anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zapytaj eksperta - nowy sposób naliczania prowizji

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

Zgodnie z zapowiedziami, od 1 czerwca w prowizji od sprzedaży zaczniemy uwzględniać również koszt dostawy. Zmiana nie obejmie jednak wszystkich transakcji. Jeśli sprzedacie przedmiot z dostawą za 0 zł lub z dostawą Allegro Smart!, naliczymy prowizję tak, jak dotychczas - jedynie od ceny przedmiotu. Szczegółowy opis nowego sposobu naliczania prowizji oraz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania znajdziecie w naszej Pomocy.

Poniżej znajdziecie zapis sesji pytań do eksperta, jaka odbywała się od czwartku do soboty (28-30 maja). Rozmawiała z Wami Beata Szynder ( @beata_szynder ), lider zespołu wsparcia sprzedających. Beata pracuje w Allegro od 3 lat, a na co dzień wraz z zespołem pomaga sprzedawcom w sprawach dotyczących rozliczeń z Serwisem. Dziękujemy Wam za udział! Wszystkie odpowiedzi Beaty znajdziecie tutaj.

beata_szynder.jpg

Ten wątek został zamknięty, jeżeli macie dodatkowe pytania związane z prowizją od kosztów dostawy, zapraszam do zadawania ich w osobnych wątkach (przycisk Rozpocznij temat).

oznacz moderatorów
373 ODPOWIEDZI 373

axelbis
#10 Popularyzator#
Spróbujemy jeszcze raz, z bezpośrednimi pytaniami do eksperta jak sobie życzy moderator.
Ponad miesiąc temu napisałem list do Allegro ze szczegółową analizą problemu sprzedaży towarów o niskich cenach oraz szeregiem propozycji rozwiązania tego problemu. Minął miesiąc i nawet zdawkowej odpowiedzi nie otrzymałem (jak zwykle), o realizacji którejkolwiek propozycji nie wspominając. Proszę więc o komentarz dyżurującego eksperta.
 
Treść listu w skrócie:
 
1. Wprowadzenie prowizji od kosztów wysyłki spowoduje drastyczną podwyżkę cen towarów o niskich cenach (poniżej 5 zł) z uwagi na wysokość prowizji w stosunku do wartości towaru.
2. Sprzedaż tych towarów na Allegro dramatycznie spadnie i przeniesie się do prywatnych sklepów gdzie ceny będą znacznie niższe
3. Skutki finansowe bezpośrednio nie będą może wielkie, ale spowoduje to podważenie pozycji Allegro jako domyślnego pierwszego wyboru przy zakupach w sieci. Może to dotyczyć całych kategorii towarowych, w których dominują towary o niskich cenach (np. części elektroniczne lub używane książki). Sumarycznie będzie to niekorzystne dla Allegro i prawdopodobnie nieodwracalne. Jest to całkowicie sprzeczne z oficjalnymi deklaracjami prezesa Allegro.
4. Trzy propozycje do rozważenia odnośnie prowizji od kosztów wysyłki: całkowita rezygnacja, rezygnacja w odniesieniu do towarów o niskich cenach, ograniczenie całkowitej wysokości prowizji do 25% wartości towaru
5. Propozycja wprowadzenie minimalnej wartości zamówienia do realizacji
6. Analiza konstrukcji istniejącej prowizji minimalnej i propozycja jej zmiany (obecna narusza przepisy antymonopolowe). Prowizja minimalna powinna być naliczana od łącznej wartości zamówienia, a nie od ceny jednostkowej towaru.
7. Propozycja wprowadzenia cenników wielopoziomowych zależnych od zamawianej ilości.
oznacz moderatorów

Kwiatuszek7723
#9 Pomysłodawca#

Na to co Pan napisał była jakaś odpowiedź???? jestem ciekawa

oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane
 
1. Wprowadzenie prowizji od kosztów wysyłki spowoduje drastyczną podwyżkę cen towarów o niskich cenach (poniżej 5 zł) z uwagi na wysokość prowizji w stosunku do wartości towaru.
2. Sprzedaż tych towarów na Allegro dramatycznie spadnie i przeniesie się do prywatnych sklepów gdzie ceny będą znacznie niższe
3. Skutki finansowe bezpośrednio nie będą może wielkie, ale spowoduje to podważenie pozycji Allegro jako domyślnego pierwszego wyboru przy zakupach w sieci. Może to dotyczyć całych kategorii towarowych, w których dominują towary o niskich cenach (np. części elektroniczne lub używane książki). Sumarycznie będzie to niekorzystne dla Allegro i prawdopodobnie nieodwracalne. Jest to całkowicie sprzeczne z oficjalnymi deklaracjami prezesa Allegro.
 
Są inne metody reakcji na tę zmianę, poza podnoszeniem ceny, pisaliśmy o nich w innych miejscach. Ale za wcześnie na tego rodzaju wnioski, zobaczmy co się stanie - będziemy odpowiednio reagować.
 
4. Trzy propozycje do rozważenia odnośnie prowizji od kosztów wysyłki: całkowita rezygnacja, rezygnacja w odniesieniu do towarów o niskich cenach, ograniczenie całkowitej wysokości prowizji do 25% wartości towaru
 
Rozwiązanie 3 prowadziłoby bezpośrednio do przerzucania ceny towaru w koszty wysyłki - czyli dokładnie do tego, co staramy się wyeliminować. Rozwiązanie 2 - uprzywilejowanie towarów o niskich cenach w stosunku do wszystkich pozostałych - również mogłoby prowadzić do nadużyć, ale także byłoby wbrew praktyce. Większość kupujących na Allegro towary tanie łączy je w większe koszyki/pakiety/zestawy. Chcemy zachęcać sprzedawców do ułatwiania im tego, ta zmiana działałaby w drugą stronę.
 
5. Propozycja wprowadzenie minimalnej wartości zamówienia do realizacji
 
Wspominaliśmy już w wielu miejscach, że zdecydowanie nie chcemy blokować kupującym możliwości kupowania na Allegro. To szkodziłoby samym sprzedawcom, żaden kupujący, którego spotkałaby taka "odmowa", nie zachowałby dobrych wspomnień z zakupów na Allegro.
 
6. Analiza konstrukcji istniejącej prowizji minimalnej i propozycja jej zmiany (obecna narusza przepisy antymonopolowe). Prowizja minimalna powinna być naliczana od łącznej wartości zamówienia, a nie od ceny jednostkowej towaru.
 
Dziękuję, przekażę Twoje uwagi.
 
7. Propozycja wprowadzenia cenników wielopoziomowych zależnych od zamawianej ilości.
 
Tutaj potrzebne byłoby rozwinięcie (ewentualnie namiary na pismo, o którym mówisz, gdzie to rozwinięcie znajdę).
oznacz moderatorów

axelbis
#10 Popularyzator#

Dzięki Macieju za odpowiedź, już się prawie odzwyczaiłem, że ktoś mi odpowiada 😉 Szkoda, że już Ciebie nie ma na ZS. Wyślę ci kopię listu na priv na FB, tam jest wszystko przeanalizowane i uargumentowane. Tutaj tylko odniosę się w skrócie, także dla innych czytających.
Ad 1,2,3 – w przypadku zdecydowanej większości tanich towarów (poniżej 5 zł) nie ma innej możliwości niż podwyżka cen o 100 – 200%. Mam robić zestawy? OK, facet potrzebuje bateryjkę litową do wagi kuchennej za 1 zł. I co, mam mu kazać kupić 10 sztuk? Komuś innemu przepaliła się żarówka w latarce. I co, musi sobie zrobić zapas tych żarówek do końca życia? To ma być podejście do kupujących? On potrzebuje 1 sztukę i powinien mieć możliwość kupienia tej 1 sztuki, ale ja wtedy muszę podnieść cenę bo prowizje Allegro będą większe niż cena tej bateryjki. A może mam zaproponować, żeby do tej bateryjki dołożył coś za 40 zł żeby mieć Smarta, a potem odesłał bezpłatnym zwrotem? Allegro stawia 😉
Prawdę mówiąc to transakcje na takie kwoty są i tak nieopłacalne, nawet gdyby prowizji w ogóle nie było, także tej od towaru. Oszacowałem, że koszt przygotowania przesyłki to ok. 1,50 zł więc robiąc transakcję na 1 zł (a takie się zdarzają) już dopłacam do interesu. Dlaczego to robię? Bo raz, że muszę, dwa że liczę, że średnia wartość wszystkich transakcji jest większa i jakoś to wszystko się będzie trzymać kupy. Ale to oznacza, że dokładam część zysku z większych transakcji do deficytowych na małe kwoty. Dlaczego? Bo Allegro zmusza mnie do realizacji deficytowych transakcji. Teraz po wprowadzeniu prowizji od wysyłki granica i skala deficytowości znacznie się przesunie. Nie ma innej możliwości jak 2-3 krotna podwyżka ceny albo wycofanie towaru z oferty.
Ten problem można rozwiązać wprowadzając wzorem wielu sklepów próg minimalnej wysokości zamówienia. Co więcej, wcale nie oznacza to, że takiej bateryjki za 1 zł klient nie kupi. W moich propozycjach przewidziałem możliwość realizacji zamówienia poniżej progu za dodatkową opłatą. Np. próg wynosi 5 zł, klient chce kupić bateryjkę za 1 zł. Ma dwie możliwości, albo kupi 5 sztuk, albo 1 sztukę pod warunkiem uiszczenia dodatkowej opłaty w wysokości np. 2 zł (próg i dodatkową opłatę ustala sprzedawca). Wprowadzenie progu minimalnego zamówienia rozwiązuje problem deficytowych transakcji i znacznie łagodzi problem prowizji od wysyłki towaru bo nie będą już występowały transakcje na kwoty wielokrotnie niższe od kosztów przesyłki. Ponadto wprowadzenie tego progu pozwoliłoby na wprowadzenie cen jednostkowych niższych od 1 zł. W tej chwili kupujący mają utrudnione porównywanie cen bo w mojej branży jedni oferują towar np. w cenie 1 zł za 5 sztuk, inni 4 zł za 25 sztuk, jeszcze inni 3 zł za 10 sztuk albo 5 zł za 30 sztuk. Rozeznać się w tym nie jest łatwo.
I muszę powiedzieć, że mnie osłabiłeś tekstem “zobaczymy co się stanie i będziemy reagować”. Serio? Tak działali alchemicy w XIV wieku. Usmażymy kozie bobki z uchem nietoperza i łzami dziewicy i zobaczymy co nam z tego wyjdzie. No bez jaj, naprawdę nikt w kierownictwie Allegro nie potrafi przewidywać efektów swoich działań i muszą prowadzić eksperymenty na żywym organizmie? To może nie nadają się na kierownicze stanowiska w biznesie i powinni przejść do polityki. Tam wystarczy posłuszeństwo, rozum jest zbędny, a często wręcz szkodliwy. W biznesie skutki uderzają bezpośrednio w podejmującego decyzje i nierzadko są nieodwracalne. Jak np sprzedawcy używanych książek, których również działania Allegro dramatycznie uderzają (30% ofert jest poniżej 5 zł, kolejne 20% między 5 a 10 zł) założą własny portal to już tego nie odkręcicie. A wystarczy żeby się skrzyknęło kilkunastu największych sprzedawców w tej branży i skończy się dla Allegro jak rozwód z O_tomoto.
Ad 4 – muszę przyznać, że kompletnie nie rozumiem dlaczego macie problem ze sprzedawcami przerzucającymi koszty towarów w koszt przesyłki. Przecież to jest od dawna zabronione w regulaminie. To naprawdę taki problem napisać skrypt analizujący koszty przesyłek i podpowiadający podejrzane przypadki? No może jest, skoro chyba już 5 rok dopraszam się o wydłużenie tytułu i dostaję odpowiedź, że wymagałoby to zbyt dużego nakładu pracy i zasobów. To może trzeba zmienić informatyków na takich co ogarną problem. Prosta sprawa, jedno ostrzeżenie, drugie i zawieszenie konta. I po problemie. Poważne firmy nie będą się bawić w takie machlojki wiedząc czym to grozi, a niepoważne w krótkim czasie wyeliminujecie albo nauczycie jak handlować uczciwie. Dlatego wprowadzenie prowizji od wysyłki uważam za rozwiązanie zbędne, bardziej skomplikowane i kłopotliwe, i psujące i tak nie najlepszą opinię portalowi wśród sprzedawców. Chyba widzisz co się dzieje. A niewykluczone, że wmiesza się do tego UOKiK. Potrzebne to wam? Dodatkową kasę można było wycisnąć podwyższając prowizje o pół procenta, byłoby prostsze i bez takiego dymu.
Skoro jednak już się na to zdecydowaliście to niech to będzie zrobione z głową. W przypadku większości towarów nie będzie większych problemów. Przy towarze za kilkadziesiąt złotych lub więcej dodatkowa złotówka prowizji w tą czy w tamtą nie robi praktycznie żadnej różnicy. Ale wszystko wskazuje na to, że albo nikt nie zwrócił uwagi na wpływ tej prowizji na towary o niskich cenach albo po prostu to zlekceważono z uwagi na kwoty obrotów tymi towarami, zapominając o skutkach marketingowych załamania sprzedaży w wielu branżach. Moje propozycje mają na celu złagodzenie destrukcyjnego wpływu wprowadzonej prowizji od wysyłki na sprzedaż towarów o niskich cenach, które są nieproporcjonalne w porównaniu do wpływu na towary droższe. Tu nie chodzi o uprzywilejowanie tylko właśnie o ścięcie tej nieproporcjonalności. Szczegółowo jest to omówione w liście, dodam tylko, że z uwagi na prostotę osobiście uważam za najlepsze rozwiązanie rezygnację z prowizji od wysyłki w przypadku zamówień na kwotę do 5 zł i pobieranie połowy standardowej prowizji od wysyłki dla zamówień na kwoty od 5 do 10 zł. Mówię tu o wartości towarów w całym zamówieniu, a nie o wartości poszczególnych pozycji w nim. Oczywiście w ogóle najlepiej to byłoby jednak zrezygnować z prowizji od wysyłki.
Ad 5 – próg minimalny już omówiłem wcześniej, ale chciałem dodać, że miałoby to skutki dokładnie odwrotne niż tu sugerujesz. Klient na pewno nie miałby miłych wspomnień z transakcji gdybym mu wcisnął 10 baterii zamiast jednej, którą potrzebuje. Albo gdybym go skroił 3 razy drożej niż dotychczas.
Ad 6 – w liście jest to szczegółowo uargumentowane, dodam że całkowicie zgadzam się z istnieniem prowizji minimalnej i to w liście uzasadniam. Natomiast źle jest ona naliczana, przysparza dodatkowych nieuzasadnionych zysków dla Allegro co oznacza nadużywanie pozycji dominującej na rynku.
Ad 7 – w skrócie chodzi o możliwość ustalenia np. trzech cen zależnych od ilości zamawianego towaru. Np cena przy 1 sztuce wynosi 2 zł, przy zakupie 5 sztuk 1,50 zł, przy zakupie 20 sztuk 1 zł za sztukę. Jest to standardowe rozwiązanie w mojej branży, zerknij np na stronę firmy TME, największej firmy w Polsce w tej branży. Standardem byłaby jedna cena, dodatkowe progi i ceny byłyby uaktywniane przez sprzedawcę. Przy sortowaniu uwzględniałoby się tylko pierwsza cenę, natomiast widoczne w wynikach wyszukiwania powinny być wszystkie.

 

oznacz moderatorów

AAmet
#2 Obserwator#

Prosze o wytłumaczenie co zrobić z rezczamis przedawanymi za 1-2zł:) zestawy???

oznacz moderatorów

StrefaMTG
#7 Wielbiciel#

1. Czy w związku z tym, że prowizja będzie naliczana od kosztu dostawy to planujecie jako Allegro zezwolić na pobieranie wyższej opłaty za usługę InPost Paczkomat 24/7 (po stronie edycji oferty ta usługa nazywa się Allegro Paczkomaty 24/7 InPost)?

Obecnie jest to 8,99 PLN, czyli wynosi dokładnie tyle, ile ta usługa kosztuje w InPost. Jesteśmy na rozliczeniu poprzez Allegro czyli nie dostajemy pieniędzy za tą wysyłkę, a jedynie mamy w MP InPost "darmowe" wysyłki do wykorzystania. Zmiana na 9,99 pozwoliłaby nie dopłacać do klientów bez Smart-a, a dla klientów Smart byłaby i tak bez różnicy. Pozwoliłoby to lepiej zarządzać cenami, gdyż bez możliwości wliczenia prowizji od wysyłki w koszt wysyłki będziemy zmuszeni podnieść ceny (i zapewne nie tylko my).

2. Wielokrotnie opłacona wysyłka nie-smart oraz prośba od klienta o połączenie zamówień i zwrot kosztów wysyłki. Nie są to co prawda duże kwoty, ale czy jest jakiś mechanizm pozwalający odzyskać prowizję od kosztu wysyłki w takiej sytuacji?

Generalnie tacy klienci generują nam wystarczająco dużo dodatkowej pracy (specjalne traktowanie zamówienia, adnotacje odnośnie większego gabarytu, konieczność "wyklikania" mu tego zwrotu kosztów itp.) i jeśli do tego dojdzie jeszcze dopłacanie do wysyłki z kieszeni to zapewne skończy się to potrącaniem kosztów "manipulacyjnych" z kwoty zwrotu co z kolei będzie rodzić sporo problemów związanych z obsługą dyskusji zakładanych przez takiego klienta itp. Jeśli nie istnieje mechanizm na takie sytuacje to czy w ogóle planujecie jakoś rozwiązać ten problem?

3. Czy planujecie w końcu skasować ocenę za Koszt wysyłki?

Wbrew temu co twierdzicie w ramach swojego korpo-bełkotu zmiana wprowadzająca prowizję od wysyłki ma realnie na celu:
- zmuszenie do wprowadzenia Allegro Smart tam gdzie sprzedawcy byli oporni w tej kwestii
- dodatkowy zysk dla portalu Allegro,
a nie obniżkę cen wysyłek dla Kowalskiego. Gdyby tak było to eliminowalibyście z Allegro sprzedawców, którzy zysk ukrywali w kosztach wysyłki, zamiast wprowadzać tego typu prowizję. Nie widzę niestety tego, żeby ktoś z uwagi na prowizję od kosztu wysyłki, kto do tej pory nie zawyżał kosztów transportu miał nagle obniżyć z tego powodu cenę tejże. Opcjonalnie wyzeruje koszt wysyłki i doliczy jej koszt w cenie przedmiotu. Cudów nie ma. Nie przeszkadza mi samo to, że to wprowadzacie (w końcu to Wasza firma), jednak pisanie takich bredni już nieco tak i moje zaufanie do Was jako do firmy spada. Wracając do uzasadnienia pytania - skoro koszt wysyłki musi po takiej akcji wzrosnąć na całym Allegro to czy przy okazji nie warto by skasować tej badziewnej oceny? Klient widzi koszt wysyłki przed dokonaniem transakcji. Jak mu nie pasuje to może wybrać inną ofertę. To nieco tak jakbyście pozwalali oceniać cenę produktu, zamiast jego jakości.

4. Czy planujecie wprowadzić ocenę przewoźników?

Jest to mechanizm, który by się bardzo przydał. Mając różne opcje wysyłki np. kurierskiej klient od razu by widział, że firma przewozowa X ma np. ocenę 3,56, a firma przewozowa Y ma ocenę 4,23. Jeśli X kosztuje 15 PLN, a Y 20 PLN to byłoby to bardzo fajne kryterium porównawcze, bo obecnie jedynie cena ma znaczenie co powoduje, że w zasadzie nie opłaca się mieć wielu firm przewozowych (korzystając z jednej da się wynegocjować lepsze stawki, przewoźnicy mają mniejszą motywację do pracy nad jakością itp.). Oczywiście byłaby to ocena, która w żaden sposób nie dotyczyłaby sprzedawcy, chyba, że sprzedawca nie zdefiniowałby konkretnego przewoźnika (np. Przesyłka kurierska pod którą często gęsto kryje się Pocztex48, który z kurierką ma niestety niewiele wspólnego). Dodatkowym plusem byłoby pewnie skłonienie sprzedawców do podawania realnego przewoźnika, żeby w przypadku obniżenia tej oceny nie obrywać zamiast firmy przewozowej, a to dla mnie jak zdarza mi się być po drugiej stronie jako kupujący ma już spore znaczenie.

oznacz moderatorów

EXITCAR
#8 Zapaleniec#

WITAM. MAM PYTANIE SPRZEDAJEMY CZĘŚCI SAMOCHODOWE NA PAŃSTWA PORTALU SĄ TO ZDERZAKI MASKI SAME W WIĘKSZOŚCI GABARYTY OFERTA SMART WYSYŁKI NA ALLEGRO NIE POZWALA NA WYSYŁANIE TAKICH GABARYTÓW WIĘC KORZYSTAMY Z INNEJ FIRMY KTÓRA JE PRZEWOZI KOSZTY TYCH WYSYŁEK SĄ ZRÓŻNICOWANE I CO TERAZ MAMY DODATKOWO PŁACIĆ PROWIZJĘ OD TYCH KOSZTÓW PRZESYŁKI KTÓRE SĄ NA PRZEDZIALE OD 50-200PLN JAK TO MA WYGLĄDAĆ . PRZYKŁAD CZYLI SPRZEDAM ZDERZAK ZA 200PLN + KOSZT WYSYŁKI 80PLN TO PROWIZJA BĘDZIE POBRANA OD 280PLN ? A NIE JAK DOTYCHCZAS OD SAMEGO PRZEDMIOTU . PROSZĘ O KONKRETNY OPIS PRZYKŁAD BY BYŁO TO CZYTELNE 

oznacz moderatorów

centrum-ws
#8 Zapaleniec#

Tak, dokładnie od 280 zł.

oznacz moderatorów

beata_szynder
Ekspert Allegro.pl

Dzień dobry @EXITCAR . 

Prowizję naliczymy od takiej kwoty jaką zapłaci za dostawę Kupujący.

Klienci na Allegro oczekują niskich i przejrzystych kosztów dostawy. Obecnie zdarza się, że ceny dla tych samych metod dostawy znacznie różnią się pomiędzy ofertami. Niektórzy sprzedawcy usiłują ukrywać koszty produktu w cenie dostawy. Może to spowodować, że klienci będą szukać innych miejsc do zakupów, gdzie koszty dostawy są niższe i bardziej przewidywalne. Chcemy przekonać kupujących, że warto kupować od sprzedawców na Allegro, bo tutaj mają niskie koszty dostaw, a nawet dostawy bezpłatne dla klientów w ramach programu Allegro Smart! lub w przypadku dostawy za 0 zł. 

Z tego co widzę- Sprzedający posiadający w ofercie na Allegro maski samochodowe udostępniają zarówno darmowe dostawy jak i dostawy w ramach Allegro Smart!:

https://allegro.pl/kategoria/maski-maski-254559?allegro-smart-standard=1&bmatch=baseline-product-cl-...

Odpowiadając na Twoje pytanie - jeśli Kupujący zapłaci Tobie za przesyłkę 280 zł to przy obliczaniu wartości prowizji weźmiemy pod uwagę koszt tej dostawy. Pamiętaj jednak, że w kategorii “Części samochodowe- Części karoserii- Maski” zgodnie z cennikiem Allegro maksymalna wartość prowizji nie przekroczy 70,00 zł.

Pozdrawiam!
Beata
oznacz moderatorów

EXITCAR
#8 Zapaleniec#

WIĘC JAK WYSYŁAMY MASKI SAMOCHODOWE I KOSZT NA DZIEŃ DZISIEJSZY JEST OD 70 - 100 TO CO MAM DOLICZYĆ KUPUJĄCEMU WASZA PROWIZJĘ BO INACZEJ TEGO SIĘ NIE DA TO NIE JEST TOWAR KTÓRY WYSYŁAMY DO PACZKOMATU LUB NA JAKIŚ PUNKT TYPU  ŻABKA . WIĘC LOGICZNIE KOSZTY TRZEBA ZWIĘKSZYĆ BY NIE DOKŁADAĆ DO WYSYŁEK Z NASZYCH PIENIĘDZY BO TO WY NAKŁADACIE NA NAS DODATKOWE KOSZTY WIĘC GDZIE JEST TU TANIE WYJŚCIE DO KUPUJĄCEGO JAK TO WY PODNOSICIE CENY A CO ZA TYM IDZIE TO RÓWNIEŻ MY MUSIMY PODNIEŚĆ . WIĘC TO NIE JEST DLA MNIE PROBLEM PO PROSTU NA KAŻDEJ AUKCJI WYŚWIETLIMY NAPIS " WYSOKIE KOSZTY WYSYŁKI SPOWODOWANE ZABIERANIEM PROWIZJI PRZEZ ALLEGRO - KUPUJĄCY PODZIĘKUJ ALLEGRU ZA TĄ OPCJĘ " SUPER

oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@StrefaMTG 

1. Czy w związku z tym, że prowizja będzie naliczana od kosztu dostawy to planujecie jako Allegro zezwolić na pobieranie wyższej opłaty za usługę InPost Paczkomat 24/7 (po stronie edycji oferty ta usługa nazywa się Allegro Paczkomaty 24/7 InPost)?

Nie mamy w tej chwili takich planów. To zresztą mogłoby być niekorzystne dla kupujących, ponieważ eliminowałoby możliwość zakupu Smart! - a przypominam, że jeżeli kupujący nie zapłaci za przesyłkę (bo np. skorzysta ze swojego Smarta), sprzedawca nie zapłaci prowizji od kosztów przesyłki.

2. Wielokrotnie opłacona wysyłka nie-smart oraz prośba od klienta o połączenie zamówień i zwrot kosztów wysyłki. Nie są to co prawda duże kwoty, ale czy jest jakiś mechanizm pozwalający odzyskać prowizję od kosztu wysyłki w takiej sytuacji?

Tak, takie sytuacje będziemy rozpatrywać indywidualnie.

3. Czy planujecie w końcu skasować ocenę za Koszt wysyłki?

Ostateczna decyzja w tej sprawie jeszcze nie zapadła. Osobiście obawiałbym się, że - tak, jak w przypadku likwidacji oceny za czas dostawy - część sprzedających zarzuci nam, że ucięliśmy im akurat ten wskaźnik, który najbardziej podnosił im średnią, przez co muszą bardziej starać się w pozostałych wskaźnikach oceny. Przypominam też, że ocena za koszt dostawy, gdy dostawa ta była darmowa (0 zł lub Smart), jest automatycznie maksymalna (5 gwiazdek).

4. Czy planujecie wprowadzić ocenę przewoźników?

Nie mamy w tej chwili takich planów, bardziej niż na ocenie przewoźników zależy nam na pokazywaniu realnych (wyliczonych na podstawie gigantycznej próbki z całego Allegro) czasów dostawy poszczególnych metod i pozostawienie decyzji kupującym.

oznacz moderatorów

skrypt_eu
#8 Zapaleniec#

Czy jest możliwość sprzedaży tylko w ramach allegro smart? Chciałbym dla niektórych tanich towarów wyłączyć możliwość zakupu bez smarta, ponieważ nie jestem w stanie doliczyć prowizji do kosztów transportu.

oznacz moderatorów

beata_szynder
Ekspert Allegro.pl

Dzień dobry @skrypt_eu,

Nie będzie to raczej możliwe. Każdy z Twoich Kupujących musiałby mieć wykupioną usługę Smart!, Ty musiałbyś udostępniać tylko metody Allegro Smart!, a Twoje przedmioty nie mogłyby być o wartości niższej niż 40,00 zł. 

Pomyśl nad ofertą zawierającą komplety/zestawy tych tanich przedmiotów, zamiast ich pojedynczego wystawiania.

Pozdrawiam!
Beata
oznacz moderatorów

Jkrawczak88
#7 Wielbiciel#

Witam!

Nie jestem przedsiębiorcą, ale osobą prywatną. Wprowadzacie naliczanie prowizji od kosztów dostawy, gdzie ja jako osoba fizyczna nie mam umów z pocztą polską ani z żadną firmą kurierską. Czasami dopłacam do przesyłki i nie zrzucam opłat na klientów. Narzucając prowizje dodatkowo za koszt przesyłki, nie będę w stanie sprzedawać przedmiotów tańszych niż 40zł, bo będzie to nie opłacalne dla mnie. Zwłaszcza, że większość rzeczy takich posiadam do tej pory. Mają jakąś Państwo propozycję dla osób, takich jak ja? Nie chce zarobić na klientach a jedynie sprzedać w przystępnych cenach przedmioty, które mi zalegają.

oznacz moderatorów

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@Jkrawczak88  Co za pokrętna logika 🤣 Jak nie chcesz zarabiać na klientach to wystaw na facebookowej śmieciarce i po kłopocie .

_____________
Kama
oznacz moderatorów

beata_szynder
Ekspert Allegro.pl

Dzień dobry @Jkrawczak88.

Jeśli jesteś osobą prywatną możesz spróbować sprzedaży na Allegro Lokalnie. Być może ta opcja będzie dla Ciebie bardziej korzystna. 

Jeżeli zależy Ci na dalszej sprzedaży na Allegro, postaraj się skonfigurować swoje cenniki w ten sposób, aby ceny przesyłki były jak najbardziej korzystne dla Kupujących. 

Czy Twoje oferty są objęte Allegro Smart!? Jeśli tak to przy wysyłce metodą Allegro Paczkomaty InPost nie musisz mieć podpisanej umowy z tym przewoźnikiem.

Pozdrawiam!
Beata
oznacz moderatorów

Kwiatuszek7723
#9 Pomysłodawca#

czyli szanowna Pani odpowiedziała sumienie że taki ktoś jak Pani, jak ja ( podobną mam sytuację) ma wypier.... z allegro i zająć się ogłoszeniami, czyli allegro lokalnie lub **piiip**. jaki wniosek z tego - nie maja na tyle godnosci i uczciwości aby takim jak my wprost powiedzieć wypad, to nie wasze tereny!!! a jest nas trochę

oznacz moderatorów

Vryko
#18 Luminarz#

Moi drodzy, naiwni Sprzedający...

Decyzje już zapadły. Żadne pisanie tutaj niczego nie zmieni. Żadne płacze, groźby, nic. Wasze piękne tabelki, wyliczenia - one są ważne  dla Was. Nie dla Allegro, bo ono ma je głeboko w...nosie. Straszenie  Allegro "urzędami" wszelkiej maści też psu na budę. Mają dobrych i dobrze opłacanych prawników. A ci - pomogą im wyłgać się ze wszystkiego, nawet z rzeczy mocno wątpliwych prawnie. Bo o moralności nie wspominam, ona tu od dawna nie występuje.

Pani Beata nie jest tu tylko dlatego, by odpowiadać na Wasze pytania. Czy tam żądania. To taki korporacyjny zawór bezpieczeństwa, ponieważ ludzie, którzy mogą się wykrzyczeć, są mniej groźni. Ot taka prosta, by nie powiedzieć - prostacka - zagrywka socjotechniczna. I tak 99,9% z Was niczego nie zrobi. A te kilka osób, które gdzieś tam napiszą, po zderzeniu się z urzędniczymi faktami, też da sobie spokój. Allegro, to po prostu faktyczny monopolista bez jakiejkolwiek konkurencji. Przy obecnym stanie prawnym - również bez realnej kontroli nad swoimi działaniami. I Wasze pojedyncze głosy nie mają dla tego molocha absolutnie żadnego znaczenia. Co zrobicie? Pójdziecie sobie stąd? A niby gdzie? Allegro doskonale o tym wie, że nie ma alternatywy. A jeśli nawet ktoś stąd faktycznie odejdzie, to na jego miejsce przyjdzie dziesięciu innych, świeżych i nie mających pojęcia, w co się pakują, sprzedawców. Pojedynczo nie jesteśmy dla Allegro nic warci. A myślę nawet, że i w grupie - nie bardzo. 

Odd wielu lat Allegro szło w tym kierunku - więc to, co się dziś dzieje, nie powinno dziwić nikogo ze starszych sprzedawców. Usunięcie drobnych handlarzy, wywalenie stąd sprzedających prywatnie - oni kiedyś o tym nawet pisali oficjalnie. Postawili na inny model biznesowy, niż ten, który nam pasuje. I bez wątpienia przeanalizowali dokładnie wszystkie za i przeciw, a ich analitycy wskazali, że bardziej opłacalne będzie takie właśnie podejście. To, co robią, robią dlatego, że z tego żyją, że z tego jest kasa. Więc pisanie przez was, że robią to dla kasy, jest nieco śmieszne. Jasne, że dla kasy, to nie instytucja charytatywna. To nie jest przecież złośliwość, a wyłącznie stara, kapitalistyczna praktyka. Docisnąć ile się da, dojść do granicy, ale jej nie przekraczać. Bo w końcu są firmą, która chce zarabiać. I zarabianie na kimś w sumie nie jest niczym zdrożnym. 

I nie, nie bronię ich - ale rozumiem, dlaczego tak się dzieje. A z doświadczenia, jakko że jestem tu już..naście lat - powiem tylko tyle - Allegro nigdy dobrowolnie nie wycofuje się ze swoich działań. Jeżeli mają ochotę na wprowadzenie zmian, po prostu to robią, nie oglądając się na nas. Ale zawsze będą przy tym pisać, że to dla naszego dobra, że nawet wprowadzenie drastycznych podwyżek globalnie jest lepsze dla sprzedających itp. Bo to ładnie brzmi. Bo uspokoi część ludzi, a może nawet kktoś w to uwierzy... I być może nawet w ich statystykach rzeczywiście tak to wygląda. Ale my ich nie widzimy, więc mamy wierzyć na słowo.  A ci, którzy chcieli powalczyć o swoje, np. przed sądem (swoją drogą...czy ktoś dziś pamięta jeszcze CezCez-a..?) kończą czasem z dożywotnim zakazem rejestracji w serwisie. 

Ciekawi mnie też, czy ten wpis stąd wyleci (bo przecież piszę nie na temat, prawda?). Nie zadaję też tu w sumie pytań bo nie liczę już od dawna na żadne odpowiedzi inne, od korporacyjnie poprawnych.  

Po prostu będę dalej obserwował. 

______________
Sołtys Allegro
oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@Vryko  Allegro jest po prostu wiecznie nie nażarte. Wiecznie im mało. Dodatkowo czują się bezkarni bo jeszcze nie dostali porządnej kary. Choć mam nadzieję, że w końcu UOKiK weźmie się za nich i ich praktyki, których nazbierało się już dość dużo, a które są moim zdaniem, sprzeczne z prawem i uczciwą konkurencją.

Owszem, ta zmiana jest tylko i wyłącznie po to, aby jeszcze zwiększyć zysk. Tylko moim zdaniem, granica, o której piszesz, została tutaj już przekroczona. Ubolewam nad tym zarówno jako sprzedawca, jak i kupujący, bo wiele rzeczy tutaj kupuję.

Jako sprzedawca mam teraz bowiem kilka wyjść:

- podnieść ceny

- wycofać tanie produkty, na których do tej pory zarabiałem po 0,5zł (dosłownie, jest cała masa takich)

- wycofać całkowicie SMART i wprowadzić znów własne cenniki dostaw, gdzie nie będę dopłacał do przesyłek

- dzwonić do klientów, którzy nie skorzystają z darmowej wysyłki i albo dokonają dopłaty rekompensującej nową opłatę, albo anuluję ich zamówienie i go nie wyślę (oczywiście informacja o tej dopłacie będzie na stronie "o sprzedającym" aby nikt nie mógł się czuć zdziwiony, że coś od niego chcę; dodatkowo będzie opisane skąd się ona bierze, i że to nie dla mnie, a dla Allegro)

Jako klient z kolei ubolewam bo skończą się rzeczy w dobrej cenie tutaj. Już nie kupię dziecku kolorowanek po nieco ponad 1zł jak to zrobiłem w tym tygodniu, nie kupię innych drobiazgów, bo sprzedawcy na pewno podniosą ceny, albo znajdą inny sposób aby tą opłatę przerzucić na klienta. Jako sprzedawca, nie dziwię się, bo sam będę jak wspomniałem, musiał znaleźć jakieś wyjście z sytuacji.

Dodatkowo wiem już, że muszę dokończyć nowy skrypt swojego sklepu i po prostu tam przerzucić sprzedaż. Allegro zostanie dla mnie tylko po to aby zaistnieć, z niewielkim fragmentem asortymentu. Kto będzie chciał więcej, będzie korzystał ze sklepu.

Więc moim zdaniem, Allegro po prostu przegięło bo patrząc na to co się tu dzieje i co deklarują sprzedawcy to tym razem na 100% większość z nich, zacznie szukać innych źródeł sprzedaży niż ten portal. Sam ostatnio przymknąłem oko na podwyższone prowizje. Doszedłem do wniosku, że skoro sprzedaż jakoś szła, to jakoś mi to rekompensują. Natomiast nie teraz. Bo dla mnie miesięcznie, patrząc na to ile osób nie korzysta u mnie SMARTa (choć mogą bo mam) to wydatek min. ok. 1500zł. Na taką stratę nie mogę sobie pozwolić. Wolę już te pieniądze przeznaczyć na jakąś reklamę czy coś w tym stylu. Przyniesie mi to więcej korzyści niż znów pałowanie się z niektórymi osobami, które kupią byle co, a później np. zaniżają noty (w tym koszt wysyłki płacąc te 8,99zł...nie jeden taki przypadek), albo zakładają co chwila spory, że towar niewysłany choć czas wysyłki jeszcze nie minął.

Mam tego psychicznie dość. Allegro nie szanuje sprzedawców kompletnie. Nie pomaga w takich sytuacjach. Prowizję też za nic bierze. Każdy z nas i tak dopłacał do kosztu przesyłki. Kupował karton, taśmy, płacił podatek dochodowy. To były nasze straty, o czasie pakowania nie wspominając. Teraz jeszcze chcą nas dodatkowo oskubać. Kpina.

A Panią @beata_szynder pytam, dlaczego ta zmiana nie dotyczy tylko opłat za wysyłkę wyższych, niż te, które Allegro podaje jako kwalifikujące do SMART. Dlaczego sprzedawca ma być kozłem ofiarnym jeśli klient nie wykupi smart albo robi mniejsze zakupy? Chcecie opłat? To w takich sytuacjach przerzućcie to na klienta! Albo dajcie sprzedawcom możliwość ustawienia tego w cenniku dostaw. Tak aby automatycznie taka opłata była doliczona do zamówienia, które opłaca klient. Wtedy sprawa jest prosta. Sam już pisałem. U mnie ok. 50% klientów korzysta ze SMART (mimo, że mam go w 100% ofert!! - teraz sprawdziłem). 50% nie korzysta! Z tych 50%, jakieś 50% robi faktycznie zakupy za mniej niż 40zł, ale drugie 50%, robi zakupy powyżej tej kwoty, a mimo to, nie korzysta ze SMART!!!!!!!!!

ŻADEN sprzedawca nie ma tutaj na to wpływu. Nawet Allegro! Bo skoro dajecie pakiet SMART za darmo, a mimo to, 25% moich klientów tego nie wykorzystuje (to jest kilkaset osób w miesiącu!) to jak niby ja mam ich do tego zachęcić??? Skoro nawet wam się to nie udaje, to nie obarczajcie opłatą sprzedawców, którzy już w ogóle nie są temu winni!!!!!

To co teraz zrobiliście to po prostu zwykłe świństwo i skubanie bardzo ciężko pracujących osób!

oznacz moderatorów

beata_szynder
Ekspert Allegro.pl

Dzień dobry @konto zamknięte.

Klienci na Allegro oczekują niskich i przejrzystych kosztów dostawy. Obecnie zdarza się, że ceny dla tych samych metod dostawy znacznie różnią się pomiędzy ofertami. Niektórzy sprzedawcy usiłują ukrywać koszty produktu w cenie dostawy. Może to spowodować, że klienci będą szukać innych miejsc do zakupów, gdzie koszty dostawy są niższe i bardziej przewidywalne. Chcemy przekonać kupujących, że warto kupować od sprzedawców na Allegro, bo tutaj mają niskie koszty dostaw, a nawet dostawy bezpłatne dla klientów w ramach programu Allegro Smart! lub w przypadku dostawy za 0 zł. 

Prowizja od łącznych: ceny sprzedanego produktu i kosztów dostawy to obecnie standard w wielu znanych platformach e-commerce na świecie. Po wprowadzeniu tych zmian Allegro pozostaje najatrakcyjniejszą platformą marketplace z punktu widzenia prowadzenia biznesu.

Pozdrawiam!
Beata
oznacz moderatorów