
#17 Koryfeusz#

@beata_szynder A jeśli finalnie kupujący połączy te osobne zamówienia w jedno i dokona wspólnej zapłaty przez AF, i obejmie go Smart? Pytanie wcale nie jest czysto teoretyczne, kilka razy w tygodniu mam podobne przypadki.

oznacz moderatorów

mikeza
#21 Demiurg#

na Waszym facebooku twierdziliście co innego. Żeby prowizja nie była naliczona za każdą wysyłkę klient musi anulować zakup i dokonać ponownego łącznego, tylko w takim przypadku nie będziemy płacić prowizji od niezrealizowanych wysyłek.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

Pyszniak1
#8 Zapaleniec#

Już na pewno rozliczycie taką prośbę pozytywnie.To co robicie to po prostu złodziejstwo bez podstaw prawnych z waszej strony.Sprawa zostanie skierowana do rzecznika praw konsumenckich i pózniej doniesienie do prokuratury ,bo w zapisie waszej firmy nie ma na to podstawy prawnej

oznacz moderatorów

akcesoria-net-pl
#15 Entuzjasta#

"Z uwagi na drastyczny wzrost prowizji allegro zamówienie do 10zł prawdopodobnie nie zostanie zrealizowane"

Czy taki zapis w aukcji uznacie za niezgodny z regulaminem? Jeśli tak, to z którym punktem?

Czy odpowiedź będzie identyczna jeśli allegro zostanie napisane z dużej litery?

oznacz moderatorów

beata_szynder
Ekspert Allegro.pl

Dzień dobry, @akcesoria-net-pl. Taki zapis nie jest zgodny z Regulaminem Allegro. Wystawiając ofertę gwarantujesz Kupującym jej dostępność i możliwość finalizacji zawartej transakcji. Stanowi o tym punkt 5.3 Regulaminu Allegro.

Pozdrawiam!
Beata
oznacz moderatorów

akcesoria-net-pl
#15 Entuzjasta#

@beata_szynder 

5.3.

Niezależnie od postanowień wskazanych w art. 4.1, Sprzedający oświadcza, że jest uprawniony oraz posiada możliwość zawarcia i wykonania umowy z Kupującym.

Zwróć uwagę, że nie zastrzegam, że nie wywiążę się z umowy, bo to niezależnie od Waszego regulaminu, byłoby niezgodne z Art. 543 k.c.

Nie pytam więc czy mogę nie wysłać, tylko czy mogę wstawić tekst 'motywujący' do większych zakupów. 

oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@akcesoria-net-pl oczywiście, ale sformułuj ten motywator inaczej - tak, aby rzeczywiście motywował, zamiast informować o potencjalnych problemach z realizacją.

oznacz moderatorów

akcesoria-net-pl
#15 Entuzjasta#

@msniezek nie pomogłeś

- z uwagi na covid przesyłki mogą się opóźnić

- nie wysyłam do Włoch i na Madagaskar

To też są informacje o problemach z realizacją.

Sprzedaję w kategorii z 15% prowizją, więc do zamówień kilkuzłotowych z paczkomatem dołożę. Może mi się nie chcieć pakować. 

oznacz moderatorów

Eule44
#1 Nowicjusz#

Zabieracie nawet 10% wartości przedmiotu jako prowizja i teraz mam jeszcze płacić od wysyłki ? Czyli muszę zawyżyć koszt wysyłki za co zostanę objechany przez kupującego albo dopłacić z własnych pieniędzy z których już i tak oddałem wam 10 % prowizji ....?

Koszty wysyłki to nie jest mój zarobek. 

oznacz moderatorów

lopsjacek
#7 Wielbiciel#

 @beata_szynder Argument, że kupujacy lubią darmową przesyłkę jest bardzo banalny i nie ma nic wspólnego z profesjinalnym prowadzeniem sewisu aukcyjnego, wiadomo każdy lubi jak coś dostanie za darmo ale to nie jest możliwe zawsze tak było, że jest coś za coś. Po co te kombinacje, teraz tylko staracę czas na zmainy moich aukcjach, bo musze podnieść ceny przedmiotów o Waszą prowizję. Zobaczymy jak to wpłynie na wyniki sprzedaży. Kiedyś jeszcze przed podniesieniem kosztów prowizji płaciłem Wam po kilka tysięcy miesięcznie. Teraz parę stówek jak to mówią coś za coś. Pewnie finał będzie taki, że po 15 latach dobrej z mojego pun ktu widzenia współpracy bedziemy musieli się pożegnać - szkoda.

Z poważanie Jacek Skoczeń

oznacz moderatorów

exoryna
#14 Krzewiciel#

Na pewno tutaj to chciałeś napisać? 

oznacz moderatorów

a_brod
#12 Orędownik#

@lopsjacek Dlaczego wszyscy sugerują podniesienie cen z przedmioty. Ja też jestem w tej sytuacji, że sprzedaję drobnicę, ale wydaje mi się logiczne podnieść cenę za dostawę o wartość prowizji.  Smarta z INPOST nie będzie, no trudno.

Endrju
oznacz moderatorów

XIRAJ
#8 Zapaleniec#

brawo. ktoś próbuje ..;pi... ć to allegro jak pis spółki państwa.odnosze wrażenie że w zażądzie allegro pis

oznacz moderatorów

2end_2006
#8 Zapaleniec#

Sprzedaję żywe rośliny, okazy kolekcjonerskie. Jeśli w mojej ocenie ktoś kupuje kwiat zakwitnięty a na chwilę wysyłki jest pozbawiony kwiatów, w dbałości o klienta kontaktuję się i klient na prawo zrezygnować. To są opary absurdu co robicie. Wg. powyższej zasady trzeba klej i przylepiać  sztuczne, żeby spełnić warunki regulaminu. Łączenie zamówień było w interesie dla klienta, obniżało koszty przesłania. Wy je podnosicie i to przeniesie się na klienta. Dzisiaj wystąpiłem dwukrotnie o zwrot prowizji co robię bardzo rzadko. Pieniądze zwracane payem, jeden zwrot przyznany, drugi nie bo mam za niską ocenę sprzedaży wg.  nie wiadomo kogo. Tworzycie matrix i zmuszacie do szukania alternatyw. Druga kwestia, skąd pomysł na prowizję od czegoś co nie jest przedmiotem sprzedaży a odrębną umową podpisaną z dostarczycielem przesyłek.

oznacz moderatorów

prostozpolski
#9 Pomysłodawca#

Czy taki zapis mozna dodac w informacjach od sprzedawcy , lub dodatkowych informacjach odnosnie wysylki ?
"Witam
dziekujemy za zamowienie wlasnie zostalo przekazane do realizacji.Jednocześnie przepraszamy za wysokie
koszty transportu- portal allegro wprowadził dodatkowo prowizję od kosztów wysyłki przedmiotu.
W razie dodatkowych pytań proszę pisać."

oznacz moderatorów

Super_Senko
#7 Wielbiciel#

Prowizje od sprzedaży na allegro są astronomicznie wysokie. Po odliczeniu prowizji od marży na ogół okazuje się że allegro ma z transakcji więcej niż sprzedający. Na dodatek teraz prowizja będzie naliczana razem z kosztami przesyłki, czyli będzie jeszcze większa. Kiedy Allegro zacznie podchodzić do sprzedających po partnersku, a nie z pozycji lidera i monopolisty. Kiedy prowizje zostaną obniżone do akceptowalnych poziomów 2-3%?

oznacz moderatorów