anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zapytaj eksperta - nowy sposób naliczania prowizji

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

Zgodnie z zapowiedziami, od 1 czerwca w prowizji od sprzedaży zaczniemy uwzględniać również koszt dostawy. Zmiana nie obejmie jednak wszystkich transakcji. Jeśli sprzedacie przedmiot z dostawą za 0 zł lub z dostawą Allegro Smart!, naliczymy prowizję tak, jak dotychczas - jedynie od ceny przedmiotu. Szczegółowy opis nowego sposobu naliczania prowizji oraz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania znajdziecie w naszej Pomocy.

Poniżej znajdziecie zapis sesji pytań do eksperta, jaka odbywała się od czwartku do soboty (28-30 maja). Rozmawiała z Wami Beata Szynder ( @beata_szynder ), lider zespołu wsparcia sprzedających. Beata pracuje w Allegro od 3 lat, a na co dzień wraz z zespołem pomaga sprzedawcom w sprawach dotyczących rozliczeń z Serwisem. Dziękujemy Wam za udział! Wszystkie odpowiedzi Beaty znajdziecie tutaj.

beata_szynder.jpg

Ten wątek został zamknięty, jeżeli macie dodatkowe pytania związane z prowizją od kosztów dostawy, zapraszam do zadawania ich w osobnych wątkach (przycisk Rozpocznij temat).

oznacz moderatorów
373 ODPOWIEDZI 373

beata_szynder
Ekspert Allegro.pl

@skrypt_eu właściwym rozwiązaniem wydaje się weryfikacja metody, jaką najczęściej stosują Twoi kupujący (ile przeciętnie przedmiotów jest w przesyłce, jaka jest średnia cena przesyłki) i na tej podstawie podjęcie decyzji, czy warto np. przedmioty połączyć w zestawy i czy stać Cię będzie na zaoferowanie w niektórych z nich darmowej wysyłki. Weź też pod uwagę to, o ile dzięki temu potencjalnie wzrośnie Twoja liczba zamówień. Weryfikuj założenia co jakiś czas.

Pozdrawiam!
Beata
oznacz moderatorów

SantoHuberto
#8 Zapaleniec#

Pani Beato, przepracowałem 15 lat w korpo która zjadłaby Allegro na śniadanie. Ten bełkot znam od podszewki. Weryfikuj założenia, sprawdź, obserwuj itp. Tylko wy to robicie jako monopolista. Wprowadzacie zmiany i albo się to komuś podoba albo nie. Kto mi zapłaci za weryfikację założeń co jakiś czas???

oznacz moderatorów

placykizabaw1
#7 Wielbiciel#

Witam

Wysylam duze palety wymiar 120x100 wysokosc 230cm cena umowna ze spedycja to 250zl , Nie rozumiem czemu mam placic prowizje od wysylki . Przeciez to nadajie sie do UOKiK, Klient docelowo za to zaplaci a Panstwa działanie udeza  w Nas jako sprzedajacych i docelowo w waszysz klientów. Pozdrawiam

oznacz moderatorów

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

Ja się podepnę pod pytanie @TomBanknoter  o sytuację z kilkukrotnym FOD. Mam konkretny przykład z ostatnich dni w moim sklepie. Klient wypełnił 6 X FOD a koszty wysyłek z tych formularzy wyniosły 49.63 pln  Na koniec klient zebrał wszystkie zakupy i wypełnił zbiorczy FOD na paczkomat w ramach SMART . Ponieważ w mojej branży prowizja wynosi 15 % obliczyłam, że sama prowizja od wysyłki z tych FOD wyniosłaby 7,44 pln . I teraz pytanie co proponujecie w takiej sytuacji ? Klient wybrał ostatecznie SMART czyli z prowizji od wysyłki powinnam być zwolniona . Wysyłek, które sobie klient beztrosko wyklikał nigdy nie zrealizuję. Mam nadzieję, że w waszych rozwiązaniach uwzględniliście takie przypadki i odzyskanie prowizji będzie możliwe?

_____________
Kama
oznacz moderatorów

AdvisorBooks
#12 Orędownik#

Widzę, że w udostępnionym dopiero dzisiaj artykule pomocy wyjaśniono poruszoną przeze mnie kwestie i chociaż tutaj pozytywna niespodzianka - został przyjęty korzystniejszy z wariantów opisanych powyżej, okazuje się wręcz, że przy drobnicy zapłacę mniejszą prowizję, niż dzisiaj 🙂

Mam jeszcze jednak dodatkowe pytania - czy w przypadku transakcji objętych Smart prowizja będzie obliczana tak, jak dotychczas (osobno dla każdej sztuki towaru) czy też tak, jak w przypadku zamówień bez smart (sumowanie wartości całego zamówienia i pobieranie od niego prowizji)?

Mam też pytanie o oferty objęte programem "Prowizja nawet 0,5%" - czy tutaj również całe zamówienie będzie objęte obniżoną prowizją? I czy w przypadku sprzedaży 'mieszanej' - część zamówienia objęta programem a część nie - będzie to liczone tak, jak przy zamówieniach z kategorii objętych różną prowizją? 

Na marginesie - fakt, że zamierzacie wprowadzić tak niedopracowane rozwiązanie, pomimo tak długiego czasu, jaki mieliście na przygotowanie się do tej zmiany, jest naprawdę żenujący. A to, że szczegóły tak istotnej dla nas zmiany zaczynamy poznawać na 3 dni! przed jej wprowadzeniem jest poniżej krytyki. Co z tego, że zapowiadaliście zmianę wcześniej skoro nikt z was nie był w stanie udzielić żadnych konkretnych informacji na jej temat - vide moje liczne przygody z 'pomocą' w temacie poruszonym w poprzednim poście, które zawsze kończyły się albo linkiem do kalkulatora prowizji, który jak się okazuje i tak nie będzie obliczał aktualnej prowizji albo 'wrócę do Pana z odpowiedzią' co oczywiście nigdy nie nastąpiło. 

oznacz moderatorów

AdvisorBooks
#12 Orędownik#

Ha, czyli jednak zostaje po staremu, bo tak będą większe prowizje - podzielą wartość wysyłki przez ilość towaru, dodadzą do jednostkowej ceny towaru i sru prowizję od każdej sztuki osobno. Na amerykańskich konkurencyjnych portalach przynajmniej mają w sobie na tyle przyzwoitości, że liczą prowizję od łącznej kwoty zamówienia i sprzedawca chociaż z góry wie ile zapłaci, a na Allegro można zgadywać, bo ja dobrze pójdzie to będzie 8% a jak źle to 150%. Żenada i tyle. No ale przecież mogę zaoferować darmową dostawę towaru za 1 zł - takie rady dostałem od pracowników Allegro. 

oznacz moderatorów

Prosbud24_pl
#7 Wielbiciel#

Witam

W ofercie mam meble drewniane wysyłam je w wielu paczkach muszą być grubo opakowane żeby nie uległy zniszczeniu w transporcie już w tej chwili dopłacam do tych przesyłek. Nie mogę ustawić kosztów dostawy na 16 zł jak Allegro ma zamiar rozwiązać mój problem z wysyłką wielu paczek?

oznacz moderatorów

beata_szynder
Ekspert Allegro.pl

Dzień dobry @Prosbud24_pl,

Zmiana dotyczy wszystkich metod dostawy, bez względu na ich rodzaj czy wielkość. Nie planujemy wyłączania z tego modelu jakichkolwiek form dostawy, których koszt ponosi Kupujący. 

Pomyśl proszę co możesz zmienić w swoich cennikach dostaw.

Klienci na Allegro oczekują niskich i przejrzystych kosztów dostawy. Obecnie zdarza się, że ceny dla tych samych metod dostawy istotnie różnią się pomiędzy ofertami. Niektórzy sprzedawcy usiłują ukrywać koszty produktu w cenie dostawy. Może to spowodować, że klienci będą szukać innych miejsc do zakupów, gdzie koszty dostawy są niższe i bardziej przewidywalne. Chcemy przekonać kupujących, że warto kupować od sprzedawców na Allegro, bo tutaj mają niskie koszty dostaw, a nawet dostawy bezpłatne dla klientów w ramach programu Allegro Smart! lub w przypadku dostawy za 0 zł.

Pozdrawiam!
Beata
oznacz moderatorów

agro_mwood
#8 Zapaleniec#

Dzień dobry, miesięcznie za wysyłki paletowe u kuriera płacę 30-45 tyś zł, Państwo chcą naliczyć mi kolejne 10% od tego, ktoś tu zwariował czy jak? To jest dodatkowe 3-4,5 tyś zł miesięcznie. Nie macie nic wspólnego z kosztami wysyłki i logistyką w mojej firmie, żebyście pobierali kolejne haracze za to. Posiadacie prowizję od sprzedaży produktów i z tego się cieszcie, a nie kładziecie łapy na coś z czym w ogóle nie macie nic wspólnego. Chyba, że w tej kwocie zaczniecie sami planować wysyłki do klientów, i pracować dla mnie. Inaczej nie widzę sensu dalszej sprzedaży na allegro ponieważ przez taką praktykę z waszej strony to klient będzie stratny i cały ten koszt zostanie nałożony na niego, a jeśli produkt będzie za drogi to nikt się nie zdecyduje na zakup, także to wy na tym stracicie bo prowizja od 0 zł to dalej 0 zł przy braku zamówień. Sami niszczycie swoich klientów i siebie.

oznacz moderatorów

TravelShop_PL
#7 Wielbiciel#

Otoz to i tak wielu sprzedajacych doklada do przesylek , a teraz to juz koszty przesylek beda podniesnione w wielkim gronie sprzedajacych , malo tego kurierka podniosla niektore koszty z powodu covid. 

Allegro wasza pazernosc nie zna granic 

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@agro_mwood @TravelShop_PL szkoda czasu i nerwów, podnieście ceny produktów i tak wszyscy do zrobią ja już podniosłem w połowie miesiąca 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów

beach-culture
#7 Wielbiciel#

Jeżeli przedmiot jest wypromowany, czy prowizja od kosztów wysyłki będzie naliczona również jak w przypadku przedmiotu wypromowanego czyli 2 x wyższa ...czy po najniższej wartości...jakby byl niewypromowany ?

ps.  Allegro jak i **piiip** zostaniecie z odkurzaczami i sprzetem 1szej potrzeby ! Firmy które mają swoje własne marki przeniosą się wkrótce na podobne strony jak Etsy i własne sklepy ..

na wasze własne życzenie. 

oznacz moderatorów

wspomnienieprlu
#9 Pomysłodawca#

Allegro dopłaci resztę? Doskonała rada!!!!!

oznacz moderatorów

beata_szynder
Ekspert Allegro.pl

Dzień dobry @AdvisorBooks,

Dziękuję za Twoje pytania. Już Ci odpowiadam.

“Czy w przypadku transakcji objętych Smart prowizja będzie obliczana tak, jak dotychczas (osobno dla każdej sztuki towaru) czy też tak, jak w przypadku zamówień bez smart (sumowanie wartości całego zamówienia i pobieranie od niego prowizji)?”

Przy zakupach za pomocą koszyka sprawdzamy, ile jest pozycji w ramach transakcji oraz ile jest sztuk każdego przedmiotu. Koszt dostawy dzielimy pomiędzy liczbę pozycji w koszyku, a następnie pomiędzy liczbę sztuk każdego przedmiotu. W obu przypadkach kwoty zaokrąglamy np. kupujący płaci 8,99 zł za dostawę dwóch przedmiotów, a my do podstawy naliczenia prowizji dodajemy po 4,50 zł dla każdego przedmiotu.

“Mam też pytanie o oferty objęte programem "Prowizja nawet 0,5%" - czy tutaj również całe zamówienie będzie objęte obniżoną prowizją? I czy w przypadku sprzedaży 'mieszanej' - część zamówienia objęta programem a część nie - będzie to liczone tak, jak przy zamówieniach z kategorii objętych różną prowizją?”

Nie rozdzielamy prowizji na dwie różne pozycje. Od 1 czerwca będzie jedna łączna prowizja uwzględniająca koszty dostawy. Tak też będziesz ją widzieć w historii swojego rachunku. Od tej podstawy będą naliczane zniżki wynikające z promocji. W przypadku wniosków o zwrot prowizji- również zwrócimy całą jej wartość wraz z częścią uwzględniającą koszt dostawy. 

“Na marginesie - fakt, że zamierzacie wprowadzić tak niedopracowane rozwiązanie, pomimo tak długiego czasu, jaki mieliście na przygotowanie się do tej zmiany, jest naprawdę żenujący. A to, że szczegóły tak istotnej dla nas zmiany zaczynamy poznawać na 3 dni! przed jej wprowadzeniem jest poniżej krytyki. Co z tego, że zapowiadaliście zmianę wcześniej skoro nikt z was nie był w stanie udzielić żadnych konkretnych informacji na jej temat - vide moje liczne przygody z 'pomocą' w temacie poruszonym w poprzednim poście, które zawsze kończyły się albo linkiem do kalkulatora prowizji, który jak się okazuje i tak nie będzie obliczał aktualnej prowizji albo 'wrócę do Pana z odpowiedzią' co oczywiście nigdy nie nastąpiło.” 

Zmianę zapowiedzieliśmy w styczniu i od tego czasu pracowaliśmy nad jej systemowymi rozwiązaniami, poprawnym wyświetlaniem w zakładce “Rozliczenia z Allegro”, wprowadzeniem opóźnień naliczania prowizji w przypadku licytacji, procesem zwrotów prowizji, a także przygotowaniem naszych doradców do obsługi zgłoszeń. To, że na bieżąco nie informowaliśmy o naszych działaniach nie oznacza, że nie pracowaliśmy nad różnymi rozwiązaniami.

Ciężko mi się odnieść do przedstawionych przez Ciebie argumentów, ponieważ nie widziałam Twoich zgłoszeń, na które nie otrzymałeś odpowiedzi. Jeśli tak było- bardzo Cię przepraszam.

Pozdrawiam!
Beata
oznacz moderatorów

annas14-firma
#16 Inspirator#

Dziekuje. 

Mam pytanie, kto i po co zamieszcza taki tekst:

"Jeśli kupujący nie zapłaci za dostawę - ponieważ będzie ona za 0 zł lub w ramach Allegro Smart! - nie doliczymy jej do prowizji."

Chyba każdy rozumie, że prowizja od 0 zł wynosi 0 zł i nie ma co doliczać. Czy takie teksty są pisane z braku pomysłu jak uzasadnić coś, na co nie ma uzasadnienia.

oznacz moderatorów

beata_szynder
Ekspert Allegro.pl

Dzień dobry @annas14-firma

Cieszę się, że dla Ciebie jest to jasne i zrozumiałe! Ze zgłoszeń, które otrzymujemy od Sprzedających wynika, że nie każdy jest tego świadomy.

Pozdrawiam!
Beata
oznacz moderatorów

2end_2006
#8 Zapaleniec#

To może poza nic nie wnoszącym wpisem , łopatologicznie tłumaczyć tym sprzedającym, którzy nie są czegoś tam świadomi a ekspert to zauważył.

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@msniezek, kiedy pojawi się nowy kalku wliczający prowizję od wysyłki? 🙂

oznacz moderatorów

beata_szynder
Ekspert Allegro.pl

Dzień dobry @konto zamknięte !

Aktualnie zmodyfikowaliśmy Kalkulator opłat dodając informację, że prezentowana wycena dotyczy zamówienia z darmową dostawą:

beata_szynder_0-1590830256066.png

 

 

Pozdrawiam!
Beata
oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@beata_szynder, <kłania się po japońsku> ARIGATO! 😄

edit: tylko, że..

Patryk0701_0-1590835455938.png

.. a jak chcemy ustawić cenę dostawy? nie ma opcji widać 😞

oznacz moderatorów