Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Nie spodobał Wam się Program Szybkich Dostaw, dlatego zmieniliśmy go na Program Szybkich Wysyłek.
@jakub_kosmider ekspert zajmujący się tym tematem chce dowiedzieć się jak oceniacie nowy program i odpowiedzieć na Wasze pytania.
Jakub ma wieloletnie doświadczenie pracy w Allegro. Obecnie jako Product Manager zajmuje się m.in. Programem Szybkich Wysyłek.
👉 Szybkie FAQu na temat Programu Szybkich Wysyłek:
Czy muszę się zgłosić aby wziąć udział w Programie?
Nie. Bonus od 0,99 zł brutto do 3,99 zł brutto naliczymy automatycznie, jeśli: klient zamówił w ramach Allegro Smart! – z dostawą kurierem lub metodą Allegro Paczkomaty InPost oraz jeśli nadasz przesyłkę w dniu, w którym kupujący złożył i opłacił zamówienie lub wybrał opcję płatności przy odbiorze.
Jakie warunki muszę spełnić, żeby skorzystać z rabatu?
Tylko te dwa łącznie: zamówienie jest w ramach Allegro Smart! oraz nadasz je w dniu, w którym kupujący złożył zamówienie.
Kiedy uznajecie przesyłkę za nadaną?
Przesyłkę uznajemy za nadaną, gdy kurier ją zeskanuje i otrzymamy o tym informację od przewoźnika. Ta zasada dotyczy przesyłek, które nadajecie: bezpośrednio podczas podjazdu kuriera, w Paczkomatach i Punktach Obsługi Klienta InPost, w punktach odbioru. Aby skutecznie nadać paczkę, należy umieścić ją w Paczkomacie lub zanieść do punktu odbioru do godziny granicznej przewoźnika. Po tej godzinie kurier odbiera i skanuje paczki.
Jak obliczany jest rabat?
To równowartość kwoty, którą dla danego zamówienia pobierzemy jako opłatę za przesyłkę Allegro Smart! Najpierw dla danego zamówienia pobierzemy opłatę za przesyłkę Allegro Smart!, a jeśli spełnisz wszystkie wymienione wyżej warunki, otrzymasz od nas rabat. Szczegóły znajdziecie tutaj.
Kiedy otrzymam rabat?
Rabat pojawi się na Twoim rachunku najpóźniej następnego dnia kalendarzowego po tym, jak otrzymamy informację o spełnieniu warunków.
Czym różni się Program Szybkich Wysyłek od Programu Szybkich Dostaw?
Program Szybkich Wysyłek jest uproszczoną wersją poprzednika, aby wziąć w nim udział musicie spełnić łącznie tylko dwa warunki: zamówienie w ramach Smart! oraz nadanie przesyłki w dniu zakupu. To kolejna ważna zmiana. W poprzednim programie nagradzaliśmy dostawę następnego dnia po zamówieniu, teraz nagradzamy nadanie przesyłki, ponieważ to możecie w pełni kontrolować.
Czy zamówienia z opcją późniejszej zapłaty (np. Allegro Pay) mogą brać udział w Programie?
Korzystanie przez kupującego z Allegro Pay nie wpływa na Twój udział w programie, o ile przesyłkę nadasz w dniu, w którym kupujący złoży zamówienie w Twojej ofercie.
Dziękujemy za wszystkie pytania!
Zapis sesji dotyczącej Programu Szybkich Wysyłek znajdziecie poniżej.
To ja mam pytania .
Ile kosztowało wprowadzenie a potem zrezygnowanie z poprzedniego programu i wprowadzenie kolejnego ? I czy ktoś za to odpowiedział ?
Dlaczego Allegro uważa że może karać lub nagradzać sprzedawców jakby byli małymi dziećmi ? WTF ? Nagradzacie sprzedawców ? Ludzkie pany... 😂
To co nazywacie rabatem, wcale nie jest rabatem, tylko kolejną gimnastyką dla księgowych.. Najpierw pobieracie pieniądze a potem je zwracacie...
Czy płacenie wam prowizji od wysyłki jest legalne ? W świetle prawa RP a nie regulaminu Allegro.
Dzień dobry!
Dzięki za to pytanie, już spieszę z odpowiedzią.
Ile kosztowało wprowadzenie a potem zrezygnowanie z poprzedniego programu i wprowadzenie kolejnego ? I czy ktoś za to odpowiedział ?
Informacji na temat kosztów, rezygnacji oraz związane z tym decyzje nie udzielamy. Jesteśmy spółką notowaną na giełdzie, więc to pytanie wykracza poza zakres informacji których mogę udzielić.
Dlaczego Allegro uważa że może karać lub nagradzać sprzedawców jakby byli małymi dziećmi ? WTF ? Nagradzacie sprzedawców ? Ludzkie pany... 😂
To opinia, nie pytanie więc nie będę się do tego odnosić 🙂
Czy płacenie wam prowizji od wysyłki jest legalne ? W świetle prawa RP a nie regulaminu Allegro.
Nie jestem ekspertem prawa RP, dlatego nie jestem w stanie udzielić odpowiedzi na to pytanie.
@la_nika jak widzę ten program allegro to bzdura
bo nie wspomina się w nim głośno i wyraźnie o jego ograniczeniach
co wprowadza w błąd osoby, które chcą z niego skorzystać
- program dotyczy tylko wysyłek które np: w przypadku inposta, które kurier odbierze i zaewidencjuje
jeżeli kurier odbiera przesyłki do 13-tej to wszystkie późniejsze przesyłki nie wchodzą do tego programu
Dzięki za to pytanie, odniosę się teraz do poszczególnych kwestii.
bo nie wspomina się w nim głośno i wyraźnie o jego ograniczeniach co wprowadza w błąd osoby, które chcą z niego skorzystać
Zasady programu staraliśmy się opisać w możliwie przyjazny i prosty sposób. Wyszczególnienie przypadków, w których otrzymanie rabatu nie jest możliwe spowodowałoby, że zasady byłyby po prostu nieczytelne / niezrozumiałe.
- program dotyczy tylko wysyłek które np: w przypadku inposta, które kurier odbierze i zaewidencjuje
Pozwolę sobie sprostować. Program dotyczy każdej przesyłki która otrzyma status nadana do 4:00 kolejnego dnia. Onzacza to że kurier nie musi jej skanować, może być zeskanowana dopiero w sortowni i wtedy też dokonamy naliczenia w programie.
@la_nika @jakub_kosmider A to "se zaoram" ten wasz program :
Odpowiedź waszego eksperta : przesyłka o numerze xxxxxxxxxxxxxxxxx została wysłana 5 października czyli po deklarowanym czasie jaki posiadał Pan w ofercie.
Jak widać w systemie poczty z jakiegoś powodu nie ma nadania, skanowania, drogi przesyłki itp.. jest tylko ODEBRANIE.
Dziękuję, dobranoc
Dziękuje za poruszenie tej kwestii. Wygląda to na jakiś błąd po stronie przewoźnika, za mało danych bym cokolwiek mógł tutaj ustalić. Jeśli dostałbym więcej informacji chętnie dowiem się co tu się wydarzyło.
Czy byłaby możliwość wydłużenia czasu nadania przesyłki SMART np do 24 godzin i jeżeli w tym okresie nadamy paczkę, zostałby przyznany opust za koszty SMART. Na pewno zwiększyłoby to ilość nadań, ponieważ właśnie najwięcej zamówień jest w godzinach wieczornych lub w weekend.
Teraz dochodzi do kuriozalnej sytuacji, że w poniedziałek rano priorytetowo należy traktować zamówienia z tego samego dnia, niż na przykład z soboty po południu. Czyli ktoś kto kupi w sobotę ma wysłaną paczkę we wtorek-środę i dotaje ją w czwartek, a ktoś kto kupi w poniedziałek rano - dostaje ją we wtorek. Sprzedawca jest przez Allegro "karany" i musi ponosić dodatkowe koszty za paczki z soboty po południu i z niedzieli, których nie ma szans nadać w tych dniach.
@www_24garden_pl oczywiście, że tak jest i allegro doskonale o tym wie
allegro takimi zagrywkami prowadzi do dyskryminacji kupujących
ale jest to działanie celowe - ma segregować sprzedawców na gorszych i lepszych
tak jak ostatnie zmiany miar ocen sprzedawców
Dziękuję za poruszenie tej kwestii.
Czy byłaby możliwość wydłużenia czasu nadania przesyłki SMART np do 24 godzin i jeżeli w tym okresie nadamy paczkę, zostałby przyznany opust za koszty SMART. Na pewno zwiększyłoby to ilość nadań, ponieważ właśnie najwięcej zamówień jest w godzinach wieczornych lub w weekend.
Teraz dochodzi do kuriozalnej sytuacji, że w poniedziałek rano priorytetowo należy traktować zamówienia z tego samego dnia, niż na przykład z soboty po południu. Czyli ktoś kto kupi w sobotę ma wysłaną paczkę we wtorek-środę i dotaje ją w czwartek, a ktoś kto kupi w poniedziałek rano - dostaje ją we wtorek. Sprzedawca jest przez Allegro "karany" i musi ponosić dodatkowe koszty za paczki z soboty po południu i z niedzieli, których nie ma szans nadać w tych dniach.
Zależy nam na tym, by jak najwięcej Kupujących otrzymywało swoje przesyłki w kolejnym dniu po płatności. Niestety zamówienia wysyłane rankiem kolejnego dnia nie mają na to najmniejszych szans. W związku z tym nie planujemy przedłużać tego czasu.
W związku z tym dostosowanie procesów i operacji po stronie Sprzedawców nie powodowało sytuacji o których piszesz. Wiemy że sporo Sprzedawców jest w stanie realizować wysyłki stabilnie nawet przez 6 (poniektórzy nawet 7) dni w tygodniu. Warto zastanowić się w tej sytuacji co można by zmienić w procesach tak by takie sytuacje nie były możliwe.
Nagrodą za to jest oznaczenie "dostawa jutro" które motywuje Kupujących do zakupów, jest to więc korzyść zarówno dla Sprzedawców jak i Kupujących.
@jakub_kosmider Czy możesz podać statystyki, jaką kwotę z „bonusów” otrzymali sprzedawcy od początku programu i jaka kwota od sprzedających trafiła na konto Allegro z z tytułu „bonusu” za opieszałość firm kurierskich, którym obciążacie nas?
Dziękuję za pytanie. Niestety nie mogę udzielić odpowiedzi na to pytanie, ponieważ są to informacje o naszych kosztach i przychodach. Jako pracownik firmy notowanej na giełdzie nie mogę udzielać takich informacji.
Gdy na początku usłyszałem o założeniach programu, bardzo się ucieszyłem, jednak szybko zorientowałem się jak bardzo jest nieetyczny i nieszczery, bo praktycznie niemożliwy do spełnienia, zwłaszcza dla ofert w formie aukcji kończących się w najdogodniejszym czasie, czyli wieczorami. Właściwie więcej zależy tu od kupujących i tego, o której godzinie postanowią sobie zapłacić/kupić przedmiot, na co sprzedający nie mają żadnego wpływu. Przecież jeśli aukcja kończy się np. o 19:00 i tego samego jeszcze dnia przed północą kupujący zapłaci, to jak najbardziej nadanie w paczkomacie do godz. 12:00 dnia następnego powinno zostać nagrodzone rabatem. Wydaje się to oczywiste. Czy mamy prosić kupujących szybko po aukcji, aby płacili nazajutrz rano? Przecież to śmieszne i absurdalne. Mam wrażenie, że Allegro celowo tak skonstruowało program, aby oddać w rabatach jak najmniej. Jeśli już coś takiego proponujecie, to róbcie to szczerze. Od wprowadzenia programu nadałem dziesiątki paczek, bardzo się starałem umieszczać je w paczkomacie przed 12. Od tamtej pory otrzymałem tylko 2 lub 3(!) rabaty, bo akurat kupujący zapłacili na drugi dzień rano.
Allegro, szanujcie swoich sprzedawców i ich inteligencję.
Dzięki za to pytanie, po kolei postaram się odnieść do poruszonych kwestii.
Gdy na początku usłyszałem o założeniach programu, bardzo się ucieszyłem, jednak szybko zorientowałem się jak bardzo jest nieetyczny i nieszczery, bo praktycznie niemożliwy do spełnienia, zwłaszcza dla ofert w formie aukcji kończących się w najdogodniejszym czasie, czyli wieczorami. Właściwie więcej zależy tu od kupujących i tego, o której godzinie postanowią sobie zapłacić/kupić przedmiot, na co sprzedający nie mają żadnego wpływu.
Znaczna ilość zamówień które są u nas składane mają przyznawane rabaty, z rezultatu programu jesteśmy bardzo zadowoleni. Sprzedawcy którzy na niego zareagowali dostosowując procesy tak by wyciągać dla siebie jak najwięcej ciągle się optymalizują.
Przecież jeśli aukcja kończy się np. o 19:00 i tego samego jeszcze dnia przed północą kupujący zapłaci, to jak najbardziej nadanie w paczkomacie do godz. 12:00 dnia następnego powinno zostać nagrodzone rabatem. Wydaje się to oczywiste. Czy mamy prosić kupujących szybko po aukcji, aby płacili nazajutrz rano? Przecież to śmieszne i absurdalne. Mam wrażenie, że Allegro celowo tak skonstruowało program, aby oddać w rabatach jak najmniej. Jeśli już coś takiego proponujecie, to róbcie to szczerze.
Takim bezpośrednim beneficjentem programu jest kupujący. Nie ma powodu by rabatować za zamówienia, których nie dostanie on jeden dzień po płatności. Chcemy docenić sprzedawców, którzy zmieniają się tak, by kupujący dostawali swoje zamówienia w kolejnym dniu.
Są rozwiązania na rynku które umożliwiają nadawanie przesyłek z późnych godzin (zamówienia z 21-22) są nadawane w dniu płatności. Wiemy, że program nie jest dla wszystkich, nie taki miał być. Od początku programu (19 lipca) średnia tygodniowa liczba sprzedawców wzrosła o kilkanaście procent, program więc przynosi wzrosty tam, gdzie się tego spodziewaliśmy.
Od wprowadzenia programu nadałem dziesiątki paczek, bardzo się starałem umieszczać je w paczkomacie przed 12. Od tamtej pory otrzymałem tylko 2 lub 3(!) rabaty, bo akurat kupujący zapłacili na drugi dzień rano
Czas na przyznanie bonusu liczy się od momentu w którym kupujący zapłaci. Zależy nam na tym by Kupujący dostawali swoje zamówienia jak najszybciej, będziemy więc prowadzić szereg różnych akcji które będą premiować szybkie dostawy / wysyłki i należy spodziewać się intensyfikacji tych działań w najbliższych latach.
Dzięki za Wasze dotychczasowe pytania. Czekamy na kolejne - Ekspert odpowie na nie w przyszłym tygodniu. 😊