Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dziękujemy za udział w webinarze Pytasz i wiesz!
W tym wątku możecie zadać pytania dotyczące Allegro Ads.
Na wszystkie, tak jak podczas webinaru, będzie odpowiadał ekspert Allegro Ads, Krystian Adamczyk.
@kadamczyk3 jest Specjalistą ds. Marketingu Produktowego w Allegro Ads. Na co dzień Krystian zajmuje się komunikacją ze sprzedającymi, którzy korzystają (lub myślą o korzystaniu) z naszej platformy reklamowej. Przygotowuje materiały edukacyjne oraz promocyjne, a także dba o to, by doświadczenia Parterów reklamujących się z Allegro Ads były jak najlepsze.
Dzień dobry, posiadam mały sklep na allegro , sprzedaje farby jednego producenta i mam na allegro wyłączność ale ogólnie farb o podobnym zastosowaniu jest bardzo dużo. W takim wypadku lepiej użyć adsexpress czy normalnych ads i robić kampanie? Ogólnie to chce rozpromować samą markę no i oczywiście produkty,
@kamicor Dzień dobry!
W przypadku, gdy na koncie sprzedażowym są jedynie podobne produkty i nie jest to duża skala, sam Ads Express może być wystarczający, przynajmniej na początek działań w Ads. Proszę jednak pamiętać, że nie można tam wybrać, ani jakie oferty będą reklamowane, ani jaki będzie max. CPC.
Proszę jednak przemyśleć, czy nie wypróbować kampanii ofert sponsorowanych, gdzie reklamowane są Bestsellery - te oferty, które miały najlepszą sprzedaż w ciągu ostatnich 30 dni. Wtedy też to system automatycznie wybiera oferty, ale już kwestia CPC jest po stronie reklamującego.
Do promocji marki można wykorzystać reklamę graficzną, o której szerzej piszę tutaj.
[Pytanie z webinaru]
Czy jest jakaś rekomendacja, jeśli mowa o ilości produktów w poszczególnych grupach reklam?
Nie ma ogólnej rekomendacji dotyczącej liczby produktów w grupie reklam. Generalną zasadą jest to, że im więcej produktów dodamy, tym więcej z nich będzie wyszukiwanych przez kupujących, a więc i wyświetlanych na portalu. Dzięki temu kampania może być bardziej efektywna, o ile zadbamy o odpowiedni budżet.
[Pytanie z webinaru]
Jaki są dobre praktyki odnośnie podziału kampanii na grupy?
Sugerujemy ustawiać je tak, by łatwo było Wam połapać się, jakie produkty gdzie się znajdują - to szczególnie istotne w sklepach, gdzie produktów mogą być setki lub tysiące.
Podział można dokonać m.in. ze względu na kategorie produktów (np. kampania: galanteria skórzana; grupy reklam: portfele damskie, portfele męskie, paski itd.) lub na ich atrakcyjność (podział na popularne i mniej popularne przedmioty w osobnych grupach reklam). Nie ma ograniczenia co do liczby ofert w grupie. W ramach jednej kampanii możemy założyć do 100 grup reklam.
[Pytanie z webinaru]
Czy można reaktywować kampanię reklam, która się zakończyła?
Tak, wystarczy edytować kampanię i zmienić jej datę końca. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy kampania została już zarchiwizowana.
[Pytanie z webinaru]
Czy reklama wyświetla się tylko na słowa kluczowe z tytułu oferty czy też z opisu?
Wyszukiwarka bierze pod uwagę słowa umieszczone w tytule oferty. Jeżeli więc sprzedajecie produkty, które mają różne warianty (różnią się np. kolorem/wzorem/pojemnością), dobrze jest dodawać wszystkie te oferty do grupy reklam, a wyróżniki wpisywać w tytuł oferty.
[Pytanie z webinaru]
Czy jest sens reklamować te same oferty w dwóch różnych kampaniach?
Jeżeli chcemy wykonać testy miejsc emisji, to może to mieć sens. Np. W jednej grupie reklam mamy ustawione jedynie miejsce emisji: wyniki wyszukiwania, a w drugiej strona oferty. Warunkiem koniecznym w takiej sytuacji jest ustawianie takiego samego CPC w obydwu grupach reklam.
W innym przypadku nie rekomendujemy takiego podejścia. Reklamy będą się bowiem pojawiać wymiennie w aukcji, czyli statystyki będą zaburzane.
[Pytanie z webinaru]
Czy możemy prowadzić kampanie dla kilku sklepów z jednego konta?
Nie. Wyjątkiem jest prowadzenie specjalnego konta Ads4Brands, które dostępne jest jedynie w programie Partnerskim Allegro Ads Partner. Pozwala ono marce na zgrupowaniu w jednym miejscu sprzedających, którzy oferują towar danej marki.
[Pytanie z webinaru]
Na jakich zasadach reklamy jednego sprzedającego konkurują między sobą?
Na takich samych zasadach, na jakich konkurują z innymi sprzedającymi. Jeżeli mamy w kampanii oferty podobnych produktów, np. kanap, to po wpisaniu przez kupującego frazy “kanapa” w wyszukiwarkę, oferty będą “walczyć” ze sobą o to, która się wyświetli.
[Pytanie z webianru]
Sprzedając ten sam asortyment 2 różnych producentów - czy lepiej zrobić reklamę każdej z firm z osobna czy można zrobić reklamę na asortyment obu marek jednocześnie?
Jeżeli mówimy o strukturze kampanii ofert sponsorowanych, to rekomendujemy wydzielenie osobnych grup reklam z osobnym budżetem i stawkami (ale może to być nadal w jednej kampanii). Z dużym prawdopodobieństwem jedna z firm będzie bardziej rozpoznawalna, mieć lepsze statystyki, itd, czego nie zauważymy przy wrzuceniu wszystkiego do jednej grupy reklam.
[Pytanie z webinaru]
Czy edycja reklamy w trakcie jej trwania wpływa na skuteczność reklamy?